Nowy Limit fps

Błędy, nowości, problemy
Awatar użytkownika
JZP
Posty: 622
Rejestracja: 08 kwietnia 2015, 20:41
Kontakt:

Nowy Limit fps

Post autor: JZP » 12 listopada 2018, 15:07

Przychodzę z pomyslem na niskie limity fps. Gralismy cqb bylo super, potem wszycy grali na otwartej z replikami 350fps i tez sie świetnie bawilismy. Dlaczego by nie wprowadzic limitów, ktore będą pułapem bezpiecznej gry. W komentarzach zaproponujmy jakie limity waszym zdaniem byłyby ciekawe. Argument myślę że sensowny. Wprowadzi to spokojniejsza grę czyli nikt nie bedzie sie bać strzelac z bliska zarówno jak i nikt nie bedzie płakać ze dostał z takiej a nie innej odległości. Zwolennicy niskich fps prosze o poparcie :)
Let The hunt Begin

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 3028
Rejestracja: 13 lutego 2014, 23:53
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Szczepan » 12 listopada 2018, 16:17

Max 450 fps do lasu wliczakac snajpy, kmy i inne badziewia ;)
Szukasz grupy? Sprawdź temat: Rekrutacja t.Ch.
Znajdź nas na Fb: t.Ch.

Awatar użytkownika
Herod
Posty: 1407
Rejestracja: 30 października 2013, 21:07
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Herod » 12 listopada 2018, 16:32

Myślę, że ten pomysł się MOCNO nie przyjmie.

Nie mamy tej mentalności co zachodnie środowiska airsoftowe i z tego co widzę bardziej cenimy sobie moc repliki niż bezpieczeństwo graczy. Wynika to moim zdaniem z faktu, iż w Polsce airsoft uprawiany jest w 99,9% przypadków "na dziko", tzn. w lasach, zagajnikach, w opuszczonych budynkach. Nie mamy zbyt wielu zadbanych i przygotowanych z góry do naszego hobby miejsc, w których można by postrzelać komercyjnie mając gwarancję starannie przygotowanej rozgrywki i bezpieczeństwa graczy. Krótko mówiąc przyjął się u nas taki sposób myślenia, że gdy prowadzisz plastikowy ogień na leśnych dystansach to każdy fps się liczy.

Nie zmienia to jednak faktu, iż sam pomysł jest ZNAKOMITY, co powtarzam zresztą już od dłuższego czasu. Dlaczego? Powodów jest kilka, jednak chyba trzeba być graczem z pewnym stażem, by docenić w pełni zalety obniżenia fpsów.

Oprócz pierwszego i najbardziej oczywistego powodu, jakim jest bezpieczeństwo, mamy drugi, kto wie czy nie ważniejszy - polepszenie jakości gry. Mniej fpsów przekłada się na mniejszy strach o bolesne rany, wybite kulkami zęby i inne obrażenia otrzymane w boju. Grasz śmielej, bardziej dynamicznie, gra nie umiera z powodu strachu przed byciem zasypanym gradem kulek przez przeciwnika. Powiedzmy to sobie otwarcie - nikt nie chce wrócić do domu z mordą podziurawioną jak szwajcarski ser, dlatego gracze boją się nacierać na wrogie pozycje jak szalony derwisz. Właśnie to, a nie brak zgrania czy nieznajomość obsługi radia uważam za przyczynę "posypania się" wielu gier, jakie widziałem. Poza tym samemu również nie martwisz się, że zadasz komuś dotkliwą ranę bo kulka nie poleciała tak, jak planowałeś. Gdy masz pewność, że ani Ty, ani inni gracze nie wyjdziecie z gry poobijani jak zawodnicy MMA możesz skupić się na przyjemności z uprawiania hobby, a nie na jego skutkach ubocznych.

Jest również kwestia samego sprzętu. Nie trzeba być geniuszem, by zorientować się, że GB, w którym pracuje np. sprężyna SP90 czy SP100 poddawany jest znacznie mniejszemu obciążeniu niż taki, w którym pracuje np. SP150. Wiadomo, na rynku pojawiły się elementy i mechanizmy przedłużające żywotność GB, jednak to nic innego jak kolejny wydatek i do tego nie do wszystkich typów replik. Nie wspomnę już nawet o tym, że to loteria - w jednej z moich replik M-Block uniemożliwia wsadzenie magazynka :)

Pozwolę sobie również zauważyć, że obniżenie limitu fpsów pociągnęłoby za sobą... bardziej realistyczną grę. WIEM! Nie należy porównywać airsoftu do prawdziwych wojennych zmagań i nie to jest moją intencją. Zwróćcie jednak uwagę na fakt, iż chcąc nie chcąc mocno imitujemy prawdziwe oddziały ubiorem, wyposażeniem a niekiedy również postawą :). Przy mniejszych fpsach - o czym niżej - teren przeznaczony pod rozgrywki CQB i teren otwarty (lasy itd.) to jeden i ten sam teren. Zwiększa to pole do poznania technik operowania bro... wróć... repliką w trakcie działań. Gracz nie musiałby zmieniać repliki z karabinu na pistolet, gdy dochodzi do działań na bliskim dystansie. Dzięki temu zaś wszystkie repliki pistoletów zajęłyby miejsce, które zajmują w realnym świecie - broni osobistej, której miejsce jest w pierwszej linii wyposażenia.

Jakie to ma znaczenie? Cóż, moim marzeniem jest zagrać w środowisku, w którym replika spełnia właśnie taką rolę, jaką ma jej palny pierwowzór. W mojej ocenie limity powinny uwzględniać właśnie to kryterium. Replika karabinu lub pistoletu maszynowego powinna mieć max. 350 fps, gdyż jest to replika podstawowa, to z tą repliką uczestniczysz w grze. Karabiny wsparcia powinny mieć max. 450 fps. jako repliki "oddziałowe" (squad automatic weapon), których celem jest osłona ogniowa i pokrywanie kulkami dużej ilości ostrzeliwanego celu. Na samym końcu repliki broni snajperskiej, które byłyby najmocniejszymi replikami, by razić przeciwnika wykorzystując przewagę mocy i dystansu. Tu jednak nie ośmielę się zaproponować limitu, bo sądząc po ostatniej dyskusji na ten temat naraziłbym się na koktajl Mołotowa wrzucony mi przez okno do mieszkania :D.

Jaki byłby efekt obniżenia limitu fpsów? Sądzę, że nieoczekiwany. Wyobraźcie sobie sytuację, gdy całym teamem wpadacie w zasadzkę albo zostajecie przygnieceni ogniem przez snajpera. Albo sobie nie wyobrażajcie - i tak wszyscy spojrzeliby na Gunnera, dziękując bozi za to, że jednemu chciało się nosić M249 :). I takie użycie repliki miałoby sens, bo wiedziałbyś, że po coś ją nosisz.

Ale powyższe to tylko moje pobożne życzenie. Temat był wałkowany tyle razy, że nie spodziewam się, by ktoś podpisał się choćby pod częścią przytoczonych przeze mnie argumentów.
Nihil Verum Nisi Mors
Zapraszam na mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/GoProHEROD

Awatar użytkownika
JZP
Posty: 622
Rejestracja: 08 kwietnia 2015, 20:41
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: JZP » 12 listopada 2018, 18:02

Herod, dokladnie o to mi chodzi. Zamiast stac na środku drogi i próbować walic z mp5 do snajpera a potem pretensje ze widzi jak z jego perspektywy kulka leci ładnie prosto a z perspektywy snajpera kulki spadaja 10m przed jego górką. I dlaczego nie dostałeś??? Hahaha :D zmniejszenie limitu zmusiloby graczy do wykorzystywania terenu i umiejętności poruszania sie. Jestem za limitami. 350/450/550.
Let The hunt Begin

Awatar użytkownika
Gumiś
Posty: 1606
Rejestracja: 10 listopada 2013, 0:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Gumiś » 12 listopada 2018, 18:22

Nie sądziłem, że dotrwam takich czasów :). Chociaż moje osobiste rozumowanie jest zbieżne z argumentami Heroda, to niestety tak samo jak on uważam, że u nas za mało jest graczy z odpowiednim bagażem doświadczeń, którzy mogliby poprzeć taką ideę.

Jakiś czas temu, na pewno równolegle z innymi osobami, i nie tylko w tym środowisku, promowałem pomysł "semi only". Cieszy mnie bardzo widząc, że pomysł ten coraz bardziej podoba się większemu gronu.

EDIT (po wiadomości Erh'a dwa posty niżej): Powyższe "semi only" odnosi się tylko do CQB.

Diabeł
Posty: 176
Rejestracja: 28 lutego 2016, 17:59
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Diabeł » 12 listopada 2018, 21:19

100%, też chciałbym tak zagrać i ostatnia niedziela pokazuje że się da.

Może po prostu spróbować zrobić taką strzelankę? Tak samo jak jest podzielona dobra cqb, masz dwa wybory singiel i full auto. Tak samo możemy podzielić w ankiecie moc repliki:
np.Krzekowo I (450 fps), Krzekowo I (350 fps)
Ludzie sami zdecydują jaką wolą rozgrywkę.

Będzie dużo możliwości do wybrania, ale w ciągu np. 2 miesięcy wyjaśni się sytuacja czy to się przyjmie. ;)

@down
Miałem na myśli same fpsy.
Ostatnio zmieniony 12 listopada 2018, 22:56 przez Diabeł, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Errhile
Posty: 2988
Rejestracja: 28 listopada 2013, 9:26
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Errhile » 12 listopada 2018, 22:21

Ja się tylko osobiście wkurzę na głosowanie "semi only", bo replika z którą biegam ma schrzaniony tryb semi. Fabrycznie niejako - semi to pierwsze co siada w P90 (tak, Tokyo Marui też). Przerabiałem to już ze trzy razy. Ten typ tak ma.
Na imprezę CQB "semi only" mogę przyjechać (ba, bardzo chętnie przyjadę- strasznie żałuję że nie mogłem być wczoraj) ze strzelbą, ale w lesie tym się raczej nie pogra.

Co do limitów - pełna zgoda z Herodem i Gumisiem.

Awatar użytkownika
Kojot
Posty: 307
Rejestracja: 14 lutego 2014, 5:45
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Kojot » 12 listopada 2018, 23:23

JZP pisze: Limit do 550 byłby włócznia w serce dla snajperów, chociażby dla mnie z tego względu iz moje kulki mógłbym do śmieci wyrzucić bo różnica 50fps zmieni trajektorie lotu i zamiast wykorzystywać prędkość i przez dłuższy czas lecieć prosto to żeby doleciała tak samo daleko trzeba bedzie hop up podkręcać żeby podnieść ta kulkę i poleci lobem.
Jeszcze dwa tygodnie temu w innym wątku (wyżej cytat) płakałeś, że zmniejszenie limitu o 50fps to dramat dla snajperów, a teraz sam chcesz ograniczyć limit wszystkim do 350fps? XD

Awatar użytkownika
Groszq
Posty: 140
Rejestracja: 23 maja 2015, 12:06
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: Groszq » 13 listopada 2018, 1:48

Kojot pisze:
JZP pisze: Limit do 550 byłby włócznia w serce dla snajperów, chociażby dla mnie z tego względu iz moje kulki mógłbym do śmieci wyrzucić bo różnica 50fps zmieni trajektorie lotu i zamiast wykorzystywać prędkość i przez dłuższy czas lecieć prosto to żeby doleciała tak samo daleko trzeba bedzie hop up podkręcać żeby podnieść ta kulkę i poleci lobem.
Jeszcze dwa tygodnie temu w innym wątku (wyżej cytat) płakałeś, że zmniejszenie limitu o 50fps to dramat dla snajperów, a teraz sam chcesz ograniczyć limit wszystkim do 350fps? XD
W ostatnią niedzielę pobawiliśmy się inaczej i mu się spodobało. W czym problem? Tylko krowa nie zmienia poglądów ;)

Awatar użytkownika
JZP
Posty: 622
Rejestracja: 08 kwietnia 2015, 20:41
Kontakt:

Re: Nowy Limit fps

Post autor: JZP » 13 listopada 2018, 6:00

Kojot pisze:
JZP pisze: Limit do 550 byłby włócznia w serce dla snajperów, chociażby dla mnie z tego względu iz moje kulki mógłbym do śmieci wyrzucić bo różnica 50fps zmieni trajektorie lotu i zamiast wykorzystywać prędkość i przez dłuższy czas lecieć prosto to żeby doleciała tak samo daleko trzeba bedzie hop up podkręcać żeby podnieść ta kulkę i poleci lobem.
Jeszcze dwa tygodnie temu w innym wątku (wyżej cytat) płakałeś, że zmniejszenie limitu o 50fps to dramat dla snajperów, a teraz sam chcesz ograniczyć limit wszystkim do 350fps? XD
No i na chuj się prujesz. Wiedzialem, ze bedzie taki komentarz. Zmniejszanie limitu dla jednego typu broni, absolutnie nie bo to zniszczy balans. Zmniejszanie limitu dla wszystkich? Jak najbardziej jestem za, balans zachowany, bezpieczeństwo wzrasta. Cos nie tak?
Let The hunt Begin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość