Dzisiaj jest 11 grudnia 2017, 4:18


MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Gry o określonym tle fabularnym.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Errhile

  • Posty: 1938
  • Rejestracja: 28 listopada 2013, 9:26

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post26 października 2017, 13:49

kac3r pisze:
II FAZA - OPATRYWANIE - Po zatamowaniu "krwawienia" poszkodowanym zajmuje się wyznaczony ratownik lub punkt medyczny - najlepiej żeby wykonujący czynności był po kursie pierwszej pomocy. Na wykonanie swojej pracy mają 30 minut. Po opatrzeniu gracz wraca do gry z opatrunkiem na sobie jest w pełni sprawny.



Jakim konkretnie kursie pierwszej pomocy?
Z jaką datą przeprowadzenia (nie wszystkie mają ograniczoną datę ważności uprawnień)?
Komu należy przedstawić świadectwo ukończenia i w jakim terminie?
Kto może poświadczyć zgodność kopii świadectwa z oryginałem?

Zapis "najlepiej żeby wykonujący czynności był po kursie pierwszej pomocy" wskazuje zresztą, że kurs nie jest warunkiem koniecznym, a tylko preferowanym...
Offline
Awatar użytkownika

Tomazo

  • Posty: 1336
  • Rejestracja: 04 maja 2015, 20:16
  • Lokalizacja: Szczecin/Mierzyn

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post26 października 2017, 15:49

Nigga pisze:Powiem szczerze, że dawno nie widziałem tak udziwnionego systemu leczenia rannych. Im prostszy system tym lepszy tak naprawdę. Co jeszcze mi sie nie podoba to to, że np dostaję kulke ide z drugiego końca terenu rozgrywki i jeszcze musze czekać 45min. Po czym załóżmy wyjdę z bazy i akurat będzie jakiś samotny strzelec, który mnie zdejmie. Tak długie respy sprawdzają sie moim zdaniem tylko na kilku dniowych milsimach.

Nigga, na "kilkudniowych milsimach" możesz nie mieć w ogóle respów (lub możesz trafić jeden np. na 24h.
45 minut teoretycznie powinno wymusić nieco inne działanie zawodników czy zespołów - i o to chyba chodzi, niezależnie czy to co robią chłopaki ze Stargardu jest milsimem, semi-milsimem czy rozbudowanym scenariuszem. To nie ma być, jak rozumiem, jebanka, gdzie wpadasz na respa i za chwilę cudownie ożywiony wracasz do walki.

Poza tym proponuję dać zrobić orgom całość bez komentowania (takiego hejterskiego) i marudzenia. Jak wyjdzie to dobrze, jak nie to będą mieli materiał do wyciągnięcia wniosków na kolejną imprezę. A jak komuś nie pasi, że długi resp to nie ma obowiązku uczestnictwa.
t.Ch
Offline
Awatar użytkownika

Bardan

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 09 grudnia 2015, 2:34
  • Lokalizacja: Dobrzany

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post02 listopada 2017, 11:14

Przedstawiam MATERIAŁ WIDEO*, w którym zostały zawarte AKTUALNE zasady wraz z komentarzem. Pamiętajcie o włączeniu napisów (CC)!

AKTUALIZACJA:

NOWA ZASADA:
Medyk (ratownik taktyczny) może samodzielnie założyć sobie stazę oraz siebie opatrzyć (po pierwszym trafieniu - ranie lekkiej). Później stazę złożyć może każda osoba, a opatrzyć inny medyk (ratownik medyczny) lub pomocy udzieli ratownik w punkcie medycznym/szpitalu polowym.

AKTUALIZACJA ZASADY:
Każdej stazy można dowolnie użyć dwukrotnie, w przypadku pierwszego (rana lekka) oraz drugiego trafienia (rana ciężka-nieprzytomny). Trzecie trafienie to stan krytyczny a staza musi być już cudza.

Staza RESPI się razem z właścicielem - podobnie bandaże, po czym można ich użyc ponownie.

@Erhille, dokumenty można okazać mi lub Kacerowi (i to zupełnie poważnie). Ale nie będzie to stanowić warunku dopuszczenia do działania, w ramach wykonywania swojej roli podczas milisma. Tak jak napisałem wcześniej, obecność prawdziwych ratowników raczej zwiększy realizm w symulacji pola walki.
Sam zaznaczyłeś w swojej wypowiedzi, że jest to warunek preferowany co się pokrywa z naszą wizją. Podobnie się ma sytuacja w obsadzeniu innych funkcji w pododdziałach - saperów, operatorów wojsk specjalnych, mechaników.
Jeżeli to możliwe, zwiększamy realizm. Mimo tego, proszę o wczucie się w rolę.

Nasz milsim, jakkolwiek interpretowany, jest próbą stworzenia trochę bardziej rozbudowanej rozgrywki. Mimo tego, niestety, muszą występować uproszczenia, umowy słowne, limity i rozwiązania, które wynikają z warunków symulacji, na przykład - nie wysadzimy budynku lub bardziej przyziemnie - ktoś może nie poczuć trafienia. To apel do osób, które jeszcze tego nie rozumieją, żeby do nich to dotarło a jak nie, to przecież nie jest impreza obowiązkowa.
Proszę o obserwację tematu!

*Materiał wideo jest uproszczeniem procedur, które tutaj mają charakter symboliczny i nie może być przedstawiany jako film szkoleniowy z zakresu pierwszej pomocy na polu walki.
Offline
Awatar użytkownika

Gawron89

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 09 września 2017, 0:52

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post13 listopada 2017, 18:24

Bardan pisze:Myślę, że nie ma problemu. Zakładając staze dla zabawy komuś, kto jest przytomny raczej nic niebezpiecznego się nie zdarzy. Nikt nie wymaga oryginalnych opasek uciskowych.
A co do filmu i pasa od l85 to nie wiem, póki co zostaje tak jak na obrazku w załączniku.

Pod warunkiem, że założysz ją z wyczuciem, a "ranny" nie ma żylaków lub innych problemów naczyniowych ;) Realizm na + ale "zabawy" ze stazą nie polecam ... ;)
Offline
Awatar użytkownika

Bardan

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 09 grudnia 2015, 2:34
  • Lokalizacja: Dobrzany

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post29 listopada 2017, 18:55

@Gawron89, może to naiwne ale mam nadzieję, że nikt nikomu nie zrobi krzywdy. Będzie krótkie wprowadzenie do zakładania stazy.

AKTUALIZACJA ZASAD

LIMIT KULEK:

500 dla karabinów szturmowych oraz pistoletów maszynowych.

1500 dla karabinów maszynowych.

300 dla karabinów snajperskich ryglowych oraz samopowtarzalnych.

200 dla pistoletów oraz strzelb.

Ważne jest, aby replika odpowiadała swojemu palnemu odpowiednikowi. Co oznacza w skrócie (uwaga przykłady), że karabinem snajperskim nie może być mp5k z lufą 550mm i leupoldem, a karabinem maszynowym nie może być G36c z magazynkiem bębnowym i tripodem od M2HB.
Offline
Awatar użytkownika

Mesmer

  • Posty: 40
  • Rejestracja: 05 lipca 2016, 3:01
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post05 grudnia 2017, 19:50

LIMIT FPS:
Ze względu na budynki i teren półotwarty w jakim będziemy działać niezbędna jest replika o mocy poniżej 350 FPS.

W CQB NIE MA "PIF PAF"

BUDYNKI - Do budynków, z budynków i w budynkach strzelamy ogniem pojedynczym.

Poniżej 350 - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby - ogień ciągły.
350-450 - pistolety maszynowe, karabiny szturmowe - ogień pojedynczy.
350-450 - karabiny maszynowe, broń wsparcia - ogień ciągły.
450-600 - karabiny snajperskie także DMR.



Jeżeli dobrze zrozumiałem to limit CQB obowiązuje tylko w budynkach czy na terenie całego milsima?
Rozpisanie tych limitów trochę zbiło mnie z tropu i nie rozumiem...
Vae Victis!
Brotherhood of the Irish Whiskey
Offline
Awatar użytkownika

Bardan

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 09 grudnia 2015, 2:34
  • Lokalizacja: Dobrzany

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post05 grudnia 2017, 20:26

Dobrze rozumiesz, limit cqb tylko w budynkach. Ogólnie działanie będzie w terenie zurbanizowanym, otwartym a zapis o replice poniżej 350 fps odnosi się do osób, które posiadają repliki o większej mocy żeby uniknąć ewentualnych sytuacji spornych w budynkach.
Offline
Awatar użytkownika

Bardan

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 09 grudnia 2015, 2:34
  • Lokalizacja: Dobrzany

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post08 grudnia 2017, 15:21

Plan dnia:

8:00 - Wszyscy stoją na zbiórce, całość zostaje podzielona na 3 grupy.

Pierwszej grupie zostają sprawdzone prędkości wylotowe oraz oznaczenia replik.
Drugiej grupie przedstawiane są zasady spotkania.
Trzeciej grupie przypominana jest mechanika związana z niesieniem pierwszej pomocy.

Tempo zmian na stanowiskach determinuje stanowisko, które najpóźniej skończy.

8:30-8:45 ostateczne doładowanie replik oraz wymarsz stron na pozycje.

Proszę o wszystkich uczestników żeby już dzisiaj wieczorem załadowali sobie kulki do magazynków w miarę możliwości, żeby jutro nie tracić czasu na tą czynność.
Offline
Awatar użytkownika

Grab

  • Posty: 131
  • Rejestracja: 28 lipca 2015, 21:40

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post08 grudnia 2017, 15:37

Może głupie pytanie, ale czy mając dwie repliki (cqb i teren zielomy) można mieć 2 razy więcej kulek?
Offline
Awatar użytkownika

Bardan

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 09 grudnia 2015, 2:34
  • Lokalizacja: Dobrzany

Re: MilSim "Bitwa o Lotnisko" - KLUCZEWO - 9.12.2017

Post08 grudnia 2017, 18:08

Tak, można mieć amunicję odpowiednio dla każdej repliki.
PoprzedniaNastępna

meble radomsko cena, meble radomsko opinie, meble radomsko producent, meble kuchenne radomsko ceny

Wróć do Scenariusze

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości