Cześć.
W imieniu grupy t.Ch. chciałbym zaprosić Was na rozgrywkę Mini Scenariusze Bojowe. Chcemy zaproponować coś względnie prostego, nastawionego raczej na ćwiczenie działania w małych grupach.
Jeżeli formuła Wam się spodoba być może zaproponujemy w tym roku kolejną edycję MSB.
Gra odbywać się będzie praktycznie na zasadach niedzielnych strzelanek (drobne korekty dotyczą wyłącznie pojemności magazynków i podejścia do systemu trafień). Celem jest rozegranie jeden po drugim kilku mini scenariuszy – rozgrywek pomiędzy dwoma zespołami o charakterze zaczepno – obronnym.
Ogólny opis rozgrywki:
Każda z mini rozgrywek będzie ograniczona czasem. Po zakończeniu danego zadania zespół przystępuje do kolejnego.
Dla lepszego zobrazowania – przykład poniżej:
Zad. 1.
Zespół A musi udać się na miejsce X, zająć strategiczne pozycje obronne i utrzymać je przez minimum 30 minut.
Zespół B musi zaplanować i przeprowadzić atak, jeżeli zdobędzie punkt X musi go utrzymać przez 15 minut
Całość na zadanie 1 (dojście do punktu, przygotowanie do działania, właściwa rozgrywka) – 1,5 godziny
Po zakończeniu zad. 1, o określonej godzinie przystępujemy do zadania 2.
Zadania będą przygotowane w formie kopertowej – czyli dowódca dostaje przygotowane koperty z zadaniami, które otwiera o określonej godzinie i przystępujecie do ich realizacji.
Mamy nadzieję, że ta formuła zachęci Was do udziału w rozgrywce – serdecznie zapraszamy.
Zapisy do stron – w kolejnym poście.
Mechanika/zasady
Uczestnicy
Limit wieku – 16 lat
Uzbrojenie
Limity – wg. Zasad TS
Ammo/Magazynki
Magazynki do karabinów ładujemy według uznania.
Można przenosić dowolną ilość magazynków. Uzupełnienie amunicji może nastąpić wyłącznie na respie.
Zakazane jest posiadanie hi-capów czy innych podkręcanych magazynków. Wyjątkiem są magazynki do karabinów maszynowych.
Pirotechnika
Zakazana
System trafień
• po otrzymaniu trafienia osoba ta pada/kładzie się na ziemię.
• ranna osoba nie może strzelać, poruszać się (może się jedynie przeczołgać maksymalnie 3 m w celu znalezienia osłony), może jedynie wzywać kolegę w celu założenia opatrunku.
• opatrywać ranę może każdy poza samym poszkodowanym.
• opatrunek należy założyć poprawnie (nie może się zsuwać) na dowolną część ciała
ranny może być “przenoszony” przez innego gracza (ramię na barki i prowadzimy).
• kolejne trafienie po opatrzeniu powoduje “śmierć” gracza i konieczność jego “zrespowania”.
• ranny nie opatrzony przez 10 minut “umiera”. Nie ma możliwości wcześniejszego zejścia z pola gry.
• ranny może zostać dobity wyłącznie przez dotknięcie i zadeklarowanie “dobijam”. Nie ma możliwości dobijania przez strzelanie.
• friendly fire zabija!
• trafienie broni eliminuje ją z dalszej rozgrywki do czasu respawna.
• osoba martwa oznacza się czerwoną szmatą
• respawn – 15 minut od czasu wejścia do strefy na niego przeznaczonej
UWAGA: Nie przewidujemy oznaczania stron.
Organizator nie zapewnia opatrunków. Można zatem nie mieć, ale wtedy szybszy resp gwarantowany Opatrunkiem nie są szmaty, stare majtki czy chusteczki higieniczne. Polecamy opatrunki typu W – są solidne, z gumką z zaczepami i można je używać wielorazowo.
Wyposażenie obowiązkowe
• okulary/gogle ochronne
• oznaczenie trupa (czerwona szmata)
Ilość graczy, zgłoszenia
Liczba uczestników (min/maks):
Minimalnie – 20 (10 na stronę)
Maksymalnie – 40 (20 na stronę)
Logistyka (wstępnie - może ulec lekkim korektom):
Miejsce i godzina zbiórki: leśniczówka Radziszewo 10.00
Miejsce rozgrywki: tereny na południe od Tartaku
Wyjście na miejsce startu 10:15
Start: 10.30
Koniec: 17:00
Jeszcze drobna uwaga: grę organizujemy tym razem w wersji totalnie bez opłat. Nie będzie więc chociażby takich udogodnień jak worki na śmieci w respach. Prosimy zatem o zachowanie czystości i nie pozostawianie tam żadnych pozostałości typu butelki, opakowania po batonikach, kulkach itp. Trzymajmy pewien standard i nie zaśmiecajmy i tak już zasyfionego lasu.