22 marca 2015 - Projekt: Marzanna V - SFAT

Witam

W imieniu grupy Special Forces Airsoft Team oraz Portalu AirsoftSzczecin chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Projekt: Marzanna V.



Znaków i cudów było pod dostatkiem, powiada Szaman. Pretensje możemy mieć jedynie sami do siebie, że źle je zinterpretowaliśmy. Ułomność Szamana, nie wpływa zupełnie na jego cudowną zdolność przewidywania wszystkiego po fakcie.
Grom z jasnego nieba uderzył we wzgórze świątynne. Piorun trafił w kamienny krąg. Unicestwił przy tym połowę czaru wiążącego. Kamienie spadały z nieba. Posągi krwawiły.
Astrologowie w obawie o własne życie, nie chcieli przepowiadać. Po ulicach wałęsał się szalony wieszcz, zapowiadający bliski koniec zimy. Świątynia została nie tylko opuszczona przez orła - również bluszcz na jej zewnętrznych szańcach zwiądł i ustąpił miejsce pnączu, które traciło czarny kolor jedynie w najjaśniejszym słońcu.
Takie rzeczy zdarzają się co roku. Tylko głupcy robią potem ze wszystkiego omen.
Powinniśmy być jednak lepiej przygotowaniu, mieliśmy dwóch wmiarę biegłych szamanów, którzy mieli nas strzec przed niebezpieczeństwami, jakie niosło jutro, choć nie za pomocą metod tak wyrafinowanych jak wróżenie z wnętrzności owiec.
Najlepszymi wróżbitami są jednak Ci, którzy przepowiadają przyszłe wydarzenia… Ich osiągnięcia są fenomenalne…




Plakat, autorstwa Kabuma - G.O.D.AIRSOFT



Zbiórka: Do godziny 09:30
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy:Filmik - Click
Odprawa: 09:30 - 10:00
Rozpoczęcie: 10:00 - 10:30
Zakończanie: 16:00 - 16:30
Mapa terenu rozgrywki: Mapa terenu rozgrywki: Mapa – Projekt: Marzanna V [Wkrótce]

Limit fps: Tak, według szczecińskich zasad z limitem.

  • 350 fps - repliki do walki na bliskie odległości,
  • 450 fps - repliki karabinów maszynowych, karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych,
  • 600 fps - repliki karabinów snajperskich,

Regulamin spotkań z limitem fps - Snajperzy

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, muszą zgłosić ten fakt na forum i liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziały w rozgrywce.
Wartość błędu pomiaru: +/-10 fps według urządzenia pomiarowego organizatorów.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza:
15zł na miejscu 22 marca 2015 roku

Dane do przelewu [Wkrótce]

Limit miejsc: Bez limitu.

Pirotechnika: Dozwolona.
Przed grą musi zostać zaprezentowana na odprawie, po czym zostanie lub nie zostanie dopuszczona do rozgrywki.
Prosimy zwrócić uwagę na miejsce i sposób używania pirotechniki - kwestia bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

Zgłoszenia: Można podawać je na forum, lub wysyłając prywatną wiadomość.

Regulamin spotkań z limitem fps - Osoby niepełnoletnie

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i mapy oraz znajomość odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



Mechanika



1. Oznaczenia.

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn.

• Respawn startowy w wiosce - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE (nie będzie on się zgadzał z czasem realnym) będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.

Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn mobilny - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE (nie będzie on się zgadzał z czasem realnym) będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.
Raz rozstawiony nie może zostać przeniesiony.
Respawn może zostać zniszczony przez przeciwnika, jednak nie może zostać przejęty.
Respawn nie może zostać rozstawiony w odległości mniejszej niż 200m od Świątyni(Tartak na mapie).

Dokładny opis rozstawienia Respawnu mobilnego, będzie znajdował się w zestawie.

• Respawn w terenie - obiekt którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE (nie będzie on się zgadzał z czasem realnym) będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.

Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

Respawn, zostanie otoczony strefą, w którą nie mogą wejść żywi gracze, teren ten zostanie oznaczony biało czerwonymi taśmami owiniętymi wokoło drzew na jego skraju.
Dodatkowo martwy gracz w respawnie może ostrzelać żywego gracza, który wejdzie w strefę respawnu.
Martwy gracz w respawnie nie może ostrzelać gracza, który z tego respawnu wyszedł.



3. Elementy rozgrywki.

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać. Przejmowanie nie jest zabronione.

• Opatrunki - Zastosowanie patrz: Medycy.

• Karty Rannego - Specjalne Karty Rannego tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni.

• Mobilny Respawn / Szpital Polowy - Konstrukcja z 4 medycznych chorągiewek i taśmy rozstawiana na planie kwadratu. Całość jest przenoszona w skrzyni.



4. Specjaliści

• Haker - Osoba posiadająca sprzęt i umiejętności do “łamania kodów”. Będzie posiadać specjalną walizkę do odczytywania informacji z punktów w terenie.

• Medycy - Osoba posiadająca torbę z opatrunkami, na czas scenariusza medycy dostaną oznaczenie strony konfliktu na oba ramiona.

Tylko Medyk może leczyć rannych.

Funkcja może zostać przekazana innemu osobie tylko w momencie kiedy nie mają kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.

• Ciężkozbrojni - Osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm kewlarowy (dodatkowe oznaczenie na ramieniu na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie DWA OPATRUNKI(dopiero trzecie trafienie zabija) oraz będzie posiadała Karty Rannego do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Kartę Rannego jest Medykiem sam dla siebie - może samemu się opatrzyć na zasadach medyka. Nie może on jednak do leczenia samego siebie wykorzystać OPATRUNKÓW. Nie może on też leczyć innych “zwyczajnych” uczestników, ani innych ciężkozbrojnych (może przekazać swoją Kartę Rannego). Ciężkozbrojny i tylko on może leczyć się przy pomocy Karty Rannego.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 4 Karty Rannego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojnego odbywa się podczas Rejestracji wraz z prezentacją swojego ekwipunku [kamizelka i hełm]. TYLKO I WYŁĄCZNIE ORYGINALNE LUB WAŻĄCE TYLE CO ORYGINAŁ elementy są uznawane.

Ostateczna decyzja czy zestaw kamizelka + hełm zostanie uznany zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione.

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

Kanał 50 0 00 na radiostacji RF10 jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na te kanały w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami, oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako Ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się czerwoną szmatą i może jedynie wzywać pomocy (nie przesuwa się ani o metr, nie chowa itd). Może do niej podbiec Medyk i uleczyć. Osoba uleczona i ponownie trafiona zostaje uznana za zabitą.(chyba że jest Ciężkozbrojna, wtedy są możliwe dwa uleczenia przed zabiciem)

Osoba która jest ranna może sama zadecydować, że umiera. (Osoba, ranna, może uznać się za martwą dopiero po 5 minutach od trafienia) Może wtedy udać się do respawnu. (Po upływie czasu, potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany w tym momencie wyrzucić przedmioty fabularne, w miejscu w którym leżał jako ranny)

Transportowanie rannych, osoba ranna nie może strzelać, jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz może ją “przetransportować”. Noszenie rannego polega na tym, że osoba trafiony kładzie rękę na ramieniu zdrowej osoby i idzie za nią, w takiej sytuacji, żadna z osób nie może biegać. Zdrowy gracz i tylko on może strzelać.

Osoba trafiona/martwa, nie może używać radia.


• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka


\

  • Każda z grup zaczyna w swojej wiosce.
  • Oddalony o 50 metrów od wioski znajduje się resp, miejsce będzie wyznaczone przez organizatorów.
  • W grze pojawi się mobilny respawn. Będzie to skrzynia zawierająca elementy do rozstawienia.
  • Zadania będę ujawniane w czasie gry.



    Pozdrawiam

rejon rozgrywko w okolicy zbiórki czy po drugiej stronie ulicy ?

Po drugiej stronie, jak we wszystkich minionych latach teren :wink:

Projekt: Marzanna V już za nami w imieniu swoim i pozostałych organizatorów chciałbym podziękować wszystkim uczestnikom za przybycie i wytrwałość.

Dziękuję.



Podziękowania należą się również osobom funkcyjnym, które czuwały nad scenariuszem w terenie a byli to:

  • Cytrus
  • Kosiara
  • Paco
  • Szopen
  • Meduz
  • Przemek



    Z tego miejsca warto też podziękować również Sigowi i firmie Celiko Elektronik, za przygotowanie dla nas elektronicznych gadgetów.



    Jak zawsze czekam na wszelkie uwagi i sugestie związane z samym scenariuszem. Nie powstrzymujcie się, piszcie wszystko śmiało, pomoże to w poprawieniu tego co się nie podoba, czyli zapewni wam i nam lepszą zabawę.



    Przepraszam, że na podsumowanie imprezy musieliście czekać tak długo.



    W tym roku zdecydowałem się na upublicznienie schematu rozgrywki razem z mapką z oznaczonymi wszystkimi punktami i kolejnością zadań, która de facto nie zmieniła się od pierwszej odsłony, jedynie cegły i deski zostały zastąpione elektronicznymi urządzeniami :wink:

Czasami mam wrażenie, że przez to część osób czuje się jak na innej imprezie, może trzeba wrócić do cegłówek i desek :stuck_out_tongue:



Rozgrywka




Wioski Niezbliżsiętu oraz Idźmniestąd

Mieszkańcy zaczynali w swoich Wioskach, będących jednocześnie niezdobywalnym respawnem.


W - Wioska



Respawn w terenie


R - Respawn
R1 - Punkt do przejmowania respawnu

Ostatecznie zrezygnowaliśmy z Mobilnych Respawnów na rzecz wygenerowania miejsca do walki przez cały scenariusza. Założyliśmy, że takim miejscem będzie właśnie Respawn w terenie.

Zajęcie go odbywało się poprzez przejęcie kontroli nad punktem R1, znajdował się tam maszt. Należało wcisnąć przycisk, po czym w Respawnie zapalał się żółty lub czerwony łańcuch diodowy sygnalizujący, kto ma kontrole nad punktem.



Rozgrywka - zadania



Początkowym zadaniem dla obu stron było udanie się ze swojej Wioski do Tartaku/Świątyni.
Po jego/jej zajęciu od sędziego gracze dostawali lokalizację i zadanie zajęcia dwóch masztów.


M - Maszt

Kiedy już maszty znajdowały się w rękach jednej ze stron, kolejne zadanie zostawało przekazywane w Tartaku/Świątyni przedstawicielowi strony, która kontrolowała maszty.
Należało odnaleźć 8 punktów rozrzuconych w terenie i doprowadzić do nich hackera, który jako jedyna osoba mógł odczytać informacje znajdujące się w podanych lokalizacjach przy pomocy walizki hackera.
Lokacje punktów zostały przekazane w formacie współrzędnych UTM.


P - Punkt będący Elementem Kręgu

Po odwiedzeniu punktów i zebraniu z nich informacji gracze otrzymywali współrzędną UTM kolejnego punktu.
Znajdowała się tam skrzyneczka zawierająca baterię, kartkę z dalszymi wytycznymi oraz kod pin, do następnego punktu, jaki był Krąg Wioski, oddzielny dla każdej ze stron.



B - Punkt z informacją o lokalizacją Kręgu Wioski, baterią do jego zasilenia oraz kodem PIN.

Należało udać się do Kręgu Wioski podłączyć zasilanie, wpisać pin, po czym gracze uzyskali kolejną lokalizację.


Kw - Krąg Wioski

Lokalizacją tą był Krąg Marzanny.


Km - Krąg Marzanny

Po uzyskaniu z Kręgu Marzanny informacji gracze dysponowali ostatecznymi lokalizacjami w których znajdowała się Marzanna i Pirotechnika do jej zniszczenia.


M - Marzanna
P - Pirotechnika

Po zebraniu Marzanny i Pirotechniki w Kręgu Marzanny, mogla zostać ona zniszczona.
Wysadzanie Marzanny oznaczało jednocześnie zakończenie scenariusza.



Jeszcze raz dziękuje wszystkim za uczestnictwo w scenariuszu. Dziękuję za liczne przybycie!



Special Forces Airsoft Team
AirsoftSzczecin
Celiko Elektronik