05.11.2023 - SCENARIUSZ - Podbój - Bastogne

Witam i zapraszam każdego na darmowy scenariusz który odbędzie się 05.11.2023. Testujemy poprawioną formułę scenariusza “podbój”. Rozgrywka potrwa cały dzień bez przerw czy rund. Proszę zatem o pozostanie jak najdłużej możliwie do końca rozgrywki.

Szacowany czas rozgrywki: od 10:00 do 14:30-15:00.

Podbój

Cel rozgrywki

W tym trybie rozgrywki dwa zespoły walczą o kontrolę nad wyznaczonymi na mapie punktami. Utrzymanie kontroli nad punktami powoduje naliczanie punktów. Drużyna z największą ilością punktów na koniec rozgrywki wygrywa.

Mechanika

Uzyskiwanie punktów za kontrolę terenu odbywa się za pomocą naciskania odpowiedniego przycisku przeznaczonego do tego zegara. Co 3 minuty (standardowo można zmienić ustawienie) należy nacisnąć przycisk własnej drużyny co nalicza punkty. Po naciśnięciu zegar staje się “niewrażliwy” na 3 minuty, naciskanie przycisków w tym czasie nic nie da / nie nalicza punktów. Po upływie 3 minut zegar zaczyna wydawać sygnał dźwiękowy mówiący o tym że można nacisnąć go znowu.

Szczegóły funkcjonowania zegarów: (2) Airsoftcoin - YouTube

Więcej o mechanice: Airsoftowy gadżet - koparka airsoftcoin - Projekty - DIY - FORBOT

Miejsce rozgrywki i dojazd

Rozgrywka ma miejsce na terenie zwanym “Bastogne” - za jeziorem głębokim w Szczecinie w stronę na Wołczkowo.

Mapa dojazdu: TS miejscówki – Moje Mapy Google

Ilość graczy

Rozgrywka będzie rozbudowana zależnie od ilości graczy. Wraz z rosnącą ilością graczy zostaną dodane nowe mechaniki.

Rozgrywka do 60 graczy

Prosta rozgrywka.

  • do 30 osób na stronę

  • położenie punktów kontrolnych jest ZNANE

  • brak medyków

  • odrodzenia w punkcie “respawnu” co jedną osobę (jedna osoba i więcej 5m od flagi może natychmiast wrócić do rozgrywki)

  • zdobywanie punktów co 3 min poprzez naciśnięcie przycisku na zegarze

  • położenie “siedziby sędziego” jest znane. Sędzia porusza się w niebieskiej kamizelce.

Rozgrywka do 80 graczy

  • do 40 osób na stronę

  • położenie punktów kontrolnych jest NIEZNANE. Dowódca musi ustalić ich położenie.

  • położenie siedziby sędziego jest NIEZNANE. Dowódca musi ustalić jego położenie. Oznaczone błękitną flagą ONZ.

  • respawny przemieszczone są na dalsze odległości

  • odrodzenia w punkcie “respawnu” co jedną osobę (jedna osoba i więcej 5m od flagi może natychmiast wrócić do rozgrywki)

  • zdobywanie punktów co 3 min poprzez naciśnięcie przycisku na zegarze

  • każda ze stron posiada dowódcę koordynującego drużyny poprzez radio

  • w razie braku chętnego sędzia może wyznaczyć dowódcę strony

  • strony dostają 30 min na starcie gry na ufortyfikowanie sztabu chroniącego dowódcę

  • każda ze stron posiada sztab w którym znajduje się dowódca z radiem.

  • dowódca posiada serię kopert z zadaniami do wykonania przez stronę. Koperty mają napisane na sobie godziny otwarcia. Wykonanie zadań skutkuje uzyskaniem przez stronę dodatkowych punktów.

  • każda ze stron posiada 3 garnizony. Dowódca może nakazać drużynom rozstawienie garnizonów tylko w określonych przez sędziego rozgrywki miejscach.

  • garnizon oznaczony jest flagą koloru strony wraz z numerem 1-3 (pomarańczowa / niebieska)

  • Garnizony pełnią funkcję polowych “respawnów”. Trafiony gracz może się udać do garnizonu własnej strony i zostać tam opatrzony JEDEN RAZ poprzez innego ŻYWEGO gracza poprzez założenie na jedno z ramion BIAŁEGO, WIDOCZNEGO opatrunku / STAZY najlepiej w formie rzepa bądź bandaża. Bandaże we własnym zakresie.

  • Gracz posiadający biały bandaż /stazę po kolejnym trafieniu musi udać się na respawn. Co jedną osobę (jedna osoba i więcej 5m od flagi może natychmiast wrócić do rozgrywki)

  • Garnizon może zostać “zniszczony” przez stronę przeciwną

  • “Zniszczenie” garnizonu odbywa się poprzez opuszczenie na jego maszcie flagi strony do której należy. Taki garnizon nie może służyć za “respawn”. Drużyna która zdobyłą garnizon wroga musi go dostarczyć w przeciągu 20 minut do “siedziby sędziego”.

  • Nie dostarczenie garnizonu do sędziego w przeciągu 20 min skutkuje odebraniem go i przekazaniem do dowódcy strony do której garnizon należy. Może on zostać wtedy ponownie użyty i rozstawiony. Garnizon MUSI zostać zwrócony do sędziego w celu zachowania płynności rozgrywki.

  • Dostarczenie zniszczonego garnizonu do siedziby sędziego skutkuje uzyskaniem przez stronę dodatkowych punktów.

  • Sędzia jeśli dysponuje pojazdem bojowym może udostępniać go dowódcom w celu szybkiego przemieszczenia oddziału w określonych miejscach terenu rozgrywki.

Rozgrywka od 80 graczy

  • od 40 osób na stronę

  • respawny przemieszczone są na maksymalne odległości

  • odrodzenia w punkcie “respawnu” co jedną osobę (jedna osoba i więcej 5m od flagi może natychmiast wrócić do rozgrywki)

  • wszystkie wcześniejsze punkty z rozgrywki do 80 graczy wciąż obowiązują.

  • dowódcy posiada 3 dodatkowe czerwone koperty - “Kołą ratunkowe”.

  • Koła ratunkowe to:

  1. Szybki desant: Dowódca sztabu używając koperty może poprosić sędziego o udostępnienie pojazdu (jeśli jest w grze) w celu przemieszczenia jednej drużyny w wybrane dozwolone miejsce na mapie. W razie braku pojazdu może doprowadzić wyznaczoną drużynę do wskazanego punktu bez strat w ludziach.
  2. EMP: Dowódca sztabu używając koperty może poprosić sędziego o wyłączenie radiostacji dowódcy strony przeciwnej na 30 min.
  3. Wielkie porwanie: Dowódca sztabu używając koperty może poprosić sędziego o zorganizowanie spotkania z dowódcą strony przeciwnej. Obaj dowódcy muszą się stawić w określonym przez sędziego miejscu. Strona może próbować cicho bądź w ogniu walki porwać dowódcę drużyny przeciwnej wyłączając go z rozgrywki do 30 min. Niestawienie się na spotkanie przez dowódcę strony skutkuje utratą dużej ilości punktów. Na czas użycia tego kołą ratunkowego dowódca powinien wyznaczyć zastępcę do czasu powrotu dowódcy.
  • Na terenie rozgrywki pojawiają się dwa nowe punkty. “Stacje paliwowe” - utrzymanie ich powoduje zdobycie paliwa. Uzyskanie odpowiedniej ilości paliwa daje możliwość wezwania samochodu desantowego (jeśli jest dostępny i wolny w kolejce) Np co 10 min punkt dostarcza 1l paliwa aby wezwać pojazd do desantu strona musi posiadać 5l paliwa)
  • “Polowanie”. Dowódca może wyznaczyć dwójkę snajperską która zostanie przedstawiona dowódcy strony przeciwnej. Dwójka snajperska ma za zadanie “odstrzelenie” dowódcy strony przeciwnej którego respawn zajmuje 5 min. Po wykonaniu zadania dwójka snajperska udaje się do sędziego zgłaszając likwidację dowódcy strony przeciwnej. Sędzia po potwierdzeniu trafienia przyznaje stronie dodatkowe punkty. Zadanie można powtórzyć po potwierdzeniu i uzyskaniu punktów.
    Jeśli dwójka snajperska zostanie zastrzelona i strona przeciwna zrobi sobie zdjęcie z “zabitą” dwójką snajperską, może z takim zdjęciem udać się do sędziego co skutkuje przyznaniem dodatkowych punktów.

Mechanika - Medycy

Uwaga na scenariuszu “Podbój” NIE ma medyków. Ich funkcję przejmują garnizony.

Mechanika - Garnizony

Garnizony jako mechanika najczęściej używane są w trybie podbój. Garnizony pełnią funkcję polowych “respawnów”.

Trafiony gracz może się udać do garnizonu własnej strony i zostać tam opatrzony JEDEN RAZ poprzez innego ŻYWEGO gracza poprzez założenie na jedno z ramion BIAŁEGO, WIDOCZNEGO opatrunku / stazy najlepiej w formie rzepa bądź bandaża. Muszą się znajdować maksymalnie 5m od flagi garnizonu.

Gracz posiadający biały bandaż po kolejnym trafieniu musi udać się na respawn.

Rozstawianie

  • Garnizony wydaje dowódca w sztabie. Ma ich do dyspozycji 3.
  • Garnizon może zostać rozstawiony przez dowolnego ŻYWEGO gracza.
  • Garnizony MUSZĄ być rozstawione na terenie rozgrywki.

Wykluczenia

Rozstawienie garnizonu powoduje “wykluczenie” sąsiadujących kwadratów mapy z możliwości rozstawienia kolejnego garnizonu.

Konsekwentnie rozstawienie 2 garnizonów blokuje wszystkie kwadraty sąsiadujące owych garnizonów.

Można rozstawić tylko 2 garnizony w jednej linii.

Przykłady

Defensywne rozstawienie garnizonów.

Zakładając że strona atakuje z prawej strony mapy dowódca może przyjąć strategię defensywnego rozstawienia garnizonów.

Biorąc pod uwagę że:

  • Rozstawienie garnizonu powoduje “wykluczenie” sąsiadujących kwadratów mapy
  • Można rozstawić tylko 2 garnizony w jednej linii.

Dowódca decyduje się na ustawienie 2 garnizonów na tylnej linii i jednego ofensywnego w kierunku mapy strony przeciwnej.

Ofensywne rozstawienie garnizonów.

Zakładając że strona atakuje z prawej strony mapy dowódca może przyjąć strategię ofensywnego rozstawienia garnizonów.

Biorąc pod uwagę że:

  • Rozstawienie garnizonu powoduje “wykluczenie” sąsiadujących kwadratów mapy
  • Można rozstawić tylko 2 garnizony w jednej linii.

Dowódca decyduje się na ustawienie 1 garnizonu na tylnej linii i 2 ofensywnych w kierunku mapy strony przeciwnej.

PS (post scriptum)

  1. Sędzia ma decydujący i ostateczny głos.
  2. Zabrania się strzelania do pojazdu obecnego w grze (jeśli obecny). Służy on to urozmaicenia rozgrywki. Można strzelać do załogi gdy opuści pojazd. Aby pojazd nie stanowił ochrony dla graczy po desancie natychmiast oddala się z miejsca zrzutu.
  3. Zabrania się blokowania drogi pojazdu kładzenia się na drodze i inne niebezpieczne pomysły.
  4. Każdy bierze udział w rozgrywce na własną odpowiedzialność i rozumie to poprzez sam fakt pojawienia się w rozgrywce.
  5. Sędzia też człowiek, masz pytania, chcesz zgłosić problem - podejdź zapytaj na pewno pomożemy.
    6. To tylko zabawa, nie spinaj się, śmiej się, bądź kulkowym komandosem do oporu. A przede wszystkim BAW SIĘ DOBRZE :wink:

Spotkanie odbędzie się zgodnie z zasadami forum TaktycznySzczecin

Spotkanie rozpocznie się w Niedzielę, 05.11.2023 o 10:00

W tym tygodniu nie ma głosowania - miejsce zostało wcześniej zarezerwowane.

Kwestie organizacyjne:

  1. Jeżeli nie wiesz, gdzie i jak dojechać na miejsce spotkania przejdź do: Mapa dojazdu do miejscówek
  2. Wszyscy gracze zobowiązani są do posiadania oznaczenia trafień w postaci kamizelki odblaskowej
  3. Oznaczenia stron na oba ramiona są obowiązkowe dla każdego gracza.
  4. Od chwili przybycia na teren odprawy, do czasu zakończenia spotkania gracz zobowiązany jest posiadać certyfikowaną ochronę oczu (okulary lub gogle ochronne). Jej ściąganie w czasie odprawy, rozgrywki czy przerw w grze jest kategorycznie zakazane.

Istotne zasady, limity i regulaminy:

  1. Regulamin głosowania
  2. Limity mocy replik
  3. Regulamin spotkań TS

Gracze niepełnoletni (Regulamin TS I.10):

  1. Na spotkaniach organizowanych przez forum Taktyczny Szczecin obowiązuje ograniczenie wiekowe od lat 16.
  2. Do rozgrywki dopuszczani są niepełnoletni gracze, którzy ukończyli 16 rok życia, posiadający zgodę rodzica/opiekuna prawnego lub autoryzowaną legitymację niepełnoletniego gracza.
  3. Gracze nieletni zobowiązani są do posiadania legitymacji nieletniego gracza na każdym spotkaniu.
  4. Osoby niepełnoletnie, które w dniu rozgrywki nie będą dysponowały pisemnym pozwoleniem od rodzica lub legitymacja niepełnoletniego gracza nie zostaną dopuszczone do gry.
  5. Gracze poniżej 16 roku życia będą dopuszczeni do rozgrywki tylko i wyłącznie pod warunkiem obecności prawnego opiekuna podczas odprawy i rozgrywki (pozostającego w strefie off-game)
  6. Wszystkie dane na druku zgody rodzica/opiekuna muszą być podane (wystarczy 1 rodzic/opiekun). Brak danych skutkuje niedopuszczeniem do gry.

Przypominam że limity J (CQB oraz w lesie) są bezwzględne. Jeśli nie jesteś pewny czy spełniasz limit sprawdź to bo możesz nie pograć!

2 polubienia

Chcecie rozbudowaną rozgrywkę? Zapraszajcie ludzi :wink:

6 polubień

Fajnie, że wszystko jest ładnie rozpisane. Może jeszcze dodasz ten widżet “Going / Not Going”?

Literówa:
image

@Mszaan - dodane.
@Silver - dzięki poprawione.

Śmiało udostępniajcie na jakich się da grupach 05.11.2023 - SCENARIUSZ - Podbój | Facebook

Wow, szacun za ogarnięcie mechanik, oby wszystko ładnie zagrało :grin:

Widzę zgrzyt :stuck_out_tongue:
Nie można walić do pojazdu, ale jak wyjdą z niego ludzie to już tak. Pojazd jest w tym momencie na lini ognia :wink:
Proponował bym dopisać coś w stylu “ci co wyśli nie odchodzą dopóki pojazd nie odjedzie”. Wiem głupio stać na środku, ale inaczej będzie walone w pojazd :man_shrugging:t2:
(Jeżeli będzie pojazd)

2 polubienia

Dodano
“Aby pojazd nie stanowił ochrony dla graczy po desancie natychmiast oddala się z miejsca zrzutu.”
Tyle musicie przeżyć :wink:

1 polubienie

A jak jestem nie letni to muszę przynosić jakąś zgodę rodzica???

Oczywiście. I pamiętaj o przedstawieniu się na forum.

W zasadach jest o bandażach i że we własnym zakresie. Czy można wziąć stazy TAKTYCZNE?

Tak długo jak jest białe i widoczne - śmiało.

1 polubienie

Ok, czylo bardziej chodzi o to aby była biała opaska, czyli opatrunki jak na ONM mogą być zakładam?

Tak jest. Szmata, opatrunek, biały rzep cokolwiek byle by było białe i widoczne na ramieniu.

Bo staza nie leczy, a bandaż leczy. Nigdy apteczek w grach nie zbierałeś? :stuck_out_tongue:

Nie, to nie jest odpowiedź która mnie zadowala.

Poczekam na odpowiedź @Kleszcz. Strzelam, że skoro jest mocno zaakcentowany kolor Biały, musi być jakiś powó, którego ja nie widzę lub nie rozumiem.

2 polubienia

Kur…nie będzie mnie​:sleepy::sleepy::sleepy::sleepy:

Taaa teraz czas na szukanie białej szmaty… XD

Po prostu wybrałem najbardziej dostępny kolor. Zmienione - staza może być. Byle by nie była niebieska / pomarańczowa żeby nie myliła się ze znacznikami stron. Mam nadzieje że ludzie nie mają ich we wszystkich kolorach tęczy.

4 polubienia

Bardzo fajnie było i dziękuję wszystkim za grę.

Mam kilka zastrzeżeń co do przyciskania flagi, według mnie powinno się klikać raz i co 5min automatycznie się naliczają punkty. Wtedy również trzeba by było bronić flagi, ale nie siedzieć na niej cały czas (zazwyczaj jedna osoba siedzi na niej i się nudzi). Zmiany osób siedzących na fladze raczej nie istnieją, bo nikt nie chce być w jednym miejscu i wciskać przycisk.