Poruszam temat pojazdów na TS, w kontekście scenariuszy - niestety wymierającego gatunku. Chciałbym, żebyście w odpowiedziach podzielili się swoimi pomysłami na mechaniki, jak i pojazdami, których możecie użyć w trakcie gry. Dzięki temu, potencjalni organizatorzy będą wiedzieć z czym mogą działać.
Nie jest to sugestia o dodawanie nowych punktów do regulaminu, tylko pomoc dla organizatorów gier.
Pojazdy zwiększą atrakcyjność gry, pozwolą zwiększyć teren i długość rozgrywki, bo gracze nie będą musieli chodzić wszędzie z buta.
Na ostatniej nocnej grze z pojazdami w Stargardzie, pomimo 1km między respami i ilości graczy poniżej 50, cały czas było akcja, bo świeże mięso dojeżdżało bez przerwy w kluczowe miejsca.
———————————————————————————————————–
Wiem, że wiele osób ma pojazdy, ale nie chce, by do nich strzelano, co zaobserwowałem porównując ilość pojazdów na grach ze strzelaniem i bez strzelania do nich, w Stargardzie.
Dlatego myślę o podziale pojazdów na 2 kategorie podczas gier:
-
Pojazdy in-game (bojowe wozy piechoty):
-posiadają tylko oznaczenia stron
-z pojazdu i do pojazdu można strzelać
-można je zniszczyć i unieruchomić
-mogą poruszać się po drogach i poza nimi, gdy wysokość trawy uniemożliwia schowanie się w niej leżącej osobie
-można do nich wsiąść i wysiąść gdziekolwiek -
Pojazdy off-game (śmigłowce transportowe):
-posiadają oznaczenia stron i wyraźne znaki zabraniające strzelania do nich (np. pomarańczowe kamizelki widoczne z każdej strony)
-nie można do nich strzelać, nie można z nich strzelać
-są niezniszczalne i niemożliwe do unieruchomienia
-poruszają się tylko po drogach
-można do nich wsiąść i wysiąść tylko we własnej bazie i na przejętych lądowiskach (ich mechanikę opiszę niżej)
———————————————————————————————————–
Niszczenie pojazdów:
O konkretnych metodach nie będę się rozpisywał, bo jest ich wiele i są powszechnie znane - markery paintballowe, proce na paintballowe kulki, przepychaczki, tagi (choć te podobno mogą zbić szybę), itd, itd.
Uważam jednak, że sens mają tylko te mechaniki, które fizycznie umieszczają coś na przedniej i przednich bocznych szybach pojazdu. Sposoby takie jak kolorowy dym rzucony pod pojazd, dają za dużo miejsca do interpretacji, lub mogą w ogóle zostać niezauważone. Szczególnie, gdy pojazd się porusza.
———————————————————————————————————–
Unieruchamianie pojazdów:
Unieruchomienie to sposób, w jaki każdy gracz może zaszkodzić wrogiemu pojazdowi. Unieruchomiona maszyna jest też bardzo podatny na ataki o zerowym dystansie, takie jak stargardzkie przepychaczki.
Model został wykonany pod imprezy z limitem cqb. Do imprez z limitem leśnym, sugerowałbym mniejsze otwory, bo pojazdy będą siekane nieustannie z 60m.
-Umieszczamy puszkę 200-250ml z napojem w obudowie, umożliwiającej trafienie jej tylko od przodu pojazdu i magnesem neodymowym montujemy nad kierowcą.
-Przestrzelenie puszki uwalnia płyn na szybę, czego nie da się nie zauważyć.
-Pojazd jest unieruchomiony do czasu wymiany puszki. Puszkę może wymienić tylko kierowca.
-Ilość puszek przypadających na stronę jest ograniczona. W przypadku zużycia wszystkich, pojazdy danej strony stają się pojazdami off-game.
———————————————————————————————————–
Lądowiska:
-Lądowiska to, poza własną bazą, jedyne miejsca, gdzie pojazdy off-game mogą wpuścić i wypuścić graczy.
-Można korzystać tylko z lądowisk, gdzie sojusznicy podnieśli własną flagę. Pojazd off-game nie może sam zajmować lądowisk.
-W obrębie lądowiska, jest “gra stop”, gdy znajduje się tam pojazd off-game. Nie można wtedy strzelać do i z lądowiska.
-Pojazd i gracze mogą przebywać na lądowisku, tylko tyle ile wymaga rozładowanie/załadowanie graczy.
-Gdy nie ma pojazdu na lądowisku, jest ono standardowym terenem gry.
-Obręb lądowiska, wyznacza taśma ostrzegawcza w niestandardowym kolorze.
———————————————————————————————————–
Nocne Strzelanki:
Na nocnych strzelankach, konieczny jest filtr koloru na minimum 1 reflektorze, informujący, że dany pojazd jest uczestnikiem gry, a nie losowym cywilem. Bez tego nie da się ich rozróżnić, gdy świecą w twoją stronę. Uwierzcie mi, miałem już z tym nie raz problemy.
———————————————————————————————————–
Pojazd jaki może wystawić 345 Niesamodzielny Pułk ASG to Żuk A11. 100% in-game, nie boi się niczego, poza corocznym przeglądem technicznym. Wrzucajcie swoje pojazdy z informacją, czy są in-game, czy off-game.