Dobór części DSG

Witam, wsiadłem teraz do pomysłu zrobić koledze z drużyny prezent na urodziny. Postanowiłem zrobić mu replikę do cqb, baze już mam, ale potrzebuje pomocy w doborze części, czyli chce wsadzić do repliki silnik od specny ten z nowej serii Dark matter(48000 RPM)+zębakta DSG 9:1+doszczelnienia dysza+(podwójne doszczelnienia, wyciszona głowica cylindra soLink i taka sama firma, ale głowica tłoka)+mosfet gate aster, ale powstało pytanie czy jest sens taki silnik do tej zębatki dawać, bo nwj czy nie zetrze ją po pierwszej szczelnce.

Kto podpowiedział Ci taki idiotyczny set? DSG + silnik 48k to teoretyczny ROF 88RPS. Po stratach na silniku i instalacji zostanie 75rps+. PME na DSG i pobór mocy z kosmosu gwarantowany :wink: Chyba ze zasilisz to 7.4v, ale to bez sensu.

Bezsensu. Głowice alu w DSG? ALU przy 88 RPS!? :smiley: Daj znać jak podepniesz to pod baterię, kupie popcorn i przyjdę.

Pneumatyka od DSG ma byc maksymalnie lekka - na tyle, ze głowicy tłoka wywala się nawet łożyskowanie i robi dziury w tłoku. Żadnych wyciszonych, ani aluminiowych głowic.

Masz mała ściągę z przełożenia szybkości silnika na ROF przy DSG:
image

Set który wrzuciłeś zachowałby się mniej więcej tak:

2 polubienia

Czyli to powinno być coś takiego ( GŁOWICA TŁOKA Z POLIWĘGLANU…
Lub
Zmienić zębatke do zwykłej 13:1 ewentualnie silnik zmniejszymy rps

Na YT widziałem filmik na 11.1v ktoś miał rps nie całe 100

Edit:
Już znalazłem filmiki i strone do dsg

To jest build teoretyczny. W praktyce:

40rps zaczyna problem z PME i synchronizacją - a to rozpoczyna rzeźbienie (lista popychacza, kształt płetwy, SS na DSG, odciązanie układu, moc sprezyny/moc w FPS, wymiana sprężynki popychacza)

Dalej powyżej pewnego rps masz problem aby:

  • czas otwarcia dyszy był na tyle duży, aby kulka wskoczyła do komory
  • czas otwarcia dyszy był na tyle krótki, aby dysza domkneła się przed strzałem i kolejnym cyklem.

jak poskładasz DSG źle to replika będzie miala 1.14J na semi i 0.2-0.7J na auto … :wink:

Im szybszy docelowy cykl tym układ powinien być lżejszy.

Silniki HISpeed (nie licząc bezszczotkowców) to gówno. Ich wykorzystanie, gdy grasz głowinie na semi ma często zerowy sens, o ile nie połączysz tego z zębatkami o wysokim przełożeniu. Wolniejszy silnik + Precooking daje IMO lepsze odczucia w końcowym buildzie :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ok, jedyne co nie rozumiem, to jak dostosować mosfet do cyklu, jak ta zębatka ma 2 szczały na 1 cały obrót, czy mosfet sam dostosuje się do tego, aby mi nie wyszło na semi, będzie 2 szczały

zębatka DSG ma dwa krzywiki dla przerywacza :wink:
A większość sensownych układów sterowania wykrywa cykl na bazie zębatek prowadzących tłok.

Podpisuje się pod tym co Naczelny Gawron rozpisał na temat dsg i doboru silnika.

Taki build który przedstawiłeś jest raczej mało praktyczny na dłuższe wykorzystanie. Jest czymś bardziej na zasadzie pobijania rekordów. Coś jak wyżyłowana silniki w dragsterach. Pojebana moc, 1 sekundy do setki, super ale silnik po jednym dragu nadaje się na złom.

My na asg potrzebujemy starego poczciwego turbodiesla który nastuka nam milion przebiegu i nie zawiedzie nas w połowie drogi

Najbardziej skesownym połączeniem jest zwykły silnik HT 22tpa+ i do tego 18:1+dsg. Jest przy tym najmniej walczenia z wymienionymi przez gawrona timingami dyszy i uniknięciem PME. Do tego jakiś sensowny układ sterujący jak na przykład perun hybrid lub inny sprawdzony w którym można ustawić precocking.Silnik HT zagwarantuje nam gwałtowny duży moment obrotowy z samego dołu więc przy precockingu oraz dsg strzał następuję natychmiastowo. Przy silniku High speed moment obrotowy z dołu jest znacznie niższy niż przy HT. I dopiero może gdzieś w 1/3 obrotów osiągnąć taki moment jak HT przy początku przy tym pobierając ogromny prąd rozruchowy. Więc dla tego świetnie nadaje się do klikania na pojedynczym. Przy 18:1+dsg jak i standardowych zębach 13:1. Przy dsg da nam przyjemny rof który obsłuży większość dostępnych na rynku magazynków oraz tych już zajechanym przebiegiem. Bo na co nam 100 rps jak będziemy musieli do tego miec tez w świetnej kondycji magazynki a kilka strzelanek potrafi już nieźle zasyfić ich wnętrze. Trochę obchodzenie się jak z jajkiem a raczej dążymy do tego by skupić się na strzelaniu a nie martwieniu się o to czy teraz kulka wystrzeli w przeciwnika.

Ogólnie jakie jest dokładne założenie pracy repliki? U nas w środowisku jak wiemy panuje single only w walkach w zamkniętych pomieszczeniach. Więc takie kosmiczne rofy na nic się nie zdadzą a silnik high speed jest najgorszą opcją do długoterminowego klikania na pojedynczym.

2 polubienia

jest jedna opcja gdzie to ma sens - buildy pod auto gdzie walisz długie serię na twardych springach (świnia). Wtedy hi speed + 100:300 daje niski rofi małe zużycie prądu na serii.
Ale to chyba jedyne sensowne wykorzystanie takiego buildu :stuck_out_tongue:

mogę się zgodzić miałem tak 15tpa i 100:300 w swoim pk przez kilka lat. Ale odkryłem znacznie lepszy i potężniejszy build.

Film z 18 roku

1 polubienie

Bardziej to buduje pod samo semi, do cqb na sśa, dziś siedziałem na forum, tych co mają takie DSG buildy, to oni używali silniki 30k, że wjęcej to już nie ma sensu, jak pisałeś wyżej, że kulki po prostu nie będze zdążać podawać

czyli tak jak pisałem:

Jak chcesz miec ładną reakcje na semi pod CQB i nie zalezy Ci na ROF to nie musisz nawet w DSG iść.
SIlnik 20-26k + 18:1 Short Stroke -3 i masz już przyzwoitą reakcję zakłądając żę masz Peruna/Gate z kontrolą cyklu :wink:

1 polubienie