9 grudnia 2018 - Operacja: Czerwony Nos VIII - SFAT

Witam



W imieniu grupy Special Forces Airsoft Team chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Operacja: Czerwony Nos VIII.



Nie spokojna sytuacja w Laponii zmusiła przemysł mikołajowy do outsourcingu na tereny leśne, pomóż mikołajowi odnaleźć miejsce spoczywania prezentów wykonanych przez małe skrzacie rączki za miskę łakoci i szklane spirytusu na pokrzepienie i opanowanie deliry.

Rozpoczyna się walka z czasem, osiem niezależnych firm kurierskich chce przejąć interes Mikołaja.




Plakat, autorstwa Andrzeja



Zbiórka: Do godziny 09:40
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy:Filmik - Click
Odprawa: 09:45 - 10:00
Rozpoczęcie: 10:20 - 10:30
Zakończanie: 16:00
Mapa terenu rozgrywki: Mapa terenu rozgrywki: Mapa – Operacja: Czerwony Nos VIII



Limit fps: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości,
  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów maszynowych, karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych,
  • 550 fps na kulkach .2g -2.8J - repliki karabinów snajperskich i DMR;





Uwaga!!!

Kulki szklane, aluminiowe oraz stalowe są surowo zabronione.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce.

Wartość błędu pomiaru: +/-10 fps, według urządzenia pomiarowego organizatorów.

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, muszą zgłosić ten fakt na forum i liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz. Pamiętaj, że należy również w miarę możliwości unikać strzałów w głowę.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza:
15 zł na miejscu 9 grudnia 2018 roku

Limit miejsc: 84

Ograniczona do 7 grup, liczących maksymalnie 12 osób. Minimalna ilość osób w grupie 3.

Pirotechnika: Dozwolona.

Prosimy zwrócić uwagę na miejsce i sposób używania pirotechniki - kwestia bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

Zgłoszenia: Zgłoszenia grupowe można podawać na forum, lub wysyłając wiadomość prywatną.

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia.

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn.

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się, po spędzeniu w nim 5 minut.

Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.



3. Elementy rozgrywki.

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać. Przejmowanie opatrunków, kart rannego i prezentów nie jest zabronione.

• Opatrunki - zastosowanie patrz: Medycy.

• Opatrunki Ciężkozbrojnych - Specjalne opatrunki tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni.

• Worek na prezenty - Czerwony worek Świętego Mikołaja.

• Prezenty - Będą to rozwieszone w terenie, prezenty.



4. Specjaliści

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną oznaczenie na oba ramiona, zielona taśma.

Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.

• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca “kostium halloweenowy” (stroje żołnierzy nie będą prane pod uwagę) (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, dwie taśmy koloryu zielonego) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Opatrunek Cieżkozbrojnego do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Opatrunek Cieżkozbrojnego jest Medykiem sam dla siebie - może samemu się opatrzyć na zasadach medyka. Nie może on jednak do leczenia samego siebie wykorzystać OPATRUNKÓW. Nie może on też leczyć innych “zwyczajnych” uczestników (Opatrunkiem Cięzkozbrojengo), ani innych Ciężkozbrojnych (może przekazać swój Opatrunekj Ciężkozbrojego). Ciężkozbrojny, i tylko on, może leczyć się przy pomocy Opatrunku Ciężkozbrojnego.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 1-2 Opatrunki Cieżkozbrojnego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją swojego kostiumu.


Ostateczna decyzja, czy zestaw zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

Kanał 50 0 00 na radiostacji RF10 jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na te kanały w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie [AKTUALIZACJA]

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się czerwoną szmatą (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (nie przesuwa się ani o metr, nie chowa itd).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz lub medyk, dowódca.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk i dowódca.

Medyk, w miarę możliwości, powinien założyć drugi opatrunek na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.


Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera, jednak ranny może uznać się za martwego dopiero po 5 minutach od trafienia. Powinien wtedy udać się do respawnu. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.


Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, że trafiony kładzie rękę na ramieniu zdrowej osoby i idzie za nią. W takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.


• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda z drużyn zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem, które nie może zdobyć przeciwnik.
• Walczycie o prezenty.
• W punkcie startowym dostaniecie mapę z zaznaczonym punktem do którego musicie się udać. W tym punkcie oprócz prezentu znajdować się będzie, worek na prezenty, koperta z dalszymi rozkazami, sprzęt dla medyka, sprzęt dla radiooperatorów.



Pozdrawiam

A z chęcią :slight_smile:

EDIT:

A cóż to będzie za sprzęt i do czego miałby być używany? :smiling_imp:

Sprzętem owym będzie radiostacja RF10 do kontaktu z TOC.

W czasie scenariusza zostaną wydane dodwatkowo dwa zadania.

Planujemy wprowadzić też możliwość przeprowadzenia respawnu w terenie po kontakcie z TOC i wyznaczeniu punktu w którym będzie można odbyć respawn, innym niż punkt startowy.

Posiadam karabin snajperski Cyma.702A

Zgłaszamy B.R.o.S. and Friends (w limicie osób)

Zgłoszenie snajperki przyjętę.


Lista zgłoszonych drużyn:

  • S.B.S.
  • B.R.o.S. and Friends
  • TheSierraClan
  • EAS

Radziu , dużo osób zadeklarowało się ?

Chciał bym zgłośic snajperke bar 10 w konwersji hp, oczywiście posiadam do niej tornament lock’a. (Prośił bym o przygotowanie przez organizatora plomby w postaci naklejki lub charakterystycznej trytytki)

Lista zgłoszonych drużyn:

Mała aktualizacja mapy. Poprawione najlepiej jak się udało skalowanie.



Ciężko określić, bo zgłoszenia są i na forum i na FB, czasami bez podawania liczebności, a chwilami wezmę udział bez deklaracji na forum lub pw. Na ten moment grupy które podały swój skład to około 20 osób. Mam podany skład 3 grup, do tego deklaracje i pytania od osób niezrzeszonych w żadnej grupie czy mogą przyjść.
Tak, osoby niezrzeszone lub bez grupy zostaną “wykorzystane” do uzupełnienia składów zgłoszonych grup, które będą chciały uzupełnić liczebność, lub zostanie stworzona grupa osób niezrzeszonych.
Do tego widziałem że chłopaki z Gorzowa też się ogarniają na FB.



Przygotuję coś.



Wydarzenie na Facebooku:
Operacja: Czerwony Nos VIII

Sig do niezrzeszonych, proszę dopisać.

Zgłaszam snajperkę L96 z konwersją mancraft. Nie powiem ile ma fps bo dawno nie sprawdzałem a grzebałem w niej ale przed strzelanką wraz z administracją ustawię wszystko aby było legit. Tournament Loock właśnie się drukuje :wink:

Jakby mnie ktoś z centrum zgarnął to jadę :wink:

Limit fps: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps na kulkach .2g - 1.14J - repliki do walki na bliskie odległości,
  • 450 fps na kulkach .2g - 1.88J - repliki karabinów maszynowych, karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych,
  • 550 fps na kulkach .2g -2.8J - repliki karabinów snajperskich i dmr;





Proszę też o zapoznanie się z tematem na forum - !!! ZMIANY W POMIARACH LIMITÓW !!!



Lista zgłoszonych drużyn:

  • S.B.S.
  • B.R.o.S. and Friends
  • TheSierraClan
  • EAS
  • Gorzów
  • TF SLC
  • Tactical Hunters TH

Iwan do niezrzeszonych prosze dopisać

Cześć, jedzie ktoś z centrum i miałby miejsce? :wink:

Szaman i Alan do niezrzeszonych proszę

Tomo do niezrzeszonych prosze dopisac

Ożesz Ty… Limit grup osiągnięty :slight_smile:

JZP do niezrzeszonych dopisać :wink:

Tampon, Reivi i Ozzy do niezrzeszonych, jeśli jest jeszcze miejsce.