Pojazdy na taktycznym - dyskusja

Poruszam temat pojazdów na TS, w kontekście scenariuszy - niestety wymierającego gatunku. Chciałbym, żebyście w odpowiedziach podzielili się swoimi pomysłami na mechaniki, jak i pojazdami, których możecie użyć w trakcie gry. Dzięki temu, potencjalni organizatorzy będą wiedzieć z czym mogą działać.
Nie jest to sugestia o dodawanie nowych punktów do regulaminu, tylko pomoc dla organizatorów gier.
Pojazdy zwiększą atrakcyjność gry, pozwolą zwiększyć teren i długość rozgrywki, bo gracze nie będą musieli chodzić wszędzie z buta.
Na ostatniej nocnej grze z pojazdami w Stargardzie, pomimo 1km między respami i ilości graczy poniżej 50, cały czas było akcja, bo świeże mięso dojeżdżało bez przerwy w kluczowe miejsca.

———————————————————————————————————–
Wiem, że wiele osób ma pojazdy, ale nie chce, by do nich strzelano, co zaobserwowałem porównując ilość pojazdów na grach ze strzelaniem i bez strzelania do nich, w Stargardzie.

Dlatego myślę o podziale pojazdów na 2 kategorie podczas gier:

  1. Pojazdy in-game (bojowe wozy piechoty):
    -posiadają tylko oznaczenia stron
    -z pojazdu i do pojazdu można strzelać
    -można je zniszczyć i unieruchomić
    -mogą poruszać się po drogach i poza nimi, gdy wysokość trawy uniemożliwia schowanie się w niej leżącej osobie
    -można do nich wsiąść i wysiąść gdziekolwiek

  2. Pojazdy off-game (śmigłowce transportowe):
    -posiadają oznaczenia stron i wyraźne znaki zabraniające strzelania do nich (np. pomarańczowe kamizelki widoczne z każdej strony)
    -nie można do nich strzelać, nie można z nich strzelać
    -są niezniszczalne i niemożliwe do unieruchomienia
    -poruszają się tylko po drogach
    -można do nich wsiąść i wysiąść tylko we własnej bazie i na przejętych lądowiskach (ich mechanikę opiszę niżej)

———————————————————————————————————–
Niszczenie pojazdów:

O konkretnych metodach nie będę się rozpisywał, bo jest ich wiele i są powszechnie znane - markery paintballowe, proce na paintballowe kulki, przepychaczki, tagi (choć te podobno mogą zbić szybę), itd, itd.
Uważam jednak, że sens mają tylko te mechaniki, które fizycznie umieszczają coś na przedniej i przednich bocznych szybach pojazdu. Sposoby takie jak kolorowy dym rzucony pod pojazd, dają za dużo miejsca do interpretacji, lub mogą w ogóle zostać niezauważone. Szczególnie, gdy pojazd się porusza.

———————————————————————————————————–
Unieruchamianie pojazdów:

Unieruchomienie to sposób, w jaki każdy gracz może zaszkodzić wrogiemu pojazdowi. Unieruchomiona maszyna jest też bardzo podatny na ataki o zerowym dystansie, takie jak stargardzkie przepychaczki.

Model został wykonany pod imprezy z limitem cqb. Do imprez z limitem leśnym, sugerowałbym mniejsze otwory, bo pojazdy będą siekane nieustannie z 60m.

-Umieszczamy puszkę 200-250ml z napojem w obudowie, umożliwiającej trafienie jej tylko od przodu pojazdu i magnesem neodymowym montujemy nad kierowcą.
-Przestrzelenie puszki uwalnia płyn na szybę, czego nie da się nie zauważyć.
-Pojazd jest unieruchomiony do czasu wymiany puszki. Puszkę może wymienić tylko kierowca.
-Ilość puszek przypadających na stronę jest ograniczona. W przypadku zużycia wszystkich, pojazdy danej strony stają się pojazdami off-game.

———————————————————————————————————–
Lądowiska:
-Lądowiska to, poza własną bazą, jedyne miejsca, gdzie pojazdy off-game mogą wpuścić i wypuścić graczy.
-Można korzystać tylko z lądowisk, gdzie sojusznicy podnieśli własną flagę. Pojazd off-game nie może sam zajmować lądowisk.
-W obrębie lądowiska, jest “gra stop”, gdy znajduje się tam pojazd off-game. Nie można wtedy strzelać do i z lądowiska.
-Pojazd i gracze mogą przebywać na lądowisku, tylko tyle ile wymaga rozładowanie/załadowanie graczy.
-Gdy nie ma pojazdu na lądowisku, jest ono standardowym terenem gry.
-Obręb lądowiska, wyznacza taśma ostrzegawcza w niestandardowym kolorze.

———————————————————————————————————–
Nocne Strzelanki:

Na nocnych strzelankach, konieczny jest filtr koloru na minimum 1 reflektorze, informujący, że dany pojazd jest uczestnikiem gry, a nie losowym cywilem. Bez tego nie da się ich rozróżnić, gdy świecą w twoją stronę. Uwierzcie mi, miałem już z tym nie raz problemy.

———————————————————————————————————–
Pojazd jaki może wystawić 345 Niesamodzielny Pułk ASG to Żuk A11. 100% in-game, nie boi się niczego, poza corocznym przeglądem technicznym. Wrzucajcie swoje pojazdy z informacją, czy są in-game, czy off-game.

4 polubienia

Tutaj był nic nie wnoszący generatywny tekst z AI

3 polubienia

image

5 polubień

Zeby auta mogły jeździć po lesie musi być zgoda nadleśnictwa. Taką zgodę po pierwsze w chuj ciężko zdobyć, po drugie musi to ogarnąć ktoś/coś co ma osobowość prawną.

Po trzecie imprezy takie musiałyby być płatne aby zrekompensować opłatę za paliwo itd a wiadomo że szczecińscy asgeje nie mają ochoty płacić jakikolwiek event. Co innego jeśli chodzi o kupno gumki za 100zł do swojej gówno dmry - wtedy to uczciwa cena :wink:

Po czwarte, mechanike pojazdów dostosowujesz do rodzaju gry i tego jaką rolę mają pełnić więc nie ma gotowych rozwiązań tylko balansowanie ilością, podziałem, rolą i “umiejętnościami” pojazdów.

2 polubienia

1, 2: Mamy miejscówki poza terenem lasów: Bastogne, Krzekowo, Lotnisko, Dobra, choć ta ostatnia jest słaba pod pojazdy.

3: Post jest o scenariuszach, a nie niedzielnych strzelankach. Kwestie paliwa zostawiam osobie, która chce zrobić grę. Na większości imprez nie ma zwrotu za paliwo do pojazdów graczy, tak samo jak nie ma zwrotu za kulki, czy dojazd na imprezę.

4: Tak, dlatego poprosiłem o wasze sugestie co do mechanik, by było z czego wybierać.

1 polubienie

Fajny pomysl z pojazdami, na milsimach to dziala swietnie wiec nie widze powodu dla ktorego nie mialoby to dzialac na scenariuszach taktycznego

2 polubienia