01.02.2015 - Flashpoint

Opublikowano za zgodą Heroda

Scenariusz organizowany przez 312 Pluton WDW
Zapraszamy na manewry “Flashpoint”!



I. WSTĘPNIAK

W związku z przenosinami niektórych członków 312 Plutonu WDW do Szczecina i brakiem organizowanych z dużą częstotliwością większych scenariuszy ASG na terenie miasta, wychodzimy na przeciw z inicjatywą manewrów p.t “Flashpoint”.
Manewry te cieszyły się popularnością na terenie Świnoujścia, więc postaramy się przyciągnąć jeszcze większą liczbę graczy ze Szczecina.
Wzorem naszych scenariuszy są przede wszystkim gry sieciowe - stawiamy na dużą dynamikę rozgrywki, różnorodne cele i niestandardowe tryby gry.


II. HARMONOGRAM:

9:00 - Chronowanie replik i akredytacja
9:30 - Odprawa dla stron
10:00 - Początek rozgrywki
16:00 - Zakończenie rozgrywki (może zakończyć się wcześniej)
III. MIEJSCÓWKA & DOJAZD

a) Wiskord (Google Maps)
b) Wjazd od skrzyżowania ulic Przodowników Pracy i Transportowej (przez przejazd kolejowy)
c) Autobusy z Ronda Ułanów Podolskich ( linie 64 i 55, odjazdy co ok. 20 min.)
d) Mapa terenu rozgrywki: https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10903930_750585261663150_332567815201638995_o.jpg

IV. ZASADY FLASHPOINT

1.Uczestnicy
a) Limit wieku: +18
b) 16+ ze zgodą od opiekuna prawnego (wzór do pobrania: TikTokDownloader - Download Video tiktok Without Watermark - SnapTik - en)
c) Limit Graczy: 100
d) Opłata za scenariusz = 10 PLN
e) Obowiązkowy ekwipunek:
-Ochrona oczu zdolna wytrzymać 600 fps
-Czerwona szmata do oznaczania się jako trup
f) Organizatorzy przewidują nagrody dla uczestników
g) Wydarzenie na FB: Redirecting...
h) Zgłoszenia TYLKO w temacie na forum wmasg: WMASG - Airsoft & Guns

2.Repliki ASG

a) Limity FPS:
0-350 FPS = Teren otwarty/CQB, Full Auto
351-450 FPS = Teren otwarty/Ostrzał z wnętrza budynku, Full auto
450-600 FPS = Teren otwarty/Ostrzał z wnętrza budynku, Semi (Tylko repliki karabinów snajperskich)

b)Repliki uczestników będą chronowane przed akredytacją. Przekroczenie progu o max. 5 fps wiąże się z:
-wykluczeniem repliki z gry (powyżej 600 fps)
-oznaczeniem repliki znacznikiem CQB (poniżej 350 fps)
-oznaczeniem repliki znacznikiem SZTURM (powyżej 350 fps)
-oznaczeniem repliki znacznikiem SNAJPER (powyżej 450 fps, tylko repliki karabinów snajperskich)

c)Oznaczenia replik
-Repliki oznaczane będą w widocznym miejscu jednym z 3 typów znaczników, adekwatnym do ich mocy
-Gracz zobowiązuje się do przestrzegania zasad obowiązujących przedział mocowy jego repliki
-W przypadku naruszenia zasad fps, gracz otrzymuje 1 ostrzeżenie
-W przypadku usunięcia, zatajenia, wymiany znacznika gracz zostaje usunięty z imprezy bez prawa do zwrotu opłaty początkowej, a także skazany na banicję na każdej z następnych imprez organizowanych przez 312 Pluton WDW
-W przypadku wątpliwości odnośnie stosowania się do zasad fps, dowolny gracz może zostać ponownie przechronowany przez Sędzię Głównego

d)CQB
-Z każdej repliki o dowolnej mocy może być prowadzony ostrzał z wnętrza dowolnego budynku na zewnątrz (na teren otwarty/do drugiego budynku)
-W przypadku posiadania repliki o innym znaczniku niż CQB (SZTURM, SNAJPER) gracz zobowiązuje się do nie używania tej repliki do walk wewnątrz budynku
-W przypadku posiadania repliki o znaczniku CQB i drugiej o dowolnym oznaczeniu (SZTURM,SNAJPER), walcząc w budynku jesteśmy zobowiązani do prowadzenia ognia tylko i wyłącznie z repliki o znaczniku CQB.

3.Mechanika trafień
a)Pierwsze trafienie, zmienia status gracza na RANNY:
-Ranny nie może się ruszać, ani strzelać
-Ranny może porozumiewać się z drużyną
-Ranny może pozorować efekty postrzału (krzyki, jęki - popiszcie się aktorzy )
-Ranny może zostać przeniesiony/przeciągnięty w dowolne miejsce przez każdego gracza
-Ranny może zostać uleczony TYLKO RAZ przez MEDYKA
-Ranny zostaje zabity w wypadku trafienia kolejnym pociskiem, bądź komendy dobijam (jeżeli jesteśmy max. 1 metr od rannego)
-Ranny gracz umiera po 10 minutach, w przypadku braku udzielenia mu pierwszej pomocy

4.Respawn
a) Szturmowcy Imperium (atak)
-Respawn natychmiastowy po pobraniu nowego nieśmiertelnika w punkcie RESP
-Respawn do momentu wyczerpania nieśmiertelników w punkcie RESP
b) Rebelianci (obrona)
-Respawn co 10 minut według wskazówek zegara (np. 10:10, 10:20, 10:30 etc.)
-Brak limitu respawnów

5.Sędziowie
a) Sędzia główny
-Oznaczony kamizelką odblaskową
-Nieuzbrojony
-Widoczny identyfikator
b) Sędzia terenowy
-Uzbrojony gracz
-W kwestiach spornych zakłada kamizelkę odblaskową i okazuje identyfikator
c)Sędzia ma prawo przyznać ostrzeżenie lub wykluczyć gracza z rozgrywki (Sędzia Główny):
-Maksymalna ilość ostrzeżeń dla gracza to 1, każde następne wiąże się z wykluczeniem z rozgrywki bez zwrotu opłaty za grę


5.Pirotechnika
a) Kompletny zakaz pirotechniki własnej (dym/huk/błysk)
b) Pirotechnika dostarczona będzie przez Organizatorów
c) Dopuszczalne są granaty ASG typu Tornado

V. ZASADY OGÓLNE

1. Pif-paf
-Przy kontakcie poniżej 2 metrów używamy słów “nie żyjesz/pif paf/bam bam” TYLKO I WYŁĄCZNIE jeśli przeciwnik odwrócony jest do gracza plecami, a jedyny punkt w który możemy trafić to głowa.
Pirotechnika:
2.Granaty
-Trafienie granatem zabija wrogów i sojuszników

  • Zasięg na zewnątrz: 5 metrów od miejsca wybuchu
  • Zasięg w budynkach: 5 metrów od miejsca wybuchu/całe pomieszczenie w którym wybuchł granat (poza korytarzami i pokojami większymi niż 5mx5m)
    -W budynkach granat rzucamy po ziemi (turlając/rzucając nisko)
    3.Trafienia:
  • Trafienie w replikę, wiąże się z powrotem na respawn gdzie magicznie sama się naprawia, następnie wracamy do gry
  • Trafienie rykoszetem, nie powoduje żadnych konsekwencji, walczymy dalej.
  • Trafienie od gracza ze swojego zespołu, jest równoznaczne z trafieniem przez przeciwnika
  • Trafienie w plecak, kamizelkę, inny szpej “zabija”
    -Podczas wpadnięcia na siebie dwóch osób, starcie wygrywa pierwsza która powie “pif paf/nie żyjesz/bam bam”, a w przypadku sporu odnośnie pierwszeństwa, obie osoby muszą oznaczyć się jako trupy i udać na respawn
    -Staramy się nie strzelać w nieosłonięte części ciała, w tym przede wszystkim w twarz.
    -Nie strzelamy na ślepo/ wystawiając samą replikę zza rogu



    VI.ROZGRYWKA

1. Strony
a)Szturmowcy Imperium (atak)
-Zniszczenie wszystkich stacji przekaźnikowych w danej strefie w wyznaczonym czasie (4 strefy, w każdej 2 stacje).
b)Rebelianci (obrona)
-Zniszczenie sił Imperium i obrona stacji przekaźnikowych w danej strefie przez wyznaczony czas (4 strefy, w każdej 2 stacje).

2.Zadania
a) Szturmowcy Imperium (atak) - WARUNKI WYGRANEJ
-Stacje przekaźnikowe można unieszkodliwić za pomocą ładunków pirotechnicznych umieszczonych w walizce (na stacji przekaźnikowej)
-Ładunek należy odpalić i odstawić na ziemię w oznaczonej strefie wokół stacji przekaźnikowej
-Odpalenie/Zamiar odpalenia ładunku należy zasygnalizować dowódcy (mowa/gest/PMR)
-Czas działania ładunku to ok. 60 sekund. Po jego wypaleniu, stacja przekaźnikowa zostaje zniszczona
-Zniszczenie stacji przekaźnikowej należy zasygnalizować dowódcy (mowa/gest/PMR)
-Drużyna przeciwna (Rebelianci) może “rozbroić” ładunek zadeptując go lub zalewając wodą
-Rozbrojenie ładunku przez Rebeliantów oznacza konieczność odpalenia kolejnego ładunku
-Zniszczenie wszystkich stacji przekaźnikowych w danej strefie oznacza zwycięstwo Szturmowców Imperium (2 punkty)
-Zniszczenie połowy stacji przekaźnikowych w danej strefie oznacza pozyskanie 1 punktu
-Wygrana na punkty
b) Szturmowcy Imperium (atak) - WARUNKI PRZEGRANEJ
-Brak zniszczeń wszystkich stacji przekaźnikowych (0 punktów)
-Wyczerpanie się nieśmiertelników (brak możliwości respa)
-Przegrana na punkty

c) Rebelianci (obrona) - WARUNKI WYGRANEJ
-Obrona wszystkich stacji przekaźnikowych w danej strefie (2 punkty)
-Obrona połowy stacji przekaźnikowych w danej strefie oznacza pozyskanie 1 punktu
-Rebelianci mogą “rozbroić” odpalony przez Szturmowców Imperium ładunek zadeptując go lub zalewając wodą
-Utrata każdej ze stacji musi być zgłoszona dowódcy (mowa/gest/PMR)
-Zniszczenie siły żywej Szturmowców Imperium (wyczerpanie nieśmiertelników)
-Wygrana na punkty
d) Rebelianci (obrona) - WARUNKI PRZEGRANEJ
-Utrata wszystkich stacji przekaźnikowych (0 punktów)
-Przegrana na punkty

3.Zadania dodatkowe
a) Szturmowcy Imperium (atak)
-W Sztabie (punkt respawn) pojawiać będą się zadania dodatkowe, za których wykonanie cała strona zostanie nagrodzona w trakcie trwającej rundy
b) Rebelianci (obrona)
-Jeśli Rebeliant dobije rannego Szturmowca Imperium (dobicie rannego z max. 1 m za pomocą kulki ASG/komendy "Dobijam), może on zabrać mu jego nieśmiertelnik
-Im więcej nieśmiertelników zabiorą Rebelianci, tym mniej będą ich mieli Szturmowcy Imperium w następnej rundzie

4.Strefy
-Rozgrywka podzielona będzie na 4 strefy oznaczone za pomocą czarno-żółtej taśmy i umownie przyjętych granic (widocznych na mapie)
-W danej rundzie, rozgrywka toczy się tylko i wyłącznie w jednej ze stref (kolejno: 1,2,3,4)
-Atakujący i Obrońcy nie mogą przekroczyć granic strefy (przekroczenie strefy jest równoznaczne samobójstwu i powrotu na respawn)
-Poruszanie się i strzelanie poza strefą rozgrywki wiąże się z przyznaniem graczowi 1 ostrzeżenia
-Strefy respawn oznaczone są za pomocą biało-czerwonej taśmy
-Strzelanie z i do strefy respawn jest kategorycznie zakazane (naruszenie tej zasady łączy się z przyznaniem graczowi 1 ostrzeżenia)
-Wchodzenie na główny dach centralnego budynku wiąże się z automatycznym wykluczeniem z rozgrywki bez prawa do zwrotu opłaty początkowej

5. Specjalizacje
a) MEDYK
-Oznaczony białą opaską z czerwonym krzyżem
-Liczba zależna będzie od ilości graczy (poniżej 50 = 1 na stronę, powyżej 50 = 2 na stronę)
-Jedyny w grze jest wyposażony w opatrunki, którymi może uleczyć jednorazowo dowolnego gracza (resetuje się w momencie śmierci uleczonego gracza/wraz z nową rundą)
-Aby uleczyć rannego gracza, medyk musi dokładnie zawinąć rannemu jedną z 4 kończyn całością opatrunku
-Opatrunki są jednorazowego użytku - nie wolno używać odpieczętowanych opatrunków
b) DOWÓDCA
-Koordynuje atak lub obronę (po 1 na stronę)
-Obowiązkowo musi posiadać PMR, aby stale być w kontakcie z pozostałymi członkami grupy
-Przydziela grupy do zadań dodatkowych
-Ma stały kontakt z Organizatorami (telefon komórkowy+PMR)

VII. ORGANIZATORZY
-Husar (570499497)
-Paluch (730758907)

VIII. LISTA GRACZY

Zgłoszenia TYLKO w temacie na forum wmasg: WMASG - Airsoft & Guns

1.Grupy
2.Samotnicy

Bez sensu jest to że można zgłaszać się tylko przez wmasg. A jeśli ktoś nie ma tam konta? Skoro publikujecie informację na naszym portalu, to powinna być możliwość zgłoszenia się tutaj.

No właśnie, co za problem zrobić i na wmasg listę i na taktycznym, tym bardziej, że jesteśmy forum działającym na terenie Szczecina i na pewno od nas będzie większość ludzi na tej imprezie :wink: A połapać się na dwóch forach równocześnie to nie problem

Po prostu kwestia wygody ze strony organizatorów - nie musimy latać po wszystkich forach, na których się ogłosiliśmy (w sumie ze 4) i sprawdzać tam list graczy. Można wtedy kogoś pominąć i np przez taki błąd dana osoba nie zagra.
Jeśli liczba graczy z Taktycznego będzie zdecydowanie dominować, wtedy puścimy listę i tutaj :wink:

Wyobraź sobie świat w którym to organizator ułatwia życie użytkowników, a nie sobie samemu. Coś pięknego :sunglasses:

Limity, limity, limity. :frowning:

Cały czas dyskutujemy o limitach - najpóźniej jutro damy znać czy jest zielone światło dla większej mocy. Głównie chodzi nam o względy bezpieczeństwa i nie nadużywania mocy replik - przynajmniej połowa gry toczyć się będzie w warunkach CQB.

Ktos sie wybiera na flashpointa z tego forum?

Mam prośbę do Administracji - czy moglibyście zaktualizować zasady rozgrywki o wyżej przeze mnie dodane? Nie mogę edytować już pierwszego postu, a może on wprowadzić uczestników w błąd.

Zrobione

będzie lista?

Lista przypięta jest do pierwszego postu wątku na wmasgu - WMASG - Airsoft & Guns
Aktualnie zapisanych jest 55 osób

Update - 75% listy jest już zapełnione!

Jak to jest z tym limitem?

Wymagana ochrona oczy zdolna wytrzymać 400fps a limit jest 450?

Czyli jak Gracz z mocą ok 450fps może strzelać z budynku do gracza który jest poza nim. Problem kiedy ktoś jest tuz za oknem i dostanie 2-3 metrów z 450fps i będzie miał okulary wytrzymujące 400fps nie mówiąc o snajperce z 600 na pokładzie.

Radził bym zmienić zapis o ochronie oczy do 400fps.

Przeoczyliśmy zasadę odnośnie ochrony oczu - nie została zaktualizowana do nowych limitów, już naprawiam.

1.Uczestnicy
e) Obowiązkowy ekwipunek:
-Ochrona oczu zdolna wytrzymać 600 fps
-Czerwona szmata do oznaczania się jako trup

Proszę Administrację o update zasad.

Zostało 13 miejsc! Kto się jeszcze zastanawia, to zostało mu mało czasu.

Pamiętajcie że budynek w narożniku mapy jet wyłączony z rozgrywek. Jest monitorowany i nie wolno się tam zbliżać.

W takim razie zostanie oddzielony od terenu gry taśmą.
Czy mógłbyś wskazać mi na mapie o który dokładnie budynek chodzi? (mogę się mylić)
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10903930_750585261663150_332567815201638995_o.jpg

Dokladnie C3-D4 :slight_smile:

Dokładniej C3, C4, D3, D4 :smiley: no i może kawałek E4