bedziesz?
- Tak
- Nie
GDW serdecznie wszystkich zaprasza na scenariusz według naszego pomysłu. Całość odbędzie się na Wiskordzie w dniu 26.07.2015r. Jeśli twoja replika ma więcej niż 350 fps - nam to nie przeszkadza. Przygotujcie szpej, dużo kompozytu i niewyczerpane pokłady energii, bo czeka was scenariusz, gdzie wszystko potoczy się zgodnie z wojskową logiką…
Wciąż zainteresowanych zapraszam do zapoznania się z materiałami poniżej.
****Opis Frakcji
Frakcja Wschód
Oddziały Armijne Czermałyk - kompania specjalna Styła - pluton Korsuń,
pluton Zoria.
Oddziały powstałe na Ukrainie w czasie wielkiej wojny o zasoby. Dwa najbardziej zasłużone plutony w walkach na Krymie i Węgrzech. Brały udział w zdobywaniu Szolnok i Miszkolc na froncie węgierskim. Owiane złą sławą po czystkach w mieście Pecz. Dowodzone przez gen. Ilie Debreczyna. Doborowa kompania o charakterze ciężkiej piechoty.
Frakcja Zachód
Dywizja Morgedal – kompania desantowo-szturmowa Edland – pluton Hovden, pluton Bryne.
Dywizja sformowana z oddziałów rozbitych na terenie Austrii i Węgier po porażce pod Ternopolem. Jednostka brała udział w ciężkich bojach o elektrownie atomową Mochowce oraz o tamę Puchov. Plutony zasłużyły się akcją likwidacji gen. Nikity Łazowa oraz jego sztabu po desancie na Krymie .Jednostka przeznaczona
do likwidacji celów o wysokim priorytecie.
Frakcja separatystów
Główną siłą tej frakcji jest Żelazna Gwardia utworzona na terenach Słowacji w okolicy miasta Preszów. Są to oddziały sformowane z najemników i separatystów politycznych, którzy chcą oderwać ziemie pomiędzy miastami Preszów i Użhorod
w celu utworzenia własnego państwa. Swoją sławę zyskali walcząc z Frakcjami Wschód i Zachód na dwóch frontach. Pomimo walk w okrążeniu wiele razy przechylali szalę zwycięstwa na swoją stronę . Znani z tego, że nie biorą jeńców.
Zbiórka: Do godziny 10:00 (wliczając ładowanie magazynków, selfie itp.)
Miejsce zbiórki: Parking WISKORD
Odprawa: 10:00 - 10:30
Rozpoczęcie: 10:30
Odprawy wew. d-ców: 10:30 - 10:45
Zakończanie: 15:30
Limit fps:
- 350 fps - repliki do walki na bliskie odległości (pistolety, shotguny, oznaczone repliki AEG)
- 450 fps - repliki karabinów maszynowych, karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych (nie strzelają w budynkach pod groźbą zbanowania)
- 600 fps - repliki karabinów snajperskich,
Osoby, które zamierzają używać karabinów snajperskich, muszą zgłosić ten fakt na forum i liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.
Osoby, które przekroczą limit, nie będą mogły wziąć udziały w rozgrywce.
Amunicja: Bez ograniczeń.
Osoby niepełnoletnie: zgodnie z regulaminem Taktycznego Szczecina.
Mechanika
1. Rozgrywka
- Każda z grup zaczyna w swojej bazie.
- W odległości około 50 metrów od bazy znajduje się resp, miejsce będzie wyznaczone i oznaczone przez organizatorów. Respawn odbywa się gdy w jego wnętrzu zbiorą się 4 osoby. „Żywi” gracze nie mają prawa wejść na respa.
- Zadania będę ujawniane w czasie odprawy (główne) oraz w czasie gry.
- Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać. Przejmowanie nie jest zabronione z wyjątkiem baz.
- Teren oznaczony taśmą i tabliczką ostrzegającą o polu minowym jest WYŁĄCZONY z rozgrywki (osoba, która tam wejdzie, uznawana jest za martwą).
2. Zasady trafienia i leczenie
- Osoba trafiona jest traktowana jako Ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się czerwoną szmatą i może jedynie wzywać pomocy (nie przesuwa się ani o metr, nie chowa itd). Może do niej podbiec Medyk i uleczyć (na zasadach opisanych
w punkcie „Medycy”). - Osoba uleczona i ponownie trafiona zostaje uznana za zabitą i schodzi na respa.
- Osoba która jest ranna może sama zadecydować, że umiera. Może wtedy udać się do respawnu ale tak żeby nie przeszkadzać innym graczom.
- Osoba ranna nie może strzelać, jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz może
ją “przetransportować”. Noszenie rannego polega na tym, że osoba trafiony kładzie rękę na ramieniu zdrowej osoby i idzie za nią, w takiej sytuacji, żadna z osób
nie może biegać. Zdrowy gracz i tylko on może strzelać. - Osoba trafiona/martwa, nie może używać radia.
- Trafienie w replikę oznacza konieczność korzystania z drugiego egzemplarza broni (o ile ktoś posiada) lub udania się do własnej bazy, gdzie następuje naprawa broni. Nie ma techników – broń uznajemy za usprawnioną w momencie dotknięcia flagi we własnej bazie.
• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.
3. Medycy
- Podczas gry każdy gracz posiada opatrunek osobisty, którego medyk
(i tylko medyk) używa do wyleczenia (uzdrowienia) danej osoby. - Tylko Medyk może leczyć rannych. Leczenie odbywa się poprzez założenie
na jedną z kończyn opatrunku osobistego. Wyleczony gra dalej z opatrunkiem. Ponowne trafienie jest równoznaczne z zejściem na respa. Na respie gracz zdejmuje, składa opatrunek i nosi go ze sobą w dalszej części rozgrywki. - Osoba, która zgubi opatrunek nie może być uzdrowiona przez medyka.
- Medyk nie może się sam opatrzyć.
4. Komunikacja
- Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione.
- Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku
dla sędziów. - Kanał 50 000 na radiostacji RF10 jest zarezerwowany do wyłącznego użytku
dla sędziów. - W czasie gry można wejść na te kanały w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.
- Drużyny będą miały przydzielone kanały PMR do komunikacji wewnątrz drużyn. Sędziowie mogą wchodzić na kanały drużyn w celu skontaktowania się z dowódcami i wydania dodatkowych poleceń/instrukcji niezbędnych dla prawidłowego przebiegu gry.
- zabrania się korzystania z innych kanałów, niż przydzielone drużynie.
5. Sędzia
W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami, oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza. Sędzie będzie uczestnikiem gry, który w razie konieczności interwencji, oznaczy się materiałem w kolorze żółtym.
DECYZJA SĘDZIEGO JEST OSTATECZNA I NIEPODWAŻALNA.
W związku ze specyfiką scenariusza, odbędzie się on jedynie wtedy, gry pojawi się minimum 30 osób (nie licząc GDW), więc się postarajcie.
W celu oszacowania ilości zainteresowanych prosimy o wpisywanie się pod tym postem.