Obiecana bomba została ukończona. Poniżej moje propozycje gier, możliwych do zagrania. Nie wiem jak to się sprawdzi w życiu, nigdy nic nie organizowałem. Muszę wiedzieć jaka rozgrywka będzie przewidziana dla bomby/konsoli już w piątek wieczorem, żeby ją zaprogramować.
Nie nazywajmy rozgrywki scenariuszem, nie widzę nigdzie tła fabularnego, ani sędziów
2 drużyny, obie powinny być oznaczone. Pierwsza kolorem białym/biało-czerwonym, druga żółtym/żółto-czarnym
Hasło może mieć max 16 znaków długości, domyślne znaki to cyfry od 0-9
Tryb 1
Obie drużyny startują z listą możliwych haseł, po wpisaniu hasła do konsoli, wyświetli ona ile elementów hasła było niepoprawnych. (odwrotnie jak w terminalach w fallout 3) Drużyna wygrywa po wpisaniu poprawnego hasła.
Warto mieć notatnik.
wariant a) Po wpisaniu niepoprawnego hasła, konsola blokuje się na 5 minut
wariant b) Każda drużyna wybiera jednego technika. Tylko technik może wpisywać hasła
wariant c) Na respach stawiamy zieloną lampkę. Kiedy lampka się zaświeci, trupy wracają do gry (zaświeci i zapipczy przez kilka sekund raz na 15min).
Po wpisaniu niepoprawnego hasła, konsola blokuje się na 15 minut
i teraz myk:
Technicy dostają po jednym kluczu. TYLKO TECHNIK MOŻE DOTYKAĆ KLUCZA.
Klucz wpięty do respa, zaświeca lampkę co 3minuty.
Klucz wpięty do konsoli, pozwala wpisywać hasło co 3minuty. (Przypominam, że 1 klucz na drużynę, i że może być przekładany z respa/konsoli)
Martwy technik może zabrać klucz z konsoli, i zanieść go na swojego respa, jednak może go aktywować dopiero po odrodzeniu się.
wariant d)
Obie drużyny mają swoją bazę, niekoniecznie w pobliżu respa. W bazie jest kopia ich listy haseł. Wroga drużyna może wykraść te hasła, porównać ze swoimi, i w ten sposób wyeliminować sporą część niewłaściwych haseł.
wariant e) Nie ma techników, nie ma hasła, konsola robi za zegar szachowy, który odlicza tylko wtedy, kiedy ma wpięty odpowiedni klucz. Klucz może być przekazywany tylko między żywy-żywy, żywy-ranny, żywy-martwy_na_respie. (ranny to trup który nie ruszył się z miejsca trafienia, nie przewiduję medyków)
Tryb 2
Każda z drużyn stara się aktywować konsole. Konsola na środku, hasło rozrzucone w strategicznych miejscach na całym terenie rozgrywki. (tak z 8 punktów)
Nie trzeba zdobywać wszystkich fragmentów hasła, wolno zgadywać (tzn. nie ma konsekwencji wpisania niepoprawnego hasła. Jeżeli nie znasz jednej cyferki możesz wpisywać hasło tyle razy, aż je zgadniesz)
wariant a) Elementy hasła nie są podane na tacy, trzeba je rozszyfrować, rozwiązując niekoniecznie proste równanie matematyczne lub kartkę sudoku.
wariant b) Elementy hasła są chińskimi znaczkami, przy każdym punkcie trzeba je sobie przerysować lub dobrze zapamiętać (powodzenia 男 艮 中)
wariant c) Tylko jedna drużyna musi rozszyfrować hasło, druga broni haseł i konsoli. Czas ograniczony, odliczany na konsoli. Koniec czasu sygnalizowany (niegłośnym) “bzzzz” lub podłączoną petardą. (różna ilość atakujących i broniących oraz różny czas/system respienia się)
Tryb 3
Należy do Ciebie! Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia i moje zdolności manualne
W przyszłym tygodniu zabiorę konsole na “szczelanke”, tak, żeby każdy ciekawski mógł podotykać. Ewentualnie jak będziecie chcieli nią zagrać, to zagramy.