Dzisiaj jest 16 stycznia 2018, 21:13


Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Warto odwiedzić ten dział przed aktywnym uczestniczeniem w życiu naszego forum.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

SPOON

  • Posty: 1103
  • Rejestracja: 28 października 2013, 21:51

Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post18 maja 2015, 23:01

TaktycznySzczecin.pl

Wszyscy jesteśmy zdrowi na umyśle, przynajmniej mam taką nadzieję, więc używajmy mocy swoich replik odpowiedzialnie.

Zasady ogólne (czyli obowiązujące zawsze i wszędzie):

Elementy organizacyjne:
1. Obowiązuje prawo asg, za wyjątkiem ustępu mówiącego o masie kulki czy fps.
2. Każdy uczestnik spotkania powinien stawić się o wyznaczonej godzinie na miejscu zbiórki (załadowany, gotowy do akcji) w przeciwnym wypadku administracja/organizator ma prawo wykluczyć daną osobę z rozgrywki.
3. Każdy uczestnik spotkania powinien posiadać Identyfikator imienny (dopuszcza się najbardziej archaiczne rozwiązania typu taśma i marker) oraz czerwoną szmatę lub coś czym zasygnalizuje iż "nie żyje".
4. Każdy uczestnik spotkania powinien posiadać dowód tożsamości, którym może potwierdzić swoją datę urodzenia, gdy przedstawiciel administracji/moderacji forum TaktycznySzczecin o to poprosi. Akceptowanym dowodem tożsamości jest dowód osobisty, prawo jazdy, paszport, legitymacja szkolna/studencka.
5. Każdy niepełnoletni uczestnik powinien posiadać aktualną zgodę rodziców lub opiekunów sporządzoną według wzoru.
6. Nie stosujemy kulek typu Bioval BBMAX / metalowych łożysk i innej niebezpiecznej amunicji.
7. Ochrona oczu w postaci "maski z siatką" lub innych podobnych cudów typu okulary laboratoryjne jest niemile widziana w naszym środowisku i może być powodem niedopuszczenia użytkownika takiej maski do zabawy.
8. W przypadku gdy na teren działań wkroczą cywile, gra jest "zamrożona" (czyt. gracze nie zmieniają pozycji i nie oddają strzałów) osoba która zauważy cywila ma obowiązek zasygnalizować to poprzez okrzyk "CYWIL" a inni uczestnicy rozgrywki w miarę możliwości informują pozostałych o tym fakcie.
9. Po opuszczeniu terenu przez cywili gra jest kontynuowana.
10.Każdy uczestnik spotkania zobowiązany jest do uprzedniej rejestracji na forum. Zobligowany jest również do przedstawienia się w dziale „Witam, chciałbym się przedstawić” w celu uniknięcia anonimowości wśród uczestników spotkań.
11.Każdy z uczestników zobowiązany jest do stosowania powszechnych zasad fair play !
12.Niezastosowanie się do jakiegokolwiek z postanowień skutkuje udzieleniem publicznej nagany lub NIEDOPUSZCZENIEM DO ROZGRYWKI.

Postanowienia:

1. Na spotkaniach organizowanych przez forum Taktyczny Szczecin obowiązuje ograniczenie wiekowe od lat 15. Do rozgrywki dopuszczani są gracze, którzy ukończyli 15 rok życia posiadający zgodę od rodziców.(WZÓR)
Ad.1) Gracze nieletni zobowiązani są do posiadania zgody od rodzica na każdym spotkaniu. Na owej zgodzie powinna znajdować się data aktualnego spotkania.
Ad.2) Zgody będą zbierane na każdym spotkaniu, przez wcześniej wyznaczoną do tego osobę, która zobowiązana jest do przechowywania owych pozwoleń do następnego spotkania.
Ad.3) O pokazanie zgody może poprosić każdy gracz (nie tylko admin forum, lecz tylko na prośbę administracji).
2. Zabawa tudzież symulacja pola walki polega na wyeliminowaniu przeciwnika, a więc kiedy zostaniemy trafieni przyznajemy się i schodzimy z rozgrywki.
ad.1) Wyciągając kawałek czerwonego materiału ''szmatę'' lub unosząc w sposób widoczny broń do góry, sygnalizujemy trafienie/śmierć.

3. Gdy dochodzi do sytuacji gdzie występuje wymiana ognia na krótkim dystansie, a mamy problem z rozstrzygnięciem który z graczy został pierwszy postrzelony- obu graczy uznaje się za wyeliminowanych.
Ad.1) Kiedy ewidentnie widać że strzeliliśmy pierwsi lub na odwrót, mamy obowiązek zejść z pola rozgrywki.
Ad.2) Gdy otrzymujemy trafienie a mimo to np. odwracamy się i strzelamy do napastnika, uznaje się nasze oddane strzały za nieważne, a samo postępowanie w ten sposób jest haniebne w świecie AirSoftu !
Ad.3) W sytuacji, gdy w pomieszczeniu wybucha granat - wyeliminowani są gracze, którzy się w nim znajdują, nawet jeśli nie zostali trafieni bezpośrednio odłamkami.
Ad.4) Trafienie w broń eliminuje ją. Przywrócić replikę do rozgrywki możemy poprzez respawn bądź za pomocą technika

[ZMIANA WCHODZĄCA W ŻYCIE Z DNIEM 05.03.2017]
4. Zabronione jest strzelanie wystawiając jedynie replikę z za przeszkody oraz przez otwory mniejsze od średniej wielkości ludzkiej głowy.
[koniec zmiany]

5. Nagminne nie przyznawanie się do trafień będzie skutkowało wyróżnieniem nicku nieuczciwego gracza na Czarnej Liście Terminatorów, która znajduje się w dziale ‘Strzelanki’. Jednocześnie usuwając takiego gracza ze społeczności airsoftowej.

6. Podczas rozgrywki dopuszczalne są tylko granaty grochowe, lub typowo airsoftowe – gazowe. (użycie granatu gazowego dopuszczane jest na wszystkich miejscówkach, nie jest on objęty regulacjami prawnymi zawartymi w regulaminie)

7. Podczas rozgrywki będąc po jednej ze stron frakcji mamy obowiązek wykonywać przydzielone nam zadania dążąc do zwycięstwa naszej drużyny.

8. Na spotkaniach nie toleruje się obrażania innych uczestników rozgrywki, wszelkie oznaki chamstwa będą właściwie traktowane.

9. Podczas gry POD ŻADNYM POZOREM NIE ŚCIĄGAMY OCHRONY OCZU!
ad.1) Jeżeli zapomniałeś okularów/gogli z domu, a żaden z obecnych graczy nie posiada zapasowej pary, aby Ci pożyczyć lepiej wróć do domu, zanim stracisz oczy !
ad.2) Wyjątkiem jest sytuacja gdy Uczestnik spotkania jest respawn i szybkie przeczyszczenie ochrony oczu.
10. Podczas, gdy trwa rozgrywka panuje kategoryczny zakaz spożywania napojów alkoholowych wszelakiej maści.
ad.1) Zabrania się również stosowania wszelkich innych używek odurzających.

[ZMIANA WCHODZĄCA W ŻYCIE Z DNIEM 05.03.2017]
LIMITY FPS
Administracja Taktycznyszczecin.pl od dnia 05.03.2017 wprowadza limity FPS dla terenów zielonych (las), termin ten jest ostateczny. Przekroczenie poniższych limitów będzie skutkowało niedopuszczeniem do rozgrywki.

- repliki elektryczne oraz gazowe, full auto - do 450 FPS
- repliki elektryczne oraz gazowe, tylko tryb semi, konieczność oznaczenia repliki w okolicach lufy - do 550 FPS
- repliki broni wsparcia ** - do 550 FPS
- repliki snajperskie z zamkiem dwu- i czterotaktowym - bez ograniczeń

**replikę broni wsparcia asg uznajemy repliki które mają swój palny odpowiednik, nie są wariacją karabinu szturmowego (RPK, IARM27, L86, G36 z drumem itd) i są w ich palnych odpowiednikach zasilane z taśmy. (M60, PKM, SAW, STONER, M249 i pochodne, itd)
[koniec zmiany]

Silent kill (nie mylić z "pifpaf". Zasada "pifpaf" nie jest stosowana w przypadku forum TS ):
1. Gracz może zadeklarować „silent killa”.
2. Deklaracja odbywa się poprzez poklepanie osoby, która jest deklarowana.
3. Gracz może zadeklarować max 2 osoby, poklepując/dotykając je jednocześnie.
4. Gracz winien jest potwierdzić w sposób zrozumiały dla przeciwnika, iż akt poklepywania
oznaczał silent killa. Może być to gest czy zdanie „nie żyjesz” .
5. Nie jest możliwa sytuacja w której jeden gracz deklaruje silent killa całej drużynie/grupie.
6. Osoby zabite w ten sposób sygnalizują swoją śmierć po cichu.
7. W szczególności zabronione jest wydzieranie się: „Dostaaaaaaałem!”
8. Zabronione jest pozorowanie silent killa za pomocą broni białej i innych niebezpiecznych narzędzi.

Tarcze balistyczne:
1. Tarcza jest wyposażeniem danego gracza tak jak np. replika przeciwnik nie może jej przejąć.
2. Tarcze można przekazać innemu graczowi jedynie będąc „żywym” lub na respie.
3. Gracz niosący tarcze po trafieniu :
- jeśli są medycy i niewolno się wycofywać, odkłada tarcze tak by nie stanowiła osłony dla żadnej ze stron.
-jeśli są medycy i jest transportowany. Tarcza nadal nie może stanowić osłony.
- jeśli są respy (medyk nie żyje )gracz wraca z tarcza na respa tam natychmiast może ja wziąć inny gracz.
4. W przypadku gdy tarcza posiada wizjer lub w inny sposób zapewniona jest dobra widoczność, można strzelać wystawiając replikę zza krawędź tarczy.
5. Operator tarczy może używać repliki broni długiej.
6. Tarcze stosujemy w terenach zurbanizowanych.
7. Tarcza może być używana zarówno przez stronę ofensywną i defensywną.
8. Tarcze można zniszczyć strzelając do niej bezpośrednio z granatnika pod lufowego, law, rpg itp. ładowanego granatem gazowym minimum 60 bb (po takim trafieniu gracz nie żyje i postępuje według punktu 2)
9. Organizator strzelanki może zabronić użycia w spotkaniu tarczy lub ograniczyć jej użycie w myśl zasady „organizator może wszystko, to jego bajka„ Ważne by zrobił to odpowiednio wcześnie na forum a nie przed startem rozgrywki. To samo tyczy się granatników.
10. Organizator może nie dopuścić tarczy ze względu na wagę lub jej wymiry
11. Tarcza musi być "odpowiednio" ciężka by była dopuszczona do rozgrywki
12. Dykta, Styropian, karton, nie mogą stanowić głównej składni tarczy

Medyk:
1. Ilość medyków na team ustala administrator/organizator.
2. Medyka wybierają z pośród siebie poszczególne teamy.
3. Medyk ma obowiązek nosić oznaczenie dostarczone przez organizatora w widocznym miejscu.
4. Medyka nie można uzdrowić (ginie, wraca na respa, a do gry wraca jako medyk) .
5. Medyk może uzdrowić innego gracza 2 razy.
6. Medyk uzdrawia gracza poprzez trzymanie go za dowolną części ciała i liczenie na głos do 10 (opcjonalnie zakłada opaskę na ramię rannego)
7. Zezwala się na zmianę wartości ustanowionych w pkt. 5 i 6 przez organizatora przy uprzednim klarownym poinformowaniu wszystkich graczy.
8. Nie zezwala się na zmianę wartości pkt. 5 i 6 w trakcie rozgrywki.
9. Zabrania się samowolnego ściągnięcia opaski przez gracza (pod groźbą usunięcia z rozgrywek na czas nie określony).
10.W przypadku gdy opaska oznaczająca uzdrowienie spadnie bądź zniszczy się samoistnie i nie jest możliwe założenie jej z powrotem gracz ma obowiązek jak najszybszego poinformowania medyka swojego teamu o zaistniałej sytuacji. Medyk w tej sytuacji zobligowany jest założyć następną opaskę w miejsce brakującej.
11.Kiedy gracz został uleczony dwa razy po każdym następnym trafieniu wraca na respa i nie ma możliwości uleczenia go do końca rozgrywki (rundy).
12.Gracz trafiony ma obowiązek pozostać w miejscu czekając na medyka bądź udać się prosto na respawn.
13.Czekając na medyka gracz ma obowiązek zachować milczenie, dozwolone jest tylko wołanie medyka.
14.Gracz trafiony ma obowiązek pozostać w pozycji nie utrudniając udziału w rozgrywce graczom, zarówno swojego jak i przeciwnego teamu.
15.Medyk nie ma większych ograniczeń niż pozostali gracze.(Osoba wyznaczona jako medyk, nie może uleczyć samego siebie)

Technik:
1. Ilość techników na team ustala administrator/organizator.
2. technika wybierają z pośród siebie poszczególne teamy.
3. Technik naprawia replikę poprzez fizyczne trzymanie jej policzenie do 10 i wypróżnieniu magazynka w przypadku magazynków typi Hi-Cap zwalnia sprężynę, w przypadku magazynków typu box Tachnik zobligowany jest do policzenia do 50
4. Zezwala się na zmianę wartości ustanowionych w pkt. 3 przez organizatora przy uprzednim klarownym poinformowaniu wszystkich graczy.
5. Nie zezwala się na zmianę wartości pkt. 3 w trakcie rozgrywki.
6. Technik nie może sam naprawić swojej repliki.
7.Technik nie ma większych ograniczeń niż pozostali gracze.(Osoba wyznaczona jako technik, nie może naprawić swojej repliki)


Zalecenia (sugestie odnośnie realizowania postanowień ogólnych):
Aby postanowienia nie pozostały jedynie na papierze proponujemy następujący nawyk prowadzenia
odpraw/zbiórek na strzelankach:

1. Uczestnicy stają w szeregu i na polecenie organizatora/osoby z moderacji/administracji
wyciągają czerwone szmaty lub substytuty i machają nimi.
2. W przypadku gdy są osoby, które nie spełniają punktu 3 zasad ogólnych organizacyjnych dotyczącego posiadania czerwonej szmaty, pozostali uczestnicy zabawy
udzielają tej osobie / tym osobom, grupowej nagany wzrokowej :) a następnie szukają
rozwiązania problemu.
3. Organizator / pozostali uczestnicy mogą zadecydować o wyłączeniu z zabawy takiego
delikwenta.
4. Uczestnicy wyciągają osłone oczu i postępują analogicznie do pkt. 1,2,3
5. Organizator/moderacja prosi o wystąpienie osób nieletnich i pochwalenie się zgodą od
rodziców.
6. W przypadku gdy na strzelance jest obecna osoba, która ukończyła 16 lat, jednak nie
okazała regulaminowego i ważnego pozwolenia od rodziców zastosowanie, poprzez
analogię ma pkt. 2) i 3).
7. W przypadku obowiązywania na spotkaniu specjalnych limitów fps następuje mierzenie „mocy” replik wszystkich uczestników za pomocą chronografu.
8. W przypadku gdy uczestnik przejdzie test repliki zostaje obklejony taśmą służącą do
oznaczenia stron i dopuszczony do rozgrywki
9. W przypadku gdy uczestnik nie przejdzie testu, zastosowanie ma pkt. 3).
10.W szczególnych przypadkach, gdzie limity fps zróżnicowane są ze względu na pełnione
funkcje następuje określenie, których z graczy obowiązuje specjalny limit fps.
Wyłoniona grupa zostaje „przedstawiona” innym graczom.
11.Gracze używający dozwolonej na danym spotkaniu pirotechniki prezentują i/lub
demonstrują ją moderatorom lub organizatorom strzelanki.
12.Organizator ma prawo zabronić używania zaprezentowanej pirotechnik


Poprawiono zgodnie z airsoft europe przez Adamspoon
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

SOVI3T

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 22 listopada 2013, 1:23
  • Lokalizacja: Dalej niż piekło :)

Re: Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post20 maja 2015, 17:59

Wszystko jasne i klarowne, lecz męczy mnie jedno:
Dlaczego Technik nie może naprawić własnej repliki? :) Liczę na prostą i sensowną odpowiedź. Pozdro.
Człowiek rzadko myli się dwa razy. Na ogół trzy lub więcej.
Offline
Awatar użytkownika

SPOON

  • Posty: 1103
  • Rejestracja: 28 października 2013, 21:51

Re: Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post20 maja 2015, 19:07

Bo było by to zbyt proste :) normalny gracz musi technika wezwać bądź znaleść :) co daje przeciwnikowi pewną przewage na ten czas :)
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

SOVI3T

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 22 listopada 2013, 1:23
  • Lokalizacja: Dalej niż piekło :)

Re: Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post20 maja 2015, 19:35

No i wszystko dzi 8-)
Człowiek rzadko myli się dwa razy. Na ogół trzy lub więcej.
Online
Awatar użytkownika

Piorun975

  • Posty: 1106
  • Rejestracja: 10 listopada 2013, 14:09

Re: Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post21 maja 2015, 8:39

Brakuje:
-coś o znacznikach i 1 zł
-coś o imiennikach (dopuszalne taśmy z napisem)
-Czy medyk może uleczyć innego medyka
-Czy technik może naprawić replikę innemu technikowi.
Obrazek
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Zegarek

  • Posty: 244
  • Rejestracja: 02 lutego 2015, 19:00
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post21 maja 2015, 11:26

Dwa ostatnie pytania są chyba logiczne medyk może uleczyć każdą osobę oprócz siebie podobnie mechanik.
Brotherhood of the Irish Whiskey
Offline
Awatar użytkownika

Mivak

  • Posty: 1774
  • Rejestracja: 28 października 2013, 22:24

Re: Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post21 maja 2015, 22:08

1 zł za taśmę nie będzie umieszczone w regulaminie, ale przyzwoitość wymaga mieć i dać temu co za własne pieniądze kupuje taśmy.

Tak imienniki powinny się znaleźć w regulaminie. Piorun kolejne punkty za spostrzegawczość.
British Regiment of Szczecin (B.R.o.S.)
Obrazek
http://www.bros.pl/
Offline
Awatar użytkownika

SPOON

  • Posty: 1103
  • Rejestracja: 28 października 2013, 21:51

Re: Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post21 maja 2015, 22:45

3. Każdy uczestnik spotkania powinien posiadać Identyfikator imienny (dopuszcza się najbardziej archaiczne rozwiązania typu taśma i marker) oraz czerwoną szmatę lub coś czym zasygnalizuje iż "nie żyje".


brawa za spostrzegawczość ;)

Tak medyk może uleczyć medyka i tak technik może naprawić replikę technika. ;) ale chyba nie muszę tego umieszczać w regulaminie ?
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Kaktus

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 13:55

Re: Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post08 kwietnia 2016, 8:36

Mam 2 pytania odnośnie regulaminu:

Zawarte jest w nim że medyka nie można uleczyć:
4. Medyka nie można uzdrowić (ginie, wraca na respa, a do gry wraca jako medyk) .

ale w komentarzach są wypowiedzi:
Tak medyk może uleczyć medyka i tak technik może naprawić replikę technika. ;) ale chyba nie muszę tego umieszczać w regulaminie ?

Dwa ostatnie pytania są chyba logiczne medyk może uleczyć każdą osobę oprócz siebie podobnie mechanik.

Czyli jak w końcu jest?

Drugie pytanie dotyczy broni i technika. W wielu innych regulaminach jest zapis że trafiona replika odpada z gry i trzeba użyć repliki zapasowej, a jeżeli tej nie mamy lub ta też zostanie uszkodzona, musimy zejść z pola gry tak jakbyśmy zostali trafieni. Czy tutaj też obowiązuje ta zasada? Jako początkujący posiadam tylko jedną replikę i trafienie w nią miało by gorsze konsekwencje niż trafienie bezpośrednio we mnie :(.
Offline
Awatar użytkownika

Gumiś

  • Posty: 1418
  • Rejestracja: 10 listopada 2013, 0:10
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Regulamin i Zasady obowiązyjące na spotkaniach T.SZ.

Post08 kwietnia 2016, 10:10

Co do Medyka słusznie zauważyłeś nieścisłość.

Medyka może uleczyć tylko inny medyk. Pierwszy cytat, który przytoczyłeś dotyczył zapewne sytuacji, gdy wybrany jest tylko jeden medyk na stronę. Wówczas nie ma innej osoby, które jego mogłaby uleczyć. Ilość medyków ustalamy zawsze przez rozpoczęciem gry. Często bywa tak, że nie ma go w ogóle.

Co to technika sytuacja jest analogiczna. Często jest również tak, że gramy bez niego. Zwłaszcza na miejscówkach leśnych.

Cieszymy się, że przeanalizowałeś regulamin do tego stopnia, aby wyłapać tą niejasność.
British Regiment of Szczecin (B.R.o.S.)
Następna

meble radomsko cena, meble radomsko opinie, meble radomsko producent, meble kuchenne radomsko ceny

Wróć do Regulaminy i zasady

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość