Tuning CM.040

Witam, ostatnio odkupilem od znajomego swojego dawnego kalaszka. Replika ma kilka lat ale przebieg bardzo maly (byla moze na kilkunastu strzelankach). Chcialbym ja potraktowac jako egzemplarz do nauki i cos sam przy niej pogrzebac. Zalezy mi na mieszczaniu sie w limicie full auto dla szturmiakow, lepszym skupieniu, lepszej powtarzalnosci strzalow, lepszej reakcji na spust, nieco wyzszej szybkostrzelnosci, jakiejs nie skomplikowanej elektronice (przynajmniej narazie mysle ze mikrostyki i kable niskooporowe mnie zadowola, moze z czasem jakis mosfet) i ogolnym wzmocnieniu tego moze sie wysypac. Bardzo prosze o porady jakichs sprawdzonych rozwiazan. Budzet na poczatek to jakies 500/600zl, ale jesli bedzie trzeba moge dolozyc bez problemu. Pozdrawiam

Mikrostyki są passe. A większość rozwiązań które oferują cokolwiek innego niż kostkę stykową ma już mostefy i układy sterujące. Albo kostka, albo coś sensownego … opcje pomiędzy to benkarty.

Rozłóż i znajdź najbardziej podatne na awarie i nieszczelność miejsca.

Jesli to cyma to podejrzewam, ze potrzebujesz nowego tłoka, głowicy tłoka i dyszy. Pozostał elementy da sie odratować. Klasycznie próbujesz wszystko pożenić i płaczesz jak nie wyjdzie, następnie ponawiasz cykl :wink:

Po kilku uwalonych częściach dojdziesz do wprawy :wink:

1 polubienie

A jak z lufami i komorami, co jest godne polecenia?

Jesli zaczynasz i chesz sie uczyc, to zmieniaj rzeczy pojedynczo i testuj.
Jak podmienisz wszystko jednocześnie i coś przestanie działać to trudniej będzie okreslić przyczynę :wink:

Jedna rzecz na raz, przynajmniej na starcie.

A komorę zostaw tą co jest :wink:

1 polubienie

Serwisantem nie jestem i nie miałem wielu różnych przypadków awarii, ale tak patrząc na gearbox, to jest kilka zębatek i strzykawka, określenie przyczyny chyba nie powinno być mega trudne

Najpierw porządnie wypodkładkuj zębatki, jeśli po tym się nie załamiesz i będziesz miał ochotę grzebać dalej, to zacznij kupować części :sweat_smile:

Mieszczenie się w limicie zależy ostatecznie od szczelności, więc to idzie na koniec. Najlepiej jeśli w replice jest system szybkiej wymiany sprężyny, bo jeśli będziesz musiał przetestować 3 różne spreżyny, to trzeba za każdym razem rozkładać gearbox…

Konkretnych marek nie podpowiem, bo nie mam porównania tego co jest na rynku. Ja starałem się kupować komplety - np. cylinder, głowica cylindra, glowica tłoka od Maxx Model.

Lepsze skupienie to lufa precyzyjna. Musisz się zastanowić jaką długość docelową chcesz, bo od tego zależy typ cylindra.

Lepsza powtarzalność strzałów to gumka hop-up, dystanser i szczelność. Taśmą teflonową uszczelniasz gumkę na lufie. I tak jak Gawron pisze - dysza, głowica tłoka i głowica cylindra w cylindrze muszą działać jak strzykawka.

Lepsza reakcja na spust to mosfet i język spustowy. W mosfecie się nie da, ale w zaawansowanej elektronice można wybierać między innymi czułość spustu.

Wyższa szybkostrzelność to silnik i zębatki. Chociaż na początek powinna wystarczyć bateria lipo 11,1V.

Jeśli nie zamierzasz robić “miliona fpsów” ani nie wiadomo jakiej szybkostrzelności, to seryjne zębatki, sprężynki, popychacze, antireversale i komory hop-up będą spełniały swoje zadanie, a jeśli coś z tej drobnicy padnie, to wymienisz we własnym zakresie. Ale najważniejsze i najdroższe elementy bedziesz miał wymienione :wink:

1 polubienie


Wszystko działa do czasu, aż się nie zepsuje. Nawet nie wiesz ile czasu zjadło mi szukanie przyczyn niewłaściwej mocy bo timing układu był kiepski…

Plus osiowość, powtarzalny timing, perfekcyjna długość dyszy, powtarzalna spreżyna na łożyskach … wiem komplikuje :stuck_out_tongue:

Racja, ale i tak najwięcej daje zawsze turbo mocna bateria + precooking :wink: Nic nie poprawia odczucia reakcji na spust lepiej :stuck_out_tongue:

Baw się i testuj, psuj na potęgę i wymieniaj - nie ma innej drogi na naukę :wink:

Nie no, nawet nie śmiem się wypowiadać z perspektywy serwisanta ani na temat spasowania części :sweat_smile: bardziej miałem na myśli to, że gdy ktoś sam dłubie, to wydaje mi się, że trochę łatwiej ogarnąć co poszło nie tak przy składaniu. Gdy mi po pierwszym złożeniu gearboxa nie chciały lecieć kulki, to metodą dedukcji doszedłem, że źle założyłem dyszę na popychacz :sweat_smile:

Jasne, jak Ci zębatka zgubi zęby to też zobaczysz… :wink: Ale jak już popychacz będzie źle dobrany to już nie tak łatwo ogarnąć.

To co dopiero mają powiedzieć chińczyki które to wszystko składają całościowo do kupy…

4 polubienia

Dziekuje panowie za zaangazowanie! Takie wlasnie bylo u mnie zalozenie od poczatku, zeby wymieniac, psuc, testowac itd. Jak wspominalem mocy wielkiej nie planuje, aby sie w limicie na full auto miescic. Zostalo mi odpalic tutoriale na yt i majsterkowac. Do konca miesiaca napewno cos pogrzebie, powymienian i dam znac jak poszlo.