28 maja 2023 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Witam

Chciałbym zaprosić was do udziału w szesnastym scenariuszu, Ostatnia Niedziela Miesiąca.





Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click (czerwona pinezka)
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Filmik - Click
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 15:00 - 16:00


Mapa terenu rozgrywki: WKRÓTCE


Limity FPS/Jouli:

  • 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości
  • 1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych
  • 2.32J - repliki karabinów maszynowych
  • 2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (tylko ogień pojedynczy)
  • 3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe



Uwaga!!!

Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, proszone są o zgłoszenie tego faktu na forum. Dodatkowo muszą liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 28 maja 2023 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Niedozwolona.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Po dotarciu do punktu, powrót do gry jest natychmiastowy.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn w terenie - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.
Przejęcie respawnu odbywa się poprzez zawieszenie przez żywego gracza tabliczek odpowiadających kolorowi jego drużyny w czterech narożnikach respawnu.



3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste mogą zostać przejęte, torba medyka nie może zostać przejęta. Opatrunki może przejąć tylko drugi medyk, albo dowódca.)

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)

• Walizki Inżynierów - Specjalna walizka w której będzie znajdował się zegar szachowy i flary sygnalizacyjne. Zastosowanie patrz: Inżynier. (Walizki Inżynierów nie mogą zostać przejęte.)



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.


• Inżynier - osoba posiadającą plastikową walizkę w której będzie znajdował się zegar szachowy i flary sygnalizacyjne.
Tylko inżynier może obsługiwać zegary i umacniać punkty flarami sygnalilzacyjnymi.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny inżynier nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.


• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm. Będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego żywego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu. Osoba która zgłosi się jako ciężkozbrojny po zakończeniu rejestracji i chronowania, nie będzie brana pod uwagę jako ciężkozbrojny, mimo spełniania warunków.
Tyczy to się również osób spóźnionych.

Waga kamizelki i hełmu powinna wynosić min. 3 kg, aby zostać zakwalifikowanym jako ciężkozbrojny

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie krzyczeć MEDYK (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny żywy gracz.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.

Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.

Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

Osoba, która zdecydowała się na powrót na respawn, nie może zostać uleczona.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda ze stron zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem, którego nie może zdobyć przeciwnik.
• Na terenie gry znajdować będzie się 5 flag.
• Każda z drużyn walczy o kontrolę nad flagami.


Pozdrawiam

8 polubień

Aktualizacje:

Zmiana zasad zakwalifikowywania jako ciężkozbrojny.

Fajny pomysł bo będzie w końcu coś za coś.
Mam jednak kilka pytań odnośnie kwalifikacji:

  1. Rozumiem, że łącznie kamza + hełm >= 3kg?
  2. Kamza ważona Z czy BEZ kieszeni, ładownic, magów etc. etc.
1 polubienie

Nie widzę tego ważenia bez od strony logistycznej :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 polubienia

To jak z tym ważeniem bo już powoli czas się szykować? 3kg Z czy BEZ kieszeni?
Czy będzie weryfikowane na ważeniu czy ktoś nie poupychał śmieci w kieszeniach, żeby je potem wywalić? W środowisku pełno oszustów trzeba uważać :wink:

2 polubienia

Ktoś coś jakiś transport dąbie-podjuchy-punkt zbiórki?
Oddam w monsterkach albo zrzutka na wache :smiley:

• Waga kamizelki powinna wynosić min. 3 kg, aby zostać zakwalifikowanym jako ciężkozbrojny

• Kamizelka do ważenia powinna zostać przekazana bez magazynków i wyposażenia, ladownice oraz pouche mogą być zamontowane (zalany bukłak lub kamyczki w ładownicach nie będą brane pod uwagę).

1 polubienie

Dzieki za odp, proszę tylko doprecyzuj to w porównaniu do głownego posta gdzie stoi “Waga kamizelki i hełmu powinna wynosić min. 3 kg, aby zostać zakwalifikowanym jako ciężkozbrojny”, abyśmy nie mieli niedomówień czy chodzi o łącznie (kamza+hełm>=3kg) czy (sama kamza>=3kg), hełm wazy między 500 a 1000 g to stanowi to sporą różnicę

Sama kamza musi być równa lub cięższa niż 3kg. Kask to jest inna para kaloszy, nie musi spełniać wymagań wagowych.

1 polubienie

Czy ktoś ma może 3 miejca na dojazd?

Pytanie o ciężkozbrojnego. Co rozumiemy przez wkłady?

Jaki stosunek do używania granatów thunderB?

Cokolwiek będziesz miał w niej lub nie, żeby dała wagę :wink:

Ktoś mógłby mnie zabrać z Pogodna na miejsce zbiórki? Będę bardzo wdzięczny :slight_smile:

Dzięki wszystkim za grę!

3 polubienia

Dzieki za grę :slight_smile:

2 polubienia

Miło było znów powymieniać z Wami kompozyt!

2 polubienia

Dzięki za zarąbistą giere!

2 polubienia

Było świetnie, dzięki wszystkim zarówno naszej jak i przeciwnej drużynie.
Strzelanie było mega mało dla naszego pododdziału, ale za to wszystkie flagi zaliczone :rofl:

Organizacja jak zwykle na medal, a pomysł s przejmowaniem tylko przez wyznaczone osoby i to po upływie czasu też bardzo dobry, z chęcią bym zobaczył to również na mniejszym terenie, gdzie byłoby więcej wymiany kompozytu.

Do orgów - torbę z opatrunkami oddam na kolejnej strzelance, zapomniałem wyjąć z auta.

:grin:

3 polubienia

Wracając znaleźliśmy jeszcze jeden niewypał, przynajmniej tak wyglądał, leżał sobie na pieńku… Mam screena ze współrzędnymi jak ktoś będzie zgłaszał oba

1 polubienie

Pora na małe podsumowanie :slight_smile:

Dziękuję wszystkim przybyłym za udział w szesnastej Ostatniej Niedzieli Miesiąca :slight_smile:
Mam nadzieję, że miło i aktywnie spędziliście czas zarówno w terenie jak i na grillu po rozgrywce :slight_smile:

WYNIKI
Wygrała drużyna Pomarańczowa.
Drugie miejsce na podium zajęła drużyna Niebieska.

W scenariuszu uczestniczyło 66 osób dodatkowo 4 osobowa grupa organizatorska.

ROZGRYWKA
Gra polecała na przejmowaniu kontroli nad punktami rozstawionymi w terenie.
Punkt mógł zajmować tylko inżynier wyposażony w walizkę z zegarem do odliczania czasu przejmowania punktu i flarą sygnalizacyjną do jego umocnienia. Umocnienie punktu wydłużało czas przejęcia flagi przez przeciwnika.

Z tego miejsca dziękuję za przybycie i udział w scenariuszu w imieniu swoim i pozostałych organizatorów.

Mam nadzieję, że spotkamy się 25 czerwca na kolejnej edycji Ostatniej Niedzieli Miesiąca.

Więcej informacji niebawem.

Jeżeli chcecie być na bieżąco z wydarzeniami, zapraszamy do dołączenia do grupy
Ostatnia Niedziela Miesiąca

Jak zawsze czekamy na wasze opinie i komentarze!

Dziękuję za przybycie i zapraszam na kolejną edycję!

5 polubień