26 czerwca 2022 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Witam


Chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Ostatnia Niedziela Miesiąca.







Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Filmik - Click
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 15:00



Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca [WKRÓTCE]



Limity FPS/Jouli: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości
  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych
  • 500 fps na kulkach .2g - 2.32J - repliki karabinów maszynowych
  • 550 fps na kulkach .2g - 2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (tylko ogień pojedynczy)
  • 600 fps na kulkach .2g - 3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe

TS - Limity J

https://taktycznyszczecin.pl/download/file.php?id=3618&mode=view


Uwaga!!!
Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 26 czerwca 2022 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Zabroniona.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Po dotarciu do punktu, powrót do gry jest natychmiastowy.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn w terenie - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.
Przejęcie respawnu odbywa się poprzez zawieszenie przez żywego gracza tabliczek odpowiadających kolorowi jego drużny w czterech narożnikach.


3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.


• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu.

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz, medyk lub dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda z drużyn zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem.




Pozdrawiam

Rezerwacja postu.

Ogłoszenie parafialne!

Z tego względu, że gra zaczyna się o godzinę później niż zazwyczaj jest to planowane, niezależnie gdzie i kto ją organozuje, chcemy przyspieszyć system rejestracji.
Więc… Rejestracja przez formularz jest OBOWIĄZKOWA, , aby zostać dopuszczonym do gry. Radek o 8:00 w dniu strzelania drukuje listę, kogo nie będzie, ten ma pecha.
Według rozkładu jazdy który został udostępniony na forum, godzinie 09:30 zaczynamy odprawę, więc o tej godzinie chłopaki chowają chrono i zaczynaja inną robotę. Kto nie zdąży, ten sobie wróci do domu.

Więc, aby bez problemów przejść tak trudny proces, zwany przygotowaniem do niedzielnego jebania, nie przyjeżdżajcie 3 min przed startem, wypełnijcie formularz i pogadać zowsze można po chronowaniu. :blush:

Ogłoszenie parafialne!

Z tego względu, że gra zaczyna się o godzinę później niż zazwyczaj jest to planowane, niezależnie gdzie i kto ją organozuje, chcemy przyspieszyć system rejestracji.
Więc… Rejestracja przez formularz jest OBOWIĄZKOWA, , aby zostać dopuszczonym do gry. Radek o 8:00 w dniu strzelania drukuje listę, kogo nie będzie, ten ma pecha.
Według rozkładu jazdy który został udostępniony na forum, godzinie 09:30 zaczynamy odprawę, więc o tej godzinie chłopaki chowają chrono i zaczynaja inną robotę. Kto nie zdąży, ten sobie wróci do domu.

Więc, aby bez problemów przejść tak trudny proces, zwany przygotowaniem do niedzielnego jebania, nie przyjeżdżajcie 3 min przed startem, wypełnijcie formularz i pogadać zowsze można po chronowaniu. :blush:

Nie można spotkań sprowadzać do wypełniania formularzy. Zawsze były pytania, organizacja, jakieś waśnie. Brakuje fermentu w temacie. Nikt tu nie zabiera głosu. A tego właśnie brakuje najbardziej. Mówię to jak najbardziej w pozytywnym tonie.

Ja niestety odpadam


Jutro czekają na nas ukochane wzgórza bukowe :wink:

Super impreza. Dynamiczna rozgrywka z dużą intensywnością. Fajnie zaplanowany scenariusz, organizator zapewnił wodę, punkty bardzo ładnie oznaczone, dużo fajnych gadżetów, obecność organizatorów w terenie, wspaniały grill. Dziękuje za rozgrywkę graczom i organizatorom. Pogoda dopisała, chociaż nie padało :wink:

Cieszę się, że się podobało.

Podsumowanie od strony organizatorskiej z wynikami, postaramy się wrzucić na dniach :wink:

ONM jak zawsze na dobrym poziomie, mega plusem iż org zapewnił wodę bo temperatura nie oszczędzała nikogo, fabularnie gra ciekawa z kilkoma urozmaiceniami co momentami zmuszało do intensywnej wymiany kompozytem :slight_smile: no i nieodłączny grill and chill na koniec :slight_smile: jednym słowem polecam allegrowicza :slight_smile:

Nie można spotkań sprowadzać do wypełniania formularzy. Zawsze były pytania, organizacja, jakieś waśnie. Brakuje fermentu w temacie. Nikt tu nie zabiera głosu. A tego właśnie brakuje najbardziej. Mówię to jak najbardziej w pozytywnym tonie.

Ja niestety odpadam


Jutro czekają na nas ukochane wzgórza bukowe :wink:

Super impreza. Dynamiczna rozgrywka z dużą intensywnością. Fajnie zaplanowany scenariusz, organizator zapewnił wodę, punkty bardzo ładnie oznaczone, dużo fajnych gadżetów, obecność organizatorów w terenie, wspaniały grill. Dziękuje za rozgrywkę graczom i organizatorom. Pogoda dopisała, chociaż nie padało :wink:

Cieszę się, że się podobało.

Podsumowanie od strony organizatorskiej z wynikami, postaramy się wrzucić na dniach :wink:

ONM jak zawsze na dobrym poziomie, mega plusem iż org zapewnił wodę bo temperatura nie oszczędzała nikogo, fabularnie gra ciekawa z kilkoma urozmaiceniami co momentami zmuszało do intensywnej wymiany kompozytem :slight_smile: no i nieodłączny grill and chill na koniec :slight_smile: jednym słowem polecam allegrowicza :slight_smile:

Dziesiąta edycja Ostatniej Niedzieli Miesiąca już za nami :slight_smile:


Dla mniej cierpliwych… Wyniki napisane w końcu przez tych za bardzo zapracowanych…


WYNIKI

Wygrała drużyna Niebieska.
Drugie miejsce zajęła drużyna Pomarańczowa.


Zdobyte punkty kontrolne Niebieska. - 13
Zdobyte punkty kontrolne Pomarańczowa. - 11

Zebrane pręty paliwowe drużyna Niebieska. - 6
Zebrane pręty paliwowe Pomarańczowa. - 5


Zarówno drużyna Niebieska jak i Pomarańczowa. zdołały zebrać i ułożyć kompletne kręgi.



W scenariuszu uczestniczyło 47 osób.



Rozgrywka polegała na walce o dwa punkty kontrolne w terenie. W punktach znajdowały się pręty paliwowe, które należało znosić do punktu krąg, w celu ich składowania. Mogła to robić tylko osoba wyposażona w specjalną tubę do przenoszenia.
Dodatkowo były AirsoftCoiny, których wykopanie pozwalało na zabranie elementy kręgu i złożenie puzzli (1200mm średnicy :wink:). Po zebraniu elementów i prętów paliwowych gra koncentrowała się na zdobywaniu punktów kontrolnych na flagach.
W połowie scenariusza nastąpiła “dynamiczna” zmiana respów drużyn bez zatrzymywania gry.


Jako organizatorów cieszy nas fakt, że nie wracacie do domu głodni i zostajecie integrować się z innymi uczestnikami i organizatorami. Bardzo często jest to jedyny moment dla nas żeby wyciągnąć z was jakiś feedback. :mrgreen:
To jest główny cel w organizowaniu grilla po, żeby gracze zostali jeszcze na chwilę i na świeżo obgadali wszystko, podzielili się uwagami, spostrzeżeniami, swoimi historiami ze scenariusza i mieli okazję do integracji w środowisku.



Jeżeli macie dla nas jeszcze jakieś uwagi, wnioski lub sugestie chętnie się z nimi zapoznamy :slight_smile: Wartość waszej informacji zwrotnej jest o tyle istotna, że jako organizatorzy nie bierzemy za bardzo udziału w rozgrywce i ciężko nam ocenić jak sprawdzają się niektóre pomysły w terenie. Jeżeli nie chcecie tego pisać publicznie, prosimy o wiadomość prywatną.



Z tego miejsca dziękuję za przybycie i udział w scenariuszu w imieniu swoim i pozostałych organizatorów, tych ktorych było widać na miejscu i tych którzy wykonują swoją pracę w cieniu.



Z tego miejsca zapraszam na 31 lipca 2022 - Ostatnia Niedziela Miesiąca - Fort Sarbinowo



Zapraszam też osoby które tego jeszcze nie zrobiły o dołączenie do grupy:
Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.