19 września 2021 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Witam


Chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Ostatnia Niedziela Miesiąca.


Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Filmik - Click
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 15:00

Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca



Limity FPS/Jouli: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości
  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych
  • 500 fps na kulkach .2g - 2.32J - repliki karabinów maszynowych
  • 550 fps na kulkach .2g - 2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (tylko ogień pojedynczy)
  • 600 fps na kulkach .2g - 3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe

TS - Limity J

https://taktycznyszczecin.pl/download/file.php?id=3618&mode=view



Uwaga!!!
Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, proszone są o zgłoszenie tego faktu na forum. Dodatkowo muszą liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 19 września 2021 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Zabroniona.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się, po spędzeniu w nim 5 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn w terenie - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.
Przejęcie respawnu odbywa się poprzez zawieszenie przez żywego gracza tabliczek odpowiadających kolorowi jego drużny w czterech narożnikach.



3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.


• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu.

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz, medyk lub dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda ze stron zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem, którego nie może zdobyć przeciwnik.
• Walczycie o kontrolę nad czterema punktami w terenie z flagami i zegarami szachowaymi.
• W punkcie startowym będą udostępniane nowe zadania, które będą miały wpływ na wynik główny.
• Zadania będą ujawniane sukcesywnie w czasie scenariusza, niezależnie od postępów w głównym zadaniu.


Pozdrawiam

Rezerwacja postu.

czy te limity się zmienią jak ostatnio ???

Ta edycja będzie w Puszczy Bukowej, limity jak poniżej i jak w pierwszym poście :wink:



Limity FPS/Jouli: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości
  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych
  • 500 fps na kulkach .2g - 2.32J - repliki karabinów maszynowych
  • 550 fps na kulkach .2g - 2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (tylko ogień pojedynczy)
  • 600 fps na kulkach .2g - 3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe

TS - Limity J

https://taktycznyszczecin.pl/download/file.php?id=3618&mode=view


Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca


Schemat rozgrywki.

W czasie imprezy każdy znajdzie coś dla siebie, tak osoby nastawione na liczne kontakty, jak i ci szukający działań mających na celu uniknięcie spotkania z wrogiem.
Obie strony zaczynają w punktach startowych, które jednocześnie są niemożliwymi do zdobycia respawnami.

Głównym zadaniem dla obu stron jest walka o jak najdłuższe utrzymanie punktów w terenie, które na mapie oznaczone są symbolem „F”.

W czasie gry pojawią się też zadania poboczne, które będą polegały na odnalezieniu punktów w terenie.
Punkty będą zawierały wskazówki w postaci fragmentu mapy, współrzędnej UTM.

Jednak sie nie pojawie

Zgłoszenia: Formularz rejestracji


Zapraszam do zgłoszenia się również na wydarzeniu na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Wydarzenie na Facebook’u.


Zapraszam do grupy na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.



Po scenariuszu zapraszam na ognisko/grilla :wink:

To w sumie nie lepiej parkować na Kluczu? Albo na Prochowni? :confused:

Bawcie się dobrze. Ja niestety odpadam dzisiaj.

Leśniczówka

Impreza się w ogóle odbyła?

Tak, impreza się odbyła. Moje serduszko krwawiło, nie widząc was na polu.

Piąta edycja Ostatniej Niedzieli Miesiąca za nami, pora na podsumowanie.


Rozgrywka polegała na utrzymywaniu kontroli nad 4 flagami w terenie, czas był liczony przez zegary szachowe. Dodatkowo przygotowane zostały zadania dodatkowe, ale w związku z frekwencją, która wyniosła 40 osób, teren został ograniczony a zadania poboczne wyłączone.

Drużyny zaczęły rozgrywkę w punktach startowych, po czym mogły wracać do gry po spędzeniu 5 minuty w respach, które z przejmowanych zamieniliśmy na stałe.


WYNIKI

Wygrała drużyna Niebieska.

Drugie miejsce zajęła drużyna Pomarańczowa.

Czas kontroli Niebiescy. - 9:57:07
Czas kontroli Pomarańczowi. - 6:04:28



Dziękuję wszystkim za przybycie, udział w scenariuszu i pomoc w zjedzeniu zapasu kiełbasy co się ostatecznie udało! Zamrażarka wam dziękuje :mrgreen:



Mam nadzieję, że coraz więcej osób będzie zostawać na ognisku/grillu po scenariuszu. Wymiana doświadczeń, uwag i sugestii na świeżo jest dla nas istotna. Bo nie ukrywam, że obecnie Ostatnia Niedziela Miesiąca jest przez nas organizowana pod kątem rozgrywki na jaką sami byśmy chcieli pojechać i brać udział. Dodatkowym założeniem jest próba zorganizowania innej rozgrywki każdego miesiąca.
Po cichu liczę, też że czas na rozmowy nad ogniskiem pomoże w integracji naszego/naszych małych środowisk.



Jeżeli macie dla nas jeszcze jakieś uwagi, wnioski lub sugestie chętnie się z nimi zapoznamy :slight_smile: Wartość waszej informacji zwrotnej jest o tyle istotna, że jako organizatorzy nie bierzemy za bardzo udziału w rozgrywce i ciężko nam ocenić jak sprawdzają się niektóre pomysły w terenie.


Z tego miejsca zapraszam na 24 października 2021 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Terminy nam nie siadają :frowning:

Po cichu tez liczymy na reaktywacje Mroków Puszczy lub coś na ich kształt :wink:

Zrobiło by się jakieś ambitniejsze zadanie niż walka o flagę :stuck_out_tongue: