Witajcie
Sporo osób (nie tylko) uważa, że obecne limity są zbyt drastyczne i mogą znacząco popsuć balans gry przy ZEROWYM wzroście bezpieczeństwa. Składa się na to kilka kwestii.
1.Obecne limity zabijają DMR i karabiny wsparcia. Korzystanie z KM’ów w obecnej wersji kompletnie mija się z celem - więcej sensu ma podczepienie druma do dowolnego szturmiaka. Osiągi będą identyczne a często nawet lepsze (problemy z montażem flat/r-hopów w większości komór do świnek) przy o wiele niższej wadze.
2.Co do DMR - obecnie nie mają wystarczajacej przewagi nad szturmem. Tak niska ilość energii nie pozwala na korzystanie z kulek o wadze powyżej 0,36g przy sensownej prędkości wylotowej. Przy korzystaniu z modyfikacji systemu hop-up
w replikach karabinów wyborowych od tego wagomiaru można uzyskać sensowną powtarzalnosć strzału na dystansie powyżej 60m. Podsumowując - utrata celności i zasiegu nie będzie proporcjonalna do zachowanej energii - będzie to wymagało zmiany stylu gry. Albo przez spamowanie ogniem pojedynczym albo przez skrócenie dystansu walk.
Edit
Wywaliłem swoją proozycję limitów ze względu na źle przeliczony ekwiwalent energetyczny (błędy przy przeliczaniu joule creepa, joule nieadekwatne do fps).
Krzaku, nie obecne, tylko przyszłe.
Generalnie jestem przeciwko tym limitom, to zabójstwo dla DMR chociażby, a KM można już sprzedawać.
Nie ma różnicy między dobrze zrobionym szturmem, a KM. DMR umiera przez stosunek prędkość/waga kulki, flaty można wymontowywać, a ciężkie kulki wsypywać do śmietnika. To idzie za tym co powiedziałeś na ten temat.
Druga sprawa to limit dla szturmu… Wtf, już słabe repliki mamy jeszcze bardziej zdowngrade’ować?
Znane mi forum ogólnie ma limit dla CQB 380fps/0.2g, więc… Więc gdzie jest sens robić 400 dla szturmu w lesie w tym wypadku? Jeszcze wyjdzie że moja replika do CQB zniszczy wasze szturmówki…
Domagam się nie wprowadzania tych niszczących środowisko limitów. Co Wam przeszkadzają obecne? Są wyrównane, nie widzę w nich żadnej wady, poszczególne funkcje mają funkcje które powinny mieć. Bo snajperki mają za mały zasięg? Błagam. Baaardzo często są wyrównane dla klasy SR i DMR. Poza tym, to sport, nie wojna.
No nie ma. Limity są dla bezpieczeństwa, a nie po to żeby robić sztuczny balans. Obie repliki strzelają auto, a KM właściwie tylko auto, więc powinny mieć taki sam limit.
Że niby do flata trzeba więcej niż 450 fps? Jak dla mnie, to kulki 0.28 przy flacie to absolutne minimum, a chciałbym widzieć jak ktoś pakuje cięższe do KMa.
Przecież szturm dalej ma ten sam limit 450.
Już Ci mówię. Poznałem już sporo ludzi, którzy znają swoje mocne repliki i wiedzą z jakiej odległości strzelać. Są nawet tacy mili którzy mogli by już użyć repliki długiej, ale wezmą boczniaka bo i trafią a mniej boli. Ale są też tacy którzy uważają że po kij boczniak do snajperki albo że z tej snajperki strzelali do ludzi z 5 metrów bo byli pewni że trafią w kamizelkę, no a w kamizelkę przecież nie boli. Więc skoro brakuje niektórym brakuje wyobraźni, to trzeba wprowadzić limit i ukarać też tych myślących.
Limit miał skorygować karabiny 2 i czterotaktowe a po dupie mocno oberwały DMRki i wsparcie.
W tym momencie karabin wsparcia został zrównany z warzącą znacznie i odczuwalnie mniej replika
“szturmową”.Skuteczność przechodzi na stronę tych szturmowych ze względu na mobilność i małe rozmiary.
Jaki jest sens zabierania replik pokroju m249 m60 lub nawet PKM które ważą prawię 8 kg po pełnym załadowaniu gdy taki szturmiak zwykle waży 3.5
i oferuję w przypadku tych nowych ZŁYCH limitów takie same osiągi ?
Najwięcej do gadania ma tu podobno Bezpieczeństwo.
Od czasu wprowadzenia nowych limitów nie słyszałem o jakimś incydencie spowodowanym wyżej wspomnianą klasą replik.
Jaki użytkownik będzie grał na blisko z DMR gdzie docelowo ma trzymać sie z dala i prowadzić ogień precyzyjny by wspierać swoich ziomków ?
Byłby głupcem gdyby pchał się na pierwszej linii. Km tak samo (nikt rozsądny) nie biegnie w pierwszej lini i nie czyści okopów gradem kulek.
Jest to spowodowane tym żę wsparcie ma jak najdłużej być przy swoich i nie dać się dosięgnąć przez zwykłe szturmiaki,
dlatego potrzebuję tej odczuwalnej przewagi by prowadzić skuteczny ogień przygważdżający.
Dlatego najrozsądniejsze by było zostawienie tych wcześniejszych limitów które nikomu nie wadziły (KM I DMR)
No to ja Ci przytoczę jeden. Gdy ja strzelałem ogniem ciągłym z KMa, jeden trup z mojej drużyny przebiegł mi przed lufą. Całe szczęście leżałem, więc dostał po nogach, ale parę kurew poszło. Całe szczęście że było kilka osób które widziały zajście bo wyszedłbym jeszcze na debila co do swoich trupów strzela z 10m i 550 fps. A dlaczego pewnie o tym nie słyszałeś? Bo żeby coś poruszyć na forum, to ktoś musi zęba stracić, albo przebić się do krwi. Sytuacje gdzie dwie osoby się do siebie prują bo ktoś strzelił ze zbyt bliska zdarzają się cały czas, tylko są rozwiązywane na polu.
Km tak samo (> nikt rozsądny> ) nie biegnie w pierwszej lini
Limity są głównie dla tych mniej rozsądnych. Ale nawet najlepszemu może się zdarzyć że strzeli, a nie powinien, więc po Ci też korzystają.
No to banujemy osłów którzy nie potrafią w bezpieczeństwo i zostawiamy stare limity. Dlaczego robimy odpowiedzialność zbiorową za paru kretynów którzy nie mają wyobraźni?
Limity które są obecnie, ew. limity zarzucone przez Krzaka, to są limity jakie powinny być. KM z reguły ma trochę większy firepower aniżeli zwykły szturm- dlatego mamy większe limity dla KM. Do świni cholernie ciężko wrzucić flata, więc nie pierdzielić mi tu kocopołów tego pokroju proszę.
Był balans pomiędzy odpowiednimi klasami zachowany, teraz nagle snajperki mają przewagę znaaczną nad DMR. Dlaczego?
Nowe limity są absolutnie beznadziejne- krzywdzące.
Wiecie co trzeba mieć żeby nie płakać nad obecnymi limitami i że są złe? Jaja. A jak widać, niektórzy ich nie mają. Jedyne z czym się zgodzę, to ujednolicenie snajperek. Do powiedzmy 600-650FPS.
Panowie Kotlecior i Rudy - rozpatrujecie kwestię nowych limitów tylko przez pryzmat swoich doświadczeń, ewentualnie swojej drużyny lub znajomych, z którymi gracie. My mamy do ogarnięcia doświadczenia ok setki aktywnych graczy oraz perspektywę ok 15 lat wstecz szczecińskiego airsoftu - tego jak się rozwijał, jakiego typu rzeczy były bezpieczne, a które nie do końca, a także powracające trendy w niektórych płaszczyznach naszego hobby. Przeciętny profil gracza też się zmienia, co musimy brać pod uwagę. Przestańcie żądać, nazywać pewne rzeczy głupimi i bezsensownymi, bo zwyczajnie nie macie racji. Widzicie tylko swój wąski wycinek tego hobby.
Jak dla mnie KM wygrywa nie mocą a szybkostrzelnością i magazynkiem. To są atuty KMa.
Natomiast co do bezpieczeństwa to nie sądzę by koleś noszący świnie chętnie ją odrzucił by sięgnąć po boczniaka.
To nadal jest tylko zabawa i nie ma się co spinać o 50fps.
DMR a szturmówka to praktycznie ta sama klasa repliki różni się tylko trybem ognia i nie powinna mieć zbyt dużej przewagi nad szturmówkami. Natomiast 4t znacząco trudniej się obsługuje i dla tego powinna odstawać od DMR.
Dalej tylko nie rozumiem jednej rzeczy - tak drastyczne obniżenie energii na DMR spowoduje nieproporcjonalnie większy spadek skuteczności, co oznacza konieczność walki na o wiele niższym dystansie. Mogę w przyszłym tygodniu zrobić testy na swojej DMR - obstawiam utratę 15-20m zasięgu w stosunku do starych limitów (zanim ktoś mi zarzuci jechanie na samej mocy - KWA na promyku 6,03, sflatowane, rozrzut ±1fps). Wątpie czy 0,3j dzula mniej przelozy się na większe bezpieczeństwo skoro spadnie dystans potyczek .
Kazdy ma troche swojej racji, ale nie zapominaj, ze przed lub po limitach ludzie i tak bedą pociagac za spust z takich odleglosci. i jakby nie bylo to lepiej jest dostac z mniejszej mocy, ja tez bylem na nie co do limitow ale 50fps to nie tyle zeby bylo o co batalie toczyc…
Co do KM to 450 fps i zejście w snajpach do 550 oraz DMR 500 uważam za świetny pomysł. A teoretycznie jako snajperowi powinno mi to przeszkadzać . Co do testów to porobiłem ich sporo. W powyższym poście nie napisał Limity J dla snajperów (2-4 takty) - #82 przez Kleszcz o testowaniu KM ale na prochowni parę razy testowaliśmy m249 KMK (450fps) i jest to super wystarczająco bezpiecznie a dalej spełnia swoja rolę.
Jak ktoś chce duży zasięg w KM to do tych 450 fps proponuję, dobrej jakości kulki (0,32 lub 0.36 - te lepiej) lufę maxymalnie 6.03 nie ciaśniejszą oraz gumkę z dystanserem maple leaf oba. Będzie bezpiecznie a będzie cisnąć niesamowicie. FPS nie dają zasięgu tylko dobry hop up oraz zachowanie tego efektu jak najdłużej (czyli masa kulki) Efekt Magnusa – Wikipedia, wolna encyklopedia