25.05.2025 - SCENARIUSZ - Ostatnia Niedziela Miesiąca (ONM) - Wzgórza Bukowe

Link do wydarzenia wkrótce.

Uwaga przypominamy o koniecznosci używania kulek BIO

Spotkanie odbędzie się zgodnie z zasadami forum TaktycznySzczecin
Tabelka MED

Spotkanie rozpocznie się w Niedzielę, 25.05.2025 o 10:00

Kwestie organizacyjne:

  1. Jeżeli nie wiesz, gdzie i jak dojechać na miejsce spotkania przejdź do: Mapa dojazdu do miejscówek
  2. Wszyscy gracze zobowiązani są do posiadania oznaczenia trafień w postaci kamizelki odblaskowej
  3. Oznaczenia stron na oba ramiona są obowiązkowe dla każdego gracza.
  4. Od chwili przybycia na teren odprawy, do czasu zakończenia spotkania gracz zobowiązany jest posiadać certyfikowaną ochronę oczu (okulary lub gogle ochronne). Jej ściąganie w czasie odprawy, rozgrywki czy przerw w grze jest kategorycznie zakazane.

Istotne zasady, limity i regulaminy:

  1. Limity mocy replik
  2. Regulamin spotkań TS

Gracze niepełnoletni (Regulamin TS I.10):

  1. Na spotkaniach organizowanych przez forum Taktyczny Szczecin obowiązuje ograniczenie wiekowe od lat 16.
  2. Do rozgrywki dopuszczani są niepełnoletni gracze, którzy ukończyli 16 rok życia, posiadający zgodę rodzica/opiekuna prawnego lub autoryzowaną legitymację niepełnoletniego gracza.
  3. Gracze nieletni zobowiązani są do posiadania legitymacji nieletniego gracza na każdym spotkaniu.
  4. Osoby niepełnoletnie, które w dniu rozgrywki nie będą dysponowały pisemnym pozwoleniem od rodzica lub legitymacja niepełnoletniego gracza nie zostaną dopuszczone do gry.
  5. Gracze poniżej 16 roku życia będą dopuszczeni do rozgrywki tylko i wyłącznie pod warunkiem obecności prawnego opiekuna podczas odprawy i rozgrywki (pozostającego w strefie off-game)
  6. Wszystkie dane na druku zgody rodzica/opiekuna muszą być podane (wystarczy 1 rodzic/opiekun). Brak danych skutkuje niedopuszczeniem do gry.

Przypominam że limity J (CQB oraz w lesie) są bezwzględne. Jeśli nie jesteś pewny czy spełniasz limit sprawdź to bo możesz nie pograć!

Jeśli zagłosowałeś, a się nie pojawisz poinformuj w temacie. Nie musisz podawać przyczyny.

1 Like

Witam


Chciałbym zaprosić was do udziału w 26 odsłonie scenariusza z serii Ostatnia Niedziela Miesiąca.





Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click (czerwona pinezka)
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Filmik - Click
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 15:00 - 16:00


Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca [WKRÓTCE]


Limity FPS/Jouli:
1.14J - repliki do walki na bliskie odległości
1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych
2.32J - repliki karabinów maszynowych – obowiązkowa replika broni bocznej!
2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (ogień pojedynczy) – obowiązkowa replika broni bocznej!
3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe – obowiązkowa replika broni bocznej!



Uwaga!!!
Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.


Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa - Wzgórza Bukowe

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 25 maja 2025 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Zabroniona.

Zgłoszenia:
Formularz rejestracji

Lista zgłoszeń

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.


2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Po dotarciu do punktu, powrót do gry jest natychmiastowy.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn w terenie - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE będzie wskazywała 00, 10, 20, 30, 40, 50 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.
Przejęcie respawnu odbywa się poprzez zawieszenie przez żywego gracza tabliczek odpowiadających kolorowi jego drużyny w czterech narożnikach respawnu.


3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)


4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.

• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu.

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.


5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.


6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.


7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz, medyk lub dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.

Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.

Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka

• Każda z drużyn zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem.




Pozdrawiam

Zapraszam do zgłoszenia się również na wydarzeniu na FB.
Ostatnia Niedziela Miesiąca - Wydarzenie na Facebook’u.

Zapraszam do grupy na FB.
Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.

2 Likes

Może na dniach ulec zmianie, przeredagowaniu.

Mały opis rozgrywki!

Na terenie będą znajdowały się 4 punkty z flagami. Walczycie o kontrolę nad nimi. Pod flagami będą flary sygnalizacyjne oraz zegary szachowe/AirsoftCoiny.

Na flagach będą znajdowały się flary sygnalizacyjne, które będzie mógł zbierać gracz z czarną waliką, po dotarciu do flagi i utrzymaniu się przy niej przez 5 minut(zegar szachowy) lub po wciśnięciu piszczącego AirsoftCoina.

Flary będzie można zanieść do punkty Magazyn lub punktu Wzbogacania.

Flary na punkcie Wzbogacania będzie można rozkręcić i wsadzić baterię, symulując ich wzbogacenie.

Flary wzbogacone - można zanieść na respawn.
Flary nie wzbogacone - mogą być przechowywane tylko w Magazynie.

Każda z drużyn będzie posiadała jeden ładunek wybuchowy, którym będzie można zniszczyć Magazyn w trakcie rundy.

Po zmianie stron, drużyny zamieniają się Magazynami. Przedmioty w magazynach i respawnie zostaną zliczone jako zdobyte.

Dodatkowe zadanie będzie polegało na przetransportowaniu “złotych sztabek” na punkty z flagami. Na każdej fladze mogą znajdować się tylko dwie sztabki jednego koloru. Są przewidziane dwie skrzyni transportowe na drużynę i 8 sztabek.
Na respawnie będą znajdowały się 4 sztabki pomarańczowe i 4 sztabki niebieskie. Możliwość wykorzystania po 4 sztabki na rundę. Pozostałe zostaną odblokowane po 90 minutach i zmianie respawnów.

Gra jest przewidziana na dwie rundy po 60-90 minut. Po 60-90 minutach drużyny zamieniają się respami startowymi. Pozostawiając zdobyte fanty na nich.

Mogą zabrać tylko skrzynki amunicyjne i czarne walizki na nowy respawn.

2 Likes

Wersja robocza, żeby pokazać grający teren :wink:

2 Likes

@Radzio pytanie odnośnie flar, magazynów i wzbogacania, żebym dobrze zrozumiał.

  1. W magazynie można przechowywać TYLKO niewzbogacone flary, czy również wzbogacone?
  2. Rozumiem, że jest różnica w punktacji za flary wzbogacone vs niewzbogacone?
  3. Czy jest różnica w punktach za flary wzbogacone przechowane w magazynie vs przechowane na respie?
  4. Ładunek wybuchowy niszczy magazyn w pierwszej rundzie. Czy w drugiej rundzie magazyn się “respi”, czy już do końca gry jest nieaktywny?
  5. Jeśli magazyn jest zniszczony, flary niewzbogacone nie dają już żadnych punktów? (jako, że nie ma gdzie ich odłożyć, przez co nie będą zliczone na koniec rundy?)
  6. Jak działa punkt wzbogacania - jest to miejsce tylko i wyłącznie do wykonania czynności WZBOGACANIE, czy można tam przechowywać Flary
  7. Czy flary do magazynku/wzbogacania trzeba nosić pojedynczo, czy po np. 15 minutach pod flagą mogę zebrać 3 flary, przenieść hurtem na wzbogacenie, wzbogacić i wrócić z nimi na respa?
  8. Czy flary jakiegokolwiek rodzaju nie w magazynie/respie, tylko “na gracznu” (w walizce itp.) dają cokolwiek? Inaczej - czy flary “transportowane” są liczone jakkolwiek do punktacji, czy jedynie flagi przechowywane w Magazynie lub Respie?

W magazynie można przechowywać wzbogacone i niewzbogacone flary.
Magazyn można wysadzić raz na rundę.
Wzbogacone flary można przechowywać na respawnie.

Tak wzbogacone mają większa wartość punktową.

W drugiej rundzie magazyn się respi. Na koniec rundy magazyn jest spisany ze stanem i są to już zdobyte rzeczy na kolejną rundę. Wliczone w punktację, wysadzić, będzie można magazyn z rzeczami z drugiej rundy zdobytymi.

Dokładnie tak.

Możecie trzymać tam też flary, ale liczone do punktacji będą tylko te na respawnie i w magazynie.

Można przenieść hurtem na wzbogacanie.

Tylko te w magazynie, respawnie.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, nie mogę się doczekać jutra :slight_smile:

Dzięki wszystkim za dziś było zajebiście :smiley:

1 Like

Bardzo przyjemna strzelanka, jak zwykle odpowiednio zorganizowana przez odpowiednich ludzi :+1: no i grill oczywiście jak w restauracji z pięcioma gwiazdkami michelin :smiley:

1 Like

Jak zawsze zapraszam uczestników do dołączenia do grupy na Facebook’u.

Ostatnia Niedziela Miesiąca

Oraz o dołączenie do chatu ONM, z czasem chcę generować czat pod każde wydarzenie, żeby na bieżąco rozwiązywać problemy i odpowiadać na pytania.





Małe podusmowanie :wink:

Pogoda nam dopisała, nie było ani za zimno ani za gorąco, i tylko chwilę padał lekki deszcz :wink:

Udało sie zjeść prawie wszystkie kiełbaski z grilla, mam nadzieję, że nikt głodny do domu nie pojechał :stuck_out_tongue:

W scenariuszu wzięło udział prawie 50 osób.

Wygrała drużyna Niebieska.

Niebiescy
Flary wzbogacone 12

Pomarańczowi
Flary wzbogacone 1
Flary niewzbogacone 9

Kostki dostarczone na flagi:
Niebiescy - 6
Pomarańczowi - 6

Dziekuję wszystkim za udział i wytrwanmie do końca.

Prosiłbym o wasze komentarze, uwagi, sugestie oraz propozycję, wasza informajca zwrotna dla nas jako organizatorów jest bardzo istotna. Czy będą to miłe czy krytyczne słowa, czekamy na nie.

Na kolejnym ONM widzimy się 29 czerwca.
Istnieje mała szansa na wieczorne strzelanie w ramach ONM 28 czerwca. Jeżeli przewidziany teren na 29 nie będzie dostępny. Lub normalne strzelanie w niedzielę, w okolicy Leśniczówki.

Więcej informacji wkrótce :face_with_monocle:

Zdjęcia na grupie ONM na Facebooku, dzięki uprzejmości Bartka :slight_smile:

Pozdrawiam

2 Likes

Scenariusz fajny, strzelało się dobrze, a kiełbasa pierwsza klasa. :wink: Zdjęcia fotografa będą udostępniane w poście? :slight_smile:

Ten temat został automatycznie zamknięty 90 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.