20 sierpnia 2023 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Witam

Chciałbym zaprosić was do udziału w dziewiętnastym scenariuszu, Ostatnia Niedziela Miesiąca .





Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click (czerwona pinezka)
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 15:00 - 16:00


Mapa terenu rozgrywki: Wkrótce.


Limity FPS/Jouli:

  • 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości
  • 1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych
  • 2.32J - repliki karabinów maszynowych
  • 2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (tylko ogień pojedynczy)
  • 3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe



Uwaga!!!

Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, proszone są o zgłoszenie tego faktu na forum. Dodatkowo muszą liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Bastogne

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 20 sierpnia 2023 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Niedozwolona.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Lista zgłoszeń: Zgłoszenia

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Po dotarciu do punktu, powrót do gry jest natychmiastowy.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.



3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste mogą zostać przejęte, torba medyka nie może zostać przejęta. Opatrunki może przejąć tylko drugi medyk, albo dowódca.)

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.


• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm. Będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego żywego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu. Osoba która zgłosi się jako ciężkozbrojny po zakończeniu rejestracji i chronowania, nie będzie brana pod uwagę jako ciężkozbrojny, mimo spełniania warunków.
Tyczy to się również osób spóźnionych.

Waga kamizelki i hełmu powinna wynosić min. 3 kg, aby zostać zakwalifikowanym jako ciężkozbrojny

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie krzyczeć MEDYK (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny żywy gracz.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.

Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.

Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

Osoba, która zdecydowała się na powrót na respawn, nie może zostać uleczona.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda ze stron zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem, którego nie może zdobyć przeciwnik.
• Na terenie gry znajdować będzie się 5 flag.


Pozdrawiam

1 polubienie

Przeszła mi przez głowę taka myśl…

Jak tak sobie spoglądam na zainteresowanie tą edycją ONMa to zaczynam się dziwić skąd tak niska deklarowana frekwencja. Zarówno tutaj jak i na FB. Wiem doskonale o tym, że jest szczyt sezonu urlopowego (jeżeli można to w ogóle tak nazwać…) ale ONM na tym konkretnym terenie to prawdziwa gratka.

Mam wrażenie, że wielu młodych graczy nie pamięta bądź zwyczajnie nie wie czym jest Bastogne. To w mojej opinii jeden z najbardziej grywalnych terenów, na jakich mieliśmy okazję grywać. Okopy, mnóstwo zieleni, okopy, doły, piaszczyste drogi okalające cały teren, okopy, gęste zagajniki idealne na zasadzkę, płaski, lecz miejscami pagórkowaty i pofałdowany teren, okopy, możliwość podejścia wrogich pozycji na wiele różnych sposobów… Wspomniałem o okopach?

Jeżeli nigdy nie byłeś na Bastogne i zastanawiasz się czy warto wstawać rano i poświęcić te 20 zł (jakby nie spojrzeć - kilka browarków) na wejściówkę to uwierzcie że warto. Nie wahajcie się ani chwili i śmiało wbijajcie na niedzielną rozgrywkę. Nie pożałujecie.

6 polubień

a ja znowu poproszę aby na mapie była jakakolwiek skalówka :sweat_smile:

1 polubienie

@Herod a wspomniałeś o okopach?

2 polubienia

Kurde faktycznie, jeszcze okopy!

to ja też dodam, że teren zajebisty, a po jest gdzie się ochłodzić

1 polubienie

Kto może ma wolne miejsce ze Szczecina ?

1 polubienie

Jak mogę doradzić, bo nie będę za swojego kierowcę deklarował, do samej pętli głębokie powinieneś dać radę dojechać bez problemu (chyba, że mieszkasz gdzieś daleko), a od pętli pewnie ktoś zabierze :stuck_out_tongue:

Ja mam miejsce w busie,bede jechał z warzymic moge Cię gdzieś zgarnąć

Na cmentarzu centralnym mogłoby być ?

Od której strony cmentarza? Ku Słońcu czy Mieszka?

Ghost podaj fb ti cie zabiore

https://m.facebook.com/profile.php/?id=100025156422261

Ja będę zabierany z obok cmentarza i kierowca powiedział, że “można”, więc jak się zmieści :stuck_out_tongue:

Ja patrzę po google map, to mi pokazuje Cmentarz centralny 12

Na szybko mapka spod ręki mistrza painta xd

W punktach oznaczonych literą R, będą znajdowały się respawny.

W punktach oznaczonych literą F, będą znajdowały się flagi.
Pod flagami będą zegary szachowe zliczające czas kontroli nad punktami.
Na środkowej fladze będą znajdowały się flary sygnalizacyjne i zegar szachowy ustawiony na odliczanie 10 minut w dół. Po odliczeniu czasu do zera można zabrać flarę sygnalizacyjną i dostarczyć ją na respawn. Po czym należy wyłączyć i włączyć zegar w celu jego zresetowania.

Teren został względem wszystkich poprzednich ONMów, mocno ograniczony rozmiarami :wink: A punkty “zadaniowe” zagęszczone.

Chciałbym jeszcze przypomnieć tylko o rejestracji i zabraniu kamizelek do oznaczania trafień!.

1 polubienie

Można na tym terenie hałasować? Z tego co kojarzę obok była/jest strzelnica i ogólnie to był jakiś teren gdzie sobie wojsko szkolenia robiło
(granaty thunderB)

W regulaminie jest wyraźnie napisane : Pirotechnika - Niedozwolone

Gdyby było inaczej, sam zabrałbym granaty.

Tylko, że to nie są granaty pirotechniczne

Ludzie nie ogarniają :rofl:
Gdyby piro było legalne to ja bym rzucał, a nie strzelał :rofl: