Zestaw szturmowy na start i trochę dłużej

Mam pytanie, mianowicie potrzebuje pomocy przy wyborze zestawu na start i trochę dłużej. Piszę to, ponieważ mam tu konto a brat też się wkręcił w ASG i nie wie co wybrać.

Kryteria:

Budżet: 1100-1200 Polskich monet
Replika główna: M4, nie M16
Boczna: byle jaka, byleby z tłumikiem albo możliwością montażu.
Inne: kamizelka taktyczna, zapasowe magazynki, kolimator do eMki.

Wybij bratu z głowy ten tłumik do bocznej.
Ani to skuteczne, ani wygodne.

Jaka kamizelka, jakie magazynki, ile tych magazynków…?
I weź pod uwagę, że 1200zł na taki zestaw to wcale nie jest dużo.

Kamizelka byle jaka, nie znam się na nich, ewentualnie coś spróbuję ogarnąć, magazynki mid-capy aby nie grzechotki, tak ze 3 na start chyba starczy, w sumie będą 4.

Pytanie na czym wam najbardziej zależy? Odnoszę wrażenie że trochę na lansie (nic złego, każdy ma swoje priorytety), choć mogę się mylić. Jeżeli przede wszystkim chcesz wyglądać kozacko, to kupuj to co Ci się najbardziej podoba.
Jeżeli jednak chcesz być skuteczny to:

  • Odpuść boczniaka na początek. On nie jest obowiązkowy, szczególnie dla szturmiaków. Jeżeli replika główna będzie skuteczna na 40m, to konfrontacji na 10m będzie baaardzo mało. Jeżeli kupisz boczniaka, to musisz od razu wydać na dobrą kaburę, bo gdy nie będziesz mógł go skutecznie dobyć, to będzie jedynie zbędnym balastem. Tłumik do boczniaka, tak jak napisał Errhile jest kiepskim pomysłem bo znacząco obniża jego skuteczność. Ciężej dobyć, ciężej manewrować w małych pomieszczeniach. A boczniakiem strzelasz raczej na max 20m.
  • Zanim kupisz kamizelkę, to kup mundur, albo przynajmniej wybierz kamuflaż jakiego chcesz używać. Jeżeli kupisz fajnie wyglądającą kamizelkę, a potem kupisz inny mundur to będzie się gryźć i wyglądać dość dziwacznie.