Ulepszenie a zarazem utrudnienie

Przyszedł mi do głowy taki pomysł.
Obie drużyny znają położenie flag. Jedni atakują a drudzy się bronią. Tak jest zawsze na każdej strzelance
A gdyby wprowadzić utrudnienie. Wszyscy uczestnicy są zaznajamiani tylko z terenem rozgrywania strzelanki. Chodzi tu o granice poruszania się ( wiemy o co chodzi ).
Teraz tłumacze o co chodzi…

  1. Drużyna atakująca udaje się do swojego RESPA
  2. W tym czasie drużyna broniąca na terenie rozgrywki ustawia punkty obrony nie mniej jak 70-100m od siebie. I cała heca polega na tym iż drużyna, która atakuje nie zna położenia flag lub miejsc do zdobycia’’ zmusza to do myślenia i taktyki’’
  3. Miejsca do zdobycia muszą być ponumerowane. Mam na myśli 1-2-3-4-5-6itd.
    4.Miejsca obrony/ataku mogą być ustawione lub też nie muszą, w linii, zygzaku, trójkącie, kwadracie, kole- wszystko zależy od inwencji broniących.
    5.Atakować można każdą flagę/bazę, punkt ale głównym punktem ataku jest miejsce oznaczone jako 1, i dopiero po znalezieniu tego miejsca i zdobyciu go należy przesuwać się do kolejnych punktów z odpowiednimi numerami 2-3-4-5 itd.
    6.Broniący bronią się na tylu punktach na ilu uważają za stosowne- mogą na wszystkich a co za tym idzie uszczuplają TICKETY atakujących- wszystko zależy od obrony. Tak czy siak, Atak musi znaleźć punkt wyjściowy nr.1 by przesuwać się do przodu i wypełniać zadanie.
    7.Każdy trafiony z obrony aby wyłączyć go na pewien czas ze strzelanki musi udać się do respa lub zostać uleczonym przez medyka ( czas liczenia 15s )
    TRZEBA ZNALEŹĆ PUNKT WYJŚCIOWY NR.1
    Czas leczenia można zmienić w zależności od ilości uczestników.
    Respy broniących ustawia się w centrum wszystkich punktów do zdobycia ( w zależności jak ustawione są punkty )lub o 1 punkt do tyłu
    Czas startuje dopiero po zdobyciu punktu nr. 1
    ZALECENIA:
    1.Dobrze by było wydrukować mapę terenu- Google Maps dla obu stron w ilości wystarczającej, mapki niech posiadają naniesioną siatkę jak w grze w statki taka sama dla wszystkich.
    2.Podzielić ludzi na grupy- zwiad, grupa szturmowa.
  4. Zwiad powinien posiadać łączności i grupą szturmową/ obrońcy z dowódcą, chodzi o skoordynowanie działań
  5. Zwiększyć ilość medyków w zespołach min 1 MED na 3 Ludzi ( ilość medyków zależna jest od ilości ludzi w drużynie )
  6. Wyznaczyć głównodowodzącego obroną i atakiem.
  7. Wytłumaczyć w ten sposób by wszyscy zrozumieli o co chodzi
  8. Wprowadzić dodatkowe zadania jeśli jest taka potrzeba by zwiększyć atrakcyjność i dynamikę gry, dla dwóch rozgrywek podobny stopień trudności.
    7a.Dodatkowe zadania wpływają na cel rozgrywki (dodatkowe punkty przepleść z głównymi, czyli: 1 baza 1 dodatkowy i tak na zmianę )
    7b. Aby to miało sens na każdym z punktów należy umieścić coś co będzie miało powiązanie z następnym punktem a wszystkie punkty dadzą pełen obraz ( zdania lub obrazki widokówki pocięte w kopertach oraz jedna koperta która da odpowiedź czy wszystkie elementy zostały zebrane prawidłowo. Dla dwóch rozgrywek dwa różne zestawy )
  9. Tłumaczyć o co chodzi do zajebania ( odpytywanie )
  10. Czas gry 4h lub do zwycięstwa ( czas jest regulowany ilością punktów i zadań oraz ilością graczy w drużynach )

Zostały drobne elementy kosmetyczne do dopracowania

Brawo Pudzian. Biorę cię do Sekty :wink:

Pamiętam na Warszewie zaproponowałem podobne rozwiązania, to było że nie, bo CTF już nudny, a 2 flagi to już w ogóle tragedia, za duże utrudnienie itd. Dla mnie patent kozacki :smiley:

Możliwe, przecież do nikogo nie mam pretensji! Ważne, że w końcu to wchodzi :smiley: