24 września 2022 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Witam


Chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Ostatnia Niedziela Miesiąca.







Zbiórka: Do godziny 17:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka] [WKRÓTCE]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Filmik - Click [WKRÓTCE]
Odprawa: 17:30 - 17:45
Rozpoczęcie: 18:00
Zakończanie: 23:00



Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca [WKRÓTCE]



Limity FPS/Jouli: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych




Uwaga!!!
Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 24 września 2022 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Zabroniona.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Po dotarciu do punktu, powrót do gry jest natychmiastowy.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.



3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.


• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu.

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz, medyk lub dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda z drużyn zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem.




Pozdrawiam




Zapraszam do zgłoszenia się również na wydarzeniu na FB.
Ostatnia Niedziela Miesiąca - Wydarzenie na Facebook’u.


Zapraszam do grupy na FB.
Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.

  • Aktualizacja pierwszego postu.

Przypominamy o obowiązkowej rejestracji
Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Zbiórka: Do godziny 17:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Filmik - Click
Odprawa: 17:30 - 17:45
Rozpoczęcie: 18:00
Zakończanie: 21:00-22:00

Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca

Rozgrywka będzie polegała na przejmowaniu punktów oznaczonych flagami i transportowaniu flary sygnalizacyjnych pomiędzy nimi.

Drużyny zaczynają w punktach startowych/będących jednocześnie respawnem.

Po zajęciu flagi numer 1 mogą przenosić swoje światełka na tą flagę, przy wykorzystaniu skrzynek amunicyjnych. Każda ze stron będzie posiadała takowych 3. Przejmowanie skrzynek drużyny przeciwnej nie jest możliwe.

Transport pomiędzy punktami jest możliwe w sytuacji kiedy dana drużyny kontroluję flagę początkową i końcową. Przykładowo przetransportowanie flary z punktu numer 1 na punkt numer 2 jest możliwe w sytuacji kontrolowania wspomnianych punktów.

Przykładowo drużyna niebieska po rozpoczęciu gry zdobyła swój punkt numer 1 i zaczęła transportować na niego flary/światełka. W międzyczasie zajęli i kontrolują punkty numer 1 i 2, co umożliwia im przetransportowanie światełek z flagi numer 1 na flagę numer 2.
Przeniesienie na flagę numer 3 jest możliwe w sytuacji kontrolowania flagi numer 2 i numer 3 w momencie rozpoczęcia przenoszenia.

W przypadku utraty kontroli nad punktem 1, może być prowadzone przenoszenie między punktem numer 2 i 3 jeżeli są nadal kontrolowane przez drużynę.

Zdobywanie punktów będzie odbywało się poprzez wciągnięcie na górę masztu flagi swojej strony.

Flary sygnalizacyjne/światełka muszą być transportowane po punktach w kolejności z flagi 1 na 2, z 2 na 3 itd.

Warunkiem zwycięstwa jest dostarczenie jak największej ilości światełek, na jak najdalszą flagę.

Transportować można jedno światełko na jednej skrzynce amunicyjnej.

Nie można przenosić światełek drużyny przeciwnej.

SPRWY ORGANIZACYJNE

  • repliki maksymalnie o mocy 1,88J, z małymi dopuszczalnymi odchyłami. Gramy tylko w trybie semi.
  • obowiązkowe posiadanie znacznika trafienia i czerwonej lampki.
  • gramy bez noktowizji i termowizji.


To tak ma być ?

Chochlik drukarski się wkradł…

Przypominam zainteresowanym o rejestracji.

Niestety musiałem wrócić, także bawcie się dobrze wszyscy.

Trzynasta edycja Ostatniej Niedzieli Miesiąca już za nami :slight_smile:

WYNIKI

Wygrała drużyna Niebieska.
Drugie miejsce zajęła drużyna Pomarańczowa.

W scenariuszu uczestniczyło 26 osób.

Rozgrywka polegała na przejmowaniu punktów oznaczonych flagami i transportowaniu flary sygnalizacyjnych pomiędzy nimi.

Drużyny zaczynają w punktach startowych/będących jednocześnie respawnem.

Po zajęciu flagi numer 1 mogą przenosić swoje światełka na tą flagę, przy wykorzystaniu skrzynek amunicyjnych. Każda ze stron będzie posiadała takowych 3. Przejmowanie skrzynek drużyny przeciwnej nie jest możliwe.

Transport pomiędzy punktami jest możliwe w sytuacji kiedy dana drużyny kontroluję flagę początkową i końcową. Przykładowo przetransportowanie flary z punktu numer 1 na punkt numer 2 jest możliwe w sytuacji kontrolowania wspomnianych punktów.

Przykładowo drużyna niebieska po rozpoczęciu gry zdobyła swój punkt numer 1 i zaczęła transportować na niego flary/światełka. W międzyczasie zajęli i kontrolują punkty numer 1 i 2, co umożliwia im przetransportowanie światełek z flagi numer 1 na flagę numer 2.

Przeniesienie na flagę numer 3 jest możliwe w sytuacji kontrolowania flagi numer 2 i numer 3 w momencie rozpoczęcia przenoszenia.

W przypadku utraty kontroli nad punktem 1, może być prowadzone przenoszenie między punktem numer 2 i 3 jeżeli są nadal kontrolowane przez drużynę.

Zdobywanie punktów będzie odbywało się poprzez wciągnięcie na górę masztu flagi swojej strony.

Flary sygnalizacyjne/światełka muszą być transportowane po punktach w kolejności z flagi 1 na 2, z 2 na 3 itd.

Warunkiem zwycięstwa jest dostarczenie jak największej ilości światełek, na jak najdalszą flagę.

Transportować można jedno światełko na jednej skrzynce amunicyjnej.

Nie można przenosić światełek drużyny przeciwnej.

Jako organizatorów cieszy nas fakt, że nie wracacie do domu głodni i zostajecie integrować się z innymi uczestnikami i organizatorami. Bardzo często jest to jedyny moment dla nas żeby wyciągnąć z was jakiś feedback. :mrgreen:

To jest główny cel w organizowaniu grilla po, żeby gracze zostali jeszcze na chwilę i na świeżo obgadali wszystko, podzielili się uwagami, spostrzeżeniami, swoimi historiami ze scenariusza i mieli okazję do integracji w środowisku.

Jeżeli macie dla nas jeszcze jakieś uwagi, wnioski lub sugestie chętnie się z nimi zapoznamy :slight_smile: Wartość waszej informacji zwrotnej jest o tyle istotna, że jako organizatorzy nie bierzemy za bardzo udziału w rozgrywce i ciężko nam ocenić jak sprawdzają się niektóre pomysły w terenie. Jeżeli nie chcecie tego pisać publicznie, prosimy o wiadomość prywatną.

Z tego miejsca dziękuję za przybycie i udział w scenariuszu w imieniu swoim i pozostałych organizatorów, tych ktorych było widać na miejscu i tych którzy wykonują swoją pracę w cieniu.

Zapraszam też osoby które tego jeszcze nie zrobiły o dołączenie do grupy:
Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.

Diabeł przeżyje noga jest “cała”, tylko spuchnięta.