25 lipca 2021 - Ostatnia Niedziela Miesiąca

Witam


Chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Ostatnia Niedziela Miesiąca.


Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Filmik - Click
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 16:00

Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca



Limity FPS/Jouli: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości
  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych
  • 500 fps na kulkach .2g - 2.32J - repliki karabinów maszynowych
  • 550 fps na kulkach .2g - 2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (tylko ogień pojedynczy)
  • 600 fps na kulkach .2g - 3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe

TS - Limity J

https://taktycznyszczecin.pl/download/file.php?id=3618&mode=view



Uwaga!!!
Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, proszone są o zgłoszenie tego faktu na forum. Dodatkowo muszą liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza: 20zł na miejscu 25 lipca 2021 roku.

Limit miejsc: 120 (Ograniczona do 2 drużyn, liczących maksymalnie 60 osób.)

Pirotechnika: Zabroniona.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się, po spędzeniu w nim 5 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn w terenie - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.
Przejęcie respawnu odbywa się poprzez zawieszenie przez żywego gracza tabliczek odpowiadających kolorowi jego drużny w czterech narożnikach.



3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną podwójne oznaczenie na oba ramiona.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.


• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego może zostać uleczony przez dowolnego gracza.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 3 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu.

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na ten kanał w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (może się przeczołgać o trzy metry do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz, medyk lub dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po pięciu minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy na respawn. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda z drużyn zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem.
• Walczycie o to kto zbierze z terenu gry losowo rozmieszczone 12 “blach” do specjalnej skrzynki i dostarczy je z powrotem na punkt startu.
• W czasie odprawy dostaniecie sprzęt dla medyków.*

  • dodatkowe opatrunki w celu uzupełnienia przez medyka torby medycznej, będą znajdowały się na respawnie.


    Pozdrawiam

Rezerwacja postu.

Czy są jakieś ograniczenia wiekowe? (nawet z opiekunem prawnym)

Jeżeli będzie z Tobą grał, lub podczas gry nad Tobą czuwał, to nie powinno być problemu z udziałem.


Zapraszam też do działu: Witam, chciałbym się przedstawić

W celu przyśpieszenia rejestracji uczestników przed scenariuszech, chcemy przetestować system rejestracji, zapraszam do zgłaszania się.

Zgłoszenia: Formularz rejestracji


Zapraszam do zgłoszenia się również na wydarzeniu na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Wydarzenie na Facebook’u.


Zapraszam do grupy na FB.

Ostatnia Niedziela Miesiąca - Grupa na Facebook’u.

W zgłoszeniu ciut uciążliwe wpisanie daty urodzenia. Jestem zbyt leniwy by cofać się o 552 miesiące. Ale ogólnie spoko.

W polu dd.mm.rrrr - można kliknąć w poszczególne zbiory liter i wpisać datę :wink:

Po kliknięciu w ikonkę kalendarza jest więcej klikania.

Ni w ząb mi nie wchodzi w ten sposób więc zostałem nowo narodzonym​:grin::grin::grin:

Ok na komputerze można wpisać, bo pojawiają się pola dd.mm.rrrr

Na telefonie jest ciut trudniej, ale znośnie, można kliknąć rok i przewinąć miesiąc :wink:

Na tej edycji Ostatniej Niedzieli Miesiąca, w drużynach położyłbym nacisk na wyznaczenie dowódcy i prowadzenie łączności radiowej w celu koordynowania zadań.


Na terenie gry będzie do odnalezienia i odwiedzenia 12 punktów. W każdym punkcie znajdować się będzie metalowa blacha, którą należy umieścić w specjalnej skrzyni. Żeby nie było też za łatwo, że obskoczycie 12 punktów i koniec. Blachy będą ponumerowane od 1 do 12 i będą musiały zostać zebrane w kolejności od 1 do 12.

Każda z blach musi zostać umieszczona w skrzynce i przenoszona w niej z pozostałymi blachami.

Po zebraniu ostatniej dwunastej blachy, udajecie się na Punkt startowy, wcześniej warto zgłosić takie działanie sędziemu, żeby czekał na was na punkcie i nastąpi koniec scenariusza.

Wygrywa drużyna, która pierwsza zbierze komplet 12 blach i dostarczy je na swój start.



Dodatkowo na terenie Tartaku będzie znajdował się neutralny respawn, który może zostać przejęty przez żywego gracza i posłużyć jako respawn dla danej drużyny. Tartak jest najbliższym respawnem w okolicy centrum rozgrywki.

Panie i Panowie! Bardzo proszę aby wszyscy chętni pamiętali o rejestracji pod linkiem


Teren rozgrywki trzeciej odsłony Ostatniej Niedzieli Miesiąca :mrgreen:


Mapa terenu rozgrywki: Ostatnia Niedziela Miesiąca
ONM3_Tartak.rar (6.01 MB)

To był dobry dzień :slight_smile:

Podziękowania dla Radzia & company na przygotowanie i zorganizowanie spotkania.

Podziękowania dla przeciwnika za walkę a zielonym towarzyszom broni za współpracę.

Brak kwasow( co najwyżej drobne nieporozumienia) najlepiej świadczą o jakości gry.

Z uwagi do gry sugeruje:

  • dopisać o możliwości sprawdzenia mapy przez przeciwnika i sprawdzenia kanału radiowego. Coby spin nie było i nikomu żyłka w tyłku nie pekala.

  • “odsłonić” lokalizację niektórych punktów (np 5,8 i 11). Doda troche dynamiki bo nie będzie trzeba już szukać tych punktów( tylko od razu odwiedzić) tylko będzie można się skupić na zebraniu większej ilości blach - więcej potencjalnych kontaktów.

  • jeśli macie na stanie RFki to dorzucić po 3 na strone bo strasznie kiepsko dzisiaj było z łącznościa.

  • w tak gorące dni dorzucić po kilka (2-3) 5l baniaki z wodą. Koszt mizerny a zapewni graczom tak bardzo potrzebna w takie dni wodę. Bo podejrzewam że część ludzi zeszła wcześniej bo zwyczajniw zabrakło im wody.
    I żeby nie było że każe orgom nosic to dajcie te wodę graczom na starcie jak idą na punkt startowy.

Reszta git. Kiełbaska smaczna. Za dzisiejszy scenariusz 5/5 gwiazdek. Polecam tego allegrowicza.

Do następnego!

Było zajebiaszczo!

Po pierwsze Szef grupy.
Wybierany jest czasem demokratycznie głosami graczy, po czym jego decyzje są autorytarne a więc bez zgody i wiedzy grupy którą dowodzi. Bez hierarchizacji zwierzchnik-podwładny nie ma integralności grupy. Można oponować, dezerterować, ignorować rozkazy ale trzeba się też liczyć z ostrą reakcją przywracającą dyscyplinę np. poprzez friendly fire, pozbawienie możliwości wsparcia medycznego. Twoja odpowiedzialność w doborze dowódcy przekłada się na być albo nie być, częste powroty na respawn a przede wszystkim na sprawne wykonywanie postawionych zadań.

Po drugie ASG to gra zespołowa
Każde indywidualne ścieżki wojownika prowadzą do obniżenia sprawności grupy. Skoro dowódca grupy został wybrany należy go słuchać. Inaczej będziesz wracał na respawn wielokrotnie, a koledzy przez twoje ego również oberwą. Zespoły obejmują fragmenty terenu i tam stale działają. Oszczędność sił i środków. Współpraca między zespołowa umożliwia optymalne rozłożenie sił w danym terenie. Istotą gry i jej miodności jest zgranie zespołów, a nie tego że jestem i szczelam. Ramboid jest tu zbędny. Po polsku bohaterszczyzna.

Po trzecie Łączność radiowa
Dzisiejszy rozległy teren pokazał jak łatwo traci się łączność na fabrycznej antenie. Polecam poczytać odpowiedni temat, który założyłem w dziale Na każdy temat. Radiotelefonia to ciekawy temat, który usprawnia współdziałania zespołów w terenie w sposób diametralny. Cieszy mnie fakt, że do waszego standardowego wyposażenia dołączyło radio. I oby nie był to tylko ozdobnik. To druga broń: informacja przekazywana radiowo. Równie skuteczna jak replika.

Scenariusze Radzia są bardzo dobre, bo ćwiczebne . Minimum zadań za to maksimum pracy przy organizacji i kierowaniu grupą.

A ja sobie ponarzekam: gorąco, wszędzie daleko, DMR nie przydatna w tym jebanym Wietnamie, komary nie opuściły terenu rozgrywki mimo próśb, a kiełaba z grilla nie była Halal.

A tak na serio: 12km w nogach, wystrzelane więcej kulek na przystrzeleniu i chronowaniu niz w rozgrywce, a mimo to wracał do domu z bananem na twarzy. A kiełbaska mimo, ze nie czysta to smakowała :slight_smile:

Technicznie w środku lata i w terenie przypominajacym wietnam DMR/Snajperki nie maja większego sensu i popełniłem przeogromny błąd dźwigając tego badyla. CQBówka z ROFem zdecydowanie lepiej spisałaby się na tych krzaczorach.

W tych warunkach pogodowych i przy tej liczebności znalezienie wszystkich płytek było chyba niemożliwe :stuck_out_tongue:

Trzecia odsłona Ostatniej Niedzieli Miesiąca już dawno za nami, pora na małe podsumowanie.


Mapa z naniesionymi punktami.


Wygrała drużyna Niebieska zdobywając 4 blachy.

Drugie miejsce zajęła drużyna Zielona zdobywając 3 blachy.



Dziękuję wszystkim za przybycie, udział w scenariuszu i pomoc w przygotowaniu.


Mam nadzieję, że coraz więcej osób będzie zostawać na niedzielnej kiełbasie. Wymiana doświadczeń, uwag i sugestii na świeżo po scenariuszu jest dla nas bardzo istotna. Po cichu liczę, też że czas na rozmowy nad ogniskiem pomoże w integracji naszego małego środowiska.



Jeżeli macie dla nas jeszcze jakieś uwagi, wnioski lub sugestie chętnie się z nimi zapoznamy :slight_smile: