Spotkanie administracyjno-moderacyjne - podsumowanie

Po wielu trudnościach w końcu udało nam się spotkać w gronie administracyjno-moderacyjnym, aby poruszyć sporo tematów, które czekały na walne spotkanie.
Wiemy, że nasza społecznośc nie jest idealna, warunki do rozwoju nie są perfekcyjne, a niedzielne spotkania dalekie od ideału. Nie rozwiążemy magicznie wszystkich problemów, ale … poczyniliśmy pewne ustalenia i kroki. Nie o wszystkich chcemy/możemy aktualnie informować, jednak częścią z nich możemy się podzielić.

1. Zmiana sposobu “wyboru” miejscówek na niedzielne spotkania

Z uwagi na kwestie związane z koniecznością rezerwacji niektórych miejscówek, czasowego zakazu wstępu na inne, nadmierną eksploatację jednych i olewanie innych zmienimy formę w jakiej definiowane będą miejsca spotkań.
Wprowadzimy odgórnie ustalony kalendarz spotkań z jasno określonymi miejscami i datami. Liczymy, że dzięki temu rozwiążemy problem ankiet, wykorzystamy lepiej miejsca z rezerwacją (Bastogne i cały teren Krzekowa + nowe miejsca).
Zmianę docenią z pewnością zapracowani. Jednocześnie po opublikowaniu kalendarza na dany miesiąc z wyprzedzeniem pozwolimy Wam (naszej społeczności) na możliwość zorganizowania mini scenariuszy i rozgrywek.

Szczegóły dotyczące nowego terminarza w osobnym komunikacie.
Planowana data wprowadzenia zmiany: Listopad.

2. Unikon i CQB

Niezwykle popularny i palący temat - ale wiedzcie, że coś się dzieje.
Nie chcemy działać w “szarej strefie” i pracujemy nad pozyskaniem pokrycia naszej obecności w tym miejscu w bardziej sformalizowanej formie.
Docelowo chcemy tam gościć regularnie co sześć tygodni, aby nie zajechać miejscówki, ale jednocześnie się nią nacieszyć.

Temat jest w trakcie i nie możemy podać terminu wprowadzenia zmiany.

3. Regulamin spotkań i społeczności

Planujemy aktualizację i uzupełnienie regulaminu spotkań oraz społeczności. Zmiany będą uzupełniały brakujące zapisy, dostosowywały regulamin do rzeczywistości naszych spotkań, oraz okręslały zmian w strukturze forum (głosowanie, akceptacje graczy, zmiany w moderacji).

Termin realizacji: październik/listopad.

4. Zmiany w moderacji i administracji

Wprowadzamy zmiany w strukturze administracyjno-moderacyjnej.

Za wieloletnie zasługi, pchanie tematów organizacyjnych i rozwój środowiska @Kleszcz został powołany na czwartego administratora TS.
Tym samym posiadamy skład administracyjny: @waYne @kmk @Jaca @Kleszcz - którego zadaniem jest podejmowanie najbardziej istotnych decyzji, nadawania kierunku rozwoju społeczności i dbania o nią.

4.1 Moderacja zostaje rozbita na Moderację TS i Liderów - po co?

Moderacja w składzie: @Radzio @Francun @TomasZ @Gawron89 - to niejako “młodsi” administratorzy - ich rolą jest dbanie o społeczność, wspieranie administracji w kwestiach technicznych i związanych z kontaktami z wojskiem, urzędami i osobami prywatnymi. Oczywiście nie uchylą się też przed dbaniem o forum i przed pomocą dla nowyc graczy.

Liderzy (nazwa robocza, nie przyzwyczajajcie się :wink: ): @silownik88 , @Habrys , @Aszur + nowe osoby o których poinformujemy niebawem…
Mają być liderami społeczności - to najaktywniejsi członkowie społeczności, którzy swoją charyzmą i zaangażowaniem potrafią w sposób bezpieczny i sensowny zorganizować niedzielną rozgrywkę. Nadanie im rangi lidera pozwoli “uprawomocnić” ich rolę na niedzielnych spotkaniach.

Rola “lidera” ta będzie nadawana czasowo “na rok” - mamy świadomość tego jak wiele osób pojawią się i znika. Chcemy, aby ta rola była “odznaczeniem” dla najaktywniejszych, a jednocześnie pierwszym krokiem do wstąpienia w poczet moderatorów.

Zakres podziału ról, zadań (zauważcie, że nie ma mowy o korzyściach :stuck_out_tongue: ) zostanie opublikowany niebawem.

5. Aktywizacja społeczności i młodych graczy

Ten temat zajął nam naprawdę sporo czasu i rozpętał burzę. Wiemy, że nasza społeczność wygląda marnie poza niedzielnymi spotkaniami, mamy tego świadomość. Widzimy też młodych graczy, przerażonych poziomem i stojących w drugiej lub trzeciej linii walki.

Mamy pomysły, mamy plany … jeśli się uda to postaramy się Nas i Was aktywizować.

Czas realizacji: Listopad+

6. Nowe miejsca

To teren palący jak zawsze … ale jest światełko w tunelu. Niczego nie obiecujemy, pochwalimy się jeśli uda nam się dopiąć tematy.


Powyższe informacje to jedynie skrót. Tematów jest wiele więcej, ale nie wszystkie chcemy tutaj porusząc, choć o wszystkich poinformujemy w stosownym czasie :wink:

Gratulacje dla @Kleszcz za zasłużone przyznanie roli administratora - niech Ci ocet słodkim będzie.

12 polubień

@Kleszcz brawo

@Gawron89 dla tych młodych graczy można zrobić grę która będzie się odbywała o 9 przed normalnym rozpoczęciem i tam mogą grać tylko nowi gracze

1 polubienie

Co było złego w obecnej formule wybierania miejsca gry?
Ankieta ma, w moim odczuciu, ten plus że większość wybiera miejsce co minimalizuje ilość zbędnych kwasów i narzekania. Jednocześnie przy jakimś zdarzeniu powodującą niemożność gry na danym miejscu wygrywa druga z kolei. System z góry ustalonych miejsc może spowodować że na jednej strzelance będą tłumy bo teren lubiany, a na innej przyjdą 2-3 osoby bo teren słaby
Po co zmieniać coś co działa dobrze i bez zarzutu?

3 polubienia

Sposób angażowania młodych/nowych graczy jest prosty. Rozdzielać ich równo w każdej ze stron, pomagać, podpowiadać. Nie ma co kombinować, robić dla nich specjalnie strzelanki. Spowoduje to tylko zbędny podział, śmiechy i odizolowanie jednych od drugich

6 polubień

Jeżeli są jakieś problemy, kwasy, pomysły czy pytania związane z grami, terenami, ludźmi czy jakikolwiek inne, po za problemami prywatnymi, korzystajcie z tego forum. Ludzie mają prawo wypowiadać się, wygłaszać swoje opinie, dawać pomysły czy sugestie
Rozwiązywanie wszelkich palących problemów, które dotyczą wszystkich graczy, tylko i wyłącznie przez administrację w niejasny sposób będzie tylko prowadzić do podziałów, wojenek, narzekań

2 polubienia

Zgadzam się z przedmówcą, szczególnie jeżeli chodzi o wybór miejscówki i angażowanie nowych graczy

2 polubienia

Też popieram,ankiety w obecnym systemie głosowania są najlepsze każdy głosuje gdzie chce iść,co do młodych jestem zdania że powinni uczyć się gry i zasad razem z dorosłymi.

2 polubienia

Krótkie uzupełnienie w kwestii zmiany “sposobu wyboru miejsca”.

Nie wiem czy zauważyliście, ale ta “demokracja” to ułuda wyboru - miejscówki regularnie przegłosowywane są przez 3 lub 4 ekipy, które swoją liczebnością zmieniają wyniki (ma to miejsce od 4-5 lat). Nic w tym złego, ale ten system nieco kuleje i to od dawna … :wink: W sytuacji przegłosowania przez ekipę X Twoim wyborem było “idę / nie idę” - ten element się nie zmieni :wink:

System “weryfikacji” miał zablokować przegłosowywanie fake kontami, a prze ludzi, którzy nie potrafią doczytać opisu dołożył nam konieczności nieustannego tłumaczenia “gdzie kliknąć” :slight_smile:

Cześć miejscówek jest bardzo sezonowa (np. nie grywalna w lato), a inna cześć ma niewykorzystany potencjał.

Do niektórych miejscówek możemy w następnym roku stracić czasowo dostęp z uwagi na kwestie związanie z papierologią, a nawet z uwagi na prace budowlane/wycinkowe na ich terenie.

Jest na prawdę multum tematów, które należy wziąć pod uwagę w tej kwestii i uwierzcie mi, że nie działa to tylko na zasadzie “Hehe od teraz to my se będziemy mówić gdzie strzelamy”. Planowanie, sprawdzanie dostępności terenu będzie kolejną pracą do wykonania. Chcemy pogodzić interesy instytucji wydających zgodę na obecność na danym terenie, potencjalnie organizowanych imprez, sezonowością miejscówek, wrzuceniem nowych terenów itd.

Na koniec najważniejsze - to nie jest zmiana permanentna, jeśli nie wyjdzie, cofniemy ja :wink:

Ale spróbować musimy.

5 polubień

Po zamianie forum i stylu w jakim to zrobiliście chyba lepiej byłoby abyście jak najmniej zmieniali :stuck_out_tongue_winking_eye: :kissing_heart:

1 polubienie

Ty się boisz wszystkiego co nowe tak bardzo, że jak będziesz musiał kupić nowe auto z komputerem podkładowym to prędzej przerzucisz się na bryczkę z końmi bo współczesnych technologii się brzydzisz :wink: :stuck_out_tongue:

7 polubień

Jeżeli chodzi o te nieszczęsne ankiety. Z tego co zauważyłem, że większość głosuje tam gdzie pierwsza osoba zagłosuje. Co do okresowego braku dostępności miejscówek, dlaczego nie można wtedy napisać na forum „ słuchajcie to i to miejsce będzie niedostępne bo to i to, dlatego nie będzie go w ankiecie przez tyle i tyle”. Chcecie spróbować nowych miejscówek, super, fajnie że szukacie nowych miejsc. Możecie wtedy napisać na forum, że organizujecie strzelankę w nowym miejscu i dlatego nie będzie w tym tygodniu ankiety. Jesteśmy forum/społecznością ludzi którzy lubią wymieniać się plastikiem z udawanych karabinków, a nie jak kilkukrotnie słyszałem organizacją albo stowarzyszeniem :wink:

1 polubienie

Jakoś damy radę trzeba iść do przodu​:+1::wink:

Fajnie, że szukacie nowych rozwiązań i chcecie (mam taką nadzieję) żeby ludziom miło spędzało się czas na łonie natury. Ale trochę przekombinowujecie teraz. Żeby ludzie nie marudzili (tak jak ja teraz) wystarczy być z nimi szczerym. Idealnym przykładem jest sytuacja z dzikami. Nikt nie wie o co chodzi, ludzie się wkurzają. Napisałeś o co chodzi i było okej, bo wszyscy dowiedzieli się dlaczego było tak a nie inaczej😉

W tym ujęciu to nawet czubka tej “społeczności” nie dostrzegasz :wink: Osobiście po 3 czy 4 jako “mod” latach dopiero dowiaduje się o niektórych koneksjach i zależnościach, które pozwalają na pewne rzeczy :smiley:

Tego nie neguje :wink:

Dlatego też Ty jesteś adminem/„skromnym moderatorem polowym” a nie ja. Ja mogę jedynie sobie pomarudzić, napisać swoje spostrzeżenia/uwagi.

Z takiego marudzenia od różnych ludzi pojawiają się tematy do rozmów :wink:

I tak w skrócie to że 20 osobą “X” nie podoba się zmiana sposobu definiowania miejscówek, nie oznacza że nie ma kolejnych 40 osób którym jest to na rękę (choćby teamy które planują sobie wyjazdy i treningi z wyprzedzeniem). A także, że nie ma kolejnych 4000 osób którym jest to zupełnie obojętne, bo i tak jedynie sprawdzają gdzie gramy, pakują manele i przyjeżdżają.

Nie bawimy się tutaj w branie innych na huki i krzyczenie “mi nie pasuje”. Wprowadzimy zmiany, sprawdzimy jak się przekładają na organizacje, wyciągniemy wnioski i ponownie podejmiemy decyzje :wink:

3 polubienia

Usunięcie ankiet na plus, popieram :slight_smile:

1 polubienie

Nie twierdzę, że nikomu nie podoba się się zmiana, możliwe, że dużo jest takich osób. Wśród osób które znam raczej ta zmiana nie cieszy się uznaniem. Jeżeli chodzi o teamy, to czy to na prawdę tak dużo zmienia że będą wiedzieć gdzie będzie rozgrywka z miesięcznym wyprzedzeniem?
No cóż zobaczymy jak to wyjdzie, może to ja się mylę i będzie lepiej. Tak czy siak, jak zawsze będę co tydzień i jak od niedawna będę organizował rozgrywkę gdy nie będzie adminów/organizatorów😉