24 października 2021 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Witam


Chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Ostatnia Niedziela Miesiąca.


Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [czerwona pinezka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Brak
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 15:00

Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca - Brak, gracze zostaną oprowadzeni po terenie rozgrywki.



Limity FPS/Jouli: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości


    TS - Limity J

https://taktycznyszczecin.pl/download/file.php?id=3690&mode=view


Uwaga!!!
Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, proszone są o zgłoszenie tego faktu na forum. Dodatkowo muszą liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Fort Sarbinowo

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 24 października 2021 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Zabroniona.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Mile widziane: Latarki, kamizelka odblaskowa oraz czerwona lampka jako znacznik trafienia.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się, po spędzeniu w nim 5 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn w terenie - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.
Przejęcie respawnu odbywa się poprzez zawieszenie przez żywego gracza tabliczek odpowiadających kolorowi jego drużny w czterech narożnikach.



3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.


• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu.

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz, medyk lub dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda ze stron zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem, którego nie może zdobyć przeciwnik.
• Walczycie o kontrolę nad czterema punktami w terenie z flagami i zegarami szachowaymi.
• W punkcie startowym będą udostępniane nowe zadania, które będą miały wpływ na wynik główny.
• Zadania będą ujawniane sukcesywnie w czasie scenariusza, niezależnie od postępów w głównym zadaniu.


Pozdrawiam

Super inicjatywa Radzio, wielkie dzięki.
Niestety moja długa ma 450 jak na las, więc poszaleję z glockiem 300 :slight_smile:

Zgłoszenia: Formularz rejestracji


Zapraszam do zgłoszenia się również na wydarzeniu na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Wydarzenie na Facebook’u.


Zapraszam do grupy na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.



Po scenariuszu zapraszam na ognisko/grilla :wink:

https://taktycznyszczecin.pl/download/file.php?id=3690&mode=view


Sugerujemy użycie kulek o wagomiarze do 0.25g

Zmniejszy to odczuwalność trafień i ryzyko przykrych zdarzeń.

Cześć miał by ktoś 3 miejsca na dojazd i powrót na fort może być 3 osobno jak komu pasuje

Jutro będzie też post w wydarzeniu, tam też warto myślę spróbować dogadać dojazd.

Przypominam o latarkach, kamizelkach odblaskowych oraz czerwonej lampce jako znaczniku trafienia.

Czy czerwona lampka może świecić kolorem białym ? :wink:
Rozumiem że czerwone ma być światełko ? :slight_smile:

Tak może być biała z czerwonym światełkiem :wink:

Transport 5 miejsc w busie na ONM. Kontakt na PW.

Mam 3 miejsca wolne. Pisać na PW, kto pierwszy ten lepszy.

U mnie zostało 2/9.

Ja mam jeszcze 2 wolne miejsca u siebie.

Czy jak mam replikę 300fps 1,1J to potrzebny mi pistolet na CQB?

Deformers w liczbie 4 osoby potwierdza obecność.
Abrams
Brzydal
Dave
Michał

Nie, nie jest potrzebny pistolet.

jak może strzelac ogniem pojedynczym to git

Jeżeli ktoś zgubił lampkę na czoło to proszę się do mnie zgłosić

Dzieki chłopaki za bardzo dynamiczna, zakręcona, kozacką grę, byle tak częściej.
Co do samej gry nie mam zarzutów, fajny tryb z elementami czasowymi i skrzynkami. Pomysł bomba. Trzeba tak zawsze. Bo to i dynamicznie i nie ma spin póki „Zastrzeliłem cię zanim brałeś flagę”.
Latarki dawały niesamowity klimat a tracerki jak lasery strzelały :smiley:
Jedyne zmiany co bym wprowadził to inne znaczniki. (Fajny pomysł to by był takie rzepy rowerowe co maja odblask przy świetle. Wtedy latarka i wiadomo odrazu kto jest kim) i trochę bardziej ograniczyć „niebezpiecznie” miejsca, żeby nie było potem spin ze jedna drużyna uważa ze w xyz miejscu nie powinno się chodzić.

Ale tak to top 3 strzelanki w moim notatniku :wink:.
Dziękuje administracji i Radziowi za rozgrywkę. 10/10 na filmwebie.

Do zobaczenia do następnej rozgrywki!!!

Dziękuje wszystkim za spotkanie. Miejscówka bardzo fajna. Organizacja jak zwykle na bardzo wysokim poziomie, miło popatrzeć jak ktoś przykłada tyle uwagi i zaangażowania do przygotowania rozgrywki dla nas. Bardzo cieszy mnie ten fakt i myślę że pomimo jakichś małych nieporozumień, zgrzytów, których i tak nie unikniemy, śmiało można powiedzieć że Ostatnia Niedziela Miesiąca stała się prawdziwą marką. Pozdrawiam organizatorów i życzę kolejnych sukcesów :slight_smile: