Limity J dla snajperów (2-4 takty)

Wspaniale!

Ja jestem bardzo za. Przedstawione limity i tak są bardzo wysokie zaufajcie mi. Robiłem dosyć solidne testy na 25 / 50 / 70 / 80 i 90 metrów i większość starć w ASG odbywa się na dystansie 25-50m. (Mierzone taśmą u ustawiane cele oraz osoba na powyższych odległościach). 2.8J to naprawdę dużo. A zejście z DMR oraz KM to świetny ruch.
Dlaczego KM? Ponieważ to ASG a nie prawdziwa wojna przygniatasz kogoś ogniem lobem nawet na 60/70m ale nie dzięki fps a dzięki magazynkowi. Ile to razy widzimy jak ktoś idzie z KM i pruje ile wlezie bo to daje najwięcej zabawy? BO asg to sport dynamiczny a nie statyczny. A widziałem raz 20paro letnia dziewczynę której ktoś nieźle zza krzaka zmasakrował twarz bo do niej z KM strzelał. I nie chodzi o to czy ktoś gra 10lat czy 10 dni. Załączam link do PRACY INŻYNIERSKIEJ na ten temat (Badania i analiza zagrożeń wynikających z użytkowania replik ASG | WMASG - Airsoft & Guns). Nie raz ktoś się przestraszy w wojennej mgle będzie strzelał z auto czy źle oceni odległość (tu jestem przekonany że 90% z nas źle ocenia w tym ja). Testom bólu poddał się KMK (podziękujmy mu wszyscy). Najbliższy strzał jaki oddaliśmy było to z kulek BLS 0.48 z repliki 520 fps (2.3J) z odległości ~17m. Strzał był w miękką część ciała. W skórę osłoniętą tylko koszulka termo-aktywna na dole pleców nad pośladkami. Bolało jak zaraza ale nie było ŻADNYCH groźnych uszkodzeń . Jedynie zaczerwienienie które zniknęło rano kolejnego dni. Później poszliśmy na “strzelnicę” z celami. Wzięliśmy 2 przedstawicieli “automatów” KMK (AEP cymoglock, HK 416 specna 450 fps), Krzyzan (cyma ak74 450 fps), oraz “4taktów” Ja (VSR full PDI TM 2.8J, a&k m24 2.33J, USP tokyo marui 220 fps) oraz aszur (cymoglock, novritsch ssg24 2.9J).

Najpierw każdy z nas miał ocenić jak daleko jest kraniec okopu. Wszyscy mówili 90-100m a faktycznie było to 70m. Żaden AEG nie doleciał na ta odległość (Najlepiej tuningowanebyło hk416 450 fps lufa prometheus flat hop, silnik high speed). Jednak na 25m było już czuć na same termo nawet AEP’a. Mógł bym o tych testach opowiadać godzinami ale clue jest takie.

2.8J to i tak dużo to maxymalna moc dla jeszcze bezpiecznego strzelania bez specjalnego przywalania się o to ze ktoś komuś niebezpiecznie strzelił itp, czego nigdy nie zmierzymy ze względu na to ze ASG to sport symulujący WALKĘ i nie ma co być pewnym że ktoś na pewno dostał albo że oszukuje czy ze strzela na 70m.

Popieram w 100% decyzje administracji, z 4taktami i KMami zrobiło sie to samo co 2 lata temu z AEGami. Wyścig zbrojeń. Kreowanie u nowych graczy nierealnych oczekiwać że jak będą mieli (defacto niebezpieczną) mocną 500 fpsową broń to będą skuteczniejsi ze względu na same liczby. Tworzy to atmosferę niezdrowej rywalizacji. W której każdy dead to “kr*** miałeś farta dopadnę Cię” zamiast “super strzał, jak ro zrobiłeś”. Bardzo zazdroszczę takiego klimatu ASG Kanadzie. Świetnie ludzie w ten sposób bawili się na Hot-Border gdy Aszur dostał kulkę i upadająckrzyczał jak trup hehehe. Świetnie rozluźniało to atmosferę i grało się dużo przyjemniej.

Na osłodę trochę ciekawych informacji.
100m strzelanie z karabinu snajperskiego o 450 fps (100 METER AIRSOFT SNIPER HIT - SilverBack SRS - YouTube)
Jeśli gracze KM/AEG chcą mieć większą celność i lepszy zasięg wcale nie muszą niebezpiecznie podnosić FPS.
W takim przypadku polecam lufe prometheus / TNT (szeroką przy wyjściu) oraz dystanser oraz gumkę maple leaf (Why R-hop isn't as great as you think it is - YouTube). Chociaż na 95% nigdy się nam to nie przyda ponieważ większość starć w ASG odbywa się na dystansie 25-50m. A wtedy i ze stocka ładnie siekniecie :smiley: