15 grudnia 2019 - Operacja: Czerwony Nos IX - SFAT

Witam



W imieniu grupy SFAT chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Operacja: Czerwony Nos IX.



Nie spokojna sytuacja w Laponii zmusiła przemysł Mikołaja do outsourcingu na tereny leśne, pomóż Mikołajowi odnaleźć miejsce spoczywania prezentów wykonanych przez małe skrzacie rączki za miskę łakoci i szklane spirytusu na pokrzepienie i opanowanie deliry.

Rozpoczyna się walka z czasem, siedem niezależnych firm kurierskich chce przejąć interes Mikołaja.




Plakat, autorstwa Andrzeja



Zbiórka: Do godziny 09:15
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy:Filmik - Click
Odprawa: 09:30 - 09:45
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 16:00
Mapa terenu rozgrywki Operacja Czerwony Nos - Uczestnik.rar (8.76 MB)

Limit fps: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości,
  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów maszynowych, karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych,
  • 550 fps na kulkach .2g - 2.8J - repliki karabinów snajperskich, DMR, (tylko ogień pojedynczy)
  • 600 fps na kulkach .2g - 3.34J - repliki karabinów snajperskich 2 i 4 taktowe;

TS - Limity J


Uwaga!!!
Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Wartość błędu pomiaru: +/-10 fps, według urządzenia pomiarowego organizatorów.

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, proszone są o zgłoszenie tego faktu na forum. Dodatkowo muszą liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza: 15 zł na miejscu 15 grudnia 2019 roku

Limit miejsc: 84 (Ograniczona do 7 grup, liczących maksymalnie 12 osób. Minimalna ilość osób w grupie 3).

Pirotechnika: Dozwolona. Prosimy zwrócić uwagę na miejsce i sposób używania pirotechniki - kwestia bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

Zgłoszenia: Zgłoszenia grupowe można podawać na forum, lub wysyłając wiadomość prywatną.

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się, po spędzeniu w nim 5 minut.
Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn w terenie - odbywa się poprzez nawiązanie kontaktu radiowego/telefonicznego z organizatorem podaniem obecnej pozycji i udaniem się na pozycję wskazaną przez organizatora i spędzeniu w niej 10 minut.



3. Elementy rozgrywki

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać. Przejmowanie opatrunków medyków i prezentów nie jest zabronione.

• Opatrunki osobiste - zastosowanie patrz: Medycy. (Opatrunki osobiste nie mogą zostać przejęte.)

• Opatrunki Medyk - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni. (Opatrunki Ciężkozbrojnych nie mogą zostać przejęte.)

• Worek na prezenty - Czerwony worek Świętego Mikołaja. (Worek na prezenty nie może zostać przejęty.)

• Kartka świąteczna - Specjalne karty świąteczne. Zastosowanie patrz: Zbieracz Punktów. (Kartka świąteczna nie może zostać przejęta.)

• Prezenty - Będą to rozwieszone w terenie, prezenty. Zbierać je może tylko osoba nosząca worek na prezenty.

• Bombki - Będą to rozwieszone w terenie, bombki. Zbierać je można po zabiciu skrzata i zdobyciu od niego kluczyka oraz lokalizacji choinki, na której się one znajdują.



4. Specjaliści

• Zbieracz prezentów - osoba nosząca czerwony worek na prezenty, tylko ona jest upoważniona do zbierania prezentów w terenie.

• Zbieracz punktów - osoba posiadająca Kartkę Świąteczną, tylko on może zdobywać punkty w miejscach z prezentami, poprzez zrobienie zdjęcia numery punktu z przyłożoną do niego Kartką Świąteczną.

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną oznaczenie na oba ramiona, zielona taśma.
Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.

• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunki Ciężkozbrojnych do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Ciężkozbrojnego jest Medykiem sam dla siebie - może samemu się opatrzyć na zasadach medyka. Nie może on jednak do leczenia samego siebie wykorzystać opatrunków osobistych i medyków. Nie może on też leczyć innych “zwyczajnych” uczestników (Opatrunkiem Ciężkozbrojne), ani innych Ciężkozbrojnych (może przekazać swój Opatrunek Ciężkozbrojnego). Ciężkozbrojny, i tylko on, może leczyć się przy pomocy Opatrunku Ciężkozbrojnego.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 2 Opatrunki Ciężkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją kamizelki i hełmu.

Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

Kanał 50 0 00 na radiostacji RF10 jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na te kanały w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się znacznikiem trafienia (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (może się przeczołgać o metr do najbliższej osłony).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz, medyk lub dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk oraz dowódca.

W miarę możliwości opatrunek powinien być założony na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.

Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera. Jednak może uznać się za martwego dopiero po 5 minutach od trafienia. Powinna udać się wtedy do respawnu. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.

• Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że zdrowy gracz kładzie rękę na ramieniu trafionej osoby i idzie z nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

W przypadku kiedy dwóch zdrowych graczy położy rękę na ramieniu osoby trafionej, w takiej sytuacji i tylko w takiej mogą oni biec. Strzelać mogą jedynie zdrowi gracze.

!!! Osoba trafiona/martwa nie może używać radia !!!

• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda z drużyn zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem.
• Walczycie o prezenty.
• W czasie odprawy dostaniecie worek na prezenty, kopertę z dalszymi rozkazami, sprzęt dla medyka.


Pozdrawiam

Zgłoszone grupy:

  • BRoS
  • EAS + TFS
  • GS3
  • RGT
  • Grupa “REG”
  • Grupa “Cycekswinski” (Połączone w jeden zespół ze względu na liczebność)
  • Grupa “V02” (Połączone w jeden zespół ze względu na liczebność)
  • Grupa “Damek1337” (Połączone w jeden zespół ze względu na liczebność)
  • Niezrzeszeni

Rezerwuję jedną drużynę - ilość osób zgodnie z limitami.

Poproszę o rezerwację jednej drużyny. Ilość osób będzie zgodna z limitem.

wolni strzelcy :

  1. Sig

Wstępnie udział zadeklarowało już 5 drużyn.

W miarę możliwości prosiłbym o podawanie liczebności/składów drużyn.


Jeżeli zgodzisz się Sig prosiłbym o to, żebyś dowodził grupą osób niezrzeszonych.

Osoby niezrzeszone też proszę o zgłaszanie się, jeżeli któraś drużyna wyrazi zainteresowanie zasilicie jej szeregi, jeżeli nie to zasilicie szeregi drużyny niezrzeszonych.

Tak. Zgadzam się :slight_smile:

Proszę o rezerwację drużyny liczącej 6-8 osób.

1.Kanada
2.Banaś
3.Van
4.reg
5.Daniel
6.Bambo
7.Vini
8.Jaro
9.Popek
10.Radek
11.MUA
12.Zyga

Jak rozumiem, Radzio, dla większej zabawy mapy będą czyste, bez naniesionych punktów? :smiling_imp:

Myślałem o tym, ale do naniesienia było by około +/- 40 punktów.

Dodatkowe zadanie związane ze skrzatami będzie wymagało odczytywania i nanoszenia na mapę współrzędnych UTM. Podstawowe punkty dowódca dostanie naniesione na mapie.

Dodatkowo w momencie zgłaszania respawnu będzie wymagane podanie swojego położenia.

Chociaż zastanawiam się nad dodaniem opcji respawnu na najbliższym skrzyżowaniu jak na MSB, w przypadku nieumiejętności odczytania współrzędnych lub braku kontaktu z orgiem.

Też się piszę.

wolni strzelcy :

  1. Sig
  2. Starski
  3. Bartek

W tym roku zmianie ulegną punkty startowe.


Dodatkowe ulica Bielańska oznaczona na mapie, jest granicą terenu rozgrywki od zachodu. Po jej przekroczeniu jesteście bezpieczni. Sugeruje nie iść drogą tylko dojść do płotu S3 i wzdłuż niego udać się do wiaduktów i na parking.

Wszelkie zasadzki organizowane po zachodniej stronie drogi są zabronione, jeżeli chcecie złapać jakiś zespół musicie zrobić to zanim przekroczą drogę.

Radziu, zgłaszam basr na mankrafcie. Dopiero doczytałem, że trzeba się odezwać.

Przypominam też o zgłaszaniu się osób ciężkozbrojnych, które będą w kamizelkach i hełmach.

Chciałbym zgłosić dodatkowe trzy wolne osoby

  1. GRULA
  2. TYTAN
  3. FRANCUN

wolni strzelcy :

  1. Sig
  2. Starski
  3. Bartek
  4. Grula
  5. Tytan
  6. Francun

Daj znać proszę o decyzji jeszcze tu na forum, na odprawie nie do wszystkich może to dotrzeć.

Siema, zgłaszam 7 osób. W tym 6 to ciężkozbrojni.

  1. EAS
  2. EAS
  3. TFS
  4. TFS
  5. TFS
  6. TFS
  7. NIEZRZESZONY

Jak coś się zmieni to powiadomię.