Regulamin Taktyczny Szczecin 2024

Drodzy Państwo mamy zaszczyt przedstawić Wam nową ujednoliconą i zaktualizowaną wersję regulaminu forum Taktyczny Szczecin. Wiele dni pracy by finalnie uporządkować ujednolicić i zebrać w jedno miejsce wszystkie zasady pisane i niepisane jaki panowały przez lata na spotkaniach TS.
Z kwestii technicznych i organizacyjnych - nowy regulamin wchodzi w życie od razu jednakże zachowujemy miesięczny okres przejściowy w którym respektowane będą zapisy stare oraz nowe zależnie od tego które będą korzystniejsze dla graczy.
Regulamin w najbliższym czasie będzie również dostępny w formacie PDF w tym poście.
Ponadto z czasem zostanie dodana wersja skrócona z najważniejszymi zasadami jakie panują i wystarczą by bezpiecznie brać udział w grze a także zostanie stworzony plik tekstowy opisujący i wyjaśniający skąd po co i dla czego w regulaminie pojawiają się takie a nie inne zapisy (coś na kształt opracowania).

UWAGA!
Dla 99% graczy nowy regulamin nie oznacza żadnych zmian jedynie doprecyzowuje kwestie do tej pory ustalane ustnie. Jest on EWLOUCJĄ a nie REWOLUCJĄ. Pozostały 1% może być niezadowolony ze względu na to że przestanie być przymykane oko na niektóre rzeczy.

SPIS TREŚCI

Preambuła.

Dział I
Limity i zasady.

Rozdział 1
Limity.

  1. Budynki i teren zurbanizowany (CQB)
  2. Teren otwarty niezurbanizowany (Las)
  3. Definicje trybów ognia

Rozdział 2
Zasady gry

  1. Zasady gry w budynkach i w terenie zurbanizowanym (CQB)
  2. Zasady gry w terenie otwartym (Las)
  3. Zasady gry w terenie mieszanym (Teren mieszany)

Rozdział 3
Klasyfikacje.

  1. Klasyfikacja replik

Dział II
Organizacja

Rozdział 1
Zasady gry

  1. Zasady podstawowe
  2. Porządek w trakcie odprawy
  3. Porządek i zasady w trakcie rozgrywki

Rozdział 2
Administracja

  1. Administracja moderacja i rozjemcy terenowi

Rozdział 3
Dopuszczanie do gry

  1. Gracze
  2. Sprzęt
  3. Pomiar prędkości wylotowej

Rozdział 4
Odpowiedzialność uczestników spotkań

  1. Odpowiedzialność Administracji
  2. Odpowiedzialność graczy
  3. Tereny wykorzystywane do rozgrywek

Rozdział 5
Spory

  1. Rozwiązywanie sporów

Rozdział 6
Dodatkowe zachowania zabronione

  1. Dodatkowe zachowania zabronione

Rozdział 7
Kary i wykluczenia

  1. Opis
  2. Usunięcie czasowe
  3. Usunięcie trwałe
  4. Ostrzeżenie (warn)

Dział III
Kwestie Techniczne

Rozdział 1
Osoby niezarejestrowane na forum Taktyczny Szczecin

  1. Goście

Rozdział 2
Znaczniki i oznaczenia

  1. Oznaczenia stron
  2. Oznaczenia inne
  3. Oznaczenia dodatkowe

Rozdział 3
Tereny rozgrywki

  1. Miejsca

Rozdział 4
Wyroby pirotechniczne

  1. Pirotechnika hukowa
  2. Pirotechnika dymowa
  3. Pirotechnika błyskowa

Rozdział 5
Rejestracja obrazu i dźwięku

  1. Filmy i zdjęcia

Rozdział 6
Optoelektronika i drony

  1. Termowizja
  2. Noktowizja
  3. BSP

Rozdział 7
Inne

  1. Gry spoza kalendarza forum Taktycznyszczecin.pl

REGULAMIN FORUM TAKTYCZNYSZCZECIN.PL

Preambuła
Witamy na Forum Airsoftowym Taktycznyszczecin.pl! Naszym celem jest
stworzenie otwartej, przyjaznej społeczności, w której miłośnicy Airsoftu mogą
dzielić się wiedzą, doświadczeniem i pasją do tej fascynującej formy rozrywki.
Regulamin Forum został stworzony z myślą o zapewnieniu bezpiecznego,
zorganizowanego i przyjaznego środowiska dla wszystkich członków. Ma on
służyć jako narzędzie rozwiązujące praktycznie każdą kwestię sporną, bazując na
doświadczeniach wieloletnich uczestników rozgrywek Airsoftowych.
Nasza społeczność rozwija się dzięki zgodnemu z duchem fair play podejściu i
poszanowaniu dla każdego uczestnika. Mamy nadzieję, że korzystanie z forum
przyniesie Wam wiele radości, a regulamin będzie sprzyjał tworzeniu pozytywnych
interakcji oraz sprawnemu rozwiązaniu wszelkich problemów. Mamy również
nadzieję że regulamin pozwoli na doprecyzowanie każdej niejasności.
Dziękujemy, że jesteście częścią naszej społeczności na Taktycznyszczecin.pl!

Dział I
Limity i zasady

Rozdział 1
Limity

  1. Budynki i teren zurbanizowany (CQB):
    a) Limit mocy replik używanych podczas rozgrywek CQB i w terenie zurbanizowanym ustala
    się na 1.15J +/- 0,00J ;
    b) Przy określonym limicie 1.15J obowiązuje bezwzględny nakaz używania wyłącznie ognia
    pojedynczego zgodnie z definicją. (Dział I, Rozdział 1, Punkt 3, Podpunkt a);
    c) Maksymalną wagę kulki ustala się na 0.25g;
    d) Zakaz używania kulek typu Bioval BBMAX, metalowych, kulek do łożysk, śrutu i innej
    niebezpiecznej amunicji o odkształcalności innej niż kulka plastikowa.
  2. Teren otwarty niezurbanizowany (Las):
    Limit energii kulki dla replik używanych podczas rozgrywek w terenie otwartym zostaje
    ustalony:
    a) do 1.9J +/- 0,00J dla replik szturmowych posiadających możliwość prowadzenia ognia w
    trybie automatycznym (fullauto) zgodnych z klasyfikacją. (Dział 1, Rozdział 3, Punkt 1,
    Podpunkt b);
    b) do 2.3J +/- 0,00J dla replik karabinów maszynowych zgodnych z klasyfikacją
    posiadających możliwość prowadzenia ognia ciągłego (fullauto). Wymagana druga
    replika. (Dział 1, Rozdział 3, Punkt 1, Podpunkt c);
    c) do 2.8J +/- 0,00J dla replik posiadających możliwość prowadzenia ognia wyłącznie w
    trybie samopowtarzalnym (semi) z mechanicznie bądź elektronicznie zablokowaną
    funkcją ognia ciągłego zgodnych z klasyfikacją. Wymagana druga replika. (Dział 1,
    Rozdział 3, Punkt 1, Podpunkt d);
    d) do 3.3J +/- 0,00J dla replik wyłącznie sprężynowych oraz gazowych które posiadają
    zamek dwu- lub czterotaktowy zgodnych z klasyfikacją. Wymagana druga replika. (Dział
    1, Rozdział 3, Punkt 1, Podpunkt e);
    e) Zakaz używania kulek typu Bioval BBMAX, metalowych, kulek do łożysk, śrutu i innej
    niebezpiecznej amunicji o odkształcalności innej niż kulka plastikowa.
  3. Definicje trybów ognia:
    a) ogień pojedynczy (semi) klasyfikuje się jako wymagający każdorazowego naciśnięcia
    spustu do oddania kolejnego strzału. Celem ponownego oddania strzału należy odpuścić
    język spustowy i ponownie go nacisnąć.
    Po jednokrotnym naciśnięciu i puszczeniu spustu replika wykonuje jeden pełny cykl
    wystrzeliwując jedną* kulkę;
    b) Binnary Trigger jest to tryb pozwalający na wystrzelenie dwóch kulek w jednym cyklu
    naciśnięcia i odpuszczenia spustu. Klasyfikowany jest jako odmiana ognia ciągłego;
    c) Burst jest to rodzaj ognia pozwalający na wystrzelenie ograniczonej ilościowo serii kulek.
    Klasyfikowany jest jako odmiana ognia ciągłego;
    d) Ogień ciągły klasyfikuje się jako tryb pozwalający na ciągłe oddawanie strzałów w czasie
    trzymania wciśniętego języka spustowego. Replika będzie oddawać wtedy strzały do
    wyczerpania kulek. Do ognia ciągłego w myśl zasad zalicza się każdy tryb ognia inny niż
    pojedynczy;
    e) * Podpunktu “a” nie stosuje się w przypadku używania replik strzelb które posiadają
    więcej niż jedną lufę wewnętrzną dopuszcza się wtedy oddanie pojedynczego strzału z
    większej niż 1 ilości kulek zachowując przy tym jeden cykl.

Rozdział 2
Zasady gry

  1. Zasady gry w budynkach i w terenie zurbanizowanym (CQB):
    a) W budynkach na obszarze zurbanizowanym dozwolone jest używanie wyłącznie ognia
    pojedynczego (semi) zgodnego z definicją.
    Zakazuje się używania replik które nie spełniają tego wymagania (nie posiadają lub mają
    uszkodzony tryb semi) w tym replik posiadających włączony zamiast trybu semi “binnary
    trigger”, “burst” itp.
    b) Strzelanie przez otwory:
  • mniejsze niż średnia wielkość ludzkiej głowy dozwolone jest tylko z pewnej
    odległości nie mniejszej niż 1m, kategorycznie zakazane jest prowadzenie ognia
    do celu którego nie widzimy (wkładanie samej lufy w otwory typu dziurka od
    klucza);
  • większe niż średnia wielkość ludzkiej głowy jest w pełni dozwolone i nie jest
    obłożone żadnymi ograniczeniami.
    c) Kategorycznie zabronione jest wystawianie samej repliki i prowadzenie ognia w kierunku
    celu którego nie widzimy;
    d) Dozwolone jest użycie replik broni białej w postaci atrap noży wykonanych wyłącznie z
    miękkiego materiału takich jak guma,gąbka dodatkowo każda replika broni białej musi
    otrzymać akredytację administracjI;
    e) Tarcze balistyczne bądź ich kopie:
  • Dozwolone jest użycie tarcz balistycznych oraz ich replik przez, które rozumie się
    jako obiekt przypominający tarcze, wyposażony w uchwyt;
  • Każda tarcza balistyczna zarówno oryginalna jaki i replika musi otrzymać
    akredytację administracji;
  • Tarcza jest wyposażeniem danego gracza tak jak np. replika, przeciwnik nie może
    jej przejąć;
  • Tarcze można przekazać innemu graczowi jedynie będąc „żywym” ,w punkcie
    „respawn” lub w miejscu otrzymania trafienia. Można ją zniszczyć według
    sprecyzowanych, specjalnych zasad obowiązujących podczas danej gry w każdym
    innym przypadku tarcza jest niezniszczalna;
  • Organizator spotkania może zabronić użycia tarczy lub ograniczyć jej użycie jeśli
    będzie miała negatywny wpływ na rozgrywkę a także może nie dopuścić tarczy ze
    względu na wagę, wymiary lub sposób wykonania.
    f) Granaty:
  • Dozwolone jest używanie granatów sprężynowych oraz gazowych typu „Tornado”,
    których pole rażenia obejmuje całe pomieszczenie, do którego został wrzucony
    granat;
  • W sytuacji, gdy w pomieszczeniu „wybucha” granat rozpryskowy wyeliminowani są
    gracze, którzy się w nim znajdują, nawet jeśli nie zostali trafieni bezpośrednio
    elementami miotanymi (częściami korpusu, proszkiem lub kulkami). Zasada ta nie
    obowiązuje poza terenem CQB oraz w pomieszczeniach wskazanych przez
    organizatora (hale, korytarze);
  • Granat który zadziała i rozsypie kulki w pomieszczeniu eliminuje tylko graczy
    bezpośrednio wystawionych na jego działanie. Gracz w całości ukryty za ścianą
    nie zostaje uznany za trafionego nawet jeśli ściana nie jest kompletna;
  • W szczególnych przypadkach i podczas konkretnych wydarzeń może zostać
    dopuszczone użycie granatów pirotechnicznych na specjalnych zasadach.
    g) Lasery:
  • Dopuszcza się używanie laserowych wskaźników celu, których moc nie
    przekracza 1 mW;
  • Zabronionym jest używanie laserowych wskaźników celu celem oślepiania innego
    gracza. Jedynym dopuszczonym korzystaniem z tego typu urządzeń jest
    celowanie.
    h) Noktowizja/termowizja:
  • Dopuszcza się użytkowanie sprzętu optoelektronicznego w postaci noktowizorów i
    termowizorów, chyba że zasady danego spotkania stanowią inaczej.
  1. Zasady gry w terenie otwartym (Las):
    a) Podczas strzelania z niewielkiej odległości kierujemy się zdrowym rozsądkiem, tabelą
    odległości (MED) oraz używamy wyłącznie ognia pojedynczego (semi);
    b) Dozwolone jest używanie granatów gazowych typu „Tornado”, których pole rażenia jest
    zależne od wyrzuconych przez granat kulek, inaczej niż jest to opisane w przypadku
    rozgrywek w terenie zurbanizowanym. Tylko bezpośrednie otrzymanie trafienia kulką
    eliminuje gracza;
    c) W przypadku wystąpienia na terenie otwartym umocnień w postaci budynków/bunkrów
    stosuje się zasady opisane w Dziale 1, Rozdziale 2, Pkt 1;
    d) W przypadku posiadania repliki o mocy większej niż 1,9J obowiązkowe jest posiadanie
    sprawnej repliki w limicie nieprzekraczającym 1,9J i używanie jej zgodnie z zasadami
    MED;
    e) Tarcze balistyczne bądź ich kopie:
  • Dozwolone jest użycie tarcz balistycznych oraz ich replik przez, które rozumie się
    jako obiekt przypominający tarcze, wyposażony w uchwyt;
  • Każda tarcza balistyczna zarówno oryginalna jaki i replika musi otrzymać
    akredytację administracji;
  • Tarcza jest wyposażeniem danego gracza tak jak np. replika, przeciwnik nie może
    jej przejąć;
  • Tarcze można przekazać innemu graczowi jedynie będąc „żywym” ,w punkcie
    „respawn” lub w miejscu otrzymania trafienia. Można ją zniszczyć według
    sprecyzowanych, specjalnych zasad obowiązujących podczas danej gry w każdym
    innym przypadku tarcza jest niezniszczalna;
  • prowadzący spotkanie może zabronić użycia tarczy lub ograniczyć jej użycie jeśli
    będzie miała negatywny wpływ na rozgrywkę a także może nie dopuścić tarczy ze
    względu na wagę, wymiary lub sposób wykonania.
    f) Granaty
  • Dozwolone jest używanie granatów sprężynowych oraz gazowych typu „Tornado”,
    których pole rażenia obejmuje całe pomieszczenie, do którego został wrzucony
    granat;
  • W sytuacji, gdy w pomieszczeniu „wybucha” granat rozpryskowy wyeliminowani są
    gracze, którzy się w nim znajdują, nawet jeśli nie zostali trafieni bezpośrednio
    elementami miotanymi (częściami korpusu, proszkiem lub kulkami). Zasada ta nie
    obowiązuje poza terenem CQB oraz w pomieszczeniach wskazanych przez
    organizatora (hale, korytarze);
  • Granat który zadziała i rozsypie kulki w pomieszczeniu eliminuje tylko graczy
    bezpośrednio wystawionych na jego działanie. Gracz w całości ukryty za ścianą
    nie zostaje uznany za trafionego nawet jeśli ściana nie jest kompletna;
  • W szczególnych przypadkach i podczas konkretnych wydarzeń może zostać
    dopuszczone użycie granatów pirotechnicznych na specjalnych zasadach.
    g) Lasery
  • Dopuszcza się używanie laserowych wskaźników celu, których moc nie
    przekracza 1 mW;
  • Zabronionym jest używanie laserowych wskaźników celu celem oślepiania innego
    gracza. Jedynym dopuszczonym korzystaniem z tego typu urządzeń jest
    celowanie.
  1. Zasady gry w terenie mieszanym (Teren mieszany):
    a) W przypadku gry w terenie mieszanym stosuje się zasady zawarte w pkt. 1 i pkt 2
    rozdziału 2 (zasady gry w budynkach oraz zasady gry w terenie otwartym) jeśli nie zostało
    określone inaczej;
    b) Budynki w takim trybie muszą zostać oznaczone strefą CQB adekwatną do terenu,
    warunków i planowanej rozgrywki;
    c) Podczas interakcji z graczem znajdującym się w strefie CQB zabrania się używania ognia
    innego niż pojedynczy;
    d) Dopuszcza się strzelanie ze strefy CQB do gracza znajdującego się poza strefą CQB z
    wykorzystaniem replik o mocy przekraczającej 1,15 J z zachowaniem limitu dla terenu
    otwartego, strefy CQB oraz zasad MED;
    e) Standardowa wartość strefy CQB to 15 metrów od ściany budynku, chyba że zostało
    ustalone inaczej.

Rozdział 3
Klasyfikacje

  1. Klasyfikacja replik
    a) Repliką dopuszczoną do gier CQB jest replika ASG o dowolnym napędzie pozwalająca na
    prowadzenie ognia pojedynczego zgodnego z definicją której energia kinetyczna kulki
    mierzona przy wylocie lufy nie przekracza 1.15J. Maksymalna waga kulek dostępna
    podczas gier CQB wynosi 0.25g;
    b) Repliką dopuszczoną do gier jako SZTURM jest replika ASG o dowolnym napędzie
    pozwalająca na prowadzenie dowolnego rodzaju ognia której energia kinetyczna kulki
    mierzona przy wylocie lufy nie przekracza 1.9J;
    c) Repliką dopuszczoną do gier jako KARABIN MASZYNOWY jest replika ASG o dowolnym
    napędzie pozwalająca na prowadzenie rodzaju ognia zgodnego z dodatkowymi
    warunkami której energia kinetyczna kulki mierzona przy wylocie lufy nie przekracza 2,3J;
    Replika ASG klasyfikowana jako karabin maszynowy musi spełniać wszystkie poniższe
    warunki techniczne:
  • konstrukcyjna, fabryczna możliwość podpięcia atrapy taśmy nabojowej a także
    replika mechanizmu taką taśmę przesuwającego;
  • podstawowym, głównym i jedynym występującym standardowo trybem ognia w
    replice jest ogień ciągły;
  • konstrukcja z szybko wymienną lufą zewnętrzną.
    Wyjątkami które nie muszą spełniać powyższych zasad są repliki systemu Gatlinga
    (konstrukcje wielolufowe), repliki wyposażone w gearbox oparty na systemie wersji 8 oraz
    repliki historyczne i nietypowe zgłoszone i zatwierdzone przez administrację. Każdy
    przypadek może również zostać rozpatrzony indywidualnie mając na uwadzę dobro
    graczy i jakość rozgrywki.
    d) Repliką dopuszczoną do gier jako replika WYBOROWA/DMR jest replika ASG o
    dowolnym napędzie pozwalająca na prowadzenie ognia wyłącznie pojedynczego
    zgodnego z definicją której energia kinetyczna kulki mierzona przy wylocie lufy nie
    przekracza 2.8J;
    e) Repliką dopuszczoną do gier jako replika snajperska jest replika ASG o napędzie
    sprężynowym lub gazowym pozwalająca na prowadzenie ognia pojedynczego
    wymagająca ręcznego wprowadzenia każdorazowo kolejnej kulki do komory hop up po
    oddaniu strzału której energia kinetyczna kulki mierzona przy wylocie lufy nie przekracza
    3.3J.

Dział II
Organizacja

Rozdział 1
Zasady gry

  1. Zasady podstawowe:
    a) Każdy uczestnik spotkania musi posiadać atestowaną, skuteczną ochronę oczu jest ona
    kluczowa dla bezpieczeństwa. Używanie masek z siatką lub innych podobnych typu
    okulary laboratoryjne jest zabronione w naszym środowisku i może być powodem
    niedopuszczenia użytkownika takiej maski/okularów do gry. Minimalnym wymogiem są
    okulary osiągające wytrzymałość na uderzenia jaką określa norma STANAG 4296 które
    muszą być noszone przez cały czas trwania gry;
    b) Każdy uczestnik spotkania powinien posiadać, znacznik trafienia w postaci Kamizelki
    odblaskowej w kolorze żółty/pomarańczowy;
    c) Każdy uczestnik spotkania musi posiadać oznaczenia stron w kolorze pomarańczowym
    (+/- RAL 2009) i niebieskim (+/- RAL 5005) ponadto oznaczenie powinno zapewniać
    widoczność w zakresie 360 stopni (dookoła ręki);
    d) Osoby, które nie posiadają kamizelki odblaskowej mogą zostać dopuszczone do
    rozgrywki, lecz nie mogą zgłaszać skarg o dodatkowe trafienia po zasygnalizowaniu
    pierwszego trafienia;
    e) Każdy uczestnik spotkania powinien posiadać dokument tożsamości, którym może
    potwierdzić swoją datę urodzenia, gdy przedstawiciel administracji/moderacji forum
    Taktyczny Szczecin o to poprosi. Akceptowanym dokumentem tożsamości jest dowód
    osobisty, prawo jazdy, paszport, legitymacja szkolna/studencka;
    f) Moderator/administrator/rozjemca terenowy może poprosić o wystąpienie osób nieletnich i
    okazanie legitymacji nieletniego gracza lub papierowej zgody rodzica/opiekuna prawnego.
    g) Osoby posiadające repliki o mocy przekraczającej 1.9J obowiązkowo wychodzą na
    środek i poddają się pomiarowi prędkości wylotowej niezależnie od reszty graczy;
    h) Na spotkaniach nie toleruje się obrażania innych uczestników rozgrywki oraz jakiejkolwiek
    formy przemocy fizycznej jak i psychicznej. Wszelkie tego typu przypadki będą
    skutkowały natychmiastowym wyproszeniem ze spotkania oraz trwałym wykluczeniem ze
    spotkań pod patronatem TS;
    i) Przemoc fizyczna udokumentowana filmem lub relacją świadków traktowana jest zawsze
    szczególnie i skutkuje permanentnym zakazem wstępu na spotkania;
    j) Podczas spotkań panuje kategoryczny zakaz spożywania napojów alkoholowych,
    stosowania wszelkich używek odurzających oraz bycia pod wpływem tych środków.
  2. Porządek w trakcie odprawy
    a) Uczestnicy stają w szeregu lub dwuszeregu na polecenie i w miejscu wyznaczonym przez
    osobę prowadzącą/osoby z moderacji/administracji/rozjemcy terenowego;
    b) Każdy uczestnik spotkania powinien stawić się o wyznaczonej godzinie na miejscu zbiórki
    przygotowany do gry. W przeciwnym razie może nie być brany pod uwagę podczas
    pierwszej rundy gry i dołączyć dopiero w następnej;
    c) Członek administracji/moderacji/rozjemca dokonuje kontroli ochrony oczu, kamizelek
    odblaskowych, wyrywkowo lub całościowo mocy replik (w przypadku mocy większej niż
    1.9J sprawdzani są wszyscy taką moc posiadający) oraz zgód nieletnich i/lub legitymacji
    gracza niepełnoletniego.
  3. Porządek i zasady w trakcie rozgrywki
    a) Gra rozpoczyna się oraz kończy tylko i wyłącznie na sygnał osoby prowadzącej grę.
    Sygnał może być podany za pomocą telefonu, radia, gwizdka lub głosem. W przypadku
    użycia gwizdka zabronione jest używanie go przez osoby nie zajmujące się
    moderowaniem gry;
    b) Zmiany zasad w trakcie gry może dokonywać tylko osoba, która odpowiada za przebieg
    gry lub osoba przez nią wyznaczona;
    c) Kategorycznie zabrania się samodzielnego dokonywania zmian w obrębie mechaniki
    rozgrywki tj. zmiany miejsca respawnu, czasu respawnu, rozstawienia flag itp;
    d) W przypadku , gdy na teren działań wkraczają osoby nie biorące udziału w rozgrywce pot.
    “cywile”, gra jest “zamrożona” (czyt. gracze nie zmieniają pozycji i nie oddają strzałów,
    tyczy się to również osób udających się na punkt „respawn”), a osoba która jako pierwsza
    zauważy osobę postronną ma obowiązek zasygnalizować to poprzez okrzyk “cywil”, inni
    uczestnicy rozgrywki mają obowiązek poinformowania pozostałych graczy o tym fakcie
    poprzez okrzyk “cywil!” w miarę możliwości również w innej nie pozostawiającej
    wątpliwości formie (np. PMR). Po opuszczeniu terenu rozgrywki przez osoby postronne
    wszyscy gracze również wyraźnie przekazują ten fakt pozostałym a gra jest
    kontynuowana;
    e) Gracz trafiony ma obowiązek wyraźnie zasygnalizować trafienie a następnie wyciągnąć
    kamizelkę odblaskową. Przed wyciągnięciem kamizelki można unieść w sposób widoczny
    replikę lub rękę;
    f) Gracz trafiony, któremu z racji mechaniki lub toku gry nie przysługuje interwencja medyka
    udaje się prosto na punkt odrodzenia (respawn) niezależnie od tego czy trafienie otrzymał
    od przeciwnika czy sojusznika.*
    *Sytuacja na wyraźne polecenie administratora/moderatora/rozjemcy terenowego lub
    organizatora gry może zostać zmieniona wtedy w przypadku otrzymania trafienia od
    członka własnego zespołu gracz nie ponosi konsekwencji trafienia a na respawn udaje się
    osoba, która go trafiła. Jest to jednak zasada dodatkowa a nie standardowa;
    g) W sytuacji, w której występuje wymiana ognia na krótkim dystansie i może wystąpić
    problem z rozstrzygnięciem, który z graczy został trafiony jako pierwszy. Wszyscy gracze
    biorący udział w wymianie ognia, co do których występują wątpliwości uznawani są za
    trafionych, przy czym powyższej zasady nie stosuje się gdy ewidentnie widać kto otrzymał
    trafienie jako pierwszy. A także gdy pomimo wcześniejszego otrzymania trafienia gracz
    nadal oddaje strzały, uznaje się wtedy oddane strzały za nieważne;
    h) Gracz trafiony i oczekujący medyka może zostać “dobity” za pomocą repliki broni białej
    oraz za pomocą dotknięcia ręką i stwierdzenia “dobijam”;
    i) Trafienie w jakikolwiek element wyposażenia/oporządzenia traktuje się jako trafienie w
    gracza;
    j) Trafienie w replikę główną, boczną lub aktualnie nie używaną (przewieszoną przez plecy)
    traktuje się jako trafienie w element oporządzenia.
    k) Zabronione jest strzelanie wystawiając jedynie replikę zza przeszkody oraz przez otwory
    zgodne z zasadami gry w terenie zurbanizowanym. Gracz oddając strzały musi widzieć
    cel;
    l) Podczas rozgrywki będąc po jednej ze stron mamy obowiązek wykonywać przydzielone
    nam zadania dążąc do zwycięstwa naszej drużyny. Nie wykonywanie zadań skutkować
    może wykluczeniem z gry;
    m) Forma wyeliminowania gracza metodą „Silent kill” :
  • Gracz może zadeklarować „silent kill-a” poprzez poklepanie ręką lub dotknięcie atrapą
    broni białej osoby, którą eliminuje oraz ustne stwierdzenie tego faktu (wypowiedzenie
    jednoznacznych słów typu: „nie żyjesz”, „silent kill”, itd.);
  • Gracz może zadeklarować maksymalnie 2 osoby, poklepując/dotykając je jednocześnie
    gracze wyeliminowani w ten sposób sygnalizują fakt wyeliminowania w maksymalnie
    cichy sposób, zabronione jest głośne oznajmianie tego faktu mogące zdradzić osobę
    wykorzystującą metodę „silent kill’a”;
  • Zabronione jest pozorowanie „silent kill’a” za pomocą broni białej, oraz innych
    niebezpiecznych i ostrych narzędzi;
  • Gracz na którym wykorzystano metodę “silent kill” od razu udaje się na respawn. Silent
    kill jest jednocześnie “dobiciem” i po jego zastosowaniu nie przysługuje wykorzystanie
    mechaniki leczenia.
    n) Leczenie:
  • Przywrócić gracza do gry może zależnie od zasad danej rozgrywki każdy “żywy”
    gracz lub wyznaczony medyk;
  • Całkowicie zabrania się samoleczenia tj. zakładania określonego zasadami
    opatrunku samemu sobie chyba że zasady konkretnej gry wyraźnie na to
    pozwalają;
  • Występowanie oraz ilość medyków na stronę ustala nadzorujący spotkanie dla
    danej gry. Występowanie medyków nie jest obligatoryjne;
  • Powrót gracza do gry następuje poprzez zastosowanie ustalonego przedmiotu
    (np. replika stazy taktycznej, taśma rzepowa lub bandaż), opcjonalnie organizator
    może dopuścić leczenie poprzez trzymanie gracza za dowolną części ciała i wolne
    liczenie na głos do 10;
  • Zabrania się samowolnego ściągnięcia opaski przez gracza poza punktem
    respawn;
  • W przypadku, gdy opaska oznaczająca opatrunek spadnie bądź zniszczy się
    samoistnie i nie jest możliwe założenie jej z powrotem gracz ma obowiązek jak
    najszybszego poinformowania medyka swojej strony o zaistniałej sytuacji, medyk
    w tej sytuacji zobligowany jest założyć następną opaskę w miejsce zniszczonej lub
    zgubionej. Gracz jeśli ma możliwość wymiany zniszczonej opaski może również
    zrobić to samodzielnie jeśli nie będzie miało to wpływu na rozgrywkę;
  • Gracz trafiony ma obowiązek pozostać w miejscu czekając na medyka lub gracza
    uprawnionego do leczenia bądź udać się prosto na punkt respawn (jeśli gra nie
    przewiduje oczekiwania);
  • Czekając na medyka gracz ma obowiązek zachować milczenie, dozwolone jest
    tylko wołanie medyka oraz podanie swojej lokalizacji;
  • Gracz trafiony ma obowiązek pozostać w pozycji nie utrudniając udziału w
    rozgrywce graczom, zarówno swojej jak i przeciwnej drużyny;
  • Zabrania się chowania się za trafionym graczem oczekującym na medyka i
    wykorzystywania go jako osłony.

Rozdział 2
Administracja

  1. Administracja moderacja i rozjemcy terenowi
    a) Administracja moderacja i rozjemcy terenowi mają za zadanie dbać o forum i jego
    funkcjonowanie czyli kontrolować czy regulamin jest przestrzegany zarówno w internecie
    jak i na żywo podczas spotkań. Zbiorczo wszystkie powyższe funkcje nazywane będą
    „administracją”;
    b) Żaden członek administracji nie może być nazwany organizatorem gry gdyż gra
    organizowana jest przez społeczność a powyższe osoby są wyznaczone przez tą
    społeczność do wewnętrznej kontroli;
    c) Rozjemca Terenowy jest to gracz który wykazywał się ponadprzeciętną frekwencją i
    charyzmą pozwalającą na przejęcie funkcji lidera w momencie kiedy wymaga tego
    sytuacja np. prowadził zbiórki podczas nieobecności moderatora, wziął nadzór nad
    młodymi graczami i pomagał im z orientacją w grze a także aktywnie udzielał się na forum
    dyskusyjnym. Osoba taka otrzymuje swego rodzaju mandat do sprawowania funkcji
    kontrolnej podczas gier.
    Rozjemca Terenowy może:
  • Prowadzić zbiórki;
  • Kontrolować wyrywkowo moc replik;
  • Kontrolować wyrywkowo sprzęt ochronny;
  • Udzielić upomnienia / warn’a;
  • Relegować gracza z rundy/gry;
  • Posługiwać się niebieską kamizelką podczas gry.
    Rozjemca Terenowy nie może:
  • Dać graczowi bana;
  • Podejmować decyzji o kierunku rozwoju forum;
  • Głosować podczas spotkań administracji.
    Rozjemca Terenowy jest prawą ręką moderatora podczas gier w polu. Zastępuje go w
    razie potrzeby i wspomaga myślą i uczynkiem.
    d) Moderator jest osobą wyznaczoną przez administrację i moderację spośród graczy którzy
    wyróżniają się na tle innych charyzmą doświadczeniem oraz zasługami dla środowiska w
    perspektywie wieloletniej. Moderatorem może zostać osoba bardzo doświadczona w asg
    w sprawach organizacyjnych technicznych i dowódczych która chce mieć realny wpływ na
    kierunek rozwoju i bieżące sprawy forum. Ponadto spełnia oczywiste wymagania dla
    zostania rozjemcą terenowym. Moderatorami najczęściej zostają dowódcy ekip aktywnie
    tworzących środowisko asg w Szczecinie aby być głosem większej ilości ludzi i
    reprezentować ich interesy.
    Moderator może:
  • Udzielić bana;
  • prowadzić zbiórki;
  • Kontrolować wyrywkowo moc replik (chronograf);
  • Kontrolować wyrywkowo sprzęt ochronny (okulary, gogle, maski);
  • Udzielić upomnienia/warna;
  • Relegować gracza z rundy/gry;
  • Posługiwać się niebieską kamizelką podczas gry;
  • Głosować w trakcie spotkań;
  • Proponowanie kierunków rozwoju forum;
  • Proponować zmiany w regulaminie;
  • Proponować udzielenie permanentnego bana;
  • Itd.
    Moderator jest funkcją podstawową przeznaczoną do bieżącej kontroli nad działalnością
    środowiska Taktycznego Szczecina
    e) Administrator to osoba wybrana spośród moderacji lub sprawująca tą funkcję od początku
    forum. Rolą administracji jest wyznaczanie kierunków zmian, kontrola pracy moderatorów
    oraz rozjemców a także wprowadzanie zmian w regulaminie. Dodatkowo każdy
    administrator jest także moderatorem i spełnia tą samą funkcję podczas gier.

Rozdział 3
Dopuszczanie do gry

  1. Gracze
    a) Do gier organizowanych przez Taktyczny Szczecin dopuszczeni są wszyscy
    zarejestrowani, pełnoletni gracze którzy przedstawili się w odpowiednim dziale forum
    zgodnie ze wzorem oraz ich goście;
    b) Każda osoba między 16 a 18 rokiem życia zobowiązana jest do dostarczenia pisemnej
    zgody od rodzica/opiekuna prawnego, lub posiadania aktywnej i zatwierdzonej legitymacji
    niepełnoletniego gracza. Wzór zgody dostępny jest w plikach do pobrania z grupy/forum;
    c) Osoby poniżej 16 roku życia mogą zostać dopuszczone do rozgrywki pod warunkiem, że
    prawny opiekun będzie znajdować się przez cały okres trwania gry na miejscu
    wydarzenia. Jeśli opiekun prawny chce przebywać na terenie rozgrywki musi posiadać
    własną atestowaną ochronę oczu oraz kamizelkę odblaskową;
    d) Każdy z graczy będąc świadkiem jawnego złamania regulaminu przez innego gracza
    zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie osoby, odpowiedzialnej za prowadzenie
    rozgrywki w danym dniu, i/lub członka administracji;
    e) W przypadku łamania przez gracza zasad bezpieczeństwa i braku możliwości
    poinformowania członka administracji gracze mogą samodzielnie podjąć działania w
    granicach określonych w ramach regulaminu i obowiązującego prawa.
  2. Sprzęt
    a) Aby wziąć udział w rozgrywce należy posiadać minimum sprzętu, który został
    dopuszczony do użycia w rozgrywce w postaci: replika określonej klasy mieszcząca się w
    limitach ustalonych w (Dział 1 Rozdział 1), atestowana ochrona oczu ustalona w (Dział 2
    Rozdział 1 Pkt 1).
  3. Pomiar prędkości wylotowej
    a) Pomiaru prędkości wylotowej w replikach elektrycznych i sprężynowych dokonuje się na
    kulkach docelowych jakie gracz planuje używać podczas rozgrywki, hop-up repliki musi
    być ustawiony poprawnie zapewniając optymalny tor lotu kulki (maksymalnie płaski);
    b) Pomiaru prędkości wylotowej replik zasilanych green gazem dokonuje się na kulkach
    docelowych jakie gracz planuje używać w trakcie rozgrywki, hop up repliki musi być
    ustawiony poprawnie zapewniając optymalny tor lotu kulki (maksymalnie płaski). Replika
    musi być w trakcie pomiaru zasilana green gasem o najwyższym ciśnieniu jakiego gracz
    planuje użytkować, nabita (replika lub magazynek) gazem do pełna dodatkowo celem
    zapewnienia rzetelności pomiaru magazynek repliki (lub replika) musi być nabity gazem
    nie później niż 5 minut przed pomiarem a także jeśli występuje intensywne słońce musi
    być wcześniej wystawiona na działanie promieni słonecznych. Jeśli część magazynków
    posiada zawory o zwiększonej przepustowości pomiaru dokonuje się na każdym
    magazynku osobno;
    c) Pomiaru prędkości wylotowej w replikach zasilanych sprężonym powietrzem dokonuje się
    na kulkach docelowych jakie gracz planuje używać podczas rozgrywki, hop up repliki musi
    być ustawiony poprawnie zapewniając optymalny tor lotu kulki (maksymalnie płaski). Po
    dokonaniu pomiaru gracz powinien zablokować możliwości ingerencji w regulator
    ciśnienia za pomocą tournament locka (kapturka zabezpieczającego);
    d) Pomiaru prędkości wylotowej w replikach zasilanych sprężonym dwutlenkiem węgla
    (CO2) dokonuje się na na kulkach docelowych jakich gracz planuje używać podczas
    rozgrywki na pełnej kapsule co2. Hop up repliki powinien być ustawiony poprawnie
    zapewniając maksymalnie płaski tor lotu kulki. Wiążące są pierwsze strzały przy nowo
    założonej kapsule CO2;
    e) Dopuszcza się odstąpienie od pomiaru prędkości wylotowej pistoletów GBB (gas blow
    back) zasilanych green gazem z racji ich budowy mają minimalne szanse na
    przekroczenie ustalonych limitów. Zaleca się jednakże sprawdzenie konstrukcji
    nietypowych i nie znanych sprawdzającemu.

Rozdział 4
Odpowiedzialność uczestników spotkań

  1. Odpowiedzialność Administracji
    a) Administracja, Moderacja oraz Rozjemcy terenowi są członkami społeczności forum
    którzy z racji doświadczenia i zaangażowania w życie społeczności zostali wybrani do
    sprawowania wewnętrznej kontroli nad życiem Forum co z tym związane żadnej z
    powyższych osób nie można nazwać organizatorem spotkania;
    b) Gracze zrzekają się możliwości wnoszenia roszczeń wobec członków
    Administracji/Moderacji oraz Rozjemców terenowych w przypadku wystąpienia
    jakiegokolwiek wypadku/urazu wynikającego z przebiegu gry oraz zachowania graczy;
    c) Administracja/Moderacja/Rozjemcy terenowi nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za
    działania graczy.
  2. Odpowiedzialność graczy
    a) Gracze przychodząc na grę organizowaną przez Taktycznyszczecin.pl akceptują
    jednocześnie postanowienia regulaminiu;
    b) Gracze zrzekają się możliwości wnoszenia roszczeń do innych graczy w przypadku
    wystąpienia jakiegokolwiek wypadku/urazu w trakcie gry;
    c) Wyjątkiem od zasady opisanej w podpunkcie “b” jest sytuacja w której gracz
    przestrzegający postanowień regulaminu jest osobą poszkodowaną a sprawcą jest gracz
    który złamał postanowienia niniejszego regulaminu;
    d) Gracz który łamie postanowienia regulaminu nie jest chroniony przez zapisy w nim
    zawarte;
    e) Spory dotyczące interpretacji zapisów regulaminu rozstrzyga się na korzyść osoby
    przestrzegającej jego zapisów.
  3. Tereny wykorzystywane do rozgrywek
    a) Większość (poza wyjątkami) miejsc wykorzystywanych przez społeczność forum
    Taktycznyszczecin.pl do rozgrywek asg nie jest pierwotnie przeznaczona do tego typu
    gier i co z tym związane, żadne z miejsc nie gwarantuje bezurazowego przebiegu
    rozgrywki. Gracze i osoby towarzyszące biorące w niej udział muszą być świadome tej
    konstatacji;
    b) Gracze będąc świadomymi zagrożeń jakie niesie teren na jaki się udają zrzekają się
    prawa do wnoszenia roszczeń wynikających z urazów spowodowanych ukształtowaniem
    terenu a także zabezpieczonymi i niezabezpieczonymi elementami budowli wobec innych
    graczy, administracji/moderacji/rozjemców terenowych oraz właścicieli terenu.

Rozdział 5
Spory

  1. Rozwiązywanie sporów:
    a) Spory między graczami powinny być rozwiązywane w miarę możliwości niezwłocznie w
    obecności przedstawiciela administracji/moderacji/rozjemcy terenowego;
    b) Kategorycznie zakazane są wszelkie przejawy utrudniania gry przez osoby chcące
    rozwiązać niejasności;
    c) Podstawowym i najlepszym dowodem w sprawie spornej jest nagranie wideo
    przedstawiające sytuacje. Nagranie traktowane jest priorytetowo jako podstawa do
    przyznania bana.

Rozdział 6
Dodatkowe zachowania zabronione

  1. Dodatkowe zachowania zabronione:
    a) Zabronionym jest oddawanie strzałów do osoby wyraźnie oznaczonej jako wyłączona z
    rozgrywki;
    b) Wykonywanie ruchów w trakcie czasowego zatrzymania rozgrywki;
    c) Wszelkie zachowania sprzeczne ogólnie rozumianym rozsądkiem;
    d) Wchodzenie na dachy;
    e) Wychylanie z okien w sposób mogący narazić osobę na wypadnięcie;
    f) Wchodzenie na parapety;
    g) Przechodzenie między pomieszczeniami na piętrze z zewnątrz budynku.

Rozdział 7
Kary i wykluczenia

  1. Opis
    Z rozgrywki gracz może zostać usunięty czasowo, trwale lub może otrzymać ostrzeżenie od
    członka Moderacji i Administracji na wiosek innego gracza lub automatycznie w razie
    stwierdzenia przez członka Administracji/Moderacji/Rozjemcy terenowego łamania postanowień
    regulaminu.
  2. Usunięcie czasowe:
    a) niezamierzone zachowania niebezpieczne;
    b) częste długotrwałe i nieuzasadnione przebywanie na punkcie respawn w trakcie gry;
    c) celowe sabotowanie własnej drużyny w trakcie gry
    d) sporadyczne acz celowe nieprzyznawanie się do trafień;
    e) rażące nieprzestrzeganie odległości MED;
    f) Nie zachowanie ciszy po otrzymaniu trafienia (poza wezwaniem medyka).
  3. Usunięcie trwałe:
    a) notoryczne i celowe nie przyznawanie się do trafień;
    b) świadome naruszenie zasad bezpieczeństwa;
    c) świadome oszustwo podczas pomiaru prędkości wylotowej replik;
    d) świadome oszustwo podczas akredytacji replik dodatkowych wymaganych powyżej 1.9J.
  4. Ostrzeżenie (warn)
    a) złamanie regulaminu o niskiej szkodliwości bez większego wpływu na bezpieczeństwo;
    b) Otrzymanie kolejno trzech ostrzeżeń oznacza wykluczenie czasowe na 1 miesiąc z
    rozgrywek organizowanych przez forum Taktycznyszczecin.pl;
    c) Raz w roku 1 stycznia wszystkie ostrzeżenia są usuwane.

Dział III
Kwestie Techniczne

Rozdział 1
Osoby niezarejestrowane na forum Taktyczny Szczecin

  1. Goście:
    a) Każdy użytkownik forum Taktycznyszczecin.pl może zabrać ze sobą gości nie będącymi
    zarejestrowanymi użytkownikami, ale muszą oni zostać zaznajomieni z regulaminem i go
    przestrzegać;
    b) Zaleca się aby goście posiadali konto na forum a także wykorzystali odpowiedni dział aby
    się przedstawić.

Rozdział 2
Znaczniki i oznaczenia

  1. Oznaczenia stron:
    a) na forum Taktycznyszczecin.pl wprowadza się podstawowy dwukolorowy system
    oznaczeń stron:
    i) Niebieskie;
    ii) Pomarańczowe.
    b) Taśma musi być umieszczona w sposób widoczny nie zasłonięta elementami
    wyposażenia w sposób umożliwiający identyfikację strony;
    c) Każdy uczestnik spotkania zobowiązany jest do posiadania własnych oznaczeń w dwóch
    obowiązujących kolorach na obie ręce.
  2. Oznaczenia inne:
    a) Zakazuje się noszenia oznaczeń jednostek wojskowych i organizacji uznawanych za
    zbrodnicze, lub powszechnie uznanych za wrogie dla Polski.;
    b) Naszywki przedstawiające symbole nazistowskie, faszystowskie lub inne promujące
    totalitaryzm mogą być powodem wydalenia gracza z rozgrywki;
    c) Wyjątkiem od zasady opisanej w podpunkcie “a” i “b” może być wykonywanie
    rekonstrukcji historycznej jednostek, które nie brały udziału w walkach od wielu lat jeśli
    dodatkowo nie wywołuje to zgorszenia u innych graczy i żaden z nich nie wyrazi
    sprzeciwu.
  3. Oznaczenia dodatkowe:
    a) podczas gry wprowadzone mogą być specjalne oznaczenie klas takie jak medyk,
    ciężkozbrojny, technik lub inne przedstawione przez organizatora.

Rozdział 3
Tereny rozgrywki

  1. Miejsca:
    a) Nowe miejsce,w którym odbywać ma się spotkanie Taktycznyszczecin.pl musi być to tego
    odpowiednie tzn. nie zagrażające ludziom postronnym, umiejscowione w rozsądnej
    odległości od domostw. Nie może sprawiać problemów właścicielom lub zarządcom
    terenu. Musi zapewnić bezpieczeństwo graczy;
    b) W przypadku niektórych miejsc możliwym jest wyłączenie części terenu rozgrywki
    zapewniając dzięki temu zwiększenie dynamiki i/lub bezpieczeństwa;
    c) Miejsce rozgrywki na dany tydzień wybierane jest przez administracje i moderację z
    czasowym wyprzedzeniem według listy (po kolei);
    d) Miejsce przeznaczone do rozgrywek może zostać trwale bądź czasowo wyłączone jeśli
    stanie się niebezpieczne lub przestanie gwarantować jakościową rozgrywkę;
    e) Istnieje możliwość zarezerwowania miejsca rozgrywki w danym tygodniu pod własną grę.
    Nie będzie wtedy ono brane pod uwagę podczas wyboru miejsca gry.

Rozdział 4
Wyroby pirotechniczne

  1. Pirotechnika hukowa
    a) Na spotkaniach organizowanych przez Taktycznyszczecin.pl lub pod jego patronatem
    obowiązuje całkowity zakaz używania wyrobów pirotechnicznych hukowych;
    b) Istnieje możliwość wyłączenia punktu a w przypadku posiadania zgody właściciela terenu
    na użycie pirotechniki, lub po specjalnym dopuszczeniu przez administrację (np. na
    terenie lotniska Kluczewo).
  2. Pirotechnika dymowa
    a) Na spotkaniach organizowanych przez Taktycznyszczecin.pl lub pod jego patronatem
    obowiązuje całkowity zakaz używania wyrobów pirotechnicznych dymowych;
    b) Istnieje możliwość wyłączenia punktu a w przypadku posiadania zgody właściciela terenu
    na użycie pirotechniki, lub po specjalnym dopuszczeniu przez administrację tylko i
    wyłącznie przypadku braku ogłoszonej suszy.
  3. Pirotechnika błyskowa
    a) Na spotkaniach organizowanych przez Taktycznyszczecin.pl lub pod jego patronatem
    obowiązuje całkowity zakaz używania wyrobów pirotechnicznych błyskowych;
    b) Istnieje możliwość wyłączenia punktu a w przypadku posiadania zgody właściciela terenu
    na użycie pirotechniki, lub po specjalnym dopuszczeniu przez administrację tylko i
    wyłącznie przypadku braku ogłoszonej suszy.

Rozdział 5
Rejestracja obrazu i dźwięku

  1. Filmy i zdjęcia:
    a) Każda osoba biorca udział w wydarzeniach organizowanych zgodnie z regulaminem
    Taktycznyszczecin.pl wyraża zgodę na nagrywanie filmów/robienie zdjęć z jej udziałem
    oraz publikowanie ich na różnego typu portalach;
    b) Każda osoba będąca zarejestrowanym użytkownikiem forum bez dodatkowych pozwoleń i
    zgód może kręcić filmy oraz robić zdjęcia w czasie spotkań.

Rozdział 6
Optoelektronika i drony

  1. Termowizja
    a) Użycie optoelektroniki w postaci termowizorów jest dozwolone jeśli nie zostało ustalone
    inaczej. Każda gra organizowana w ramach forum Taktycznyszczecin.pl może zawierać
    zakaz użycia powyższego sprzętu jeśli wymaga tego rozgrywka a w szczególności
    zachowanie zasad fairplay oraz balansu gry;
    b) Termowizor traktuje się jako element wyposażenia co oznacza że gracze mogą prowadzić
    interakcję oraz strzelać w jego kierunku;
    c) Zastrzega się możliwość wyłączenia termowizorów z rozgrywki w trakcie jej trwania jeśli
    wymaga tego zachowanie balansu rozgrywki.
  2. Noktowizja
    a) Użycie optoelektroniki w postaci noktowizorów jest dozwolone jeśli nie zostało ustalone
    inaczej. Każda gra organizowana w ramach forum Taktycznyszczecin.pl może zawierać
    zakaz użycia powyższego sprzętu jeśli wymaga tego rozgrywka a w szczególności
    zachowanie zasad fairplay oraz balansu gry;
    b) Noktowizor traktuje się jako element wyposażenia co oznacza że gracze mogą prowadzić
    interakcję oraz strzelać w jego kierunku a także świecić w niego latarkami;
    c) Zastrzega się możliwość wyłączenia noktowizorów z rozgrywki w trakcie jej trwania jeśli
    wymaga tego zachowanie balansu rozgrywki.
  3. BSP
    a) Podczas gier pod szyldem Taktycznyszczecin.pl dozwolone jest używanie
    bezzałogowych statków powietrznych (BSP) z zachowaniem zasad bezpieczeństwa;
    b) Pilot BSP powinien posiadać stosowne uprawnienia oraz przestrzegać przepisów prawa
    obowiązujących BSP którym dysponuje;
    c) BSP traktuje się jako element wyposażenia jednakże zakazuje się prowadzenia ognia w jego kierunku ze względu na ryzyko ostrzelania drona nie biorącego udziału w grze;
    d) Podczas gier użycie BSP może zostać zakazane jeśli wymaga tego zachowanie balansu
    rozgrywki oraz zasad fairplay a także jeśli użycie ww sprzętu może znacząco wpłynąć na
    przebieg gry tworząc dysproporcję sił;
    e) Zastrzega się możliwość wyłączenia BSP z rozgrywki w trakcie jej trwania jeśli wymaga
    tego zachowanie balansu rozgrywki.
    f) Pilot BSP zobowiązany jest do utrzymania maksymalnej legalnej wysokości.

Rozdział 7
Inne

  1. Gry spoza kalendarza forum Taktycznyszczecin.pl
    a) Każda osoba może zaproponować własną grę i ogłosić ją na łamach forum z
    zastrzeżeniem że gra taka musi zostać zaakceptowana przez przedstawiciela
    administracji.
    Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania !
    Wszystkie pozostałe posty z zasadami tracą ważność 30 DNI po opublikowaniu niniejszego
    regulaminu i nie należy ich traktować jako wyznaczników zasad przy spotkaniach
    organizowanych przez Taktycznyszczecin.pl

Administracja Taktycznyszczecin.pl 01.04.2024

Link do pobrania regulaminu w formie PDF:
REGULAMIN FORUM TAKTYCZNYSZCZECIN.PL.pdf (252,8 KB)

2 Likes

99 postów zostało podzielonych na nowy temat: Regulamin Taktyczny Szczecin 2024 - dyskusje

To jest temat dotyczący regulaminu - i samego regulaminu, bez dyskusji o nim. Zamykam, dyskusja wydzielona do osobnego wątku.

2 Likes