Dzisiaj jest 16 listopada 2018, 2:04


18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Gry o określonym tle fabularnym.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Errhile

  • Posty: 2863
  • Rejestracja: 28 listopada 2013, 9:26

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 9:20

W takim razie należałoby robić imprezy z optoelektroniką - i bez optoelektroniki, na przemian...

Nie wiem. Przygotowanie tej jednej zajęło nam w przybliżeniu 2 miesiące.
Offline
Awatar użytkownika

Kaktus

  • Posty: 214
  • Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 13:55

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 9:29

Bober pisze:
Ajgorę pisze:Err, oko jeszcze lepiej akomoduje się z zielonym :) (...)

Jeśli by wierzyć Wikipedii, to czerwony jednak nieznacznie lepszy od zielonego...


Jeżeli różnica niewielka, to lepiej chyba czytać przy zielonym i oznaczać się czerwonym. Czerwony od zawsze kojarzył się z trafieniem w Airsofcie.

Gumiś pisze:Z jednej strony wyrównuje szanse względem innych uczestników, z drugiej jednak ta znikoma ilość urządzeń w naszym środowisku raczej nie zaważy na czyimś zwycięstwie. W końcu osobom z nokto można w razie kontaktu skutecznie przeciwdziałać.


Dodatkowo gra na "łatwym" bez urządzeń nie przygotuje nas (nowych na nockach) do większych imprez czy milsimów, gdzie jak rozumiem, rzadko jest taki zakaz. Człowiek pobawi się się tutaj, poczuje się pewnie, pojedzie na milsim i dostanie w ryj sporą dawką rzeczywistości. Więc mimo że nie posiadam takich zabawek i pewnie szybko nie będę posiadał, jestem za grą bez ułatwień :).
PMC Wiskord
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Bober

  • Posty: 3420
  • Rejestracja: 06 sierpnia 2016, 19:12

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 9:45

Kaktus pisze:(...) jestem za grą bez ułatwień :).


Kaktus na prezydenta!

Na SNAFU Echo, podczas nocnego ataku, z mojej około 150-osobowej grupy uderzeniowej, miałem wrażenie, że około 100 osób miało nokto na oku.
Też dałem radę działać, nie mając żadnej optoelektroniki, bo był księżyc na niebie i latarkę miałem niezłą.
Ale zupełnie inaczej gra się z optoelektroniką, a inaczej bez niej.
Dobrze jest przećwiczyć różne konfiguracje.
Offline
Awatar użytkownika

Szela

  • Posty: 177
  • Rejestracja: 01 czerwca 2016, 2:30
  • Lokalizacja: Stargard

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 10:14

Jest szansa, że przy następnym scenariuszu dopuszczone do gry zostaną ekrany dymne? Ułatwiło by to zrywanie kontaktu gdy przeciwnik oświetla przedpole. Na Operacji Choszczno zadymiłem pół lasu przy bunkrach w ostatnią noc podczas ataku OPFOR-u ;) Niezły był klimat.
Offline
Awatar użytkownika

Errhile

  • Posty: 2863
  • Rejestracja: 28 listopada 2013, 9:26

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 10:34

Szela pisze:Jest szansa, że przy następnym scenariuszu dopuszczone do gry zostaną ekrany dymne? Ułatwiło by to zrywanie kontaktu gdy przeciwnik oświetla przedpole. Na Operacji Choszczno zadymiłem pół lasu przy bunkrach w ostatnią noc podczas ataku OPFOR-u ;) Niezły był klimat.


Na razie - nie. Bo jeszcze zbieramy się po "Nocy Wiedźm", i na horyzoncie nie widać następnego scenariusza. Ani nocnego, ani dziennego.

Osobiście jestem za - dymem, generalnie, nikt nikomu krzywdy nie zrobi (z grochowcami już bywa różnie, zwłaszcza jak jeden z drugim sprytek zaczynają pakować do środka samoróbek coraz lepsze "patenty", żeby mieć "większą skuteczność"). Kwestia, oczywiście, jaka będzie pogoda - kiedyś nam się od granatu zahajcowało aż miło, szczęście, że do samochodów było blisko (ale gaśnic samochodowych poszedł wtedy chyba z tuzin...), a i strażaka mieliśmy na miejscu. Jasne, przy takiej pogodzie jak w "Noc Wiedźm" to nam raczej nie grozi, ale nie zawsze taka pogoda będzie.

Pamiętaj proszę - nocne scenariusze to rzadkość. Ten był drugi w tym roku (pierwszy był na Dobrej, organizowany o ile pamiętam, przez WTF - i wyglądał zupełnie, zupełnie inaczej), ale czy w zeszłym roku cokolwiek takiego było, nie przypominam sobie. Więc jest to kwestia wypracowania jakiegoś standardu, jakiegoś modus operandi w środowisku.

To samo z optoelektroniką - posiadanie a nieposiadanie takiego sprzętu robi ogromną różnicę, i potrafi tych, którzy go nie mają skutecznie zniechęcić do zabawy. Skoro - sądząc po wypowiedzi Kaktusa - nie zniechęca, to może i ten aspekt należy przemyśleć.
Offline
Awatar użytkownika

Piorun975

  • Posty: 1216
  • Rejestracja: 10 listopada 2013, 14:09

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 12:33

Rok temu była chyba zombie night robione przez Brosów.
Obrazek
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Gumiś

  • Posty: 1501
  • Rejestracja: 10 listopada 2013, 0:10
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 14:52

Scenariusz "Noc Wiedźm" - After Action Report na podstawie raportu czasowego Zika (mr z).

Miejsce: Puszcza Bukowa, Szczecin
Czas: 181600NOV17 - 190000NOV17

Skład zgłoszony:

A - Alpha (1)
1. Gumiś BRoS
2. Mivak BRoS
3. Cyjan BRoS
4. Toobi BRoS
5. Ajgor
6. Ziku
7. Wayne
8. Spoon
9. Chomik
10. KMovsky

Skład rzeczywisty na miejscu:

A - Alpha (1)
1. Gumiś BRoS - d-ca (1 IC)
2. Ajgor
3. Ziku - z-ca d-cy (2 IC)
4. Wayne
5. Spoon
6. Chomik
7. KMovsky
8. Snajper
9. Elvis


Misja: Pochwycić Wiedźmę żywcem i spalić na stosie odprawiając przy tym prastary egzorcyzm. Obrządku należy dokonać w bezksiężycową noc na Łysej Górze (lokalizacja na początku nieznana)

1600-1630 - Przybycie na miejsce zbiórki, czyli parking na Mostach, rejestracja, opłaty, odebranie pakietu startowego
1630-1640 - Wyjście z parkingu na pozycję startową w kierunku SE pod opieką organizatorską Tomaza
1655 - Osiągnięcie pozycji startowej w punkcie na skrzyżowaniu 33UVV 7409 1018, otwarcie pierwszych rozkazów i analiza treści pierwszego zadania, wyznaczenie marszruty do punktu RV

Zadanie pierwsze: Dotrzeć do punktu RV o koordynatach 33UVV 7391 0957 w celu połączenia z drugim zespołem, odebraniem kolejnych rozkazów i wspólnym ustaleniu planu działania.
Przydzielony kanał łączności z drugim zespołem 446,01875 (2 PMR)
Wyznaczone hasło i odzew:
Hasło: FRANCJA
Odzew: KANADA

1705 - Wymarsz do RV, poruszamy się ścieżkami oraz przesiekami na S, następnie na W
1734 - Dojście do punktu RV oznaczonego niebieskim lighstickiem gdzie znajdowały się rozkazy i miało nastąpić spotkanie z drugim zespołem. Rozpoczynamy oczekiwanie na drugi zespół, kontakty wzrokowe z nieustalonymi siłami idącymi drogą 100m od punktu na północny zachód, próby kontaktu radiowego z drugim zespołem. Rozstawiliśmy zespół w kierunkach spodziewanego podejścia, sam zaś rozpocząłem analizę kolejnych rozkazów:

Zadanie drugie:
Zdobycie kolejnych części (run) zaklęcia, pozwalającego na dokonanie egzorcyzmu i zabicie Wiedźmy. Konieczny jest pełny tekst zaklęcia. Runy znajdują się rozrzucone po cmentarzach rozlokowanych w następujących punktach (do kolejnych numerów cmentarzy będzie odniesienie w dalszej części raportu):
1. 33UVV 7203 0974
2. 33UVV 7229 1011
3. 33UVV 7237 0895
4. 33UVV 7276 0995
5. 33UVV 7303 0918
6. 33UVV 7308 0978
7. 33UVV 7345 0917
8. 33UVV 7385 0928
9. 33UVV 7383 0998

Zasady rytuału:
1. Pochwycenie Wiedźmy żywcem (wykonano)
2. Odebranie artefaktu - miotły (wykonano po obrzędzie, lecz przed godziną 00:00)
3. Przywiązanie do drzewa specjalnym sznurem - świecący paracord (wykonano)
4. Ułożenie i podpalenie stosu - czerwone lighsticki (wykonano)
5. Wypowiedzenie głośno i wyraźnie tekstu egzorcyzmu-zaklęcia (wykonano)

1817 - Zaprzestanie oczekiwania na drugi zespół z uwagi na brak kontaktu radiowego na wyznaczonym kanale i warunki pogodowe niesprzyjające pozostawaniu w jednym miejscu, pozostawienie lightsticka oznaczającego punkt i rozkazów na miejscu, wykonanie kopii telefonem. Artefakty, czyli lighsticki i paracord zostały zabrane w celu wykonania zadania. Na rozkazie zostawiliśmy informację dla kolejnej ekipy o naszym pobycie oraz podjętych dalszych krokach
1833 - Dotarcie na pierwszy cmentarz nr 9, odczytanie części zaklęcia: "[...] SANCTE MICHAEL ARRCHAGELE [...]"
1840 - Dzięsięciominutowy odpoczynek, nieustalony kontakt wzrokowy w pobliżu prochowni, opuszczenie drużyny przez czterech z dziewięciu członków zespołu (Spoona, Chomika, KMovsky'iego oraz Wayne'a) którzy oddalili się w kierunku parkingu
1902 - Dotarcie na cmentarz nr 8, odczytanie kolejnej części zaklęcia: "[...] AMEN [...]" (tu był chyba błąd Orgów w kolejności), próby kontaktu radiowego z Foxtrot
1919 - Kontakt radiowy z teamem Foxtrot w okolicach 33UVV 7378 0918. Ekipa wywoływała nas hasłem-odzewem przez radio (sic!). Po zweryfikowaniu drużyny i wyjaśnieniu sytuacji przekazaliśmy informację o tym, że odeszliśmy z punktu spotkania. Udzieliliśmy także wskazówek co do dotarcia na miejsce RV oraz zasugerowaliśmy podział zadania w stosunku 7 cmentarzy my, a 2 cmentarze oni (cmentarze nr 4 i 6). Ekipa Foxtrot przystała na ten pomysł. Miejscem spotkania miał być rejon Mostów PO znalezieniu przez nas wszystkich zaplanowanych punktów. Do takiego połączenia niestety nie doszło.
1940 - Dotarcie na cmentarz nr 7, odczytanie kolejnej części zaklęcia: "[...] TUQUE, PRINCEPS MILITIAE CAELESTIS, [...]", kontakt wzrokowy z przeciwnikiem zmierzającym na ten sam cmentarz, wycofanie i oczekiwanie na sprzyjające warunki do kontynuowania patrolu, wymarsz drogą brukowaną w kierunku cmentarza nr 5
2019 - Dotarcie na cmentarz nr 5, odczytanie kolejnej części zaklęcia: "[...] QUI AD PERDITIONEM ANIMARUM PERVAGANTUR IN MUNDO [...]", dalsze próby kontaktu radiowego z Foxtrot
2035 - Dziesięciominutowy odpoczynek w punkcie 33UVV 7307 0886
2055 - Dotarcie na cmentarz nr 3, odczytanie kolejnej części zaklęcia: "[...] IMPERET ILLI DEUS, SUPPLICES DEPRECAMUR: [...]"
2140 - Dotarcie na cmentarz nr 1, odczytanie kolejnej części zaklęcia: "[...] DEFENDE NOS IN PROELIO; [...]", kolejne próby kontaktu radiowego z Foxtrot
2200 - Kontakt wzrokowy z wrogiem w okolicach cmentarza nr 2 (ekipa Charlie). Po przeciągającym się wyczekiwaniu wydaję rozkaz zasadzki improwizowanej na drodze w okolicach punktu 33UVV 7230 1000. Dowództwo przekazuję Zikowi, sam zaś udaję się w kierunku cmentarza nr 2. Decyzja okazała się słuszna: wrogi oddział został na chwilę związany walką, nasza ekipa po przeanalizowaniu przewagi wroga (10-12 vs 4) oderwała się na południe w kierunku równoległej drogi. Ja zaś mogłem w spokoju znaleźć cmentarz, który był najcięższy w odnalezieniu.
2220 - odnalezienie cmentarza nr 2, odczytanie kolejnej części zaklęcia: "[...] SATANAM ALIOSQUE SPIRITUS MALIGNOS [...]", powrót do reszty zespołu po kontakcie radiowym
2223 - Ziku, Ajgor, Elvis i Snajper znajdują miejsce na oczekiwanie mojej osoby w okolicach 33UVV 7245 0975
2240 - Połączenie się dowódcy z resztą ekipy i wymarsz na trzy kolejne cmentarze, próby kontaktu radiowego z Foxtrot
2255 - Dotarcie na cmentarz nr 4, odczytanie kolejnej części zaklęcia: "[...] CONTRA NEQUITAMET INSIDIAS DIABOLI ESTO PRAESIDIUM [...]", kolejne próby kontaktu radiowego z Foxtrot
2320 - Dotarcie na cmentarz nr 6, odczytanie kolejnej części zaklęcia: "[...] DIVINA VIRTUTE IN INFERNUM DETRUDE [...]", uzyskanie wszystkich części zaklęcia, próby kontaktu radiowego z Foxtrot
2340 - Kontakt z wrogiem, otwarcie ognia i jeden czerwony znacznik, "dogadanie" z ekipą Echo, że poszukujemy Wiedźmy wspólnie z dwóch kierunków z powodu zbliżającego się końca czasu (oficjalnie zdarzenie nie miało miejsca :D )
2345-2355 - Zlokalizowanie Jasnej Góry, atak na Wiedźmę i jej pomocników, u nas 1 KIA (Ziku - mr z) którego zlikwidował "dogadany" oddział wroga, reszta oddziału bez strat
2355 - Przywiązanie siłą Wiedźmy do wyznaczonego drzewa, podłożone i podpalenie stosu, wypowiedzenie głośno całości zaklęcia:
"DEFENDE NOS IN PROELIO; SATANAM ALIOSQUE SPIRITUS MALIGNOS IMPERET ILLI DEUS, SUPPLICES DEPRECAMUR: CONTRA NEQUITAMET INSIDIAS DIABOLI ESTO PRAESIDIUM QUI AD PERDITIONEM ANIMARUM PERVAGANTUR IN MUNDO DIVINA VIRTUTE IN INFERNUM DETRUDE TUQUE, PRINCEPS MILITIAE CAELESTIS, SANCTE MICHAEL ARRCHAGELE, AMEN"
Echo nie strzela mimo przewagi liczebnej.
0000 - Koniec scenariusza i powrót na parking
0025 - Dotarcie na parking, końcowy raport o stanie liczebnym przekazany Szczepanowi


Podsumowanie, uwagi i wnioski.

Rozgrywka wszystkim uczestnikom w zespole się podobała. Było dużo chodzenia, tempo było miejscami znaczne, trochę strzelania też było. Jak dla mnie bardzo wyważone proporcje. Błoto w NW części terenu sprawiało niemałe problemy z cichym poruszaniem się. Ekipa Alpha pod moim dowództwem okazała się bardzo zdyscyplinowana i nie było najmniejszych spięć. Dyscyplina świetlna zachowana niemal w 100%, dzięki temu uniknęliśmy nieświadomego wykrycia przez cały czas gry.

Decyzję o odłączeniu się 4 osób wymienionych wyżej, podjęliśmy wspólnie z nimi, z uwagi na nasze położenie w danym momencie, łatwość powrotu na parkingu, a mając w perspektywie późniejsze znaczne oddalenie się od rejonu parkingu.

Niewątpliwie sukcesem jest system bezosobowej moderacji gry w czasie trwania samego scenariusza poprzez odpowiednio zabezpieczone punkty z rozkazami pozostawione i oznaczone w terenie. Taki system jest na pewno bardziej niezawodny niż osobiste odbieranie rozkazów telefoniczne lub radiowe. System respów moim zdaniem adekwatnie zbilansowany do zasad bezpieczeństwa w nocy, zachęcenia nowych ludzi do tego typu imprez oraz mechaniki samej gry.

Kwestia samego oznaczania trupa w nocy - moim zdaniem czerwony lightstick jest jak najbardziej ok dla trupa. Zakaz używania innych czerwonych świateł byłby całkowicie nietrafiony. Światło zielone lub odpowiednie filtry ma znikomy odsetek ludzi na forum. Zastanowić można by się było jedynie nad oznaczeniem rannego. Może wymieniony przez kogoś żółty lightstick albo taka kombinacja: czerwony lightstick - ranny, mrugające czerwone światło - KIA?

Świetny klimat zbudowany zarówno w temacie na forum przed scenariuszem jak i podczas samej gry poprzez przerażające momentami scenerie cmentarzy (faktycznie były powbijanie w ziemię krzyże) oraz postać samej Wiedźmy (gratulacje Asza) oraz scenerię Jasnej Góry. Cmentarze bardzo dobrze oznaczone światełkiem - mały wędkarski lightstick w zupełności wystarcza.

Podział nie na oczywiste dwie strony konfliktu lecz na kilka niezależnie działających ekip jak najbardziej trafiony. O wiele łatwiej dowodzić mniejszymi drużynami, nie potrzebne są sztaby ani główni dowódcy.

Przyczepić się mogę jedynie do wybranego pasma łączności. Większość osób już i tak ma Baofengi (oprócz Zika i Ajgora ;) ) a pasmo 2 m jest o wiele skuteczniejsze w lesie niż 70 cm.

No i w końcu rzeczywista siatka MGRS zamiast przestawionego o kilka kilometrów autorskiego UTM'a :D . Mapa przyda się na przyszłość.

To chyba tyle. Jeszcze raz dzięki za scenariusz i mam nadzieję na więcej gier w tym systemie (niekoniecznie w tym świecie). Większych minusów nie dostrzegłem. Dobra robota.

Poniżej nasz trasa przemarszu. Łącznie pokonaliśmy ok 13 km od parkingu do Jasnej Góry.

Obrazek
British Regiment of Szczecin (B.R.o.S.)
Offline
Awatar użytkownika

Errhile

  • Posty: 2863
  • Rejestracja: 28 listopada 2013, 9:26

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 15:01

Co było przyczyną zejścia 4 osób ze stanu Alfy :?:

Co do oznaczania trupów na zielono - lightstick i tak był częścią pakietu startowego. Można dać równie dobrze w innym kolorze. Problem (z kosztami) robi się, gdy tych lightsticków potrzeba każdemu po kilka.
A migające czerwone światło mnie osobiście ciężko wkurzało, jak w którymś momencie na drodze siedziało takich 6 czy 7, każde mrugało na wysokości moich oczu (do tego chłopaki mieli powłączane białe latarki). Cholernie cięzko było w tym momencie wyczaić gdzie są jacyś żywi....
Ostatnio zmieniony 21 listopada 2017, 15:05 przez Errhile, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

Szczepan

  • Posty: 3004
  • Rejestracja: 13 lutego 2014, 23:53

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 15:05

Chwila,chwila.

Snajper+Elvis mieli przydzial do delty. Dlaczego pojawili ske w alphie?
Szukasz grupy? Sprawdź temat: Rekrutacja t.Ch.
Znajdź nas na Fb: t.Ch.
Offline
Awatar użytkownika

KMovsky

  • Posty: 197
  • Rejestracja: 08 grudnia 2013, 21:15

Re: 18/19.11.2017 Noc Wiedźm

Post21 listopada 2017, 15:31

Szczepan pisze:Chwila,chwila.

Snajper+Elvis mieli przydzial do delty. Dlaczego pojawili ske w alphie?

Ciemno było.
PoprzedniaNastępna

meble radomsko cena, meble radomsko opinie, meble radomsko producent, meble kuchenne radomsko ceny

Wróć do Scenariusze

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości