28 listopada 2021 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Witam


Chciałbym zaprosić was do udziału w ostatnim w tym roku scenariuszu, Ostatnia Niedziela Miesiąca.


Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [czerwona pinezka] Lotnisko Kluczewo
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Brak
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 15:00

Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca



Limity FPS/Jouli: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości
  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych
  • 500 fps na kulkach .2g - 2.32J - repliki karabinów maszynowych
  • 550 fps na kulkach .2g - 2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (tylko ogień pojedynczy)
  • 600 fps na kulkach .2g - 3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe

TS - Limity J

https://taktycznyszczecin.pl/download/file.php?id=3618&mode=view



Uwaga!!!
Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, proszone są o zgłoszenie tego faktu na forum. Dodatkowo muszą liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Lotnisko Kluczewo

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 28 listopada 2021 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Dozwolona. Prosimy zwrócić uwagę na miejsce i sposób używania pirotechniki - kwestia bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się, po spędzeniu w nim 5 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn w terenie - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.
Przejęcie respawnu odbywa się poprzez zawieszenie przez żywego gracza tabliczek odpowiadających kolorowi jego drużyny w czterech narożnikach.



3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.


• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu.

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz, medyk lub dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda ze stron zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem, którego nie może zdobyć przeciwnik.





Pozdrawiam

Rezerwacja postu.

Mapa terenu rozgrzywki taka sama jak na BOL IV?

Jest przewidziane strzelanie się w budynkach czy tylko teren zielony? No i czy z budynków do odległych celów można strzelać replikami o mocy powyżej 350, również na ogniu ciągłym?

Czy da rade ktoś podrzucić 2 os? Będziemy bardzo wdzięczni.

Mapa będzie jutro lub pojutrze. Na scenariusz zostaną wydrukowane dla wszystkich, więc spokojnie.



Teren będzie miksem, większość na terenie zielnym.
Do osób na większej odległości od budynków można będzie strzelać z repliki z mocą powyżej 350fps, tak samo osoby z lasu mogą strzelać do budynku. Jednak w okolicy budynku już wejdzie limit “350” fps.

Czy nie będzie problemu jeżeli przyjade z repliką na hpa?

Jeżeli zmieści się w limitach, to nie będzie problemu.

Tournament lock masz?

jaknajbardziej

Ale ogniem ciągłym z budynku do lasu też? Chcę po prostu spin uniknąć potem :wink:

Zgłoszenia: Formularz rejestracji


Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca


Zapraszam do zgłoszenia się również na wydarzeniu na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Wydarzenie na Facebook’u.


Zapraszam do grupy na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.



Po scenariuszu zapraszam na ognisko/grilla :wink:

Radzio, na mapie którą dołaczyłeś do pierwszego posta nie ma zaznaczonych budynków. Jest w legendzie mapy żółty kwadrat i “budynki”, ale na samej mapie nie ma go użytego. Wrzucisz poprawiony reupload? Czy to ma być niespodzianka? :slight_smile:

Jak tylko dostanę poprawione pliki.

Generalnie środkowa flaga na górze i dolna to budynki. Na dole są budynki. Na środku parę ścian i komin generalnie…

Mamy na tą chwilę zarejestrowanych 60 osób :slight_smile:

Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca

Mapa zaktualizowana, mam nadzieję że odpowiada poprawiona?

Radziu jest śliczna jak smaczna kawusia o poranku :slight_smile:

Dzięki za wspólną grę. Sory, że z gitarą nie zostałem na ognisko. Musiałem się zmyć trochę szybciej :stuck_out_tongue_winking_eye:. O i kto w końcu wygrał tak z ciekawości?

Na szybko wygląda, że drużyna niebieska.

Na dniach pojawią się oficjalne wyniki :slight_smile:

Dzięki za organizację scenariusza. Byłem pierwszy raz na ONM i bawiłem się przednie. Fajne rozwiązanie z medykami i rzepami zamiast bandaży. Mniej klimatyczne niż opatrunek, za to w scenariuszu bardziej strzelankowym świetnie się sprawdza. Zasady ogólnie fajnie się spinały w jednym punkcie pod względem szybkości zabawy i powagą scenariusza. Rozdział drużyn mógłby być trochę sprawiedliwszy, bo wszystkie zgrane drużyny poszły do niebieskich i wynik był znany w zasadzie od początku :wink:. Ale co mnie bardzo zaskoczyło, to mimo jednostronnego wpierdolu, morale nie siadały tak mocno jakbym się tego spodziewał. Nie wiem czy to kwestia zimna i odsiania największych marud przez temperaturę czy tego że to jednak scenariusz i szkoda szybko kończyć. W każdym razie pusto zaczęło być dopiero po 14. Na pewno jeszcze zawitam.

I szacun dla Mikołaja Olejniczaka za świetnie poprowadzone natarcie. Wprawdzie poszliśmy nie w tym kierunku co trzeba, ale przy kontaktach, parliśmy do przodu dzięki wydawanym komendom i spychaliśmy przeciwnika w tył. Przejmuj dowodzenie częściej.

No to teraz wiem, jak się nazywał ten dzielny młodzieniec :wink: również przyłączam się do gratulacji, bardzo dobrze ogarnął towarzystwo nierzadko 2x od niego starsze i pogonił do akcji :slight_smile: Gdybyśmy tylko skręcili wcześniej, zamiast włazić na respa niebieskich, mogłoby to wszystko inaczej wyglądać haha :wink:.

Przy okazji włażenia na respa - drugi raz z rzędu obserwuję straszną agresję, na razie tylko słowną, na ONM. Spin było mniej niż na Sarbinowie, ale za to było bliżej rękoczynów. Psuje to rozgrywkę, bo zamiast się zrelaksować na strzelance ze znajomymi, trzeba słuchać pieniaczy, którzy w sumie poza darciem japy są raczej niegroźni, ale jednak niesmak pozostaje.

Może warto, aby organizatorzy połazili trochę w trakcie gry w ramach kontroli/moderacji pola walki (niczym sędziowie na meczu futbolu) i zwracali uwagę, lub nawet dawali ostrzeżenia co większym nerwusom. Ja wiem, że airsoft to nie szachy, ale słabo się słucha w trakcie akcji jak 10 metrów dalej dwóch typa drze sie “zaraz ci zaje… w morde!”.

Taka moja mała sugestia :slight_smile:.

Poza tym organizacja super, flagi były bardzo widoczne i łatwo było zlokalizować punkty, co prawda podział drużyn, gdzie PRZED zbiórką już cała niebieska drużyna była podzielona, był trochę dziwny, ale poza tym samo strzelanie było fajne :slight_smile: