FPS i Dżule

Błędy, nowości, problemy
Awatar użytkownika
Nigga
Posty: 106
Rejestracja: 18 maja 2014, 14:15
Lokalizacja: Warzymice
Kontakt:

Re: FPS i Dżule

Post autor: Nigga » 13 października 2018, 18:29

Grab co do prędkości i tak i nie, ponieważ np w jednej z moich replik kulka na zerowym hopie miała 380fps a na ustawionym ~410fps. Zdarzyło mi się też kilka takich przypadków na serwisie. Z resztą limity w [J] są o tyle lepsze, że są dokładniejszą miarą "mocy" repliki. Prawda jest taka , że każda replika jest inna i inaczej traci prędkość względem wagi kulki. Jedna replika po zmianie z .2g na .25g straci 40fps a druga np 30 albo 50. To nie są stałe, wszystko zależy od dodatkowych czynników takich jak rodzaj zasilania(gęstość gazu) czy dawka oraz opór na lufie.

Awatar użytkownika
Kocur
Posty: 464
Rejestracja: 05 lipca 2016, 10:45
Kontakt:

Re: FPS i Dżule

Post autor: Kocur » 14 października 2018, 19:33

Liczenie na zerowym hopie bylo w czasach kiedy wiekszosc nie rozumiala ze ustawiony hop zmienia moc repliki nawet na plus.

Pomiar repliki na zerowym hopie jest idiotyczny bo uwaga, nigdy nie strzela sie do przeciwnika na zerowym hopie - wiec co właściwie sie mierzy ?

Mnie interesuje zeby moja replika miala taka moc zeby nie zrobic przeciwnikowi za duzo kuku. Po to sie chronuje i po to sa limity. Tu nie ma zbytnio miejsca na teoretyczne rozważania. Ważne jest jak to wygląda w praktyce.

Proste apki na kom, czy tez onlinowe dokladnie przelicza ile to jest równoważnik na kulkach 0.2 I można sobie też to sprawdzić.

Kto nie wie gdzie - polecam http://asiaairsoft.com/index_topic.php? ... idpath=/23

Zgodzę się też z Kleszczem że różnica między 570 a 650 wydaje się niewielka w fpsach, ale w mocy jest kosmiczna.

Dlatego sam dla siebie korzystam także z MED.
http://mackila.com/airsoft/atp/10-b-01.htm
Dla przykladu - dla kulki 0.45 lecącej z 420 fpsami (ekwiwalent około 630 fps na 0.2 czyli 3,67J) bezpieczna odleglość strzału to ponad 37m (jak robili tą tabelke pewnie nie bylo tak ciezkich kulek).
Dla 570 fps na 0.2 - czyli równo 3 J jest to 7m mniej.
Musielibyście sobie sprawdzić z miarką ile to jest 37m. Cymoglock tyle nie doleci... Boczniaki pistolety tez raczej na tej odległości nie mają już celności. A ze snajperki strzelać już ryzyko.

Mnie limit na snajperki o tyle nie zaboli że skręce rega na mniej i będe wiedział ze mam porównywalny zasięg jak inni snajperzy. Juz teraz mam 20 mniej bo nie widać różnicy. A nawet jakoś celniej lata.
Ale i tak ktoś z miarę zrobioną DMRą z 550 wygra większość pojedynków. Semi - auto wyrównuje i braki w jakości amunicji i nawet mocny wiatr.
http://z-u-p.pl.tl/ ZUP - Przeczytaj może są zarażeni też w twoim otoczeniu

Awatar użytkownika
Zucho30
Posty: 209
Rejestracja: 04 lutego 2014, 14:50
Kontakt:

Re: FPS i Dżule

Post autor: Zucho30 » 14 października 2018, 20:53

A propo Joul Creep
Aby bardzo szybko i łatwo ukazać co jest zagrożeniem, ustawiłem swoje gbb w HP na 15 bar i zmieniałem wyłącznie wagę kulki. Wyniki poniżej:
0,2g
Obrazek
Obrazek
0,25
Obrazek
Obrazek
0,3
Obrazek
Obrazek

Więc kolejno
0,2 - 3,26J
0,25- 3,55J
0,3- 4,21J
Fpsy po przeliczeniu zostają takie same jak dla 0,2g, ale energia kulki jest zupełnie inna. Może ktoś uzna niezbyt trafne porównanie, ale wg mnie świetne porównanie to 9mm vs .45 ACP. szybki i lekki pocisk przeciwko wolniejszemu i cięższemu. Wnioski możecie wysunąć sami https://www.youtube.com/watch?v=73Eg6lEGDIc
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość