Dzisiaj jest 16 października 2018, 2:35


FPS i Dżule

Błędy, nowości, problemy
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Czaja44

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 16 grudnia 2014, 12:18

FPS i Dżule

Post09 października 2018, 22:08

Co powiecie na niewielką zmianę w limitach na strzelankach. A mianowicie zmienić chronowanie, z fps na dżule. Pomiar w dżulach jest bardziej rzetelny i dokładny , a co za tym idzie strzelanki będą bardziej bezpieczne. Wyjaśnienie dlaczego pomiar w dżulach jest lepszy podany w linku: http://wmasg.com/pl/articles/view/8848
Offline
Awatar użytkownika

waYne

  • Posty: 576
  • Rejestracja: 11 maja 2015, 12:31

Re: FPS i Dżule

Post09 października 2018, 23:29

Temat jest od dawna wpisany na liste tematow do przedyskutowania dla administracji. W najblizszy piatek odbedzie sie spotkanie administracji i temat zostanie poruszony na 100%.
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Errhile

  • Posty: 2770
  • Rejestracja: 28 listopada 2013, 9:26

Re: FPS i Dżule

Post10 października 2018, 7:46

Zastanówmy się - co tracimy, co zyskujemy?

Wydaje mi się, że jedyne, co tracimy, to utarty system pomiaru. Który nie jest rewelacyjny, aczkolwiek tradycyjnie przyjęty.
Zyskujemy system łatwiejszy w użyciu (brak konieczności regulacji HU po każdym pomiarze na "zerowym hopie"), i pozwalający brać pod uwagę zjawiska w rodzaju joule creep.
Offline
Awatar użytkownika

Zucho30

  • Posty: 183
  • Rejestracja: 04 lutego 2014, 14:50

Re: FPS i Dżule

Post10 października 2018, 13:25

Podniesienie bezpieczeństwa oraz niwelowanie "liczenia" FPS po pomiarze. Prostota, a chrono i tak pokazuje J (te dobre przynajmniej). No i jeszcze jedno, uderza was kulka posiadająca energię kinetyczna, a nie prędkość początkowa ;)
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Errhile

  • Posty: 2770
  • Rejestracja: 28 listopada 2013, 9:26

Re: FPS i Dżule

Post10 października 2018, 13:31

Jedno, czego bym nie chciał to zmiany samych limitów mocowych.

Tzn. jeśli 350 fps odpowiada 1,14 J, to trzymajmy się 1,14 J, a nie idźmy w zaokrąglenie do (na ten przykład) 1,2 J.
Offline
Awatar użytkownika

Szopen

  • Posty: 360
  • Rejestracja: 08 lutego 2014, 14:46

Re: FPS i Dżule

Post11 października 2018, 10:09

Może się nie znam,ale fps pokazuje w tysiacach J w dziesietnych czyli zakladając ze 1J=350fps a chrono przekłamie mi J na 1,1J to mam 385 fps . Pytanie jak dokładne są chrono do mierzenia w J,druga sprawa rozumiem że ZAWSZE TYM SAMYM CHRONO BĘDZIEMY MIERZYĆ ??Bo drugie chrono moze pokazywać inny wynik(jak już nie raz zaobserwowałem)
Chwalcie Pana i podawajcie amunicję - Brat Sierżant Grimm
Offline
Awatar użytkownika

Errhile

  • Posty: 2770
  • Rejestracja: 28 listopada 2013, 9:26

Re: FPS i Dżule

Post11 października 2018, 10:40

Szopen pisze:druga sprawa rozumiem że ZAWSZE TYM SAMYM CHRONO BĘDZIEMY MIERZYĆ ??Bo drugie chrono moze pokazywać inny wynik(jak już nie raz zaobserwowałem)


Przy FPSach masz ten sam problem.
Offline
Awatar użytkownika

Kaktus

  • Posty: 200
  • Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 13:55

Re: FPS i Dżule

Post11 października 2018, 11:40

Szopen pisze:Pytanie jak dokładne są chrono do mierzenia w J


Chrono nie mierzy energii, tylko prędkość wylotową. Energia jest liczona ze wzoru gdy podamy masę kulki. Dokładność jest zapewne standardowo do jednostki ostatniej cyfry po przecinku, czyli 0.01J. Dużo większy rozstrzał ma przeciętna replika.

A jeżeli przy tym jesteśmy, to warto zauważyć że praktycznie każde chrono ma liczenie J pod konkretną kulkę. W tym wypadku liczymy energię tylko raz. W przypadku przeliczenia fps z np. 0.2 na 0.28, tak naprawdę liczona jest energia kulki dla 0.2 i podstawiając ją do wzoru na energię i dla masy 0.28 wyliczana jest ponownie prędkość. Czyli defakto mamy podwójne przeliczenie, a dokładność zależy od programisty kalkulatora. Chociaż i w tym wypadku błąd jest dużo mniejszy niż przeciętny rozstrzał repliki.

Raz spotkałem się nawet odejmowaniem FPS, np. mierzone na 0.25, wyszło 320, więc DODALI 30 FPS i wyszło że do CQB jest spoko. Kij że prędkość jest składową do kwadratu :P.

Ale generalnie pomysł mi się podoba. Prawie nikt nie strzela 0.2, na pewno nikt nie strzela na zerowym hopku, a tak wystarczy ustawić na chrono najpopularniejsze kulki i liczenie energii będzie szybsze niż przeliczanie na kalkulatorze, no i co najważniejsze , sprawiedliwe i bezpieczne.
PMC Wiskord
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Grab

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 28 lipca 2015, 21:40

Re: FPS i Dżule

Post13 października 2018, 17:34

Jeśli do tej pory mierzyliśmy na zerowym hop-upie, a teraz bedziemy mierzyc na ustawionym, to czy nie zwiększamy limitu? Gdy mielismy 350 fps na zerowym hopie to spadał on po ustawieniu. Z tej racji nikt nie mial prawdziwych 350 fps podczas gry. Teraz gdy ktos ma joule odpowiadajace 350 fps, ale na ustawionym hopie to może miec np 370 na zerowym.
British Regiment of Szczecin (B.R.o.S.)
Offline
Awatar użytkownika

Zucho30

  • Posty: 183
  • Rejestracja: 04 lutego 2014, 14:50

Re: FPS i Dżule

Post13 października 2018, 18:15

Niezbyt Grab, bo liczy się energia kinetyczna, przecież magicznie się nie zmieni.
Obrazek
Następna

meble radomsko cena, meble radomsko opinie, meble radomsko producent, meble kuchenne radomsko ceny

Wróć do Sprawy forum

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość