Dziękuję wszystkim za udział w ankiecie. Ponieważ poprzedni temat popłynął w kierunku Don Kichotów walczących z wiatrakami, foliarzy i tych zakochanych w “kiedyś to było”.
Podsumowanie przerzucam więc do nowego wątku… i tym razie nic nie wnoszące treści będą usuwane.
1. Od jak dawna grasz w airsoft? | 70 osób
- 49 % Więcej niż 6 lat
- 24 % 1 – 3 lat
- 14 % 3 – 6 lat
- 7 % Mniej niż 6 mies.
- 6 % 6 – 12 mies.
Wniosek: Klub starych wyjadaczy – jeśli ktoś już zostaje w tym hobby, poświęca swój czas na bycie członkiem społeczności (zweryfikowany), to zostaje tutaj na dłużej.
Nie martwi mnie brak najniższych grup stażowych, podejrzewam, że nie chciało im się weryfikować itd.
2. Ile masz lat? | 69 osób
- 42 % 25 – 35 lat
- 23 % 18 – 25 lat
- 20 % 35 – 45 lat
- 6 % < 16 lat
- 5 % 16 – 18 lat
- 4 % 45 – 50 lat
Wniosek: Airsoftowy „prime time” to okolice trzydziestki; druga grupa wiekowa to porówno młodzi do 25 lat jak i panowie 35-45 lat.
Grupa < 18 lat to łącznie 11%, co z uwagi na wymóg weryfikacji i niechęć młodych do takich pierdół jak ankiety mnie nie dziwi.
3. Jak często grasz w airsoft? | 69 osób
- 46 % 1 – 2 razy / m-c
- 23 % Kilka razy w roku
- 19 % Raz w tygodniu
- 12 % Inna odp.
- 0 % > 1 razu / tydz.
Wniosek: Dwa weekendy w miesiącu to dla większość złoty środek między pasją a smutnym życiem dorosłego człowieka. Ci co bardzie zalatani (23%) grają kilkukrotnie w roku. A niemal 20% z nas gra co tydzień … (zazdro).
4. Czy jesteś zrzeszony w grupie? | 67 osób
- 63 % Tak
- 37 % Nie
Wniosek: Duża część stałych graczy zrzesza się w zespołach, co nie dziwi mnie szczególnie. Istnieje jeszcze spora część narybku która tematu nie posiada… rekruterzy do dzieła
5. Jak docierasz na spotkania TS? | 63 | 83
- 76 % Własne auto
- 36 % Car-sharing
- 9 % Komunikacja miejska
- 6 % Rodzice podwożą
- 3 % Na pieszo
Wniosek:
Odpowiedzi jest więcej niż osób udzielających odpowiedzi. W głównej mierze część osób nieposiadających auta oznaczyła opcje np. Komunikacja + Car-sharing.
Niegdyś istniał na TS wymóg, aby miejscówka byłą dostępna dla wszystkich przez bliskość przystanków komunikacji miejskiej. Obecnie możemy odejść już od tego modelu … Tak, to może wykluczyć jakieś 6% udzielających odpowiedzi, jednak w świecie, gdzie miejscówki kurczą się w zastraszającym tempie musimy wybierać.
6. Preferowana godzina startu (niedziela) | 68 | 68
- 60 % 10:00
- 28 % 09:00
- 7 % 08:00
Wniosek: Definitywnie od lat króluje godzina 10.00. Godzina 9.00 to alternatywa dla eventów i poważniejszych wydarzeń.
Mamy też paru szaleńców gotowych do strzelania od 8.00
7. Jak długo powinna trwać gra? | 68 | 68
Średnia 5.01 h
Wniosek: Pięć godzin – to średnia z ankiety, co daje wynik z którym zazwyczaj kończymy. Szkoda tylko z tego czasu niemal godzinę kradnie nam zbiórka i rozprowadzenie …
8. Czy denerwują Cię spóźnienia? | 69 | 69
- 78 % Tak
- 18 % Nie mam zdania
- 4 % Nie
**Wniosek:**Niemal 80% głosujących jest poirytowana spoźnalskimi.
9. Czy spóźnienie powinno być piętnowane? | 69 | 69
- 84 % Tak
- 16 % Nie
Wniosek: Publiczne “nagradzanie” spóźnialskich posiada poparcie znacznej większości. Pamiętajcie jednak, że wszyscy są na naszych spotkaniach dla przyjemności. Nikt nikogo nie będzie tutaj karał fizycznie, czy rugał. Ale jeśli taki spóźnialski pomoże przenieść elementy rozgrywki i posprząta je to już IMO dobre zadośćuczynienie.
10. Jak daleko dojedziesz? | 62 | 73
- 87 % ≤ 30 min od Szczecina
- 27 % Kilka km za granicę Szczecina (Dobra/Wielgowo)
- 3 % Tylko komunikacja miejska
Wniosek: Dla większości dojazd w granicach 30 minut od szczecina to nie problem. A prawie 97% uczestników deklaruje dojazd na obrzeża granic administracyjnych szczecina.
11. Obecne miejscówki TS oceniam jako… | 65 | 65
- 43 % Jest OK
- 43 % Potrzeba różnorodności
- 8 % Wszystko jedno
- 6 % Inna odp.
Wniosek: Z braku miejscówek nie umrzemy, ale mile widziane dalsze poszukiwania.
12. Czy znasz inne miejscówki? | 63 | 63
- 71 % Nie
- 29 % Tak
Wniosek: Wszyscy chcą nowej mapy, ale niewiele na nie pomysłów. Niemal 18 osób deklaruje znajomość nowych miejscówek … zaskoczcie mnie na PW proszę. Pojadę sprawdzę.
13. Zapłacisz za prywatną miejscówkę? | 69 | 69
- 83 % Tak, więcej – byle fajnie
- 14 % Tak, do 10 zł
- 3 % Nie
Wniosek: Istnieje podstawa pod płatną miejscówkę, choć jest to raczej luźna deklaracja uczestników. Pojęcie “ciekawego terenu” też jest coś niejednoznaczne
14. Gry nocne? | 67 | 67
- 54 % Sporadycznie
- 28 % Zdecydowanie
- 18 % Nie
Wniosek: Chciałbym zobaczyć tych wszystkich chętnych na wieczornych spotkaniach u @Szczepan
15. Czy irytują Cię gracze opuszczający grę w trakcie? W przerwie, lub w trakcie rundy - zachowanie takie prowadzi do zaburzenia balansu. | 68 | 68
- 63 % Tak
- 37 % Nie
Wniosek: Dla większości graczy takie zachowanie wyraźnie psuje rozgrywkę … a złośliwie mógłbym dorzucić, że Ci z drugiej grupy pewnie sami dezerterują w czasie gry Nie bierzcie tego do siebie.
16. Ile replik posiadasz? | 67 | 67
- 34 % 6 +
- 31 % 4–6
- 23 % 2–3
- 12 % 1
Wniosek: Syndrom “kolekcjonera” potwierdzony diagnostycznie.
17. Rozumiesz pomiar J? | 67 | 67
- 99 % Tak
- 1 % Nie
Wniosek:
18. Typy replik posiadasz (multi) | 66 | 258
- 84 % Szturm AEG/AEP
- 75 % CQB AEG/AEP
- 69 % Boczniak GBB/CO₂/AEG
- 40 % DMR
- 27 % KM
- 25 % Snajperka
- 21 % CQB GBB/CO₂
- 15 % Szturm HPA
- 13 % CQB spręż.
- 10 % CQB HPA
- 4 % Szturm GBB/CO₂
- 1 % Szturm spręż.
Wniosek: Szczególnie cieszy mnie ilość boczniaków. 3/4 z Was ma CQBówki to też piękny wynik.
HPA powoli zaczyna pojawiać się wyraźnie w wynikach.
19-23. Ocena limitów energii (wszędzie X = Y)
- 1 .14 J (CQB) 93 % w sam raz, 7 % za niski
- 1 .88 J (Szturm) 96 % w sam raz
- 2 .32 J (KM) 76 % w sam raz, 21 % za wysoki
- 2 .80 J (DMR) 85 % w sam raz, 10% zbyt wysoki, 5% zbyt niski
- 3 .34 J (Snajperka) 72 % w sam raz, 13 % za wysoki, 15% zbyt niski
Wniosek: Puszka Pandory. CQB i szturm są powszechnie akceptowane … ale KM/DMR/Snajperki to ciekawy przypadek. Nie będę tutaj wyrażał opinii czy limity są dobre/złe - ankieta miała być “barometrem”.
Z ciekawostek jednak polecam porównać listę osób głosujących na wyniki “zbyt niski/zbyt wysoki” i repliki których posiadanie definiują. Pojawia się tutaj kilka wzorców typu:
- nie mam takiego rodzaju repliki, wiec trzeba go znerfić
- Mam replikę typu A i powinna mieć więcej mocy, ale konkurencyjna klasa B powinna mieć jej mniej
24. Czy wymóg posiadania “Boczniak” powinien dotyczyć replik > 1 .9 J? | 68 | 68
- 72 % Tak
- 28 % Nie
Wniosek: Posłuże się informatycznym żartem - są ludzie, którzy robią backupy i tacy którzy zaczną je robić. Są ludzie, którzy używają boczniaków i tacy którzy zaczną
25. W starciu < 10 m czujesz się bezpieczniej, gdy przeciwnik korzysta z boczniaka? | 67 | 67
- 76 % Tak
- 24 % Nie
To tylko kwestia subiektywnego postrzegania otoczenia, ale 3/4 robi wrażenie.
26. Status boczniaka | 68 | 68
- 69 % Mam + używam
- 16 % Mam, nie używam
- 13 % Planuję
- 2 % Nie i nie chcę
Wniosek: Cieszy mnie wynik najwyższej odpowiedzi
27. Czy klasyfikacja replik powinna opierać się na czymś więcej niż moc i podstawowe cechy | 67 | 67
- 69 % Nie
- 31 % Tak
Wniosek: 70% z nas chce otwartości i luzu w zasadach. 30% sugeruje zaostrzenia klasyfikacji - podejrzewam że głownie w problematycznej sekcji KM/DMR/Snajpa
28. Limit ROF? | 68 | 68
- 68 % Nie
- 32 % Tak
Wniosek: To jest temat, który na spotkaniach moderacyjno-administracyjnych pojawia się … problemem jest jego egzekwowanie i ustalenia właściwych wartości. Pamiętajcie, że nie sztuką jest stworzyć martwą zasadę. Sztuką jest stworzyć przepis mający sens, który da się w miarę łatwo egzekwować.
29-34. Najczęstsza waga kulek (główne opcje)
Tryb | X | Dominująca waga | % |
---|---|---|---|
CQB | 67 | 0 .25 g | 73 % |
Szturm | 66 | 0 .32 g | 56 % |
KM | 12 | 0 .32 g” | 50 % |
DMR | 17 | 0.45g | 58 % |
Snajperka | 9 | 0.48 | 50 % |
Boczniak | 66 | 0 .25 g | 44 % |
35. Poczucie bezpieczeństwa | 66 | 66
- 59 % Zupełnie bezpiecznie
- 41 % Okazyjnie zagrożony
Wniosek: Jak widać ten “sport” pełen jest adrenaliny. Patrząc na osoby oddające głos na tą opcję widzę trochę strych wyjadaczy, którzy nie uciekli więc ta adrenalinka raczej motywuje niż odstrasza.
36. Ochrona twarzy? | 66 | 66
- 70 % Zawsze
- 27 % Okazyjnie
- 3 % Nigdy
37. Kontuzje (multi) | 61 | 134
- 63 % Bolesne trafienia bez objawów
- 55 % Bolesne trafienia - Siniaki/wybroczyny
- 42 % Otarcia
- 21 % Bolesne trafienia - Krew/strupy
- 14 % Kontuzje nóg
- 11 % Upadki
- 6 % Bolesne trafienia - Poważne uszk. skóry
- 3 % Zęby
Wniosek: Ponad połowa najczęstszych kontuzji to bolesne trafienia bez śladów lub z siniakami/wybroczynami - coś do czego chyba przywykliśmy.
1/5 z nas doświadczyła tych mniej przyjemnych trafień z krwawieniem i strupami. Oby ta liczba spadała.
38. Znasz MED swoich replik? | 65 | 65
- 94 % Tak
- 6 % Nie
Wniosek: Wynik mocno cieszy, oby był stosowany w praktyce.
39. Karać za nieprzestrzeganie MED? | 63 | 63
- 87 % Tak
- 13 % Nie
Wniosek: Karać to może słowo użyte na wyrost, ale zdecydowanie należy zwracać na niego uwagę u siebie, oraz ze strony przeciwnika.
40. Jakie Niebezpieczne zachowania zaobserwowałeś (multi) | 63 | 358
Odsyłam do oryginalnego wyniku. Lista grzechów jest długa. Nie będę jej komentował, przeczytacie, przemyślcie, a dowiecie się dlaczego każe wypinać magi na zbiórce, czy drę ryja na overshootujących.
41. Kamizelki odblaskowe działają? | 66 | 66
- 85 % Tak
- 9 % Nie mam zdania
- 6 % Nie
Wniosek: To już ogólnopolski standard, więc nie wyzbędziemy się ich
42. Czy HPA zabija? | 64 | 64
- 73 % Nie
- 27 % Tak
Wniosek: Ciemnogród wciąż trzyma się mocno
43. Tournament-lock dla HPA? | 62 | 62
- 69 % Tak
- 31 % Nie
Wniosek: Świetnie, do tego zabierzemy telefony komórkowe i założymy plomby na repliki z QSC. Żarcik.
Temat jest trudny, dziś sam TL nic nie zmieni, blokada turniejowa na aplikacji to kolejny krok. No ale co z AEGami, które mogą zmienić szybko springa, czy GBB gdzie wystarczy zmienić gaz?
Uczciwość wciąż w cenie… i mierzenie graczy w czasie gry
44. Czy słaba sygnalizacja trafienia usprawiedliwia “Overshooting”, czyli dodatkowe strzały po trafieniu w przeciwnika? | 63 | 63
- 89 % Tak
- 11 % Nie
Wniosek: Regulamin nadąża za rzeczywistością.
45. Jak markujesz trafienie? | 64 | 208
- 98 % „Hit!”
- 93 % Ręka w górę
- 85 % Kamizelka
- 46 % Replika w górę
Wniosek: Krzyczysz, wyciągasz rękę, sięgasz po kamzę.
46. Jak często przeciwnik nie widzi Twojego oznaczenia? | 62 | 62
- 63 % Sporadycznie
- 27 % Czasami
- 10 % Nigdy
47. Czy często spotykasz „terminatorów”? | 64 | 64
- 69 % Sporadycznie
- 19 % Bardzo często
- 12 % Nie zauważyłem
Wniosek: Polecam kupno scopecama, mocno leczy z “na pewno trafiłem”
48. Kiedy przeciwnicy nie przyznają się do trafień? | 62 | 224
- 74 % B. długi dystans
- 70 % Przeciwnik w biegu
- 64 % Plecak/torba
- 59 % Strzały przez krzaki
- 51 % Ghillie/Viper
…
Wniosek: Dystans i bieganie to już klasyka, krzaczki też … ale i tak wszystkiemu winni są Ghilarze.
49. Gdy nie jesteś pewien czy zostałeś trafiony, co robisz? | 63 | 114
- 73 % Analizuje sytuację
- 55 % Przyznaję się profilaktycznie
- 26 % Pytam przeciwnika
- 20 % Ignoruje i czekam na kolejne strzały
- 4 % Nigdy nie miałem takiej sytuacji
Wniosek: Dlatego zawsze strzelam “kontrolnego”.
50-54. Interakcje na polu walki zbiorczo
- Przeciwnik trafił mnie po tym jak sam został trafiony? 90 % Tak
- „Czy zdarzyło Ci się zejść razem z przeciwnikiem po niejednoznacznym trafieniu”? 84 % Tak
- Czy dyskutujesz z przeciwnikiem o trafieniach? 70 % Nie
- Czy doświadczyłeś Test Shot? 40 % Tak
- Czy zgłaszałeś terminatora? 48 % Tak
55. Jaki typ niedzielnej rozgrywki lubisz najbardziej | 64 | 64
- 69 % Zbalansowany teren (100-200m do respa)
- 19 % Mały, dynamiczny (50-100m do respa)
- 12 % Rozległy (200-300m do respa)
Wniosek: Złoty środek 100–200 m – czyli mniej więcej to co gramy zazwyczaj …
56. Ulubione akcesoria do gier TS(multi) | 61 | 194
- 86 % Flagi na masztach
- 67 % AirsoftCoin
- 62 % Zegary szachowe
- 52 % Reklamówki z Netto
- 49 % Zwykłe flagi
57. Masz własne akcesorium, które pozwoli zorganizować rozgrywkę? | 64 |2 64
- 69 % Nie
- 31 % Tak
Wniosek: Reklamówki od Kocura będą jeszcze dłuuugo żyły.
58. Dorzucisz się do nowej maszyny? | 61 | 61
- 51 % Tak, jeśli projekt mi się spodoba
- 41 % Tak, chętnie
- 8 % Nie wole grać na reklamówki z netto
59. Organizacja dnia gry | 63 | 63
- 60 % 2 × ~1 h
- 22 % Kilka 30–40 min
- 18 % Jedna długa
Wniosek: Te dwie rozgrywki po godzince nie łączą mi sięz optymalnymi 5h, które chcecie grać
60. Przerwy między rundami | 63 | 63
- 49 % Za długie
- 41 % W sam raz
- 5 % Po co przerwa?
- 5 % Za krótkie
Wniosek: A więc dalej będziemy pracować nad skracaniem czasu przerwy …
61. Narzędzie komunikacji | 58 | 58
- 76 % Radio PMR
- 8 % Forum-chat
- 7 % Appka
- 5 % Discord
- 2 % SMS
- 2 % WWW
Wniosek: Radio, radio jeszcze raz radio …
62. Zorganizujesz grę bez moderatora? | 59 | 59
- 37 % Tak, ale niechętnie
- 34 % Nie ma mowy
- 29 % Tak, bez problemu
Wniosek: Cieszy mnie, że jak trzeba to będzie komu…
63-66. Oceny zbiorczo (1 – 5)
- Jak oceniasz ogólna organizację niedzielnych rozgrywek 3.93
- Jak oceniasz przestrzeganie regulaminu TS przez uczestników spotkań 3.17
- Jak oceniasz przestrzegania zasad bezpieczeństwo 3.11
- **Jak oceniasz życie społeczności poza niedzielą ** 3.37