Limity replik wraz z klasyfikacjami i dodatkowymi wymogami dla spotkań TS:
Repliki chronujemy:
- Na kulkach, których gracz będzie używał w czasie rozgrywki;
- Na ustawieniu HopUp, którego gracz będzie używał w czasie rozgrywki;
- Chronujący sprawdza tor lotu kulki (wykluczamy krytyczne underhopy i overhopy);
- Chronujący może zweryfikować wagę kulek podanych przez gracza;
- Strzał “do chrono” oddajemy równolegle do podłoża (nie strzelamy w chrono skierowane w kierunku ziemi);
Klasa | Limit | Konieczność posiadania boczniaka | Wymogi klasyfikacji do tej klasy |
---|---|---|---|
CQB | 1,15J | Nie | W przypadku replik CQB dopuszczamy jedynie stosowanie kulek o wadze do 0.25g |
Szturm | 1,9J | Nie | - |
Karabiny Maszynowe | 2,3J | TAK | Zasilanie z taśmy; Magazynek box; Dopuszczenie repliki jako KM w przypadku nietypowych konstrukcji zostanie rozpatrzone indywidualnie. Patrz suplement do tabelki |
DMR | 2.8J | TAK | Modyfikacja SEMI only - replika może strzelać tylko ogniem pojedynczym. Ogień ciągły/burst/binary powinien zostać zablokowany mechanicznie lub w układzie sterowania. |
Karabiny snajperskie | 3.3J | TAK | Przeładowanie w systemie 2 lub 4 taktowym.Oddanie strzału wymaga każdorazowego repetowania (1 przeładowanie = 1 strzał) |
Suplement do tabeli:
-
Wszyscy gracze posiadający repliki o mocy powyżej 1.9J będą pod szczególną obserwacją moderacji - ich wykroczenia w zakresie bezpieczeństwa będą karane z pełną surowością w zgodzie z regulaminem.
-
Replikę typu “boczniak” masz nie tylko posiadać, ale również wykorzystywać ją. Gdy dystans między Tobą, a drugim graczem jest na tyle krótki, że strzał z głównej repliki może zagrozić zdrowiu przeciwnika, skorzystaj z boczniaka.
-
Replika typu “boczniak” którą jesteś zobowiązany posiadać, gdy Twoja główna replika generuje więcej niż 1.9J musi generować mniej niż 1.9J. Zalecana jest replika pistoletu, ale może to być również drugi karabin (tylko po co tyle dźwigać? ).
Przykład:
a) Gram repliką snajperską >3,0J, jako “boczniaka” używam pistoletu o mocy 1.4J - jest to zgodne z regulaminem.
b) Gram repliką snajperską >3,0J, jako “boczniaka” używam karabinu szturmowego o mocy 1.85J - jest to zgodne z regulaminem.
Weryfikacja posiadania boczniaka i jego działania będzie weryfikowania w czasie odprawy. -
Klasyfikacja replik typu KM, dalej stanowi problem nie tylko w naszym środowisku. Aktualnie pozostawiamy ją bez zmian.
-
Dopuszczenie repliki jako KM w przypadku nietypowych konstrukcji zostanie rozpatrzone indywidualnie. Dla przykładu:
a) MP5 z magazynkiem BOX z pewnością nie zostanie dopuszczony
b) Replika w body typu Shrike może zostać dopuszczona jako KM -
Ograniczenie wagi kulek stosowanych w replikach CQB do 0.25g podyktowane jest obecnie stosowanymi standardami i bezpieczeństwem. Większość pól/hal airsoftowych i turniejów ogranicza masę kulki do 0.25g.
-
Zaniżanie masy kulek w czasie chronowania, czyli celowe oszukiwanie względem limitu mocy kwalifikuje się do natychmiastowego wykluczenia ze spotkań organizowanych przez Taktyczny Szczecin zgodnie z regulaminem.
Co się zmieniło względem poprzedniej aktualizacji:
- Całkowicie rezygnujemy z pojęcia FPS, nie będzie ono podawane w limitach. Dalej możesz korzystać z niego prywatnie, ale w przypadku limitów liczymy tylko Joule.
- Zaokrąglenie limitów do dziesiątych części celem łatwiejszej notacji. W praktyce dla większości klas to zmiana 2-3 FPS w starej nomenklaturze. Podobna zasada stosowana jest w większości polskich środowisk.
- Błąd pomiarowy - w przypadku pomiaru w Joulach nie istnieje “pojęcia błędu pomiarowego” wynikającego z technicznego aspektu chronografu. Era tanich chińskich chrono skończyła się dawno temu, korzystamy z wysokiej klasy chronografów Acetech, Xcoretech itd.
Co gdy mój wynik wykracza poza limit?
Porozmawiaj z moderatorem/administratorem o tym jak rozwiązać problem i o ile przekraczasz limit. Poniżej znajdziesz kilka możliwych rozwiązań problemu:
-
Zmień ustawienie Hop Up
a) Sprawdź czy nastaw HU jest poprawny.
b) Delikatna korekta nastawu HU może zmniejszyć moc repliki. Ważne, aby po korekcie nastawu nie powodował on krytycznego overhopu/underhopu.
W obu przypadkach zademonstruj tor lotu kulki osobie moderującej. -
Zmień wagę wykorzystywanych kulek.
Jeśli Twoja replika generuję 1.95J przy limicie 1.90J możliwe jest, że zmiana wagi kulek na cięższe lub lżejsze zmieni moc repliki. -
Zmień replikę
Jak przeliczać FPS na Joule
Joule joulami, ale dalej łatwiej jest Ci myśleć w kategorii FPS? Nie wiesz jak przeliczyć pomiar FPS na J? Użyj kalkulatora: https://asgbox.pl/kalkulator/fps-j/
- Wybierz masę kulki
- Wprowadź wartość prędkość kulki w fps
- W środkowej części ekranu zobaczyć energię kinetyczną w joulach
- W tabeli poniżej zobaczysz wartość przeliczoną dla różnych wag kulek, w tym kulek 0.20g dla ktorych poadawaliśmy “klasyczne” FPS.
Limity wchodzą w życie z dniem 01 luty 2023.
Organizatorzy imprez organizowanych pod patronatem TS mogą modyfikować wymagania dotyczące klasyfikacji repliki, a także jej mocy.