28 sierpnia 2022 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Witam


Chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Ostatnia Niedziela Miesiąca.







Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Filmik - Click
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 15:00



Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca [WKRÓTCE]



Limity FPS/Jouli: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości
  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych
  • 500 fps na kulkach .2g - 2.32J - repliki karabinów maszynowych
  • 550 fps na kulkach .2g - 2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (tylko ogień pojedynczy)
  • 600 fps na kulkach .2g - 3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe

TS - Limity J

https://taktycznyszczecin.pl/download/file.php?id=3618&mode=view


Uwaga!!!
Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 28 sierpnia 2022 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Zabroniona.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Po dotarciu do punktu, powrót do gry jest natychmiastowy.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.



3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.


• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu.

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz, medyk lub dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda z drużyn zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem.




Pozdrawiam

  • Zmiana terminu z 21 sierpnia na 28 sierpnia.
  • Aktualizacja pierwszego postu.

czekam na szczegoly.

Radziu, czemu nie w ostatnią tak jak wypada?? 28.08?? :frowning: :frowning: :frowning:

Bo miał być wyjazd na Border War ale plany uległy zmiany i będzie 28 sierpnia jednak.

Aaaaa to bardzo dobrze :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Zgłoszenia: Formularz rejestracji



Zapraszam do zgłoszenia się również na wydarzeniu na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Wydarzenie na Facebook’u.


Zapraszam do grupy na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.



Po scenariuszu zapraszam na ognisko/grilla :wink:

Mały opis rozgrywki na ONM’a.
ONM - sierpień.png
Wiem… Radzio :slight_smile: Mistrz Painta :slight_smile:


Gracze zostaną podzieleni na dwie drużyny.
Każda z drużyn będzie zaczynała w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem.
Na respawnie będą znajdowały się flary sygnalizacyjne, przypisany do każdej z drużyn jeden kolor.

W punktach od 1 do 6 będą znajdowały się flagi.
Zajęcie punktu odbywa się poprzez wciągnięcie swojej flagi na górę masztu.
Zajmowanie punktów z flagami nie musi odbywać się w kolejności.

Przenoszenie flar będzie odbywało się poprzez przyczepienie jednej z nich do skrzynki i przeniesienie z punktu na punkt.
Każda z drużyn dostanie 3 skrzynki transportowe.

Na punktach może znajdować się dowolna ilość flar.

Flary muszą być przenoszone na skrzynce pomiędzy punktami w kolejności.
Flary mogą być przenoszone tylko pomiędzy kontrolowanymi punktami.

a mówiłem użyj https://www.map.army - siateczka jest, punkty do wyklikania, export do jpg.
Ale nie … :stuck_out_tongue:

Jutro usiądę do wspomnianych map i postaram się ogarnąć temat :slight_smile:


No niech się śmieją co ja pocznę :mrgreen:

Na tą chwilę mam zarejestrowane 32 osoby :slight_smile:

Troche mi głupio, ale niestety - nie będę mógł dzisiaj przyjechać, miłej zabawy.

Niestety nie mogę dzisiaj przyjechać, sprawy rodzinne

Sorry jednak nie mogłem być dziś

Dzięki za dzisiaj.

Wydaje mi się że zła pogoda niczym sito przesiala graczy i przyszli sami zacni wojownicy. Gra bardzo wyrównana, bez spin, z dużą ( jak na warunki) dynamika.

Scenariusz spoko aczkolwiek ja o pewnie większość nie do końca wiedziała o co w nim chodzi xD.

Nawet nie wiem kto wygrał ale w sumie chuj w to, jak pisałem gra była przepyszna! :slight_smile:

Organizatorom dziękuję za rozgrywke i przygotowanie fantów.

Z wielką niecierpliwością czekam na ONM w październiku w wykonaniu Diabła. Ma być zadaniowa i ze smakiem. Czekamy!

Dwunasta edycja Ostatniej Niedzieli Miesiąca już za nami :slight_smile:



WYNIKI

Wygrała drużyna Pomarańczowa.
Drugie miejsce zajęła drużyna Niebieska.



W scenariuszu uczestniczyło 20 osób.



Jeżeli macie dla nas jeszcze jakieś uwagi, wnioski lub sugestie chętnie się z nimi zapoznamy :slight_smile: Wartość waszej informacji zwrotnej jest o tyle istotna, że jako organizatorzy nie bierzemy za bardzo udziału w rozgrywce i ciężko nam ocenić jak sprawdzają się niektóre pomysły w terenie. Jeżeli nie chcecie tego pisać publicznie, prosimy o wiadomość prywatną.



Z tego miejsca dziękuję za przybycie i udział w scenariuszu w imieniu swoim i pozostałych organizatorów, tych których było widać na miejscu i tych którzy wykonują swoją pracę w cieniu.



Z tego miejsca zapraszam na 24 września 2022 - Ostatnia Niedziela Miesiąca



Zapraszam też osoby które tego jeszcze nie zrobiły o dołączenie do grupy:
Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.