Mini Scenariusze Bojowe vol.4 21.06.2020

Cześć.
W imieniu grupy t.Ch. chciałbym zaprosić Was na kolejną edycję Mini Scenariuszy Bojowych. O poprzednich edycjach możecie przeczytać w tym dziale:

Zmieniamy koncepcję w stosunku do poprzednich edycji. Będzie kilka więcej stron (6 ekip) i każda będzie sobie wroga. Zadania będą częściowo takie same dla ekip a częściowo różne, więc przygotujcie się na dużą ilość kontaktów i zwroty akcji :wink:

Zadania wybierzecie sobie sami w dniu scenariusza.

Pojawiły się również limity amunicji.


Zapisy do stron – w kolejnym poście.


MECHANIKA


Uczestnicy
Limit wieku – 16 lat

Uzbrojenie
Limity – wg. Zasad TS

Amunicja/Magazynki
Magazynki do karabinów ładujemy według uznania.
Można przenosić dowolną ilość magazynków.

Maksymalna łączna liczba amunicji w magazynkach wynosi:

karabiny - 500 sztuk
KM - 1000 sztuk
pistolet - 50 sztuk
Snajperka - 100 sztuk

Zakazane jest posiadanie hi-capów czy innych podkręcanych magazynków. Wyjątkiem są magazynki do karabinów maszynowych.

Doładowywanie amunicji możliwe jest wyłącznie na respawnie

Pirotechnika

zakazana

System trafień

• po otrzymaniu trafienia osoba ta pada/kładzie się na ziemię i oznacza się kamizelką odblaskową.
• ranna osoba nie może strzelać, poruszać się (może się jedynie przeczołgać maksymalnie 3 m w celu znalezienia osłony), może jedynie wzywać kolegę w celu założenia opatrunku/stazy taktycznej.
• osoba ranna nie może opatrywać innego rannego. Nie może też założyć opaski uciskowej innemu rannemu poza sobą.
• opatrywać każdą ranę może każdy poza samym poszkodowanym.
• ranny oznacza miejsce trafienia czerwoną szmatą.
• opatrunek należy założyć poprawnie (nie może się zsuwać) w miejsce oznaczone czerwoną szmatą. Opatrunek należy założyć tak aby w całości zakrywał czerwony znacznik.
• w przypadku zsunięcia się opatrunku traktuje się tę osobę jako ponownie trafioną.
• ponownie trafienie opatrzonego gracza oznacza jego śmierć i konieczność respawna.
• ranny może być “przenoszony” przez innego gracza (ramię na barki i prowadzimy).
• ranny nie opatrzony przez 10 minut “umiera”. Nie ma możliwości wcześniejszego zejścia z pola gry.
• założenie stazy na dowolną kończynę powoduje wydłużenie czasu oczekiwania na opatrzenie o kolejne 10 min. Stazę może założyć każdy, nawet sam poszkodowany.
• po założeniu stazy gracz wciąż traktowany jest jako ranny, nie może więc ani strzelać, ani rozmawiać, ani się poruszać.
• w przypadku założenie stazy nie ma możliwości zejścia przed końcem jej działania tj, przed upływem 10min jej działania!
• po opatrzeniu można zdjąć stazę. Staza jest jednorazowa. Odnawia się po respawnie gracza.
• ranny może zostać dobity wyłącznie przez dotknięcie i zadeklarowanie “dobijam”. Nie ma możliwości dobijania przez strzelanie.
• friendly fire zabija!
• trafienie broni eliminuje ją z dalszej rozgrywki do czasu respawna.


Respawn

Punkt respawnu będzie podany w rozkazach otrzymanych w dniu rozgrywki. Po dotarciu do punktu należy odczekać 10 min aby wrócić do gry.

UWAGA: Nie przewidujemy oznaczania stron.

Organizator nie zapewnia opatrunków. Można zatem nie mieć, ale wtedy szybszy resp gwarantowany Opatrunkiem nie są szmaty, stare majtki czy chusteczki higieniczne. Polecamy opatrunki typu W – są solidne, z gumką z zaczepami i można je używać wielorazowo.

Opatrunkiem są tylko i wyłącznie:

-opatrunek typu W jednorazowy
-opatrunek typu W wielorazowy
-gaza jałowa + bandaż.

Wyposażenie obowiązkowe

• okulary/gogle ochronne
• czerwona szmata jako znacznik miejsca trafienia
• oznaczenie trupa (kamizelka odblaskowa)


Ilość graczy, zgłoszenia

Liczba uczestników:
6 zespołów po 6-10 osób (min.- maks.)


Logistyka (wstępnie - może ulec lekkim korektom):
Miejsce i godzina zbiórki:
Miejsce zbiórki do godz 9.20
Miejsce rozgrywki: Puszcza Bukowa
Wyjście na miejsce startu 09:40
Start: 10:00
Koniec: 16:00


MAPA TERENU:

https://drive.google.com/file/d/1H8M2Uiv_GpqGiBoJ1lYlZpGhGRoCMnn9/view

Aktualna lista:

Zespół ALPHA

t.Ch 8 osób

Zespół BRAVO

  1. Juzef
  2. Gruwers
  3. Rzeźnik
  4. Poet
  5. Bats
  6. Tirion
  7. Teclis
  8. Gawron
  9. Sig
  10. Mierzwik

Zespół CHARLIE

Herod & Niebieska Ostryga team 10 osób

Zespół DELTA

GS-3 6 osób

Zespół ECHO

.
.
10.

Zespół FOXTROT

.
.
10.

Aktualizacja pierwszego posta. Jednocześnie proszę moderatora o wysprzątanie tematu i pozostawienie 2 pierwszych postów.

Podziękował :slight_smile:

Posprzątane - Gumiś

Zasady poszły w dobrą stronę :slight_smile: Lubię to!

Chętnie jako świeże mięsko dołączę do którejkolwiek z drużyn. Dowódcą nie będę, ponieważ to mój pierwszy udział w scenariuszach. Będę wdzięczny za podpowiedzi kilka, dotyczących opatrunków i stazy. Ile posiadać ze sobą? 3 sztuki opatrunków wystarczy? Ogólnie zasady rozumiem ale chciałbym dopytać:
-Ranny przenoszony jest do Respa?
-Ranny przenoszony rozumiem że nie może strzelać?
-Pierwsze trafienie to jestem ranny, ale chyba zależy gdzie, prawda?
-Mam M4, pistolet ale również Shotgun sprężyna. Jak go traktować? Jako karabin czy pistolet?
Wolę o wszystko podpytać teraz aby nie tracić czasu przed rozgrywką.
P.S. Możecie polecić jakiś film lub poradnik aby się odnaleźć przy ewentualnych znakach ręcznych wydawanych przez kolegów/dowódcę z drużyny? :wink:

Ahoj!

Musisz mieć co najmniej jeden opatrunek dla siebie. Możesz mieć więcej.

Ranny może być przenoszony z miejsca w którym leży do bezpiecznego miejsca w którym można go opatrzyć. Można do respa ale to będzie kawałek drogi :wink:

Ranny do momentu wyleczenia nie może nic robić poza jęczeniem i ubolewaniem nad swoim stanem zdrowia. Dopuszczam w przypadku obecności Heroda o poluzowanie paska od spodni aby chłop miał mniej pracy przy odbezpieczaniu. Wszelkie inne czynności są zakazane.

Miejsce trafienia oznaczasz czerwoną szmatą tj. w tę miejsce kładziesz szmatę i czekasz aż ktoś Ci to miejsce opatrzy.

Pierwszy raz będę kogoś widział z shotgunem na scenariuszu i nie spodziewałem się takiego obrotu. Nie mniej na shotguna przypada 100 kulek amunicji.


P.S. Możecie polecić jakiś film lub poradnik aby się odnaleźć przy ewentualnych znakach ręcznych wydawanych przez kolegów/dowódcę z drużyny? > :wink:

Nie wywołuj wilka z lasu :mrgreen:

@Szczepan, Dzięki wielkie :wink:

Dopisać sie do listy i skopiować?

Z praktyki?
Jeśli nie jest to scenariusz w terenie zabudowanym, a Ty nie nazywasz się Kocur, to najsensowniej jest traktować strzelbę jako zbędny balast, który lepiej jest zostawić w domu.

Noszenie tego na plecach przez X godzin to żadna frajda, a pożytek będziesz miał wyłącznie, jeśli ktoś Cie trafi w karabin, i będziesz potrzebował zapasowej spluwy, żeby go zastąpić. W której to sytuacji z reguły jendak wystarcza sięgniecie po pistolet.

@Szczepan, jeśli kolega nie kupił sobie bębna do strzelby albo innego hi-capa, jak kiedyś Kocur zmajstrował, to IMO pytanie jest bardzo, bardzo dziwne. Bo nie przypominam sobie magazynka do shotguna mieszczącego więcej, niż 30-40 kulek, pomijając takie właśnie bębny. A magazynków (np. shellsów typu Marui, o pojemności 30bb / 10 strzałów) zgodnie z zasadami i tak kolega może sobie nosić skolko ugodno.

Poproszę.

Otworzysz grupę wolnych strzelców :slight_smile:

Zespół ALPHA

t.Ch 8 osób

Zespół BRAVO

  1. Juzef (nie dowódca) :laughing:
    .
    .

Zespół CHARLIE

.
.
10.

Zespół DELTA

.
.
10.

Zespół ECHO

.
.
10.

Zespół FOXTROT

.
.
10.

Dzięki za info. Tak myślałem aby zabrać ale własnie czy się przyda? Mam 3 magi po 10 strzałów, myślałem o szybkoładowarce z resztą ammo ale chyba jednak zrezygnuję całkowicie. Nie mam jeszcze kieszonki na niego :wink:

Wnioskuję, by trafieni gracze od razu spuszczali gacie, żeby Pan Doktor szybciej mógł zaaplikować strzykawę… (leczenie w oparciu o nowe wytyczne TCCC).

Proszę o rezerwację miejsc dla zespołu Charlie. Listę podam później.

Aktualna lista:

Zespół ALPHA

t.Ch 8 osób

Zespół BRAVO

  1. Juzef (nie dowódca
    .
    .

Zespół CHARLIE

  1. Herod
    .
    .

Zespół DELTA

.
.
10.

Zespół ECHO

.
.
10.

Zespół FOXTROT

.
.
10.

Poprawiam się.

Proszę o nie kopiowanie listy tylko zgłaszanie się w postach. Aktualna lista zgłoszeniowa w 2 poście.

Roger that.

Zglaszam udzial w grze. Przydzial zespolu i funkcji pozostawiam organizatorowi.

Jakies dokładniejsze dane co do lokalizacji ?

Logistyka (wstępnie - może ulec lekkim korektom):
Miejsce i godzina zbiórki:

Miejsce rozgrywki: Puszcza Bukowa
Wyjście na miejsce startu 09:40
Start: 10:00
Koniec: 16:00

Dodane :slight_smile:

Mapa terenu gry:

https://drive.google.com/file/d/1H8M2Uiv_GpqGiBoJ1lYlZpGhGRoCMnn9/view?usp=sharing

Mapy ogarniacie we własnym zakresie. Dopuszczalne, a wręcz zalecane są GPSy.

Przy drukowaniu map zaznaczacie wybieracie źródło papieru jako rozmiar wydruku. W innym wypadku będziecie mieli przeskalowaną mapę.

Znany teren. Latwo ogarnac. Pogoda dopisuje. Zeby tez frekwencja byla…

Zespół ALPHA

t.Ch 8 osób

Zespół BRAVO

  1. Juzef
  2. Slayer
    .Mierzwik2003

Zespół CHARLIE

Herod & Niebieska Ostryga team

Zespół DELTA

.
.
10.

Zespół ECHO

.
.
10.

Zespół FOXTROT

  1. Sig
    .
    .