28 września 2014 - Północ-Połud - Północ-Południe III - SFAT

Witam

W imieniu grupy Special Forces Airsoft Team oraz Portalu AirsoftSzczecin chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Północ-Południe III.



Koniec lata 2014 roku, w wyniku kłopotów gospodarczych i zaognienia się kryzysu w rejonie Trzech Mostów, rządy Północy i Południa zmuszone zostały, do zwiększenia swojej aktywności wojskowej w tym rejonie. Gra toczy się o wysoką stawkę: zdobycie kontroli i założenie posterunków na szczytach dominujących nad przełęczami, którymi od tysięcy lat przechodziły szlaki handlowe, a obecnie stanowią one główny szlak przerzutowy opium ze Wschodu i broni w przeciwną stronę…



Plakacik, autorstwa Montezumy [MCAT]



Zbiórka: Do godziny 09:50
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy:Filmik - Click
Odprawa: 09:50 - 10:30
Rozpoczęcie: 10:30 - 11:00
Zakończanie: 16:30 - 17:30
Mapa terenu rozgrywki: Mapa - Północ - Południe III [Mapa do druku]

Limit fps: Tak, według szczecińskich zasad z limitem.

  • 350 fps - repliki do walki na bliskie odległości,
  • 450 fps - repliki karabinów maszynowych, karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych,
  • 600 fps - repliki karabinów snajperskich,

Regulamin spotkań z limitem fps - Snajperzy

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, muszą zgłosić ten fakt na forum i liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziały w rozgrywce.
Wartość błędu pomiaru: +/-10 fps według urządzenia pomiarowego organizatorów.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza:
25zł do 5 września 2014 roku
30zł do 19 września 2014 roku
35zł na miejscu 28 września 2014 roku

Limit miejsc: 150

Pirotechnika: Dozwolona.
Prosimy zwrócić uwagę na miejsce i sposób używania pirotechniki - kwestia bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

Zgłoszenia: Można podawać je na forum, lub wysyłając prywatną wiadomość.

Regulamin spotkań z limitem fps - Osoby niepełnoletnie

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i mapy.



Mechanika



1. Oznaczenia.

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn.

• Respawn startowy - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE (nie będzie on się zgadzał z czasem realnym) będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.

Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn punktu z flagą - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE (nie będzie on się zgadzał z czasem realnym) będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.

Jest aktywowany po przejęciu punktu z flagą, po zajęciu którego flaga wysyła informację do respawnu o zmianie właściciela.

• Respawn mobilny - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE (nie będzie on się zgadzał z czasem realnym) będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.
Posiada ograniczone właściwości respawnu: co 15 minut przywraca do gry MAX 10 osób.
Raz rozstawiony nie może zostać przeniesiony.
Respawn może zostać zniszczony przez przeciwnika, jednak nie może zostać przejęty.
Respawn nie może zostać rozstawiony w odległości mniejszej niż 200m od punktu z flagą.



3. Elementy rozgrywki.

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać. Przejmowanie nie jest zabronione.

• Opatrunki - Zastosowanie patrz: Medycy.

• Karty Rannego - Specjalne Karty Rannego tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni.

• Skrzynia Amunicyjna - Skrzynia wypełniona granatami, do użytku przez graczy.

• Granaty - Typowa konstrukcja używana w airsofcie.

• Skrzynia Medykamentów - Skrzynia wypełniona dodatkowymi opatrunkami, do użytku przez graczy.

• Mobilny Respawn - Konstrukcja z 4 medycznych chorągiewek i taśmy rozstawiana na planie kwadratu. Całość jest przenoszona w skrzyni.



4. Specjaliści

• Medycy - Osoba posiadająca torbę z opatrunkami, na czas scenariusza medycy dostaną oznaczenie strony konfliktu na oba ramiona.

Tylko Medyk może leczyć rannych.

Funkcja może zostać przekazana innej osobie tylko w momencie kiedy nie mają kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może sam się opatrzyć.

• Ciężkozbrojni - Osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm kewlarowy (dodatkowe oznaczenie na ramieniu na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie DWA OPATRUNKI(dopiero trzecie trafienie zabija) oraz będzie posiadała Karty Rannego do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Kartę Rannego jest Medykiem sam dla siebie - może samemu się opatrzyć na zasadach medyka. Nie może on jednak do leczenia samego siebie wykorzystać OPATRUNKÓW. Nie może on też leczyć innych “zwyczajnych” uczestników, ani innych ciężkozbrojnych (może przekazać swoją Kartę Rannego). Ciężkozbrojny i tylko on może leczyć się przy pomocy Karty Rannego.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 4 Karty Rannego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojnego odbywa się podczas Rejestracji wraz z prezentacją swojego ekwipunku [kamizelka i hełm]. TYLKO I WYŁĄCZNIE ORYGINALNE LUB WAŻĄCE TYLE CO ORYGINAŁ elementy są uznawane.

Ostateczna decyzja czy zestaw kamizelka + hełm zostanie uznany zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione.

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.
W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami, oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako Ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się czerwoną szmatą i może jedynie wzywać pomocy (nie przesuwa się ani o metr, nie chowa itd). Może do niej podbiec Medyk i uleczyć. Osoba uleczona i ponownie trafiona zostaje uznana za zabitą.(chyba że jest Ciężkozbrojna, wtedy są możliwe dwa uleczenia przed zabiciem)

Osoba która jest ranna może sama zadecydować, że umiera. (Osoba, ranna, może uznać się za martwą dopiero po 5 minutach od trafienia) Może wtedy udać się do respawnu. (Po upływie czasu, potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany w tym momencie wyrzucić przedmioty fabularne, w miejscu w którym leżał jako ranny)

Transportowanie rannych, osoba ranna nie może strzelać, jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz może ją “przetransportować”. Noszenie rannego polega na tym, że osoba trafiony kładzie rękę na ramieniu zdrowej osoby i idzie za nią, w takiej sytuacji, żadna z osób nie może biegać. Zdrowy gracz i tylko on może strzelać.

Osoba trafiona/martwa, nie może używać radia.


• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.




Rozgrywka



• Każda ze stron zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem, które nie może zdobyć przeciwnik.
• Walczycie o kontrolę nad czterema punktami w terenie.
• W punkcie startowym, będzie tablica korkowa, na której będą udostępniane nowe zadania.
• Zadania będą ujawniane sukcesywnie w czasie scenariusza, niezależnie od postępów w głównym zadaniu.



Pozdrawiam

Zapraszam do śledzenia wydarzenia na Facebooku.

Północ - Południe III



Płatności:
Przelewu dokonujemy po zapisaniu się:

Zgłoszenia prosiłbym podawać w temacie:

TaktycznySzczecin

Special Forces Airsoft Team


Wpisowe za organizacje scenariusza:
25zł do 5 września 2014 roku
30zł do 19 września 2014 roku
35zł na miejscu 28 września 2014 roku

Dane do przelewu


Pozdrawiam

Pragnę poinformować, że grupa Special Forces Airsoft Team współpracując ze szczecińską firmą branży elektronicznej Celiko elektronik, szykuje kolejną porcję interaktywnych obiektów do wykorzystania podczas scenariusza do urozmaicenia rozgrywki.



Powyżej jeden z planowanych do wykorzystania “układów” jest ciągle w wersji beta, więc na scenariuszu zostanie zaprezentowany z minimalnymi zaplanowanymi dla niego funkcjonalnościami.
Jest to dokładnie walizki dla hakerów, które po raz pierwszy pojawiły się na Operacji: Czerwony Nos IV.

Test łączności bezprzewodowej pomiędzy wybranymi w terenie punktami został przeprowadzony w miniony weekend i zakończył się sukcesem.

Czemu miał on służyć i do czego zostanie wykorzystana taka forma komunikacji, przekonacie się w czasie scenariusza :wink:

Mamy nadzieje miło was zaskoczyć.



Wspominaliśmy w przeszłości, że uwagi i sugestie kierowane do nas przez uczestników imprez są dla nas ważne.
Zgodnie z tymi słowami i w odpowiedzi na propozycje, po Północ-Południe II i Wielkanocnej Siekance, przyciski w masztach zostaną zastąpione nowymi.


Po lewej nowe przyciski dłoniowe, po prawej stare przyciski.

Prototypownie układu będącego wnętrzem masztu…


(Stan na 8 września 2014)

Promocja dla operatorów kamer!







Za udostępnienie materiałów z Waszych kamer minus 25%!
Chęć udostępnienia swoich materiałów musi być zgłoszona przy rejestracji.

Materiały będą zgrywane na koniec dnia.
Po zgraniu materiału z kamery, dokonany zostanie zwrot 25% wpisowego.

Prototypownie układu będącego wnętrzem masztu…
Ciąg dalszy…



(Stan na 11 września 2014)

Nowe przyciski wymagały nowych skrzynek…






Prototypownie układu będącego wnętrzem masztu…
Ciąg dalszy…
Co to za antenka… ?



(Stan na 14 września 2014)

Nad terenem rozgrywki, będą powiewały flagi Północy i Południa… :wink:






A na koniec ciepły posiłek regeneracyjny :wink:






Wpisowe za organizacje scenariusza zostało zmniejszone do 30zł na miejscu w dniu imprezy.


Przypominam o zniżce dla kamerzystów (-25%) po zgraniu przez nas materiału.


Dodatkowo fotografowie wchodzą za darmo.

Wygrała Północ




Chciałbym podziękować wszystkim uczestnikom biorącym udział w Północ - Południe III, w imieniu swoim oraz pozostałych organizatorów i sędziów.



Dziękuję.



Serdeczne podziękowania kieruję również do firmy Celiko Elektronik, za pomoc przy organizacji scenariusza poprzez przygotowanie dla nas elektronicznych gadgetów - masztów i walizek hackera.

Myślę, że jest to pomimo małych problemów dobra współpraca, która na kolejnych scenariuszach zaprocentuje oddaniem do użytku graczy, większej ilości układów.

Napomknę tylko, że już prowadzimy rozmowy związane z urozmaiceniem jakimś układem naszego kolejnego scenariusza jakim będzie Operacja: Czerwony Nos V.



Jak zawsze czekam na wszelkie uwagi i sugestie związane z samym scenariuszem. Nie powstrzymujcie się, piszcie wszystko śmiało, pomoże to w poprawieniu tego co się nie podoba, czyli zapewni wam i nam lepszą zabawę.



Podziękowania dla sędziów, którzy czuwali nad przebiegiem scenariusza, byli to:

  • Radzio :slight_smile:
  • Jaca
  • Paco
  • Szopen
  • Sig



    Co prawda sędziów nie było widać w terenie, bo rozmyli się na innych zadaniach. Było to ciut inaczej planowane, ale ten się nie myli kto nic nie robi, lub robi ciągle to samo.



    Wielkie podziękowania chciałęm również skierować do mamy i siostry Szopena, za przygotowanie dla nas pysznej grochówki :slight_smile: Mam nadzieję, że co jakiś czas będzie nam dane znowu spróbować smacznej kuchni.



    Zapraszam już z tego miejsca na nasz kolejny scenariusz, który odbędzie się w grudniu - Operacja: Czerwony Nos V.



    Jeszcze raz dziękuje wszystkim za uczestnictwo w scenariuszu. Dziękuję za tak liczne przybycie! :smiley:



    Special Forces Airsoft Team
    AirsoftSzczecin
    Celiko Elektronik