Nowy Limit fps

Błędy, nowości, problemy
Awatar użytkownika
Errhile
Posty: 2988
Rejestracja: 28 listopada 2013, 9:26
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Errhile » 13 listopada 2018, 13:51

JZP, spauzuj.

Jeszcze nie wprowadziliśmy porządnie nowych limitów / metod pomiaru (energia zamiast prędkości wylotowej) a Ty już chcesz je zmienić? I to z powrotem na prędkościowe?

Awatar użytkownika
Gawron89
Posty: 292
Rejestracja: 09 września 2017, 0:52
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Gawron89 » 13 listopada 2018, 13:58

350 i semi-only bardzo ładnie się sprawdza na małych miejscówkach (nazwy nie wspomnę) i daje dużo frajdy, ale w gronie ludzi którzy grają uczciwie i przyznają się do trafień.

Na niedzielnej masówce wielu ma problem do przyznania się po trafieniu z 450+, szczególnie kiedy udają krzak ubrani w ghilie... ];->

Awatar użytkownika
Szopen
Posty: 383
Rejestracja: 08 lutego 2014, 14:46
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Szopen » 13 listopada 2018, 14:16

Większość moich replik ma mniej niż 350 fps,bawiłem się świetnie z nimi przez lata.Od jakiś 3 zmuszony byłem zainwestować w repliki 400+.Czytam sobie i czytam i bez urazy ale jak dla mnie to gówno burza.
Chwalcie Pana i podawajcie amunicję - Brat Sierżant Grimm

Awatar użytkownika
JZP
Posty: 622
Rejestracja: 08 kwietnia 2015, 20:41
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: JZP » 13 listopada 2018, 14:24

Errhile pisze:JZP, spauzuj.

Jeszcze nie wprowadziliśmy porządnie nowych limitów / metod pomiaru (energia zamiast prędkości wylotowej) a Ty już chcesz je zmienić? I to z powrotem na prędkościowe?
Wlasnie dlatego, ze dopiero co został wprowadzony nowy system, posługuje sie starym zeby kazdy wiedział o co chodzi. Oczywiście pisze 350/450/550 ale jesli pomysł wszedlby w zycie to limitami stały by sie odpowiedniki w J. ;)
Let The hunt Begin

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 3028
Rejestracja: 13 lutego 2014, 23:53
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Szczepan » 13 listopada 2018, 14:57

@ Szopen

Kazda dyskusje gdzie scieraja sie rozne poglady mozna nazwac gownoburza ;)

Fajnie, ze ludzie chca jakis zmian, ale moze zamiast toczyć batalie w tematach na forum, przeznaczyć te energie na zorganizowanie czegos wg wlasnego pomyslu tak jak to robi Slayer czy ostatnio Grab?
Szukasz grupy? Sprawdź temat: Rekrutacja t.Ch.
Znajdź nas na Fb: t.Ch.

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 355
Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 13:55
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Kaktus » 13 listopada 2018, 15:27

JZP pisze:Jaki problem bylby z podejsciem do wroga skoro on tez ma 350fps? (Prawdopodobnie). semi only jest mega fajne i poprawia jakosc gry wielokrotnie moim zdaniem. 350 aeg 450dmr i km 550 4takt.
Pierwsza część przeczy drugiej. Chcesz mnie ograniczyć do 350 a sam masz zamiar używać 550.

A przeliczając na nowe: Chcesz mieć 2.8J i mi dać 1.14J, czyli twoja replika będzie 2.45 razy mocniejsza.
PMC Wiskord
Obrazek

Awatar użytkownika
Herod
Posty: 1407
Rejestracja: 30 października 2013, 21:07
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Herod » 13 listopada 2018, 15:48

Po co od razu ankieta? Temat jest dla luźnej gadki, zresztą wynik tej ankiety mógłby Cię mocno zaskoczyć :)

To nie jest tak, że mam zamiar krytykować moich przedmówców, jednak pozwolę sobie na pewną uwagę. Sądzę mianowicie, iż pod szyldem tego wątku mówimy de facto o dwóch osobnych kwestiach. Pierwszym jest sam pomysł obniżenia limitów. Najważniejsze to określić jak się w ogóle czujemy z tym pomysłem i jakie mogą być konsekwencje tego posunięcia. Nie sposób nie zgodzić się z tym, co napisał Kaktus. Faktem jest, iż kulka wystrzelona w terenie otwartym z mocą 450 fps dosięgnie przeciwnika w chwili, gdy zdążyła już część tejże mocy wytracić pokonując dystans do celu. Tymczasem w ciasnych korytarzach budynków na Dobrej dostaniesz kulką, która ledwo opuściła lufę repliki i to trafienie z pewnością zaboli dotkliwiej. Jednak jak napisał Kocur, nie ma chyba lepszego sposobu by się tego dowiedzieć, niż zorganizować taką grę, choćby raz na jakiś czas i zobaczyć jak to działa i czy podoba się społeczności.

Drugą sprawą jest ustalenie samych limitów w sytuacji, gdy zdecydowalibyśmy się je w ogóle obniżyć. Te 350/450/550 wydaje mi się dobrą propozycją, jednak z pewnym zastrzeżeniem odnośnie DMR. Wiem, że pisałem o zbliżeniu rozgrywek do realnych potyczek, wiem również, iż DMR ma z założenia wypełniać lukę w zasięgu broni szturmowej i broni snajperskiej. Sądzę jednak, iż propozycja grania z DMR przy limicie 450 fps będzie niczym innym jak tylko próbą swoistego obejścia omawianych limitów, bo oto pojawią się jako DMRki wszelkiej maści repliki M4/M16/AK i inne, które zyskają przewagę nad identycznymi tylko dlatego, że właściciel nazwał je Designated Marksman Rifle. Stąd moja propozycja spłycenia tejże kwestii, mianowicie: masz lunetę na replice = jesteś snajperem (ogień pojedynczy do 550 fps), nie masz lunety = nie jesteś snajperem (full auto do 350 fps). Wiem, że nie będzie to prosta kwestia, gdyż niektóre repliki, np. pewne modele AUGa mają fabrycznie montowaną lunetę, której nie da się zdemontować. Sądzę jednak, że należy łączyć ducha prawa z jego literą i "katalogując" nasze zabawki patrzeć na cel, w jakim powstał palny pierwowzór repliki (AUG = replika szturmowa).

Poza tym w trakcie omawiania samych propozycji limitów pojawia się wciąż kwestia Dobrej, która obecnie jest jedyną pozostałą przy życiu miejscówką CQB na forum. Dalsze rozważania powinniśmy snuć w oderwaniu od konkretnych miejscówek, gdyż plany zagospodarowania terenu po byłym poligonie istnieją nie od dzisiaj. Lada moment mogą wjechać tam maszyny, pojawią się ogrodzenia i banery i Dobra może zniknąć z dnia na dzień.

I tu dochodzimy do kwestii semi auto. Ponownie wracając do tego, co pisał Kaktus - czasem trzeba zasypać wroga kulkami bo inaczej nie ruszysz się z miejsca. Dlatego sądzę, że w terenie otwartym powinna być możliwość prowadzenia ognia w trybie ciągłym, zaś opcja semi bezwzględnie obowiązywać w starciu na bliskim dystansie (oczywiście dopiero gdy Errhile kupi sobie nową replikę :)).
Nihil Verum Nisi Mors
Zapraszam na mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/GoProHEROD

Awatar użytkownika
JZP
Posty: 622
Rejestracja: 08 kwietnia 2015, 20:41
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: JZP » 13 listopada 2018, 18:03

Kaktus pisze:
JZP pisze:Jaki problem bylby z podejsciem do wroga skoro on tez ma 350fps? (Prawdopodobnie). semi only jest mega fajne i poprawia jakosc gry wielokrotnie moim zdaniem. 350 aeg 450dmr i km 550 4takt.
Pierwsza część przeczy drugiej. Chcesz mnie ograniczyć do 350 a sam masz zamiar używać 550.

A przeliczając na nowe: Chcesz mieć 2.8J i mi dać 1.14J, czyli twoja replika będzie 2.45 razy mocniejsza.
Ja cie doskonale rozumiem lecz ja wystrzele 1 kulke na 5 sekund a ty ile ich wystrzelisz na full auto? Mysle ze jest fair enough
Let The hunt Begin

Awatar użytkownika
Zucho30
Posty: 209
Rejestracja: 04 lutego 2014, 14:50
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Zucho30 » 13 listopada 2018, 19:17

Pójdźmy dalej! Zróbmy dla szturmu 300 fps na auto i 350 na single, dmr 400 a snajperzy niech mają 550(fps dla ułatwienia innym, chodzi oczywiście o limity w J), przecież oni muszą mieć przewagę! Zwiększy to bezpieczeństwo!
Guzik!
Przy zmniejszeniu mocy naszych replik do tych wartości przede wszystkim nowi dostają w dupsko od razu. Downgrade to nie tylko zmiana springa. Zwiększa się z automatu ROF, co za tym idzie udar na GB. W małym skrócie stock repki (przynajmniej te pojawiające się najczęściej w rękach nowych graczy) nie są szczelne, co dodatkowo wzmacnia efekt. czyli sama zmiana springa nie pomoże, a wręcz przyspieszy żywot.
Są repki, które na małych fps z pudła, mają kosmiczne zasięgi (jak na standardy) np. TM. A, teraz ile graczy jest w stanie wyłożyć taki hajs na airsoft? Nie wielu, co prowadzi do kolejnego zjawiska.
A tym zjawiskiem będzie piłowanie ROF-a do granic możliwości. Skoro nie moc, to czymś innym będzie trzeba przedłużyć interes.
Mam wrażenie, że tym tematem chcesz zrobić kontrę, do administracyjnej dyskusji względem limity mocy dla snajperów.
@Herod
zgadzam się z Tobą, że zmniejszenie mocy, nie tyle by zwiększyło bezpieczeństwo, co by zwiększyło śmiałość niektórych graczy, do bardziej dynamicznych działań.
I na koniec, moim zdaniem taki zabieg nie zwiększy bezpieczeństwa, zamknie szczecińskie środowisko na "świat", zmniejszy liczbę stałych graczy, jak i napływ nowych. Jeśli ktoś będzie chciał wyskoczyć do mnie z tekstem: "Bronisz tego jak szczerbaty sucharów w bójce z szczurem", to od razu mówię, że moje repki do lasu mają 370-380 fps, co wynika z doświadczenia i umiejętności, bo można zrobić repkę o mniejszej mocy, która będzie strzelać tak samo daleko, jak gówniano złożona na większą moc. JEST TO MOJE OSOBISTE ZDANIE, NIE ADMINISTRACJI
Obrazek

Awatar użytkownika
Piorun975
Posty: 1249
Rejestracja: 10 listopada 2013, 14:09
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Piorun975 » 13 listopada 2018, 20:21

A ja bym zostawił wartości limitów w spokoju, tylko górną granicę wyznaczyć aby nie było zbyt mocnych. Dlaczego:
Są to standardowe prędkości które stosują środowiska w całej Polsce. Dwa: standardowy użytkownik repliki nie ma bladego pojęcia na temat tuningu, więc dla niego poprawienie repliki a raczej dostosowanie tak aby było bezpiecznie. A kasę wyłożyć nie będzie chciał bo przecież dopiero co kupił tą replikę i jego zdaniem na stocku chodzi dobrze. Trzy: Niektóre repliki mają stockowo 410-450 FPS więc ktoś nieogarnięty musi wyłożyć hajs na sprężynę i serwis. Dla niektórych to tylko spędzanie czasu wolnego na świeżym powietrzu. Nie każdy się bawi w komandosów.

Lepiej edukować tych co granią niebezpiecznie, innych że z 380 fps można mieć osiągi jak np 450 fps itd.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość