27 września 2015 - Północ-Południe IV - SFAT

Witam

W imieniu grupy Special Forces Airsoft Team chciałbym zaprosić was do udziału w scenariuszu, Północ-Południe IV.



Koniec lata 2015 roku, w wyniku kłopotów gospodarczych i zaognienia kryzysu w rejonie Trzech Mostów, rządy Północy i Południa zmuszone zostały do zwiększenia swojej aktywności wojskowej na tym obszarze. Gra toczy się o wysoką stawkę: zdobycie kontroli i założenie posterunków na szczytach okolicznych wzniesień, którędy od tysięcy lat przechodziły szlaki handlowe, a które obecnie stanowią główny szlak przerzutowy opium ze Wschodu i broni w przeciwną stronę…



Plakacik, autorstwa Montezumy [MCAT]



Zbiórka: Do godziny 09:40
Miejsce zbiórki: Mapka - Click [zielona strzałka]
Miejsce zbiórki - filmik dojazdowy: Filmik - Click
Odprawa: 09:40 - 10:30
Rozpoczęcie: 10:30 - 11:00
Zakończanie: 16:30 - 17:00
Mapa terenu rozgrywki: Mapa - Północ - Południe IV [Mapa do druku][Mapa oficjalna wkrótce - obecnie jest mapa z poprzedniej edycji]

Limit fps: Tak, według szczecińskich zasad z limitem:

  • 350 fps - repliki do walki na bliskie odległości;
  • 450 fps - repliki karabinów maszynowych, karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych, shotgunów i innych;
  • 600 fps - repliki karabinów snajperskich.


    Regulamin spotkań z limitem fps - Snajperzy

Osoby, które zamierzają na scenariuszu używać karabinów snajperskich, muszą zgłosić ten fakt na forum i liczyć się z możliwością niedopuszczenia tego typu broni.

Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziały w rozgrywce.

Wartość błędu pomiaru: +/-10 fps, według urządzenia pomiarowego organizatorów.

Limit amunicji: Bez ograniczeń.

Miejsce: Puszcza Bukowa

Wpisowe za organizacje scenariusza: *
30 zł do 22 września 2015 roku
40 zł na miejscu 27 września 2015 roku

Dane do przelewu

    • Pakiet uczestnika opisany w trzecim poście.

Limit miejsc: 150

Pirotechnika: Dozwolona.

Prosimy zwrócić uwagę na miejsce i sposób używania pirotechniki - kwestia bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

Zgłoszenia: Można podawać je na forum, lub wysyłając prywatną wiadomość.

Regulamin spotkań z limitem fps - Osoby niepełnoletnie

Mile widziane: Kompas i umiejętność korzystania z niego i z mapy oraz zdolność odczytywania współrzędnych w systemie UTM.



MECHANIKA



1. Oznaczenia.

• Teren oznaczony taśmą czerwono-białą //// jest terenem WYŁĄCZONYM z rozgrywki.

• Teren/przedmiot oznaczony taśmą żółto-czarną //// jest terenem/przedmiotem, który może mieć znaczenie strategiczne/fabularne.



2. Punkt Respawn.

• Respawn startowy - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się, gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE (nie będzie się on zgadzał z czasem realnym) będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.

Jest aktywny od momentu rozpoczęcia scenariusza.

• Respawn punktu z flagą - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się, gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE (nie będzie się on zgadzał z czasem realnym) będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.

Jest aktywowany po przejęciu punktu z flagą, po zajęciu którego flaga wysyła informację do respawnu o zmianie właściciela.

• Respawn mobilny - obiekt, którego WNĘTRZE jest wyłączone z rozgrywki. Respawn odbywa się, gdy wskazówka ZEGARA W RESPAWNIE (nie będzie się on zgadzał z czasem realnym) będzie wskazywała 00, 15, 30, 45 minut.
Posiada ograniczone właściwości respawnu: co 15 minut przywraca do gry MAX 10 osób.
Raz rozstawiony nie może zostać przeniesiony.
Respawn może zostać zniszczony przez przeciwnika, jednak nie może zostać przejęty.
Respawn nie może zostać rozstawiony w odległości mniejszej niż 200m od punktu z flagą.



3. Elementy rozgrywki.

Z założenia wszelkie elementy rozgrywki są neutralne i obie strony mogą ich używać. Przejmowanie nie jest zabronione.

• Opatrunki - zastosowanie patrz: Medycy.

• Karty Rannego - Specjalne Karty Rannego tylko dla Ciężkozbrojnych. Zastosowanie patrz: Ciężkozbrojni.

• Skrzynia Amunicyjna - skrzynia wypełniona granatami, do użytku przez graczy.

• Granaty - typowa konstrukcja używana w airsofcie.

• Skrzynia Medykamentów - skrzynia wypełniona dodatkowymi opatrunkami, do użytku przez graczy.

• Mobilny Respawn / Szpital Polowy - konstrukcja z 4 medycznych chorągiewek i taśmy; rozstawiana na planie kwadratu. Całość jest przenoszona w skrzyni.



4. Specjaliści

• Haker - osoba posiadająca sprzęt i umiejętności do “łamania kodów”. Będzie posiadać specjalną walizkę do odczytywania informacji z punktów w terenie.

• Medyk - osoba posiadająca torbę z opatrunkami; na czas scenariusza medycy dostaną oznaczenie strony konfliktu na oba ramiona.

Funkcja może zostać przekazana innemu graczowi tylko w momencie, gdy nie mają oni kontaktu z przeciwnikiem i obaj są zdrowi. Ranny medyk nie może przekazać swojej funkcji innej osobie.
Medyk nie może się sam opatrzyć.

• Ciężkozbrojny - osoba posiadająca kamizelkę kuloodporną z wkładami oraz hełm kewlarowy (dodatkowe oznaczenie na ramieniu, na którym jest oznaczenie strony: druga taśma) będzie mogła posiadać na sobie TRZY OPATRUNKI (dopiero czwarte trafienie zabija) oraz będzie posiadała Karty Rannego do wykorzystania tylko przez Ciężkozbrojnych.

Ciężkozbrojny posiadając Kartę Rannego jest Medykiem sam dla siebie - może samemu się opatrzyć na zasadach medyka. Nie może on jednak do leczenia samego siebie wykorzystać OPATRUNKÓW. Nie może on też leczyć innych “zwyczajnych” uczestników (Kartą Rannego), ani innych Ciężkozbrojnych (może przekazać swoją Kartę Rannego). Ciężkozbrojny, i tylko on, może leczyć się przy pomocy Karty Rannego.

Każdy Ciężkozbrojny na początku rozgrywki otrzyma 4 Karty Rannego.

Zgłoszenie się jako Ciężkozbrojny odbywa się podczas Rejestracji, wraz z prezentacją swojego ekwipunku [kamizelka i hełm].
Uznawane są elementy WYŁĄCZNIE ORYGINALNE LUB WAŻĄCE TYLE CO ORYGINAŁ.

Ostateczna decyzja, czy zestaw kamizelka + hełm zostanie uznany, zależy od organizatorów.



5. Komunikacja

Komunikacja jest dozwolona tylko poprzez ręczne radiostacje. Używanie telefonów komórkowych zabronione, wyjątek stanowią sytuacje alarmowe!

Pierwszy kanał PMR (446,00625) jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

Kanał 50 0 00 na radiostacji RF10 jest zarezerwowany do wyłącznego użytku dla sędziów.

W czasie gry można wejść na te kanały w celu zadania pytania lub zgłoszenia problemów.



6. Sędzia

W czasie gry wprowadzona zostanie funkcja sędziego, jego zadaniami będzie rozstrzyganie sporów pomiędzy graczami oraz pilnowanie prawidłowego wykorzystania mechaniki scenariusza.



7. Zasady trafienia i leczenie

• Osoba trafiona jest traktowana jako ranna. Pozostaje na swojej pozycji oznaczając się czerwoną szmatą (w nocy czerwonym światłem) i może jedynie wzywać pomocy (nie przesuwa się ani o metr, nie chowa itd).

Pierwsze trafienie może uleczyć inny gracz lub medyk.

Ranny gracz może zostać opatrzony swoim osobistym opatrunkiem. Opatrunek, w miarę możliwości, należy założyć na część ciała, w którą gracz został trafiony.
Po założeniu opatrunku gracz jest w pełni sprawny.


Drugie trafienie może uleczyć tylko medyk.

Medyk, w miarę możliwości, powinien założyć drugi opatrunek na trafioną część ciała.


Trzecie trafienie zabija gracza.


Osoba ranna może sama zadecydować, że umiera, jednak ranny może uznać się za martwego dopiero po 5 minutach od trafienia. Powinien wtedy udać się do respawnu. Po upływie czasu potrzebnego do uznania się za martwego, gracz jest zobowiązany wyrzucić przedmioty fabularne w miejscu, w którym leżał jako ranny.


Transportowanie rannych - osoba ranna nie może strzelać; jeżeli podejdzie do niej zdrowy gracz, może zostać “przetransportowana”. Noszenie rannego polega na tym, trafiony kładzie rękę na ramieniu zdrowej osoby i idzie za nią, w takiej sytuacji żadna z osób nie może biegać, a strzelać może jedynie zdrowy gracz.

Osoba trafiona/martwa nie może używać radia.


• Dobijanie rannych - polega na podejściu do rannej osoby, położeniu jej ręki na ramieniu i zadeklarowaniu “Dobijam”, osoba dobita uznawana jest za martwą i udaje się do respawnu.



Rozgrywka



• Każda ze stron zaczyna w punkcie startowym, będącym jednocześnie respawnem, którego nie może zdobyć przeciwnik.
• Walczycie o kontrolę nad czterema punktami w terenie.
• W punkcie startowym będą udostępniane nowe zadania.
• Zadania będą ujawniane sukcesywnie w czasie scenariusza, niezależnie od postępów w głównym zadaniu.



Pozdrawiam.

Aktualna lista uczestników:

Lista zgłoszeń - Clik

Pakiet uczestnika:

  • plakat A3
  • mapa
  • kamizelka odblaskowa
  • wizytówka SFAT
  • wizytówka Airsoft Szczecin
  • wizytówka Celiko Elektronik
  • posiłek regeneracyjny

Podbijam. Jako moderacja Taktycznego zachęcamy do zapisów.

Mapa terenu rozgrywki.

Mapy są w skali 1:10 000, mapy są wyskalowane, w momencie drukowania należy wyłączyć marginesy i automatyczne dopasowanie.

Mapa - Północ - Południe IV [Mapa do druku]




Promocja dla operatorów kamer!


Za udostępnienie materiałów z Waszych kamer minus 25%!

Chęć udostępnienia swoich materiałów musi być zgłoszona przy rejestracji.

Materiały będą zgrywane na koniec dnia.
Po zgraniu materiału z kamery, dokonany zostanie zwrot 25% wpisowego.

Pamiątkowe plakaty…

Zgłoszenia mogą być również podawane tutaj w temacie, link w drugim poście do listy zgłoszeń jest informacyjnie, żebyście mogli sprawdzić, kto już się zgłosił.

Bo tutaj nie posiadam możliwości edycji postów :wink:

Dla fotografów wstęp wolny.

Dla wszystkich spóźnialskich i niezdecydowanych, dobra wiadomość, termin wpłat zostaje przedłużony do czwartku do godziny 24:00.


Wpisowe za organizacje scenariusza: *
30 zł do 24 września 2015 roku
40 zł na miejscu 27 września 2015 roku

Dane do przelewu

    • Pakiet uczestnika opisany w trzecim poście.

W związku z pojawiającymi pytaniami, chciałem scharakteryzować schemat rozgrywki.

W czasie imprezy każdy znajdzie coś dla siebie, tak osoby nastawione na liczne kontakty, jak i ci szukający działań mających na celu uniknięcie spotkania z wrogiem.
Obie strony zaczynają w punktach startowych, które jednocześnie są niemożliwymi do zdobycia respawnami.

Głównym zadaniem dla obu stron jest walka o jak najdłuższe utrzymanie punktów w terenie, które na mapie oznaczone są symbolem „F”.

W czasie gry pojawią się też zadania poboczne, które będą polegały na odnalezieniu punktów w terenie. Punkty będą zawierały wskazówki w postaci fragmentu mapy, współrzędnej UTM lub informacji, którą musi odczytać hacker.

Wygrało POŁUDNIE.





Północ-Południe IV już za nami w imieniu swoim i pozostałych organizatorów chciałbym podziękować wszystkim uczestnikom za przybycie i wytrwałość.


Dziękuję.


Podziękowania należą się również osobom funkcyjnym, które czuwały nad scenariuszem w terenie a byli to:

  • Cytrus
  • Kosiara
  • Paco
  • Osaka
  • Adaho
  • Groszq



    Z tego miejsca chciałem też podziękować Sigowi i Celiko Elektronik, za przygotowanie dla nas elektroniki.



    Jak zawsze czekam na wszelkie uwagi i sugestie związane z samym scenariuszem. Odpowiedź zwrotna od uczestników dla organizatora to ważna rzecz.



    Jeszcze raz dziękuje wszystkim za uczestnictwo i przybycie!