Wrzucając post o systemie łączności wizualnej skonfigurowanym przez AI (Chat GPT), pomyślałem czemu nie scenariusz ? Wrzuciłem więc parametry: lokalizacja, liczba graczy, respawny, itp.
Otrzymałem całkiem przyzwoity wynik. Oczywiście trzeba to korygować. Można też wprowadzać własne rozwiązania, które AI uwzględni w kolejnym scenariuszu. Dodatkowo opracuje karty misji, leczenia ran itp. Taka zabawa trochę potrwa, ale chyba warto.
Przykładowy scenariusz AI na Mosty Podjuchy. Wklejam bez poprawek.
Zapytanie:
Napisz scenariusz ASG, Podjuchy , trzy poniemieckie mosty saperskie, 40 osób, rozmaite misje, akcje wykonywane zespołowe, rekwizyty w miarę proste łatwe w obsłudze i tanie, udział specjalistów, dwie frakcje, leczenie przez losowanie kartami.
Jasne! Oto scenariusz ASG na Podjuchach, z trzema poniemieckimi mostami saperskimi, na 40 osób, z dwoma frakcjami, misjami zespołowymi i prostymi rekwizytami oraz systemem leczenia przez losowanie kart.
Scenariusz ASG – Podjuchy: Mosty Saperskie
Lokalizacja:
Podjuchy, teren z trzema poniemieckimi mostami saperskimi (lokalizacje strategiczne).
Liczba graczy:
40 osób, podzielonych na dwie frakcje po 20 osób każda.
Frakcje:
- Frakcja A – Alfa (np. rebelianci/partyzanci)
- Frakcja B – Bravo (np. wojska okupacyjne/siły specjalne)
Cel gry:
Frakcje rywalizują o kontrolę nad trzema mostami saperskimi. Zdobycie i utrzymanie mostu przez określony czas daje punkty zwycięstwa. Poza tym realizowane są misje zespołowe, które dają dodatkowe punkty i przewagę.
Podział i rekwizyty:
Rekwizyty podstawowe (proste i tanie):
- Opaski na ramię dla każdej frakcji (kolor czerwony i niebieski)
- Proste walkie-talkie lub komunikatory (może telefon z aplikacją) do komunikacji zespołowej
- Zestawy kart do losowego leczenia (np. zwykłe karty do gry, każda z określoną liczbą punktów życia)
- Proste atrapowe urządzenia (np. „bomby” z plastikowych butelek lub pudełek, które można zdefiniować w misji)
- Latarki do oznaczania „włączonych” mostów lub punktów kontrolnych
- Znaczniki punktów kontrolnych (np. kolorowe chorągiewki, taśmy)
System leczenia – losowanie kart:
Każdy gracz zaczyna z 3 „kartami zdrowia” (np. karty z numerami od 1 do 5).
- Po trafieniu, gracz losuje kartę z talii leczenia (np. 10 kart, 5 kart to „leczenie” – gracz odzyskuje 1 punkt zdrowia, 5 kart to „porażka” – nie odzyskuje punktu).
- Gdy punkty zdrowia spadną do 0, gracz jest wyeliminowany i czeka na odrodzenie (patrz misje).
- Można mieć medyka, który przy pomocy karty specjalnej pozwala na natychmiastowe leczenie bez losowania.
Przebieg gry i misje:
1. Zdobywanie mostów
- Mosty są punktami strategicznymi.
- Aby przejąć most, drużyna musi przebywać na moście minimum 5 minut bez obecności przeciwnika.
- Po przejęciu mostu zapala się latarka (lub inny znacznik) koloru frakcji.
- Utrzymanie mostu przez 15 minut daje drużynie dodatkowe punkty.
- Most może zostać zaminowany (atrapa „bomba”) – przeciwnicy muszą rozbroić bombę, aby bezpiecznie wejść na most (czas rozbrojenia: 2 minuty).
2. Misja „Transport”
- Drużyna musi przetransportować skrzynię (np. pudełko) z punktu A do punktu B, przechodząc przez mosty.
- Skrzynia nie może być przenoszona przez jedną osobę – wymagane minimum 2 osoby.
- Drużyna przeciwnika stara się zatrzymać transport.
- Ukończenie misji daje drużynie punkty i bonus czasowy do zajęcia mostu.
3. Misja „Sabotaż”
- Drużyna musi podłożyć atrapę bomby (plastikowe pudełko) na moście przeciwnika.
- Po podłożeniu bomby musi się wycofać na określoną bazę.
- Przeciwnicy mogą rozbroić bombę (czas rozbrojenia 2 minuty).
- Jeśli bomba nie zostanie rozbrojona w czasie 5 minut, most zostaje „zniszczony” – frakcja traci go na 10 minut.
4. Misja „Ewakuacja rannego”
- Jeden z graczy zostaje „ranny” (po trafieniu schodzi na ziemię i czeka na pomoc).
- Zadaniem drużyny jest bezpieczne przeniesienie „rannego” do punktu medycznego.
- Podczas ewakuacji drużyna jest szczególnie narażona na atak przeciwnika.
5. Misja „Rozpoznanie”
- Drużyna musi zdobyć informacje – np. zdobyć „dokumenty” (kartki) z bazy przeciwnika i dostarczyć do swojej bazy.
- Wymaga skoordynowanego działania i ochrony kuriera.
Specjaliści:
- Medyk – może leczyć graczy bez losowania, ma 2 użycia na rundę.
- Saper – może szybciej rozbrajać bomby (1 minuta zamiast 2) oraz zakładać bomby.
- Snajper – może zajmować wysokie pozycje (mosty i okoliczne wzgórza) i eliminować cele na dystans.
- Dowódca – koordynuje działania drużyny, może zarządzać dodatkowym czasem na wykonanie misji (do 5 minut raz na grę).
Zasady dodatkowe:
- Gra trwa 3 rundy po 45 minut.
- Po każdej rundzie punkty są sumowane.
- Wygrywa drużyna z większą liczbą punktów kontrolnych i misji wykonanych.
Jeśli chcesz, mogę pomóc Ci jeszcze przygotować listę sprzętu lub szczegółowy harmonogram rund.
=========Kunic====
I tak to mniej więcej wygląda. Powodzenia!


