Cześć.
W imieniu grupy t.Ch. chciałbym zaprosić Was na kolejną edycję Mini Scenariuszy Bojowych. O poprzednich edycjach możecie przeczytać w tym dziale:
Zmieniamy koncepcję w stosunku do poprzednich edycji. Będzie kilka więcej stron (6 ekip) i każda będzie sobie wroga. Zadania będą częściowo takie same dla ekip a częściowo różne, więc przygotujcie się na dużą ilość kontaktów i zwroty akcji
Zadania wybierzecie sobie sami w dniu scenariusza.
Pojawiły się również limity amunicji.
Zapisy do stron – w kolejnym poście.
MECHANIKA
Uczestnicy
Limit wieku – 16 lat
Uzbrojenie
Limity – wg. Zasad TS
Amunicja/Magazynki
Magazynki do karabinów ładujemy według uznania.
Można przenosić dowolną ilość magazynków.
Maksymalna łączna liczba amunicji w magazynkach wynosi:
karabiny - 500 sztuk
KM - 1000 sztuk
pistolet - 50 sztuk
Snajperka - 100 sztuk
Zakazane jest posiadanie hi-capów czy innych podkręcanych magazynków. Wyjątkiem są magazynki do karabinów maszynowych.
Doładowywanie amunicji możliwe jest wyłącznie na respawnie
Pirotechnika
zakazana
System trafień
• po otrzymaniu trafienia osoba ta pada/kładzie się na ziemię i oznacza się kamizelką odblaskową.
• ranna osoba nie może strzelać, poruszać się (może się jedynie przeczołgać maksymalnie 3 m w celu znalezienia osłony), może jedynie wzywać kolegę w celu założenia opatrunku/stazy taktycznej.
• osoba ranna nie może opatrywać innego rannego. Nie może też założyć opaski uciskowej innemu rannemu poza sobą.
• opatrywać każdą ranę może każdy poza samym poszkodowanym.
• ranny oznacza miejsce trafienia czerwoną szmatą.
• opatrunek należy założyć poprawnie (nie może się zsuwać) w miejsce oznaczone czerwoną szmatą. Opatrunek należy założyć tak aby w całości zakrywał czerwony znacznik.
• w przypadku zsunięcia się opatrunku traktuje się tę osobę jako ponownie trafioną.
• ponownie trafienie opatrzonego gracza oznacza jego śmierć i konieczność respawna.
• ranny może być “przenoszony” przez innego gracza (ramię na barki i prowadzimy).
• ranny nie opatrzony przez 10 minut “umiera”. Nie ma możliwości wcześniejszego zejścia z pola gry.
• założenie stazy na dowolną kończynę powoduje wydłużenie czasu oczekiwania na opatrzenie o kolejne 10 min. Stazę może założyć każdy, nawet sam poszkodowany.
• po założeniu stazy gracz wciąż traktowany jest jako ranny, nie może więc ani strzelać, ani rozmawiać, ani się poruszać.
• w przypadku założenie stazy nie ma możliwości zejścia przed końcem jej działania tj, przed upływem 10min jej działania!
• po opatrzeniu można zdjąć stazę. Staza jest jednorazowa. Odnawia się po respawnie gracza.
• ranny może zostać dobity wyłącznie przez dotknięcie i zadeklarowanie “dobijam”. Nie ma możliwości dobijania przez strzelanie.
• friendly fire zabija!
• trafienie broni eliminuje ją z dalszej rozgrywki do czasu respawna.
Respawn
Punkt respawnu będzie podany w rozkazach otrzymanych w dniu rozgrywki. Po dotarciu do punktu należy odczekać 10 min aby wrócić do gry.
UWAGA: Nie przewidujemy oznaczania stron.
Organizator nie zapewnia opatrunków. Można zatem nie mieć, ale wtedy szybszy resp gwarantowany Opatrunkiem nie są szmaty, stare majtki czy chusteczki higieniczne. Polecamy opatrunki typu W – są solidne, z gumką z zaczepami i można je używać wielorazowo.
Opatrunkiem są tylko i wyłącznie:
-opatrunek typu W jednorazowy
-opatrunek typu W wielorazowy
-gaza jałowa + bandaż.
Wyposażenie obowiązkowe
• okulary/gogle ochronne
• czerwona szmata jako znacznik miejsca trafienia
• oznaczenie trupa (kamizelka odblaskowa)
Ilość graczy, zgłoszenia
Liczba uczestników:
6 zespołów po 6-10 osób (min.- maks.)
Logistyka (wstępnie - może ulec lekkim korektom):
Miejsce i godzina zbiórki:
Miejsce zbiórki do godz 9.20
Miejsce rozgrywki: Puszcza Bukowa
Wyjście na miejsce startu 09:40
Start: 10:00
Koniec: 16:00
MAPA TERENU: